Παιδεια και μεταρυθμισεις

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
phantom
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 389
Εγγραφή: 28 Φεβ 2004 17:32

Παιδεια και μεταρυθμισεις

Δημοσίευση από phantom » 06 Μαρ 2007 22:19

Νομιζω οτι λειπει απο το forum μια συζητηση για το σημαντικοτερο θεμα των τελευαιων μηνων στην ελλαδα. Το τι γινεται με την παιδεια, τις κλειστες σχολες το νομοσχεδιο για την παιδεια. Πιστευω τοι χρειαζεται οπωσδηποτε αλλαγες στην παιδεια, αυτο που λενε οι πολιτικοι μεταρυθμιση. Δυστυχως οταν οι πολιτικοι λενε μεταρυθμιση στην πραγματικοτητα εννοουν μια σειρα απο μετρα τα οποια δεν προκειται ουσιαστικα να αλλαξουν την παιδεια αλλα εξυπηρετουν τα διαφορα συμφεροντα.

Αν ηθελεη υπουργος παιδειας να κανει πραγματικη μεταρυθμιση δε θα ξεκιναγε απο το ασυλο και τους αιωνιους φοιτητες αλλα πολυ νωριτερα, απο το δημοτικο το γυμνασιο και το λυκειο. Απο το οτι τα παιδεια δε μαθαινουν γραμματα εκει (τουλαχιστο στο λυκειο) αλλα απλα κανουν προπονηση για τους Ολυμπιακους (τις διαφορες μορφες εξετασεων εισαγωγης). Κατα τη γνωμη μου το πρωτο μεγαλο προβλημα ειναι εκει.
Αναζητητής της Αλήθειας

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 07 Μαρ 2007 00:00

Tasos Zakynthos

ΜΙΧΑΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 121
Εγγραφή: 23 Αύγ 2004 15:23

Δημοσίευση από ΜΙΧΑΛΗΣ » 07 Μαρ 2007 13:47

Τα τελευταία 30 χρόνια στην παιδεία κάνουμε συνεχώς βήματα πίσω. Τί να πρωτοθυμηθώ, την κατάργηση των αρχαίων ελληνικών, το μονοτονικό, την μετάβαση του συστήματος εξετάσεων προς τα δυτικοευρωπαικά συστήματα πολλαπλών επιλογών, πόσα άλλα. Μόνο βήματα πίσω.

Άβαταρ μέλους
Στέλιος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: 12 Νοέμ 2006 16:32

Δημοσίευση από Στέλιος » 07 Μαρ 2007 16:05

Εγω΄πιστεύω πως το λάθος είναι πως οι πολιτικοί προσπαθούν μόνοι τους χωρις να συνενούνται με τους εκπαιδευτικούς, καθηγητές και τους μαθητες-φοιτητές να αλλάξουν πράγματα. Αν δε λάβεις υπόψιν τη γνώμη των άμεσα ενδιαφερομένων πως θα κάνεις δουλειά

Άβαταρ μέλους
MaΧiΜ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 30 Ιαν 2007 17:00

Δημοσίευση από MaΧiΜ » 14 Μαρ 2007 03:23

Ο εξοστρακισμός της Παιδείας


Η παιδεία είναι η κοινωνική λειτουργία που παρέχει τόσο γνώσεις όσο και αξίες στον άνθρωπο με στόχο την ηθικοπνευματική και κοινωνική του ολοκλήρωση και συμβάλει με άμεσο τρόπο στην διατήρηση αλλά και την πρόοδο των κοινωνιών. Από την άλλη πλευρά, η εκπαίδευση είναι η θεσμοθετημένη μορφή παιδείας που παρέχει η πολιτεία στους πολίτες άμμεσα, ως κράτος, ή έμμεσα, με ιδιωτικούς φορείς. Kαι στόχος της είναι να προσανατολίζει επαγγελματικά και να κοινωνικοποιεί το άτομο. Ο συνδετικός κρίκος, το αποτέλεσμα δηλαδή της αγωγής και της παιδείας, είναι η μόρφωση, η οποία κατατείνει να συμβάλλει στην ανάπτυξη όλων των πνευματικών και ηθικών δυνάμεων του ανθρώπου με αποτέλεσμα την ολοκλήρωση.

Τα εκπαιδευτικά συστήματα που εφαρμόζονται στις διάφορες χώρες αποσκοπούν βασικά στο να προσδώσουν στον άνθρωπο εσωτερική ποιότητα και παράλληλα να τον προετοιμάσουν έτσι ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις λειτουργίες αλλά και στις ανάγκες της πρακτικής ζωής.

