Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Θέματα πολεοδομίας, δομικών έργων, ρυθμίσεις αυθαιρέτων κλπ
Απάντηση
seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 26 Ιούλ 2013 11:02

Master Yoda έγραψε:Γιατὶ τὸ βασανίζεις τόσο πολύ;

Πές μας τὶ πουλὰς νὰ ξεμπερδεύουμε.
Η επιστήμη δεν πουλιέται ... την διδάσκω.


Δεν μπορούμε να έχουμε την κατάλληλη θεραπεία, όταν δεν έχουμε την σωστή διάγνωση.
Την έχουμε αυτήν την διάγνωση ως προς την φόρτιση του σεισμού, και την απόκριση του φέροντα?
Εγώ πιστεύω ότι δεν την έχουμε, διότι ...
Oι συντελεστές που καθορίζουν τη σεισμική συμπεριφορά των κατασκευών είναι πολυάριθμοι, και εν μέρει πιθανοτικού χαρακτήρα.

(Άγνωστη η διεύθυνση του σεισμού, άγνωστο το ακριβές περιεχόμενο των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης, άγνωστη η διάρκειά της.)
Ακόμα η μέγιστες πιθανές επιταχύνσεις που δίδουν οι σεισμολόγοι, έχουν πιθανότητα
υπέρβασης, μεγαλύτερης του σχεδιαζόμενου 10%

Ο συσχετισμός των ποσοτήτων (αν μπορούμε να το δούμε έτσι) «αδρανειακές εντάσεις - δυνάμεις απόσβεσης - ελαστικές δυνάμεις - δυναμικά χαρακτηριστικά κατασκευής - αλληλεπίδραση εδάφους κατασκευής - επιβαλλομενη κίνηση εδάφους»
είναι μη γραμμικής κατεύθυνσης , και ανεξερεύνητες στη δυναμική των κατασκευών.
Συμπέρασμα.
Σχεδιάζεται εμπειρικά και όχι με διάγνωση και εξειδικευμένη θεραπεία.

Είσαστε υπεύθυνοι όταν στον σεισμό η κατασκευή αστοχεί, τόσο.. όσο υπεύθυνοι είναι και οι μηχανικοί αεροσκαφών όταν το αεροπλάνο πέσει στο έδαφος.
Οι μηχανικοί αεροσκαφών εκτελούν εκτεταμένη έρευνα, για να μάθουν την αιτία της συντριβής, και να λύσουν το πρόβλημα ώστε αυτό να μην επαναληφθεί.
Εσείς την κάνετε αυτήν την έρευνα?
Ναι την κάνετε, και κλείνετε τις ρωγμές με σοβά.
Υπάρχει μητρώο του κάθε έργου με καταγραφή και αποτίμηση βλαβών?... ή ζούμε μέσα σε μελλοντικούς τάφους?
Ποιος μηχανικός είναι αυτός ο οποίος μπορεί να δώσει με σιγουριά πιστοποιητικό καταλληλότητας σε κτήριο μετά από έναν ισχυρό σεισμό, όταν αυτό το κτήριο έχει επικαλυφθεί με μονωτικά ελαστικά υλικά, με αποτέλεσμα να μην βλέπεις την βλάβη του στοιχείου?
Γιατί τα λέω όλα αυτά? ....για να πω ένα πολύ απλό και λογικό συμπέρασμα.

Στην Ελλάδα δύο είναι οι προτάσεις για την βελτίωση του αντισεισμικού κανονισμού.
1) http://www.marneris.gr/Parsant/ ο οποίος μπήκε στον ΚΑΝ.ΕΠΕ
2) Η δική μου πρόταση.
Καμία άλλη.
Οι αρμόδιοι φορείς του κράτους, έπρεπε ναι ή όχι να εξετάσουν την πρότασή μου?
Που πάνε τα κονδύλια για έρευνα του ΕΣΠΑ?
Αν δεν πάνε στην πρότασή μου, σε πια άλλη πρόταση πάνε?
Αντί να κυνηγάμε Κινέζους, δεν θα ήταν καλύτερα να βοηθάμε τους Έλληνες?
Θα μπορούσε να είναι το δικό μου ένα εξαγωγικό μηχανολογικό προιόν?
Μπορεί η σιωπή να είναι χρυσός,...αλλά μπορεί να είναι και συνενοχή σε φόνο.
Τελικά οι αντισεισμικοί κανονισμοί, φρενάρουν την επιστήμη, διότι πριν τελειοποιηθούν τελειοποίησαν την κατηχητική γνώση.
Η επιστήμη κτίζετε με τον διάλογο και την κριτική πάνω στην κατάθεση ιδεών.
Δεν χτίζετε με αλώβητους κανονισμούς σκυροδέματος.

Α) Τέμνουσες μεταφοράς ( δράσης-αντίδρασης )
Σε κατάσταση ηρεμίας τα μοναδικά φορτία που έχει ένας φέρον σκελετός είναι τα κάθετα φορτία.
Όταν γίνεται σεισμός, το έδαφος αναγκάζει την βάση να κινηθεί με την φορά και την επιτάχυνση που έχει το έδαφος.
Η βάση αναγκάζει το υποστύλωμα να κινηθεί με την φορά και την επιτάχυνση που έχει το έδαφος.
Η πλάκα και η δοκός αναγκάζεται από το υποστύλωμα να κινηθεί με την φορά και την επιτάχυνση που έχει το έδαφος.
Η πλάκα και η δοκός αντιδρά σε αυτήν την πλάγια μετατόπιση.
Συμπέρασμα
Ενώ αρχικός είχαμε μόνο κάθετη φόρτιση, στο υποστύλωμα, και αντίδραση του εδάφους, τώρα με τον σεισμό έχουμε και άλλες δύο πρόσθετες πλάγιες φορτίσεις στο υποστύλωμα, διαφορετικής κατεύθυνσης, που το καταπονούν στον οριζόντιο άξονά του υπό μορφή τέμνουσας.
Λόγο του ότι η αδράνεια κάθε σώματος εξαρτάτε από το ιδικό του βάρος, και από την επιτάχυνση του σεισμού, συμπεραίνουμε εύκολα ότι.. Το υποστύλωμα του ισογείου διαχειρίζεται περισσότερα στατικά φορτία από τα άλλα υποστυλώματα των πάνω ορόφων, καθώς και τις ακαριαίες επιταχύνσεις, διότι είναι κοντά στο έδαφος, και η μετάδοση της επιτάχυνσης γίνεται χωρίς την μεσολάβηση πλάστιμων περιοχών. Συμπέρασμα...Τα υποστυλώματα του ισογείου είναι αυτά που καταπονούνται περισσότερο από τις τέμνουσες, οι οποίες παρουσιάζουν μεγαλύτερες τιμές, από ότι στους άλλους ορόφους του φέροντα.
Αυτές τις τέμνουσες τις δημιουργεί καθαρά η δράση του σεισμού, και η αντίδραση των πλακών και των δοκών.
Το υποστύλωμα είναι ο μεταφορέας αυτής της δράσης του σεισμού προς τις πλάκες και τις δοκούς.
Από αυτές τις τέμνουσες κινδυνεύει να αστοχήσει το υποστύλωμα του ισογείου, καθώς και ο μαλακός όροφος.
Η Λύση σε αυτό το πρόβλημα που παρουσιάζεται στα υποστυλώματα του ισογείου είναι...
Περισφιγμένο σκυρόδεμα, με κάθετη προένταση στο υποστύλωμα, καθώς και αύξηση της διατομής του.
Γιατί πρέπει να σχεδιάσουμε τα ανωτέρο?
Διότι αν ένα υποστύλωμα σχεδιαζόμενο με τον ΕΑΚ έχει ( Α ) αντοχή στις τέμνουσες, αν το φορτίσουμε περισσότερο με κάθετη προένταση, τόσο ώστε η φόρτιση αυτή να μην ξεπερνά το 25% της αντοχής του υποστυλώματος, τότε θα έχουμε ( Α + 26,5 % ) περισσότερη αντοχή του υποστυλώματος του ισογείου προς την οριζόντια τέμνουσα
Αν το φορτίσουμε περισσότερο με κάθετη προένταση, τόσο ώστε η φόρτιση αυτή να μην ξεπερνά το 50% της αντοχής του υποστυλώματος, τότε θα έχουμε ( Α + 30,9 % ) περισσότερη αντοχή του υποστυλώματος του ισογείου προς την οριζόντια τέμνουσα
Αν το φορτίσουμε ακόμα περισσότερο με κάθετη προένταση, τόσο ώστε η φόρτιση αυτή να μην ξεπερνά το 75% της αντοχής του υποστυλώματος, τότε θα έχουμε ( Α + 40% ) περισσότερη αντοχή του υποστυλώματος του ισογείου προς την οριζόντια τέμνουσα
Αυξάνοντας την διατομή του υποστυλώματος, καθώς και την φόρτιση στην προένταση, σε συνδυασμό με την αύξηση της περίσφιξης, το όφελος θα είναι πολλαπλάσιο ως προς την αντοχή της απόκρισης προς την τέμνουσα βάσης.

