ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΚΟΥΡΣΚ

Καταθέστε τη γνώμη σας για σημαντικά γεγονότα της διεθνούς σκηνής και τις γνωστές και κρυφές πτυχές της πολιτικής των εθνών
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
phantom
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 28 Φεβ 2004 17:32

ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΚΟΥΡΣΚ

Δημοσίευση από phantom » 07 Μαρ 2005 14:15

ΕΙΔΑ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΜΙΑ ΕΚΠΟΜΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΥΡΣΚ, ΤΟ ΡΩΣΙΚΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΒΥΘΙΣΤΕΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΣΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ ΕΛΕΓΕ ΠΩΣ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΒΥΘΙΣΑΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟ ΑΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΣΚΟΠΙΜΑ Η ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ. ΤΟ ΚΟΥΡΣΚ ΛΑΜΒΑΝΕ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΡΩΣ ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟ ΥΠΕΡΟΠΛΟΥ, ΜΙΑΣ ΦΟΒΕΡΗΣ ΤΟΡΠΙΛΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΔΟΧΗ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΤΟΡΠΙΛΗ.

ΑΥΤΗ Η ΤΟΡΠΙΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΗ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΥΘΙΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΤΟΥΣ.
Αναζητητής της Αλήθειας

Άβαταρ μέλους
Alex
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 539
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 11:35

Δημοσίευση από Alex » 17 Μαρ 2005 12:44

Το σενάριο της σύγκρουσης με Αμερικανικό υποβρύχιο έχει ακουστεί αρκετά και ίσως να μην είναι και εντελώς απίθανο. Νομίζω πώς θα βρείς πολύ ενδιαφέρον ένα σχετικό κείμενο που υπάρχει στο e-telescope: http://www.e-telescope.gr/el/internatio ... -accidents

Άβαταρ μέλους
phantom
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 28 Φεβ 2004 17:32

Δημοσίευση από phantom » 22 Μαρ 2005 20:00

ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ALEX. ΠΑΝΤΩΣ ΔΕ ΛΕΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΡΠΙΛΗ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑ ΠΡΙΝ.

ΕΣΥ ΤΙ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΗΚΑΝ ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ Η ΕΓΙΝΕ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?
Αναζητητής της Αλήθειας

ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 28 Μαρ 2005 19:17

Τί είναι αυτή η τορπίλη Phantom, μπορείς να γράψεις κάτι παραπάνω?

Άβαταρ μέλους
Astral
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2004 18:29

Δημοσίευση από Astral » 29 Μαρ 2005 17:06

Μπορεί να έχει σχέση ο ελυγμός των Ρώσσικων υποβριχίων που ονομάζετε "τρελός Ιβάν".
Η ατιμωρησία είναι μια ανοιχτή πληγή στην ανθρώπινη ψυχή.

ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 30 Μαρ 2005 19:32

Τί είναι πάλι τούτο, ρε παιδιά γράψτε κάτι παραπάνω για εμάς που δεν τα κατέχουμε και τόσο καλά ("τρελός Ιβάν", φοβερή τορπίλη).

Άβαταρ μέλους
Astral
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 186
Εγγραφή: 17 Νοέμ 2004 18:29

Δημοσίευση από Astral » 31 Μαρ 2005 11:04

"Τρελός Ιβάν" - Ελυγμός Ρώσσικων υποβρυχίων κατά τον οποίο το οι ρώσσοι κατευθήνονται κατα μέτοπο ενάντια στο εχθρικό υποβρύχιο και μέχρι τώρα απ'ότι μου έχουν πεί ποτέ δεν κάνανε πίσω, δηλαδή να αλλάξουνε οι ρώσσοι πρώτοι πορία του υποβρυχίου για να αποφευχθή η σύγκρουση... Μπορεί με το Κούρσκ κάποιο άλλο υποβρύχιο δεν μάσησε και δεν άλλαξε πορρία κανένας απο τα δύο υποβρύχια....
Η ατιμωρησία είναι μια ανοιχτή πληγή στην ανθρώπινη ψυχή.

Anivasgr
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 13
Εγγραφή: 21 Σεπ 2004 18:21

Δημοσίευση από Anivasgr » 31 Μαρ 2005 17:51

Στην περίπτωση που οι Ρώσσοι εκτέλεσαν ελιγμό "Crazy Ivan" είναι λίγο απίθανο να ήταν ηθελημένη η σύγκρουση. Ο λόγος είναι οτι ο ελιγμός αυτός γίνεται πολύ γρήγορα και με μικρή απόσταση σε σχέση με την αρχική πορεία δηλαδή κάτι σαν επιτόπου στροφή σαν να τραβάς χειρόφρενο ας πούμε. Αν υποθέσουμε οτι ο έλιγμός έγινε, οι Αμερικάνοι θα ήταν σε θέση να τον αντιληφθούν αμέσως και να αποφύγουν τη σύγκρουση. Αν ήταν τόσο κοντά που δεν μπορούσαν να αποφύγουν τη σύγκρουση τότε είναι μάλλον σίγουρο οτι το κήτος των αμερικανικών υποβρυχίων θα είχε πολύ περισσότερες βλάβες απ οτι υποθέτουμε.

