Οδική ασφάλεια και οι διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα

  •   Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου

Παρόλο που η οριζόντια σήμανση (διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα) σ' αυτή τη χώρα προβλέπεται από το άρθρο 5 του Κ.Ο.Κ., θεωρείται από τους «αρμοδίους» δευτερεύουσα έως άνευ σημασίας. Οι διαγραμμίσεις σ' ολόκληρη την Επικράτεια είναι μονίμως ξεθωριασμένες έως ανύπαρκτες. Διασταυρώσεις είναι ξέφραγα αμπέλια χωρίς ίχνος γραμμής στο οδόστρωμα, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αλλάζουν αόρατες λωρίδες και να σταματούν σε φανταστικές διαβάσεις πεζών.

Το γεγονός δε ότι οι διαγραμμίσεις ξεθωριάζουν τόσο γρήγορα, θέτει υποψίες περί της ποιότητας του υλικού το οποίο χρησιμοποιείται.

Η οργάνωση των δρόμων με όσο το δυνατόν περισσότερες αναγραφές μηνυμάτων στο οδόστρωμα, όχι μόνο εξυπηρετούν την ομαλή κυκλοφορία αλλά παρέχουν κυρίως ασφάλεια στις μετακινήσεις μας. Τρανή απόδειξη ο μειωμένος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων στις χώρες οι οποίες έχουν στην κυριολεξία ζωγραφισμένα παντού τα οδοστρώματά τους.

38.843 νεκροί, 66.011 σοβαρά τραυματίες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που έμειναν ανάπηροι) και 496.822 ελαφρά τραυματίες τα θύματα στην Ελλάδα λόγω τροχαίου από το 1990 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2011. Επιβάρυνση του Προϋπολογισμού της χώρας με έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και αποκατάστασης των θυμάτων, με αναπηρικές συντάξεις κ.τ.λ. Θύματα όπως πάντα νέοι άνθρωποι, ο ενεργός πληθυσμός της χώρας με όλα τα επακόλουθα. Η αιτία όπως όλων των δεινών σ' αυτό τον τόπο η έλλειψη πρόληψης. Χαρακτηριστικό απολίτιστων, τριτοκοσμικών και αμόρφωτων ανθρώπων που δεν είναι ικανοί να σεβαστούν την ανθρώπινη ζωή.

Όσο η πολιτική πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων παραμένει μόνο στα χαρτιά, όσο κάνουμε τάχα οικονομία στην «άσπρη μπογιά», τόσο οι εντατικές μονάδες νοσηλείας θα γεμίζουν με τραυματίες από τροχαία, τόσο θα συνεχίζουμε να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό του κράτους με το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων το οποίο ανέρχεται στο 2% του ΑΕΠ.

Οι δρόμοι πρέπει να λειτουργούν σαν ένα τεράστιο ταμπλό, μία βάση ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού. Μια μεγάλη σκακιέρα στην οποία πεζοί και οδηγοί καλούνται στον ρόλο των πιονιών να παίξουν σκάκι. Κυκλοφορώντας σε δρόμους χωρίς διαγραμμίσεις, ανεχόμαστε και δεχόμαστε να παίζουμε καθημερινά και ανεπιτυχώς σκάκι σε μία αόρατη σκακιέρα παίρνοντας θέσεις τυχαίες και επικίνδυνες που δυστυχώς δεν στοιχίζουν την νίκη ή την ήττα μας στο παιχνίδι αλλά την ίδια μας τη ζωή και τη σωματική μας ακεραιότητα.

Όταν οι εκάστοτε κυβερνώντες αυτού του τόπου συνειδητοποιήσουν ότι οι διαγραμμίσεις και γενικά η οριζόντια σήμανση δεν είναι προαιρετικές ζωγραφιές στο οδόστρωμα αλλά βασικός παράγοντας, η σκακιέρα, η βάση, για την ομαλή κυκλοφορία και αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων, τότε και ο Έλληνας οδηγός θα γίνει καλύτερος. Η συνείδηση οδικής ασφάλειας θα αναπτύσσεται ομαλά και φυσιολογικά σε μικρούς και μεγάλους. Τα τροχαία ατυχήματα θα μειωθούν, με αποτέλεσμα να χάσουμε το θλιβερό προνόμιο να είμαστε πρώτοι σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα από όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το άρθρο έχει σταλεί στα αρμόδια Υπουργεία και σε όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου.

 

Χρυστάλλα Χαραλαμπίδου
Πολιτικός Επιστήμων
E-Mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Ο ανήθικος πολιτικός αναλφαβητισμός της τρομοκρατίας

Η λογική της τρομοκρατικής επίθεσης με φάκελο-βόμβα είναι σαν το ψάρεμα. Οι τρομοκράτες τους στέλνου...

Το φιλελεύθερο αίτημα διαχωρισμού εκκλησίας - κράτους

Η πρόσφατη δήλωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κ. Μητσοτάκη, αναφορικά με το θέμα δια...

Η Πέμπτη Εποχή

Μέσα στα πανάρχαια μυστικά του πλανήτη μας, όταν ακόμα αυτός ήταν λάβα και νερό, βρίσκεται η αλήθεια...

Η Τεχνολογια ως θεραπαινίδα της Τέχνης

Η σύνδεση τεχνολογίας και τέχνης είναι δεδομένη. Οι δυο όροι, τέχνη και τεχνική (και σήμερα τεχνολογ...