(Β) Τέμνουσες ροπής ( δημιουργούνται από τον συνδυασμό ταλάντωσης και στατικών φορτίων )
Ένας φορέας σκελετού οικοδομής αποτελείτε από κάθετα υποστυλώματα και από οριζόντιες πλάκες και δοκούς.
Αυτά όλα είναι ανεξάρτητα στοιχεία, και η μόνη τους σύνδεση διασφαλίζεται στους κόμβους.

Ένας πλάστιμος φορέας σκελετού, έχει μεγάλη ελαστικότητα, με αποτέλεσμα να ταλαντεύεται περισσότερο, και ακόμα περισσότερο καθ ύψος προσθετικά.
Η ταλάντωση αυτή, μεγαλώνει όσο μεγαλώνουν τα πάρα κάτω μεγέθη
1) ελαστικότητα και πλαστιμότητα του φορέα,
2) κέντρο βάρους του φορέα,
3) επιτάχυνση του σεισμού,
4) διάρκεια του σεισμού.
5) Υφιστάμενο ύψος ορόφου.
Η ταλάντωση αυτή αλλάζει τον κάθετο άξονα των υποστυλωμάτων διαφοροποιώντας αυτόν μερικές μοίρες, πότε δεξιά - πότε αριστερά.
Αυτή η διαφοροποίηση του κάθετου άξονα, επιβάλει στην πλάκα και την δοκό ( μέσο της σύνδεσης του κόμβου,) να κινηθούν πάνω και κάτω.
Φυσικά αυτή η κίνηση είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί, διότι έρχεται σε αντίθεση με άλλες δύο τάσεις οι οποίες είναι αφενός τα στατικά φορτία, αφετέρου η δομική αντίσταση προς την παραμόρφωση, που εφαρμόζει ο κόμβος.
Οπότε αντίθετες τάσεις πάνω σε κομβικό σημείο, ισούται μαθηματικός στην δημιουργία ροπών.
Οι ροπές σε συνδυασμό με την αντίσταση των στοιχείων συνεπάγεται σε τέμνουσες πάνω στις μικρές διατομές των στοιχείων.
Αυτές είναι οι Τέμνουσες ροπής
Ερώτηση.
Υπάρχει κάποιος λογικός άνθρωπος σε αυτόν τον πλανήτη που να πιστεύει ότι με περισσότερο οπλισμό και μεγαλύτερες διατομές θα μπορέσει αυτός ο κόμβος να αντέξει την παραμόρφωση που επιφέρει όλο το στατικό βάρος του φέροντα?
Φυσικά ΟΧΙ
Συμπέρασμα ο ΕΑΚ και γενικά όλοι οι κανονισμοί του κόσμου είναι αναξιόπιστοι, διότι δεν είχαν προβλέψει αυτά που λέω.
Η Φυσική και ο κλάδος της η Μηχανική βασίζονται καθαρά πάνω σε αυτά που λέω.
Λύση για τέμνουσες ροπής
Η πλαστιμότητα είναι σκέτη παραμόρφωση, και σε συνδιασμό με τον σχεδιασμός των κομβικών σημείων κατευθύνει τα φορτία του σεισμού στις πιο αδύναμες διατομές των στοιχείων.
Η πλαστιμότητα δεν υφίσταται χωρίς την ταλάντωση η οποία είναι σκέτη παραμόρφωση.
Όταν έχεις παραμόρφωση, έχεις τουλάχιστον επισκευές.
Η μοναδική λύση είναι να σταματήσουμε την ταλάντωση του φέροντα, διότι μόνο έτσι σταματάμε την παραμόρφωση και τις τέμνουσες ροπής.
Αυτό για να συμβεί πρέπει
1) να υπάρξει ακαμψία στον φέροντα.
2) να οδηγήσουμε τις φορτίσεις του σεισμού σε διατομές πολύ μεγάλες και ισχυρές.

Αυτές οι διατομές είναι μόνον οι κάθετες διατομές του υποστυλώματος ( όχι οι οριζόντιες )
Αν θέλουμε να εφαρμόσουμε εκτροπή των πλάγιων σεισμικών φορτίσεων από τις αδύναμες οριζόντιες διατομές των υποστυλωμάτων στις ποιο ισχυρές κάθετες διατομές, η λύση είναι μόνο μία.
Να πακτώσουμε ή να εφαρμόσουμε προένταση μεταξύ δώματος και εδάφους.
Αν εφαρμόσουμε προένταση μεταξύ δώματος και βάσης, το μόνο που κάνουμε είναι να αυξήσουμε την αντοχή του υποστυλώματος ως προς τις τέμνουσες μεταφοράς. ( τέμνουσα βάσης )
Αυτό έκαναν στο Μετσόβιο για μένα, με τα γνωστά καλά αποτελέσματα.
Δεν είναι όμως αυτό το ζητούμενο της ευρεσιτεχνίας μου.
Διότι, η προένταση μεταξύ βάσης και δώματος, μπορεί κατά κάποιο τρόπο να είναι καλή...αλλά δεν σταματάει αποτελεσματικά την παραμόρφωση δηλαδή την ταλάντωση του φέροντα, οπότε και τις ροπές και τις τέμνουσες ροπής.
Αυτό θα το πετύχουμε μόνο αν η προένταση εφαρμοστή μεταξύ δώματος και εδάφους, σε υποστυλώματα με την κατάλληλη διατομή κάτοψης, η οποία πρέπει να είναι αρκετά μεγάλη, με πολλαπλές προεντάσεις σε κατάλληλα επί μέρους σημεία.
Αυτή η μέθοδος θα μηδενίσει τις τέμνουσες ροπής, και θα αυξήσει την απόκριση του φέροντα ως προς τις μεταφορικές τέμνουσες ( τέμνουσες βάσης.)
Ιδανικές κατασκευές για τον σκοπό αυτόν είναι οι άκαμπτες μονολιθικές κατασκευές από Ο.Σ, http://postimage.org/image/r1aadhj8/ χωρίς να αποκλείονται και οι μονολιθικές κατασκευές από οπτοπλινθοδομή.
Για αρχιτεκτονικούς λόγους υπάρχει και η μέθοδος του βίντεο της ευρεσιτεχνίας.
https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI αν θέλουμε να έχουμε απεριόριστη θέα.