Βέβαια όλα αυτά είναι υποθέσεις αφού δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αρχεία μυστικών υπηρεσιών. Ομως το γεγονός οτι το Κούρσκ δεν διαλύθηκε μετά απο μια τέτοια έκρηξη, αλλά παρέμεινε άθικτο στο μεγαλύτερο μέρος του, είναι κάτι που θέλει έρευνα και σκέψη.

Σε ότι αφορά την τορπίλη , ίσως αναφέρεστε σε ένα νέο είδος τορπίλης το οποίο προκαλεί ένα είδος κέλυφος αέρα υψηλής πίεσης γύρω της με αποτέλεσμα να μειώνονται οι τριβές με το νερό και να αναπτύσει πολύ μεγάλες ταχύτητες ανω των 200 μιλίων την ώρα ή περίπου 200 κόμβους όπως αναφέρουν άλλοι. Φήμες ; αναφέρουν οτι τελικά η Κίνα έχει αγοράσει περίπου 40 τέτοιες τορπίλες μέσω Καζακστάν και ίσως είναι τελικά πραγματικότητα. Πάντως πρόκειται πραγματικά για πολύ ισχυρό όπλο, το οποίο είναι τρομακτικά δύσκολο να αντιμετωπιστεί, αφού σύμφωνα και με το Jane’s Intelligence Review, (Supercavitation Going to War in a Bubble ), δεν υπάρχουν αντίμετρα για αυτην την τορπίλη.

Κώστας Δελήμπασης
Ιδρυτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: 10 Φεβ 2004 11:43

Δημοσίευση από Κώστας Δελήμπασης » 31 Μαρ 2005 21:06

Ο ελιγμός στον οποίον αναφέρθηκε ο φίλος Astral είναι μάλλον απίθανο να έλαβε χώρα υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες. Κατ' αρχήν, για την ιστορία, ο συγκεκριμένος ελιγμός δεν είναι παρά μια στροφή 180 μοιρών, ώστε να μπορέσει ένα υποβρύχιο να ελέγξει την περιοχή πίσω από τις προπέλες του, μια και ο ενδογενής θόρυβος που αυτές παράγουν δεν επιτρέπει στο παθητικό σόναρ της πλώρης ή των πλευρών (όπου υπάρχει) να παρακολουθεί αυτή την περιοχή. Αν το υποβρύχιο που πιθανώς ακολουθεί-παρακολουθεί δεν αντιληφθεί έγκαιρα τον ελιγμό και δε φροντίσει να κινηθεί και αυτό αντίστοιχα και μάλιστα αλλάζοντας άμεσα και το βάθος του, τότε είναι δυνατό να δημιουργηθεί κίνδυνος. Όσες φορές έχουν υπάρξει συγκρούσεις έξ' αιτίας αυτού του ελιγμού, ήταν αποτέλεσμα ατυχήματος και όχι σκόπιμης ενέργειας.

Όμως τα υποβρύχια που έχουν διάταξη ρυμουλκούμενου παθητικού σόναρ δεν χρειάζεται να καταφεύγουν σε αυτή την πρακτική. Τα Π-949Α, κλάση στην οποία ανήκε και το Κούρσκ, έχουν διάταξη ρυμουλκούμενου σόναρ.

Επιπλέον, ένας ακόμα λόγος που καθιστά μάλλον απίθανη την περίπτωση της σύγκρουσης ενός τέτοιου ελιγμού, είναι το γεγονός πώς όταν έγινε το ατύχημα το Κούρσκ δεν εκτελούσε απλή πλεύση, αλλά συμμετείχε σε άσκηση προσβολής "εχθρικών" σκαφών επιφανείας, κατάσταση η οποία μάλλον δε δικαιολογεί τον ελιγμό. Προφανώς υπάρχουν κάποιες άγνωστες παράμετροι, όπως η φάση της άσκησης κατά την οποία συνέβη το ατύχημα και το αν το ρυμουλκούμενο σόναρ είχε αναπτυχθεί.

