Πιστοποίηση κατά ISO και HACCP

Επιχειρηματικό περιβάλλον, προγράμματα επιδοτήσεων, ίδρυση εγκατάσταση και λειτουργία επιχειρήσεων
Απάντηση
ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Πιστοποίηση κατά ISO και HACCP

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 05 Οκτ 2004 11:27

Πόσο σημαντική μπορεί να είναι η πιστοποίηση κατά ISO μιας νέας εταιρείας τόσο από πλευράς εξωτερικής εικόνας για την ποιότητα των προϊόντων της, όσο και στην καθημερινή λειτουργία της. Είναι κάτι που πραγματικά δίνει ώθηση και πλεονεκτήματα? Έχω ακούσει από πολλούς ότι τόσο οι σύμβουλοι, όσο και οι φορείς πιστοποίησης ουσιαστικά παίρνουν τσάμπα λεφτά και τελικά το αποτέλεσμα είναι μόνο στα χαρτιά χωρίς καμία πρακτική αξία.

Επίσης προσπαθώ να καταλάβω τί γίνεται με το HACCP. Είναι στις αρμοδιότητες του ΕΦΕΤ και αυτός δίνει πιστοποιητικό ή πρέπει πάλι να καταφύγει κανείς στο κύκλωμα συμβούλων-φορέων πιστοποίησης?

Άβαταρ μέλους
Μάχος
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 181
Εγγραφή: 18 Φεβ 2004 20:15

Δημοσίευση από Μάχος » 05 Οκτ 2004 11:50

Όπως σε όλες τις δουλειές υπάρχουν σύμβουλοι και σύμβουλοι και η αλήθεια είναι πώς τον τελευταίο καιρό άρχισε να βρωμίζει και το κύκλωμα των φορέων πιστοποίησης.

Τώρα στο ερώτημα σου. Για μια μικρή επιχείρηση νομίζω πώς είναι μάλλον υπερβολικό το ISO κα σίγουρα θα μείνει μόνο στα χαρτιά. Για το HACCP δεν ξέρω πολλά πράγματα.

Άβαταρ μέλους
Alex
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 539
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 11:35

Δημοσίευση από Alex » 06 Οκτ 2004 17:46

Για το HACCP τα πράγματα είναι σχετικά απλά. Η εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας αποτελεί υποχρέωση και όχι επιλογή μιας επιχείρησης. Ο ΕΦΕΤ αυτή τη στιγμή χορηγεί μόνο κάποιες βεβαιώσεις για την τήρηση των βασικών κανόνων, και αυτό σε όποιες περιοχές έχει στελεχωθεί επαρκώς. Το αν μια επιχείρηση θα ζητήσει πιστοποίηση από τρίτο φορέα αυτό σχετίζεται περισσότερο με τις απαιτήσεις των πελατών της και την εικόνα που θέλει να έχει προς τον καταναλωτή.

Σε ότι αφορά τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας τα πράγματα είναι αρκετά πιο μπλεγμένα. Κατ΄αρχήν δεν είναι νομοθετική υποχρέωση. Είναι επιχειρηματική επιλογή η οποία κινείται είτε από τη θέληση του επιχειρηματία να οργανώσει σωστά την επιχείρηση του, είτε από απαίτηση των πελατών του ή της αγοράς στην οποία απευθύνεται.

Το κύκλωμα συμβούλων-φορέων πιστοποίησης σηκώνει πολύ συζήτηση.

Άβαταρ μέλους
freespirit
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 184
Εγγραφή: 11 Μαρ 2004 02:09

Δημοσίευση από freespirit » 06 Οκτ 2004 18:08

Alex έγραψε:Σε ότι αφορά τα συστήματα διαχείρισης ποιότητας τα πράγματα είναι αρκετά πιο μπλεγμένα. Κατ΄αρχήν δεν είναι νομοθετική υποχρέωση. Είναι επιχειρηματική επιλογή η οποία κινείται είτε από τη θέληση του επιχειρηματία να οργανώσει σωστά την επιχείρηση του, είτε από απαίτηση των πελατών του ή της αγοράς στην οποία απευθύνεται.
Αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιθυμεί (ο επιχειρηματίας) να είναι κατ'ανάγκην έγκυρα, όσο το να υπάρχουν, για να ικανοποιεί μια συγκεκριμένη εικόνα όπως λές.

Το κύκλωμα συμβούλων-φορέων πιστοποίησης σηκώνει πολύ συζήτηση.
Μπορούμε να ανοίξουμε το ζήτημα, έστω και μια χαραμάδα; Ας πούμε ότι με ενδιαφέρει.

Κώστας Δελήμπασης
Ιδρυτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: 10 Φεβ 2004 11:43

Δημοσίευση από Κώστας Δελήμπασης » 07 Οκτ 2004 11:35

Η γνώμη μου είναι πώς αν μια επιχείρηση κινηθεί στην κατεύθυνση του σχεδιασμού και εφαρμογής ενός συστήματος διαχείρισης ποιότητας πιεζόμενη από πελάτες, είναι τουλάχιστο ανοήτο να μη φροντίσει να αναπτύξει το σύστημα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να το χρησιμοποιήσει και ώς ουσιαστικό εργαλείο δουλειάς.

Δυστυχώς αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι πώς πολλές επιχειρήσεις αναζητούν πιστοποιητικά απλά για να τα έχουν, καταφεύγοντας σε μελετητές που τα παράγουν μαζικά. Το αποτέλεσμα είναι ένα μάτσο άχρηστα χαρτιά. Βέβαια καταφέρνουν έτσι να επιτύχουν χαμηλές τιμές-αμοιβές των μελετητών. Δεν είναι τυχαίο το ότι αν σήμερα μια επιχειρηση αναζητήσει προσφορές από μελετητές για ένα ΣΔΠ οι τιμέςπου θα πάρει θα κυμαίνονται από 2.000 έως 15.000 ευρώ. Φυσικά ισχύει το παίρνεις ότι πληρώνεις.