Αυτή η μέθοδος εξασφαλίζει τον πιο πλάστιμο ελεγχόμενο φέροντα στον κόσμο, διότι διαθέτη τους ποιο ευέλικτους κόμβους, και την μεγαλύτερη σεισμική απόσβεση στον κόσμο, χωρίς να στερείτε την οριζόντια σεισμική μόνωση.

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 06 Οκτ 2013 12:21

Δείτε αυτό το απλό και ωραίο βίντεο
Λέει πολλές αλήθειες

https://www.youtube.com/watch?v=tPvkfzevJ-Q


Εγώ όμως προτείνω μία ακόμα καλύτερη λύση.
Αυτή http://www.emichanikos.gr/attachment.ph ... 1376503759

Προτεταμένο τοιχίο με το έδαφος, ( χωρίς διαφράγματα, στο κέντρο του πλαισίου ) με την προένταση ( βίδωμα ) να υφίσταται μεταξύ δώματος και εδάφους. ( ξύλου )

Υπάρχει κάποιος σοβαρός μηχανικός να με διαψεύσει?

Υ.Γ
Μερικές παρατηρήσεις για το εν λόγο βίντεο.
α) Στο πρώτο παράδειγμα ακαμψίας του βίντεο, εκεί που πιάνει το τετράγωνο χαρτί με τα μανταλάκια, δεν προσομοιώνει την πραγματικότητα των κατασκευών με τοιχοπλήρωση.
Διότι η τοιχοπλήρωση των κατασκευών παρεμποδίζει την παραμόρφωση του πλαισίου με αντίθετες θλιπτικές τάσεις, διότι απλά οι τοίχοι δεν είναι πακτωμένοι με τις κολώνες, και δεύτερον είναι ότι οι τοίχοι δεν αντέχουν εφελκυστικά φορτία.
Απλά παρεμποδίζει την παραμόρφωση του πλαισίου με τον όγκο του

Ενώ όπως είναι τοποθετημένα τα μανταλάκια, πάνω στο χαρτί, εφαρμόζονται εφελκυστικές τάσεις, όπως συμβαίνει στο παράδειγμα του δευτέρου και τρίτου ορόφου.

β) Ούτε οι κόμβοι των πραγματικών κατασκευών είναι τόσο μικρής απόκρισης, στις φορτίσεις ενός σεισμού, αλλά και...
γ) ούτε και το κτίριο είναι πακτωμένο με το έδαφος όπως δείχνει το πείραμα.



Απόσβεση και απόκριση
Απόσβεση αναπτύσσεται σε όλα τα συστήματα που εκτελούν ταλάντωση .

Επίσης, σε πολλές πρακτικές εφαρμογές, προστίθενται ειδικές συσκευές οι οποίες, μέσω της αύξησης της απόσβεσης, οδηγούν σε μείωση της απόκρισης.
Στη δυναμική ανάλυση, ενδιαφερόμαστε για τα αποτελέσματα της απόσβεσης στην απόκριση.
Η κύρια επιρροή της απόσβεσης σε συστήματα που ταλαντώνονται είναι ότι μειώνει το εύρος της απόκρισης.
Ως συνέπεια, η ελεύθερη ταλάντωση σταματά όταν, μετά την αρχική διέγερση, η κατασκευή αφήνεται ελεύθερη να ταλαντωθεί.
Στις εξαναγκασμένες ταλαντώσεις, η απόσβεση γρήγορα εξαλείφει το παροδικό μέρος της απόκρισης και μειώνει το εύρος της μόνιμης απόκρισης.
Η απόσβεση επηρεάζει σημαντικά την απόκριση κατασκευών που υφίστανται φορτία μεγάλης διάρκειας και πολλών κύκλων φόρτισης, όπως είναι οι σεισμοί.
Η απόσβεση επηρεάζει την απόκριση η οποία υπόκειται σε πολλές αλλαγές κατά τη διάρκεια των οποίων καταναλώνεται ενέργεια.
Η πρόσθετη απόσβεση παράγεται από ειδικές συσκευές απόσβεσης ενσωματωμένες στην κατασκευή.
Είναι συνήθως κυλινδρικά συστήματα με ένα εσωτερικά τοποθετημένο έμβολο και γεμάτα με υδραυλικό υγρό.
Η ενδογενής απόσβεση παράγεται από δυνάμεις που αναπτύσσονται στο εσωτερικό των κυλινδρικών συστημάτων, αναπτύσσοντας μοριακή τριβή στα υδραυλικά υγρά, η οποία μετατρέπετε σε θερμική ενέργεια.
Η κατανάλωση ενέργειας στο υδραυλικό σύστημα είναι μια πολύπλοκη διεργασία που επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από την πίεση που εφαμμόζεται στην διεπιφάνεια των υγρών, του εμβόλου, και του θαλάμου.


Οι δυνάμεις που προκαλούν κατανάλωση ενέργειας ονομάζονται δυνάμεις απόσβεσης και πάντα αντιτίθενται στην κίνηση του συστήματος που εκτελεί ταλάντωση.

Ένα παράδειγμα υδραυλικής απόσβεσης έχουμε σε αυτό το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=xp2pGxFzrzI
Και ένα άλλο πιο εξελιγμένο σύστημα απόσβεσης είναι αυτό της εφεύρεσης,https://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRIτο οποίο εκτός των άλλων, εφαρμόζει απόσβεση
1) Οριζοντίως στην βάση
2) στο ύψος των πλακών και του φρεατίου. ( σεισμικός αρμός )
3) στο δώμα, που είναι τοποθετημένο το υδραυλικό σύστημα.
Και όλλα αυτά,...
Χωρίς να καταργεί την πλαστιμότητα του φέροντα, που από μόνη της και αυτή καταναλώνει ενέργεια.

Στην εξαναγκασμένη σεισμική ταλάντωση ενός πλαισίου, οι περισσότερες φορτίσεις του σεισμού προς την κατασκευή είναι οριζόντιες.
Αν αυτές οι φορτίσεις ήταν κάθετες, θα ήταν πολύ πιο εύκολο η κατασκευή να παραλάβει αυτά τα πρόσθετα φορτία.