Φίλε Annivasgr, διαφωνώ εν μέρει με την ταχύτητα του ελιγμού που αναφέρεις, μια και ένα υποβρύχιο εκτοπίσματος περίπου 20.000 τόννων και μήκους περίπου 150 μέτρων χρειάζεται μεγάλη απόσταση για να αναστρέψει την πορεία του, ανάλογα βέβαια και με την ταχύτητα με την οποία κινείται. Πάντως συμφωνώ απόλυτα με το ότι η σύγκρουση με ένα Αμερικανικό Los Angeles (εκτοπίσματος "μόλις" 7.000 τόννων), το οποίο μάλιστα δεν έχει το διπλό κέλυφος των 949Α, σίγουρα θα πρέπει να είχε προκαλέσει ζημιές που τουλάχιστο θα το ακινητοποιήσαν και εκείνο.

Κώστας Δελήμπασης
Ιδρυτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 134
Εγγραφή: 10 Φεβ 2004 11:43

Δημοσίευση από Κώστας Δελήμπασης » 31 Μαρ 2005 21:29

Η τορπίλη στην οποία αναφέρθηκε αρχικά ο phantom και κατόπιν ο Annivasgr, φαντάζομαι πώς είναι η ΒA-111 Shkval (λαίλαπα, ή μπουρίνι, στα ελληνικά). Όντως πρόκειται για ένα "περίεργο" όπλο. Η ταχύτητά της φτάνει τους 200 κόμβους (σχεδόν 4 φορές την ταχύτητα της ΜΚ-48 ADCAP που χρησιμοποιούν τα Αμερικανικά Υ/Β) και η ακτίνα δράσης της (για πιθανότητα προσβολής στόχου 80%) περίπου τα 7.000 μέτρα.
Εικόνα

Η εξέλιξη παρόμοιων όπλων είχε ξεκινήσει από το Σοβιετικό Ναυτικό στη δεκαετία του 60 και είχε κατ' αρχήν ώς αποτέλεσμα τις τορπίλες της σειράς BGT, όπλα δηλαδή τα οποία χρησιμοποιούνται ώς snap-shots μετά τον εντοπισμό εχθρικής τορπίλης.

Η πρώτη έκδοση της Shkval (τέλη του 80, αρχές 90) έφερε μόνο τακτική πυρηνική κεφαλή. Το Ρωσικό (πλεόν) ναυτικό αποκάλυψε την ύπαρξή της στα μέσα της δεκαετίας του 90, ενώ το 1995 την πρωτοπαρουσίασε σε μια έκθεση όπλων, αυτή τη φορά με συμβατική γόμωση. Προς τα τέλη του 90 εμφάνισε μία ακόμα έκδοση, προς εμπορία την οποία παρουσίασε στην έκθεση IDEX 99 στο Άμπου Ντάμπι.

Το τεράστιο πλεονέκτημα το συγκεκριμένου όπλου, η ταχύτητά του, είναι συνάμα και το μεγαλύτερο μειονέκτημα. Λόγω της ταχύτητας δεν είναι δυνατό να λετουργήσει σύστημα ενεργού εντοπισμού στόχου, καθώς απλούστατα το ενεργό σόναρ δεν προλαβαίνει να δεχθεί πίσω δεδομένα και να αναπροσαρμόσει την πορεία. Ουσιαστικά πρόκειται για όπλο ευθείας γραμμής, του οποίου η πορεία προγραμματίζεται πριν την εκτόξευση και δεν είναι δυνατό να διορθωθεί. Ταυτόχρονα το φαινόμενο της σπηλαίωσης (cavitation) στο οποίο στηρίζεται η λειτουργία της επιτρέπει στο Υ/Β που δέχεται την επίθεση να εντοπίσει την τορπίλη από τη στιγμή της εκτόξευσής της με αποτέλεσμα να έχει σαφή γνώση της θέσης του Υ/Β που εκτοξεύει. Από την άλλη πλευρά, λαμβάνοντας υπ΄όψιν και το γεγονός πώς η Shkval δεν θα ελιχθεί παρακολουθώντας το στόχο της, το Υ/Β που δέχεται την επίθεση μπορεί να κινηθεί με μέγιστη ταχύτητα και πιθανώς να καταφέρει να φύγει έξω από την ακτίνα της έκρηξης, το σημείο της οποίας είναι προκαθορισμένο.

Οι Ρώσοι μηχανικοί έχουν εξετάσει τη λύση της επιβράδυνσης της τορπίλης στη τελική φάση προσβολής του στόχου ώστε να λειτουργήσει σύστημα ενεργού εντοπισμού, όμως δεν είναι γνωστό εάν έχει ήδη ενσωματωθεί στο όπλο.

Σε ότι αφορά το Κούρσκ δεν είναι γνωστό εάν έφερε τέτοιες τορπίλες και εάν στην άσκηση προβλεπόταν η χρήση ή η επίδειξή τους. Πάντως δε θα ήταν απίθανο το ατύχημα να προήλθε από δυσλειτουργία μιας τέτοιας τορπίλης, ειδικά στη φάση της έναυσης του κινητήρα της τορπίλης, αμέσως μετά την έξοδο από τον τορπιλοσωλήνα.

Απάντηση