Σίγουρα τα ΣΔΠ είναι περισσότερο χρήσιμα στις επιχειρήσεις μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, με κριτήριο κυρίως τον αριθμό εργαζομένων. Από την άλλη μεριά όμως, ένα σωστά και προσεκτικά σχεδιασμένο ΣΔΠ θα είναι ιδιαιτέρως χρήσιμο και αποδοτικό εργαλείο και για μια μικρή επιχείρηση. Το λάθος που γίνεται συνήθως, κυρίως από τους μελετητές, είναι πώς ουσιαστικά παίρνουν το σύστημα μιας μεσαίας ή μεγάλης επιχείρησης και το πασάρουν και στη μικρή, με ελάχιστες αλλαγές. Ή κοπιάρουν το ίδιο σύστημα σε διάφορες ανόμοιες μεταξύ τους επιχειρήσεις και άπό πλευράς αντικειμένου. Όπως σε όλες τις δουλειές υπάρχουν καλοί, μέτριοι και κακοί σύμβουλοι-μελετητές, τόσο από πλευράς επαγγελματικής νοοτροπίας, όσο και από πλευράς δυνατοτήτων, ικανοτήτων και εμπειρίας.

Άβαταρ μέλους
Alex
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 539
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 11:35

Δημοσίευση από Alex » 16 Οκτ 2004 14:09

Θέλεις κουτσομπολιό και παραλειπόμενα freespirit; Δυστυχώς η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν άπειρες εμφανείς και αφανείς διασυνδέσεις ανάμεσα σε συμβούλους και φορείς πιστοποίησης, με την εξαίρεση ίσως του ΕΛΟΤ.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Οι περισσότεροι φορείς υλοποίησης χρησιμοποιούν και επιθεωρητές-εξωτερικούς συνεργάτες, οι οποίοι αρκετές φορές ασκούν ελεύθερο επάγγελμα ώς σύμβουλοι. ΄

Αλλα ενδιαφέροντα σημεία έχουν να κάνουν με τις διαπιστεύσεις του φορέων πιστοποίησης. Πολλοί έχουν πάρει τις διαπιστεύσεις τους από άλλες χώρες και όχι από το ΕΣΥΔ, ενώ ξέρω τουλάχιστο ένα που λειτουργεί χωρίς καμία διαπίστευση και ουσιαστικά κοροϊδεύει τους πελάτες του, με την ανοχή, τουλάχιστο, κάποιων συμβούλων που συνεργάζονται μαζί του.

Επίσης υπάρχει το ζήτημα των πεδίων διαπίστευσης. Υπάρχει φορέας ο οποίος είναι διάπιστευμένος για 3 μόλις πεδία και εκδίδει πιστοποιητικά για περισσότερα από 10.

Και πολλά άλλα που μπορεί κανείς να γράφει σελίδες ολόκληρες.

ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 18 Οκτ 2004 12:02

Τελικά ποιό είναι ένα ρεαλιστικό κόστος για το στήσιμο και τη λειτουργία ενός συστήματος με ISO και HACCP?

Υπάρχουν κάποιες ενέργειες που πρέπει να κάνω πριν τη λειτουργία, δηλαδή στη φάση της κατασκευής?

Άβαταρ μέλους
freespirit
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 184
Εγγραφή: 11 Μαρ 2004 02:09

Δημοσίευση από freespirit » 18 Οκτ 2004 21:59

Ευχαριστώ για τον κόπο Αλέξη. Ας πούμε ότι παίρνω μια γενική ιδέα. Αν δεν ήμουν κουραστικός, θα ήθελα να σου υποβάλλω κάποιες ερωτήσεις, καθώς το θέμα το γνωρίζω μόνο από την θεωρητική πλευρά του:
Ποιοί είναι οι φορείς υλοποίησης που αναφέρεις; είναι οι ίδιοι με τους φορείς πιστοποίησης; Ποιός εκδίδει πιστοποιητικά ΣΔΠ; Είναι ιδιωτικοί οι φορείς που εξασφαλίζουν τις συνθήκες και κρατικές υπηρεσίες που εκδίδουν και ελέγχουν (έστω) τα ΣΔΠ; Τι είναι το ΕΣΥΔ;
Αυτά...μόνο(!). Μπορείς ασφαλώς και να με παραπέμψεις κάπου.

Άβαταρ μέλους
Alex
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 539
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 11:35

Δημοσίευση από Alex » 18 Οκτ 2004 23:55

Λάθος στη ροή του σχολίου μου. Ήθελα να γράψω φορείς πιστοποίησης και όχι υλοποίησης, άρα προφανώς πρόκειται για το ίδιο πράγμα.

Λοιπόν έχουμε και λέμε:
Το ΕΣΥΔ είναι το Εθνικό Συμβούλιο Διαπίστευσης και είναι υπέυθυνο για την έκδοση των πιστοποιητικών μετά από τις επιθεωρήσεις που είναι επιτυχείς. Επίσης είναι υπεύθυνο και για την επίβλεψη λειτουργίας των φορέων πιστοποίησης. Οι φορείς πιστοποίησης είναι ιδιωτικοί, εκτός από τον ΕΛΟΤ

ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 20 Οκτ 2004 10:45

Πάντως και αν δεν κανω λάθος δεν "ανήκουν" όλοι οι φορείς πιστοποίησης στο ΕΣΥΔ

Απάντηση