Αυτός είναι και o λόγος που μπορούμε και κατασκευάζουμε πολυώροφα κτίρια, με μεγάλα στατικά φορτία.
Όλες οι κατασκευές αντιδρούν το ίδιο κατά την διάρκεια της ζωής τους,.... εκτός από μία στιγμή...κατά την οποία έχουμε σεισμική διέγερση,... τότε κάθε μία κατασκευή αντιδρά διαφορετικά.
Πού?
Στις πλάγιες φορτίσεις.
Αν κατορθώσουμε να οδηγήσουμε τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού στον κατακόρυφο άξονα της κατασκευής, τότε είναι πιο εύκολο για την κατασκευή να τις παραλάβει.
Αυτό είναι εφικτό μόνο αν πακτώσουμε όλα τα κάθετα στοιχεία της κατασκευής με το έδαφος, διότι μόνο τότε εκ τρέπουμε τις οριζόντιες φορτίσεις του σεισμού, στον κάθετο άξονα της κατασκευής.
Όσες περισσότερες πακτώσεις εφαρμόσουμε μεταξύ δώματος και εδάφους, τόσο πιο μεγάλη θα είναι και η αντοχή της κατασκευής στις φορτίσεις του σεισμού.
Ο λόγος είναι πολύ απλός ...π.χ αν πακτώσουμε ένα μεγάλο τοιχίο στα δύο του άκρα, κατά την ταλάντωση του τοιχίου, ο ένας τένοντας θα αντιδράσει στην άνοδο της ανώτατης στάθμης στο δώμα, και η άλλη αντίδραση θα προέλθει από το έδαφος της βάσης.
Αυτές οι δύο αντιδράσεις θα μειώσουν το εύρος της ταλάντωσης, και θα οδηγήσουν την φόρτιση του σεισμού από την οριζόντια, στην κατακόρυφη διεύθυνση.
Αυτή η αντίδραση των δύο αντίθετων τάσεων στο τοιχίο, θα δημιουργήσει μία μεγάλη τέμνουσα, με κατακόρυφη διεύθυνση.
Αυξάνοντας τις πακτώσεις ( περισσότερες των δύο ) αυξάνουμε ταυτόχρονα και των αριθμό των αντίθετων τάσεων, διαμοιράζοντας κατ αυτόν των τρόπο τα φορτία του σεισμού σε περισσότερες κάθετες διατομές.
Κατ αυτόν τον τρόπο, κατανέμουμε τα φορτία σε περισσότερες κάθετες διατομές, μειώνοντας την δυναμική τους, αυξάνοντας από την άλλη την αντοχή του τοιχίου σε αυτές τις φορτίσεις, διότι κατανέμουμε τις τέμνουσες σε περισσότερες κάθετες διατομές του τοιχίου ισομετρικά.

Αν προσθέσουμε και την προένταση στους τένοντες, το όφελος θα είναι πολλαπλό.
Αν αυξήσουμε την προένταση, το όφελος θα είναι υποπολλαπλάσιο.
Π.Χ
1)Ένας πρόβολος με μερική προένταση, και ένας άλλος πρόβολος, με ολική προένταση έχουν διαφορετικές αντοχές.
2) Ένας πρόβολος με δύο πακτώσεις στα άκρα, αντιδρά διαφορετικά από έναν άλλο ίδιο, με δέκα πακτώσεις ιδίας διατομής χάλυβα.

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 06 Οκτ 2013 12:28

Αν είμαστε πάνω σε ένα μηχανάκι και πατήσουμε μόνο το μπροστινό φρένο ενώ αυτό τρέχει με μεγάλη ταχύτητα, τότε ο πίσω τροχός και ο επιβάτης θα περιστραφούν πάνω από τον μπροστινό τροχό.
Αυτό συμβαίνει λόγο του ότι δημιουργείται μία ροπή κατά το φρενάρισμα του μπροστινού τροχού.
Η ίδια ροπή εφαρμόζεται και σε μία πλαισιωτή κατασκευή κατά την ταλάντωση που της προκαλεί ο σεισμός.
Η ροπή δημιουργεί την ταλάντωση, η ταλάντωση μετατοπίζει τον άξονα των κάθετων στοιχείων, τα κάθετα στοιχεία μετατοπίζουν τον οριζόντιο άξονα ( με τον οποίο είναι συνδεδεμένοι στον κόμβο ) προς τα πάνω, αυτός δεν μπορεί να ανέλθει διότι έρχεται σε αντίθεση με όλα τα κάθετα φορτία του πλαισίου, με αποτέλεσμα την δημιουργία ροπής και μεγάλης τέμνουσας στην δοκό και την οριζόντια διατομή της κολόνας.
Αυτή η ροπή είναι πάρα πολύ μεγάλη ...τόσο μεγάλη που δεν υπάρχει κόμβος τόσο ισχυρός να την παραλάβει.
Αφού δεν μπορεί να παραλάβει ο κόμβος την ροπή, μπαίνει το ερώτημα γιατί δεν αστοχεί πάντα.
Απάντηση
Διότι οι μικρές διατομές των κολονών έχουν ελαστικότητα ( πλαστιμότητα ) η οποία είναι μεγαλύτερη του εύρους της ταλάντωσης του σεισμού, και αντοχή ( σε θλίψη και εφελκισμό ) μεγαλύτερη της φόρτισης που προκαλεί η αδράνεια της πλαισιωτής κατασκευής.
Αυτές οι αντοχές των κολονών έχουν όρια τα οποία εξαρτώνται από την επιτάχυνση του σεισμού, το εύρος κύματος που έχει, από την διάρκεια του σεισμού, και από την ιδιοσυχνότητα κατασκευής εδάφους, καθώς και από τον οπλισμό χάλυβα και κατά πόσο περισφιγμένος είναι.
Το πρόβλημα είναι ότι οι κολόνες δεν μπορούν να έχουν όλες την ίδια διατομή διότι οι αρχιτεκτονικές ανάγκες
διαφοροποιούν το μέγεθος των φορτίων που αναγκάζεται να παραλάβει κάθε κολόνα, οπότε διαφοροποιούν και τις διατομές τους.
Αυτή η διαφοροποίηση των διατομών διαφοροποιεί και την ελαστικότητά τους.
Το αποτέλεσμα αυτής της διαφοροποίησης της ελαστικότητας έχει ως αποτέλεσμα την διαφοροποίηση παραλαβής των πλάγιων φορτίσεων του σεισμού σε κάθε κολόνα.
Οι μικρότερες κολόνες υποχωρούν ( λόγο ελαστικότητας ) ενώ αυτές που είναι μεγαλύτερης διατομής ( και άκαμπτες ) αναγκάζονται να παραλάβουν όλες τις φορτίσης του σεισμού, ακόμα και αυτές που αναλογούν στις μικράς διατομής ( ελαστικές, πλάστιμες ) κολόνες.
Αυτός είναι ο λόγος που αστοχούν πρώτες οι κοντές κολόνες, και τα μεγάλα άκαμπτα κάθετα στοιχεία ( τοιχία )
Αυτός είναι και ο λόγος της διαμάχης των μηχανικών ως στο αν πρέπει να σχεδιάζουν πλάστιμες ή άκαμπτες κατασκευές.

Λύση.
α) Κατασκευάζουμε κολόνες από λάστιχο, ....για τους λάτρες της πλαστιμότητας
β) Πακτώνουμε ή προεντήνουμε τα τοιχία, και τις κατασκευές με συνεχή δόμηση ( με Ο.Σ ή οπτοπλινθοδομή ) με το έδαφος, ....για τους λάτρες της ακαμψίας.
γ)Διαχωρίζουμε την δομική οντότητα ( με σεισμικό αρμό ) στα πλάστιμα και τα άκαμπτα στοιχεία, πακτώνοντας ή εφαρμόζωντας προένταση μεταξύ δώματος και εδάφους μόνο στα μεγάλης διατομής άκαμπτα στοιχεία,..όπως έχω κάνει στο βίντεο αυτό ( σύμμεικτο σύστημα )
https://www.youtube.com/watch?featur...&v=KPaNZcHBKRI

Μόνο αυτές οι λύσεις υπάρχουν αν θέλετε να σχεδιάζεται ισχυρότερες κατασκευές.

1)Αν πάνω στην σεισμική βάση που κατασκεύασα κατασκευάσω ένα πλαίσιο εξολοκλήρου από Ο.Σ βιδωμένο με ντίζες περιμετρικά με την βάση.
ή κάτι σαν αυτήν την συνεχή δόμηση http://postimg.org/image/poaeawzrj/
2)Και ένα άλλο το ίδιο που απλά να πατάει επάνω.

Ερώτημα...πιο από τα δύο θα αστοχήσει πρώτο?

H απάντηση θα δοθεί με τα πρώτα πειραματικά μοντέλα που θα κατασκευαστούν με και χωρίς το σύστημά μου στην αντισεισμική βάση που κατασκεύασα.

Η Αντισεισμική βάση
Η αντισεισμική βάση σε λειτουργία.
Δείτε το βίντεο. https://www.youtube.com/watch?v=N1zr4Mpf3TU

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 09 Οκτ 2013 22:58

Κατασκευή ξυλότυπου και οπλισμού.
ΒΙΝΤΕΟ https://www.youtube.com/watch?v=9_-OjhQdhsQ
Κατασκευή ξυλότυπου και οπλισμού.
Βλέπετε στο βίντεο τις βίδες προέντασης καθώς και το διπλό πλέγμα χάλυβα.
Οι βίδες προέντασης είναι καλυμμένες περιμετρικά με πολλά στρώματα ελαστικής μονωτικής ταινίας ώστε να αποφύγουμε την συνάφεια του σκυροδέματος με τον χάλυβα.
Κατ αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσουμε να εφαρμόσουμε την μερική προένταση μετά την αποπεράτωση του τριών ορόφων αυτού του μοντέλου.
Η προένταση θα εφαρμοσθεί καθέτως της συνεχούς δόμησης, σε πολλά επί μέρους κατάλληλα σημεία, μεταξύ δώματος και βάσης.
Οι βίδες έχουν διάμετρο 5 mm και ύψος 2 m
To μοντέλο θα έχει διαστάσεις Π 1,1 Χ Μ 1,1 Χ Υ1,8 Μέτρα
Θα ζυγίζει 1500 Kιλά
Θα είναι τριών ορόφων.
Είναι η πρώτη φορά παγκοσμίως που θα δοκιμαστεί μοντέλο προτεταμένο με το έδαφος.
Στο πείραμα δεν είναι δυνατόν να έχουμε έδαφος, και για τον λόγο αυτό θα εφαρμόσουμε την προένταση κάτω από την βάση, και στο δώμα.


seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 22 Οκτ 2013 20:39

Το μοντέλο είναι έτοιμο.
Το πείραμα θα γίνει σε ένα μήνα, ώστε να ολοκληρωθεί η ξήρανση του σκυροδέματος.

Εικόνα

https://www.youtube.com/watch?v=-SgPaEI ... tion=share

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 01 Νοέμ 2013 11:12

O αντισεισμικός σχεδιασμός σήμερα.
Εγώ δεν αλλάζω τον αντισεισμικό σχεδιασμό με αυτά που λέω, αλλά του προσθέτω έξτρα απόκριση προς τις φορτίσεις του σεισμού.
Κάνω ένα πείραμα, από το οποίο προσδοκώ απαντήσεις για την ΝΕΑ θεωρία που έχω αναπτύξει.
Η νέα θεωρία μου, βλέπει τα προβλήματα του υπάρχοντος αντισεισμικού σχεδιασμού, και προσπαθεί να τα λύσει.
Το ξέρω και εγώ και ο κόσμος όλος ότι η προένταση αυξάνει την διατμητική αντοχή μιας κολώνας.
Δεν κάνω το πείραμα για να δω αν η προένταση είναι καλή για την διατμητική αντοχή της κολόνας.

Άλλωστε οριζόντια προένταση εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στις γέφυρες.
Ακόμα και κάθετη προένταση εφαρμόζεται σε ιδικές περιπτώσεις κατασκευών...πριν το πω εγώ,


Όλα αυτά τα είπα, για να πω στην τελική, τι νεο προσδοκώ να δω από το πείραμα, ( πέραν της πεπατημένης ) όχι για να αλλάξω, αλλά για να βελτιώσω των αντισεισμικό σχεδιασμό.
Τι είναι ΝΕΟΝ

Αν θες να ερευνήσεις κάτι, πρέπει να έχεις πάντα κάτι άλλο για να κάνεις σύγκριση με αυτό που ερευνάς.
Συγκρίσεις
Ερώτημα Τι είναι καλύτερο για την αντοχή ( οπλισμό )των κολονών, κάθετη προένταση ή αδρανής οπλισμός χάλυβα?
Και οι δύο μέθοδοι έχουν τα καλά τους και τα μειονεκτήματά τους.....ας τα εξετάσουμε.
Ο αδρανής οπλισμός ονομάζεται αδρανής διότι αρχίζει να αντιδρά όταν αυτός δεχθεί ένα φορτίο, εξωτερικό ή μη.
Μέχρι όμως τα δεχθεί το φορτίο, είναι αδρανής.
Στις κολώνες τον τοποθετούμε για δύο λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι για να αποφύγουμε την κάμψη ( λυγισμό ) στις κολόνες που δημιουργεί το στατικό φορτίο.
Ο δεύτερος λόγος είναι για να αναλάβει τον εφελκυσμό από τις κολώνες όταν αυτές ταλαντεύονται από τον σεισμό.
Ο οπλισμός με το σκυρόδεμα συνεργάζεται με την σινάφια όπως ανάφερα σε προηγούμενη απάντηση, και το ξέρουμε όλοι.
Δεν ανέφερα όμως τα πάντα για την σινάφια πριν.
Παράδειγμα.
Αν έχουμε ένα κερί, και το σπάσουμε με τα χέρια μας ακριβώς στο κέντρο του, θα αστοχήσει το κερί, και το φιτίλι θα παραμείνει μέσα στο κερί.
Αν όμως σπάσουμε το κερί στο κάτω άκρο του, θα παρατηρήσουμε ότι θα αστοχήσει το κερί, αλλά θα βγει και το φιτίλι έξω από το κάτω μέρος του κεριού.
Αυτό συμβαίνει διότι η σινάφια του κεριού με το φιτίλι είναι μεγαλύτερη στο πάνω από ότι είναι στο κάτω μέρος του κεριού.
Το ίδιο ακριβός πρόβλημα υφίσταται και η κολόνα του ισογείου.
Αυτή η κολόνα αδυνατεί να είναι πλάστιμη, διότι διαχειρίζεται τα περισσότερα φορτία, και διότι είναι αυτή η πρώτη που μεταφέρει τα φορτία του σεισμού προς στους άλλους ορόφους, χωρίς καμία σχεδόν ελαστική περιοχή.
Εκεί κοντά στην βάση εφαρμόζεται μία μεγάλη τέμνουσα, ( τέμνουσα βάσης ) καθώς και πάρα πολλές τάσις εφελκισμού,οι οποίες τις παρομοιάζω με τις τάσις που εφαρμόσαμε εμείς στο κάτω μέρος του κεριού.
Αφού το φιτίλι βγήκε από το κάτω μέρος του κεριού λόγο διαφοράς δυναμικού στην σινάφια του πάνω και του κάτω μέρους, τότε γιατί να μην βγει και ο χάλυβας από το σκυρόδεμα της κολόνας στο σημείο αυτό?
Έχετε δει ότι οι πρώτες κολόνες του ισογείου είναι αυτές που αστοχούν, και πάντα κοντά στην βάση?
Έχετε δει ότι ποτέ δεν αστοχεί ο χάλυβας, αλλά πάντα είναι τραβηγμένος έξω από το κατεστραμμένο σκυρόδεμα γύρο του, κάνοντας μία μικρή κιλιά ?
Συμπέρασμα
Η σινάφια σκυροδέματος και χάλυβα δεν είναι αρκετή διότι υπάρχει το πάρα πάνω πρόβλημα που ανέφερα.
Οι κάμψεις ( γάντζοι ) βοηθάνε, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα, διότι η συνοχή στο κάτω μέρος της κολόνας είναι μικρότερη της εφελκυστικής ικανότητος του χάλυβα.
ΛΥΣΗ
ΠΡΟΕΝΤΑΣΗ
Η προένταση είναι μια μέθοδος με την οποία επιβάλλονται θλιπτικές δυνάμεις στις διατομές οπλισμένου σκυροδέματος.
Για να επιτευχθεί αυτό, πρέπει ο τένοντας να έχει μηδενική σινάφια με το σκυρόδεμα.
Η μηδενική σινάφια σκυροδέματος τένοντα, εξαλείφει το πάρα πάνω πρόβλημα που ανέφερα ότι δημιουργείται με τον αδρανή οπλισμό, διότι η προένταση έχει πακτώσεις και δεν έχει σινάφια.
Το μεγάλο ερώτημα είναι .... γιατί δεν εφαρμόζεται η προένταση στις κολόνες από τον αντισεισμικό σχεδιασμό?
Αυτό είναι ερώτημα....δεν έχω πει ακόμα το νέον που προσδοκώ από το πείραμα.
Αυτός όμως είναι ο λόγος που προτιμώ την προένταση στο σύστημά μου, από την απλή πάκτωση....συν του ότι... Η προένταση (γενικά η θλίψη) έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού.
Από την άλλη έχεις και το άλλο καλό...τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατασκευής, και αυξάνει την αντοχή της κολόνας στην τέμνουσα βάσης λόγο θλιπτικής εφαρμογής που εφαρμόζει ο τένοντας πάνω της. ...οπότε έχω πολούς λόγους να προτιμώ την προένταση των κολονών από τον αδρανή οπλισμό.
ΤΟ ΝΕΟΝ
Βασικά με την πάκτωση ή προένταση εδάφους - δώματος που εφαρμόζω στα άκρα των άκαμπτων μεγάλων τοιχίων, εκτρέπω την πλάγια φόρτιση του σεισμού, στις κάθετες διατομές του τοιχίου που είναι πολύ μεγάλες και ισχυρές.
Η μη πάκτωση της κατασκευής με το έδαφος, οδηγεί πάντα τις τέμνουσες των κόμβων στις μικρές διατομές των στειχίων ( δοκού κολόνας ) που είναι πολύ αδύναμες και αστοχούν διότι δεν υπάρχει κόμβος που να μπορεί να αντέξει το βάρος της οικοδομής κατά την ταλάντωση της.
Αυτό θέλω να δω στο πείραμα που κάνω.
Αν εκτρέπω τις φορτίσεις του σεισμού σε ισχυρότερες διατομές, όταν εφαρμοσθεί πάκτωση δώματος εδάφους.

Δηλαδή πρώτα θα δούμε αν η πάκτωση δώματος εδάφους είναι καλύτερος αντισεισμικός σχεδιασμός,
και μετά θα πειραματιστώ με την πάκτωση του μηχανισμού που έχω στο αν βοηθάει την θεμελίωση στα καθοδικά και ανωδικά φορτία.
Ακόμα θα πειραματιστώ στο αν το υδραυλικό σύστημα του ελκυστήρα διορθώνει την τάνυση του τένοντα αυτόματα, καθώς και αν διορθώνει αυτόματα την σινάφια στην διεπιφάνεια άγκυρας - πρανών γεώτρησης, όταν τα τελευταία υποχωρούν λόγο χαλαρότητος, και λόγο πολλών επαναλαμβανόμενων φορτίσεων.

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 01 Νοέμ 2013 11:14

ΒΙΝΤΕΟ Πριν το πείραμα...Παρουσίαση
https://www.youtube.com/watch?v=KR9G0DZjbRM

Ανακοίνωση.
Την Κυριακή 3/11/2013 και ώρα 11 το πρωί, στην Νήσο ΙΟ Κυκλάδων δίπλα στο ξενοδοχείο Ερμής θα πραγματοποιηθεί ένα πείραμα δημόσια. Πάνω σε μία σεισμική βάση θα δοκιμαστεί ένα διώροφο μοντέλο από οπλισμένο σκυρόδεμα, το οποίο θα φέρει μία νέα αντισεισμική τεχνολογία.
Το πείραμα θα δείξει αν κατόρθωσα ή όχι, να κατασκευάσω την πιο γερή κατασκευή σπιτιού στον κόσμο, που έχει γίνει ποτέ, όταν αυτό δέχεται έναν πάρα πολύ ισχυρό σεισμό.


To μοντέλο αυτό έχει σχέση με τα προκατασκευασμένα, εξολοκλήρου από οπλισμένο σκυρόδεμα σπίτια, ( βαρέου τύπου ) ή με μονολιθική κατασκευή από Ο.Σ
Η κατασκευή έχει κοιτόστρωση...η οποία πατάει πάνω στην σεισμική βάση.
Τα τοιχία είναι συνδεδεμένα με την κοιτόστρωση, με διπλό πλέγμα. Διπλό πλέγμα έχει και η κοιτόστρωση.
Η σεισμική βάση είναι η θεμελίωση ( το χώμα )
Ο μηχανισμός μου ο κανονικός αποτελείται από την βίδα ή το συρματόσχοινο, την άγκυρα, και το υδραυλικό σύστημα.
Στο πείραμα δεν έχω υδραυλικό σύστημα...αντί αυτού έχω κοχλίες με καουτσούκ.
Στο πείραμα δεν έχω γεώτρηση και άγκυρα....αντί αυτών έχω κοχλίες. Δεν είναι δυνατόν να έχω...

Βασικά με την πάκτωση ή προένταση εδάφους ( βάσης ) - δώματος που εφαρμόζω στα άκρα των άκαμπτων μεγάλων τοιχίων, εκτρέπω την πλάγια φόρτιση του σεισμού, στις κάθετες διατομές του τοιχίου που είναι πολύ μεγάλες και ισχυρές.
Αυτό συμβαίνει διότι η πάκτωση των κάθετων τοιχίων μεταξύ εδάφους δώματος, κατά την ταλάντωση του κτηρίου που προκαλεί ο σεισμός, ....φέρνει μία αντίσταση στο δώμα, και μία άλλη αντίσταση στο κάτω αντικριστώ μέρος της βάσης του κάθετου στοιχείου.
Αυτές οι αντιστάσεις σταματούν την κάθετη παραμόρφωση της ταλάντωσης ενός κτηρίου, που είναι υπεύθυνη για τις μικρές ή μεγάλες αστοχίες
Η μη πάκτωση της κατασκευής με το έδαφος, οδηγεί πάντα τις τέμνουσες των κόμβων στις μικρές διατομές των στοιχείων ( δοκού κολόνας ) που είναι πολύ αδύναμες και αστοχούν διότι δεν υπάρχει κόμβος που να μπορεί να αντέξει το βάρος της οικοδομής κατά την ταλάντωση της.
Αυτό θέλω να δω στο πείραμα που κάνω.
Αν εκτρέπω τις φορτίσεις του σεισμού σε ισχυρότερες διατομές, όταν εφαρμοσθεί πάκτωση δώματος εδάφους.( βάσης στο πείραμα )

Δηλαδή πρώτα θα δούμε αν η πάκτωση δώματος εδάφους ( βάσης στο πείραμα ) είναι καλύτερος αντισεισμικός σχεδιασμός,
και μετά θα πειραματιστώ με την πάκτωση του μηχανισμού που έχω στο αν βοηθάει την θεμελίωση στα καθοδικά και ανωδικά φορτία.
Ακόμα θα πειραματιστώ στο αν το υδραυλικό σύστημα του ελκυστήρα διορθώνει την τάνυση του τένοντα αυτόματα, καθώς και αν διορθώνει αυτόματα την σινάφια στην διεπιφάνεια άγκυρας - πρανών γεώτρησης, όταν τα τελευταία υποχωρούν λόγο χαλαρότητος, και λόγο πολλών επαναλαμβανόμενων φορτίσεων.
Αυτά θα δοκιμαστούν με δυναμόμετρο και γερανό βαρέου τύπου.
Η σεισμική βάση προσομοιώνει το κύμα του σεισμού ( Love ) το οποίο είναι το ποιο καταστροφικό από τα άλλα τρία κύματα του σεισμού.
Το κύμα ( Love ) πάει πέρα δώθε, αλλά ταυτόχρονα και πάνω κάτω την κατασκευή.
Αν δεις στο βίντεο από κάτω την σεισμική βάση, θα δεις ότι οι δοκοί που πατάνε τα ρουλεμάν, έχουν καμπύλο σχήμα και αναγκάζουν την σεισμική βάση να έχει καμπύλη τροχιά
Αυτή η καμπυλοτή διαδρομής της βάσης, αυξάνει δραματικά πιο πολύ την ταλάντωση του κτιρίου, από ότι η απλή παληνδρόμιση, και προσομοιώνει το κύμα Love
Ακόμα θα προσέξεις ότι ο δοκός εκτός από καμπύλο σχήμα έχει προφίλ σχήματος ( Π ) ώστε να μην μπορεί να πάει προς τα επάνω το ρουλεμάν με την βάση όταν ταλαντεύεται ο φέροντας οργανισμός.
Πάντως το δοκίμασα για λίγο, και είναι τόσο μεγάλα τα κτυπήματα που τρώει στο τέλος κάθε παλινδρόμησης, που είναι σαν να τρέχει
με 50 χιλιόμετρα και να κτυπάει πάνω σε ντουβάρι. ( χτυπήματα πολύ μεγάλα με μεγάλο θόρυβο κρούσης.)
Δεν φοβάμαι για την κατασκευή...ούτε για το μηχάνημα, γιατί είδα ότι δεν καταλαβαίνει ότι υπάρχει το βάρος του μοντέλου...φοβάμαι στο αν αντέξει το σύστημα παλινδρόμησης.
Για 4 με 5 παλινδρομήσεις στην πρώτη ταχύτητα, δεν έπαθε το παραμικρό ούτε το μοντέλο, ούτε και η βάση.
Δεν ξέρω αν θα πάθει κάτι σε μεγαλύτερη επιτάχυνση.
Πάντως σεισμό τόσο μεγάλο σαν αυτόν που κάνει η σεισμική βάση που έκανα, δεν έχω δει σε άλλη σεισμική βάση.
Αν αντέξει τόσο μεγάλο σεισμό, τι να τα κάνω τα όργανα?
Αν δεν είχα βάλει τις βίδες, με τα κτυπήματα που έφαγε, θα είχε πάει από κάτω.
Καμία άλλη αντισεισμική κατασκευή, δεν θα μείνει όρθια πάνω σε αυτή την σεισμική βάση που κατασκεύασα.
Αν μείνει η δική μου, αυτό κάτι λέει.
Άλλο είναι η προένταση μεταξύ δώματος - βάσης, και άλλο είναι η προένταση εδάφους δώματος.
Η μεν πρώτη βελτιώνει την ικανότητα του υποστυλώματος προς την τέμνουσα. Δεν εκτρέπει όμως τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού στον κάθετο άξονα της κολόνας, το οποίο επιτυγχάνει η προένταση εδάφους - δώματος.
Όλος ο φέροντας οργανισμός ενός κτιρίου, είτε έχει κολόνες είτε είναι μονολιθικός, έχει κόμβους.
Κατά την ταλάντωση ο κάθετος άξονας του κόμβου παύει να είναι κάθετος, και ο οριζόντιος να είναι οριζόντιος ( αλλάζουν εναλλάξ μερικές μοίρες.)
Ο κάθετος άξονας σπρώχνει πάνω κάτω τον οριζόντιο άξονα.
Αυτός όμως δεν ακολουθεί τα καπρίτσια του κάθετου άξονα, διότι έχει πάνω του φοβερά μεγάλα στατικά φορτία.
Αυτό δημιουργεί ροπή στον κόμβο, που μετατρέπονται σε τέμνουσες πάνω στις μικρές διατομές των δύο στοιχείων.
Με την πάκτωση ή προένταση δώματος εδάφους δεν συμβαίνει το ίδιο....διότι καταργώ την ροπή του κόμβου, διότι για να υπάρξει ροπή του κόμβου πρέπει να υπάρξει πρώτα η ταλάντωση την οποία η πάκτωση δώματος εδάφους την σταματάει.
Η Προένταση βάσης δώματος δεν σταματάει την ταλάντωση, ( πολύ λίγο ) οπότε και τις ροπές των κόμβων.
Η προένταση δώματος εδάφους, καταργεί την ροπή των κόμβων, διότι σταματάει την ταλάντωση.
ΠΟΥ ΜΕΤΑΦΈΡΟΥΜΕ ΤΙΣ ΦΟΡΤΉΣΕΙΣ ?
η φόρτιση μεταφέρετε κάθετα της διατομής του κάθετου στοιχείου, προερχόμενη από την αντίδραση δώματος βάσης.
Το πολυτεχνείο μου έδωσε προένταση βάσης δώματος, η οποία περιόρισε την μετατόπιση του κόμβου λόγο ακαμψίας που προκαλεί η προένταση, και αύξησε την ικανότητα στην τέμνουσα βάσης. Αυτά τα ξέρουμε και από τα βιβλία...δεν είναι κάτι νέο.
Το νέο είναι η αντίδραση στο δώμα, η οποία για να υπάρξει, χρειάζεται πάκτωση εδάφους δώματος. Αυτή είναι που σταματάει 99,9% την ταλάντωση, σε συνεργασία βέβαια και με την αντίδραση της βάσης.

Μία άλλη καινοτομία του μοντέλου είναι το στηθαίο που τοποθέτησα στο δώμα.
Σε τι χρησιμεύει
Είναι χρήσιμο για δύο λόγους
α) Η θλιπτική τάση της προέντασης και της αντίδρασης την οποία αναλαμβάνει το στηθαίο, είναι πολύ μεγάλη στην διεπιφάνεια ροδέλας - σκυροδέματος.
Από την διεπιφάνεια και προς τα κάτω, αρχίζει αυτή η τάση να διαμοιράζεται ( σε σχήμα πυραμίδας ) σε όλη την περίμετρο του φέροντα σταδιακά, από το στηθαίο το οποίο
αναλαμβάνει το ρόλο ανεστραμμένης δοκού.
Κατ αυτόν τον τρόπο όταν οι τάσεις φθάνουν στην διεπιφάνεια πλάκας - στηθαίου, είναι διαμοιρασμένες ισομετρικά προς τον φέροντα, οπότε τον καταπονούν λιγότερο,( όχι σε μεμονωμένα σημεία )
β) Η διεπιφάνεια ροδέλας - σκυροδέματος, δέχεται συγκεντρωμένα φορτία, και είναι η πρώτη που θα αστοχήσει.
Την επιλέγω σαν ( Πλαστική ) περιοχή στον αντισεισμικό σχεδιασμό, διότι και να αστοχήσει εκεί δεν θα επηρεάσει την στατικότητα του κτηρίου.
Οπότε η διεπιφάνεια αυτή είναι η προεπιλεγμένη πλαστική περιοχή αστοχίας.
Αν δεν είχα σχεδιάσει αυτήν την περιοχή του στηθαίου σαν πλαστική περιοχή, θα μπορούσα να την ενισχύσω με περισφιγμένο σκυρόδεμα, και αντί ροδέλες θα τοποθετούσα περιμετρικό χαλύβδινο δοκό με ελαστομερή υλικό από κάτω, για την απόσβεση των σεισμικών φορτίσεων.

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 03 Νοέμ 2013 09:37

Το βήμα της βάσης είναι 22cm
Από την κάμερα μπορούμε να δούμε πόσες φορές έκανε την παλινδρόμηση σε ένα λεπτό.
Ερώτημα
Μπορείς να μετρήσεις την επιτάχυνση? και τα g ?
Μετατόπιση του κόμβου της ανώτερης στάθμης είναι τόσο μικρή στα προτεταμένα που είναι αμελητέα.
Μετατόπιση βάσης θεμελίωσης = με μετατόπιση βάσης.
Διαστάσεις 1,1 Χ 1,1 Χ 1,3
Πλάκες 4 cm
Τοιχία 4 cm
ΚΛΙΜΑΚΑ κάθε 14 cm = 1 m
Διώροφο με κοιτόστρωση 5 cm εμβαδόν ορόφου 7,85Χ7,85=61,6m2.
Βάρος μοντέλου 1250 kg
Οπλισμός 18 βίδες περιμετρικά 6 mm διάμετρος + τρις κοχλίες περίσφυξης σε κάθε πάκτωση.
Διπλό πλέγμα με μάτια 5 Χ 5 cm πάχους 1,5 mm
Σκυρόδεμα ..αποτελείτε από άμμο με τσιμέντο αναλογίας 1 προς 4
Επειδή η ποιότητα του σκυροδέματος δεν μπορεί να αντιστοιχηθεί με τις γνωστές C16/20 κλπ. όταν γίνει η σύγκριση με κοινό (χωρίς προένταση) κτήριο να ακολουθήσω στο νέο μοντέλο τις ίδιες διαστάσεις και την ίδια σύνθεση "σκυροδέματος" τον ίδιο οπλισμό χάλυβα και τις ίδιες 4 φάσης επιτάχυνσης για ασφαλέστερα συμπεράσματα (σύγκριση ομοειδών μοντέλων).
Το βίντεο θα τραβηχθεί από δύο σταθερές και μία κινητή κάμερα, ώστε να βλέπουμε περιμετρικά κάθε τι που συμβαίνει, την ώρα που συμβαίνει.
Η επιτάχυνση θα είναι σταδιακή, σε 4 φάσεις

seismic
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 88
Εγγραφή: 23 Δεκ 2012 23:59

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα

Δημοσίευση από seismic » 04 Νοέμ 2013 19:19

Το μοντέλο δεν έπαθε τίποτα, η σεισμική βάση αστόχησε στο σύστημα μετάδοσης.
Θα ξανά κάνω το πείραμα με μεγαλύτερες επιταχύνσεις, και μεγαλύτερη διάρκεια κάθε φάσης
όταν επισκευάσω την σεισμική βάση.

https://www.youtube.com/watch?v=nS8kOudxxyY

Μετά το πείραμα ( έλεγχος στατικής δομής του φέροντα )
https://www.youtube.com/watch?v=50lvScbp8VA

Συμπέρασμα από το πείραμα.

Στο 44 ον δευτερόλεπτο του βίντεο παρατήρησα κάποια φθορά του τσιμέντου ( σαν να πεταγόταν σκόνη ) στις πάνω πακτώσεις,όπως είχα πει ότι αν συμβεί αστοχία θα συμβεί πρώτα εκεί για λόγους ασφαλείας

Ούτε φθορά του τσιμέντου υπήρξε, ούτε αστοχία των συνδέσεων.
Το δικό μου συμπέρασμα είναι ότι η σκόνη αυτή που φαίνεται να βγαίνει στις πακτώσεις είναι προιόν τριβής στην διεπιφάνεια τένοντα σκυροδέματος μέσα στο σκυρόδεμα, και τα ελαστικά που είχα βάλει κάτω από τις ροδέλες για απόσβεση της σεισμικής ενέργειας, δούλεψαν σαν τρόμπες και έβγαλαν στην επιφάνεια αυτήν την σκόνη ( προιόν της τριβής.)
Αυτό μας βοηθάει να δούμε μία μεγάλη αλήθεια και το ΝΕΟΝ της εφεύρεσης.
Η εφεύρεση στην πράξη εισάγει μία αντίθετη τάση προς την ανοδική τάση του δώματος. Αυτήν την τάση σταμάτησα εγώ....γιατί η σκόνη δείχνει καθαρά ότι οι κοχλίες και το όλο σύστημα της βίδας ζορίστηκε αρκετά, δείχνοντας την απόκριση του συστήματος προς τις φορτίσεις του σεισμού.

Από εδώ και πέρα θα κάνω τα παρακάτω βήματα.
α) Επισκευή του παλινδρομικού μηχανισμού, με ισχυρότερες μπάρες προώθησης ώστε να μην ξανασυμβεί το φαινόμενο της ολιγοκυκλικής κόπωσης του μετάλλου
β) Πείραμα σε δύο άλλες φάσεις με μεγαλύτερες επιταχύνσεις αυτών που προηγήθηκαν.
γ) Αν το μοντέλο δεν πάθει τίποτα, τότε θα αφαιρέσω τους κοχλίες και θα ξανά δοκιμάσω το ίδιο μοντέλο ( με τον σημερινό αντισεισμικό κανονισμό ) ώστε να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα. ( Πείραμα δύο ομοειδών μοντέλων με την ίδια σύνθεση "σκυροδέματος" τις ίδιες φάσεις επιτάχυνσης και τον ίδιο οπλισμό )
Μετά τα συμπεράσματα θα είναι δικά σας.

Υ.Γ Έχω και άλλα δύο βίντεο τα οποία τραβήχτηκαν από επαγγελματίες του είδους, ( από διαφορετικές οπτικές γωνίες ) και θα σας τα παρουσιάσω όταν γίνει η κατάλληλη επεξεργασία από το συνεργείο, και τα έχω στα χέρια μου.

Απάντηση