Η εκπαίδευση δεν μπορεί σε καμία ιστορική περίοδο να υπάρξει ως αυτόνομη λειτουργία. Επηρεάζεται και υποτάσεται στις γενικότερες αναπτυξιακές διαδικασίες καθώς επίσης και στα επιτακτικά αιτήματα των καιρών. Είναι αυτονοήτο λοιπόν ότι ο διαμορφωτικός της ρόλος κατατείνει στη δημιουργία ενός ανθρώπινου τύπου ομολόγου με το χρώμα, το πνεύμα, τον προσανατολισμό καθώς και τις ανάγκες της συγκεκριμένης κοινωνίας. Επομένως το εκπαιδευτικό σύστημα που ακολουθεί μία χώρα δεν παρουσιάζει από μόνο του δυνατότητα αυτοεξέλιξης, αλλά η πορεία του προσδιορίζεται από τις γενικότερες ανάγκες της κοινότητας και τον τύπο του ανθρώπου που επιδιώκει να πλάσει.

Το διάστημα αυτό το φοιτητικό κίνημα καλείται να δώσει «εξετάσεις». «Εξετάσεις» όχι γιατί πλησιάζει ο καιρός κάποιας εξεταστικής περίοδου, αλλά «εξετάσεις» για να τεκμηριωθεί με αυτό τον τρόπο, κατά πόσο ενημερωμένο και προετοιμασμένο είναι για την επικείμενη αναθεώρηση του Συντάγματος, και του πολύκροτου πλέον, νόμου-πλαισίου και του Aρθρου 16. Ο ωχαδερφισμός από ορισμένους σε τέτειες περιπτώσεις, δεν επιβραβεύεται. Χαρακτηρίζεται ως στοιχειώδη ανευθυνότητα, αποδοκιμάζεται και επικρίνεται εφόσον η μεταρρύθμιση αυτή απασχολεί όλο το φοιτητικό κίνημα.

Η οργάνωση της ελληνικής Παιδείας είναι το τελευταίο απομεινάρι του αλήστου μνήμης Κεντρικού Προγραμματισμού που έχει απομείνει στην Ευρώπη. Είναι άστοχο λοιπόν, να αποφεύγουμε να μην κοιτάξουμε τις αναπηρίες της δημόσιας παιδείας, όπως επίσης με την πιθανολογούμενη, αλλά όχι σίγουρη, «καμπούρα» της ιδιωτικής Ανώτατης Παιδείας. Ο δρόμος για την αναμόρφωση της Παιδείας τώρα ξεκινά. Δεν είναι εύκολος αλλά πρέπει να τον περάσουμε. Κυρίως όμως πρέπει να ξεπεράσουμε τις συνδικαλιστικές αγκυλώσεις που κρατούν όμηρο την Παιδεία μας.

Η λύση λοιπόν δεν βρίσκεται μόνο στα χέρια της πολιτικής δύναμης αυτού του τόπου, αλλά και σε εμάς, όπου μέσα από έναν ευρή και κοινωνικό διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να βαδίσουμε με τόλμη και αποφασιστικότητα για έναν κοινό και συμφέρον προς εμάς παρανομαστή.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 14 Μαρ 2007 15:01

Τι συμφορά, ενώ είσαι καμωμένος
για τα ωραία και μεγάλα έργα
η άδικη αυτή σου η τύχη πάντα
ενθάρρυνσι κ’ επιτυχία να σε αρνείται·
να σ’ εμποδίζουν ευτελείς συνήθειες,
και μικροπρέπειες, κι αδιαφορίες.
Και τι φρικτή η μέρα που ενδίδεις,
(η μέρα που αφέθηκες κ’ ενδίδεις),
και φεύγεις οδοιπόρος για τα Σούσα,
και πηαίνεις στον μονάρχην Aρταξέρξη
που ευνοϊκά σε βάζει στην αυλή του,
και σε προσφέρει σατραπείες και τέτοια.
Και συ τα δέχεσαι με απελπισία
αυτά τα πράγματα που δεν τα θέλεις.
Aλλα ζητεί η ψυχή σου, γι’ άλλα κλαίει·
τον έπαινο του Δήμου και των Σοφιστών,
τα δύσκολα και τ’ ανεκτίμητα Εύγε·
την Aγορά, το Θέατρο, και τους Στεφάνους.
Aυτά πού θα σ’ τα δώσει ο Aρταξέρξης,
αυτά πού θα τα βρεις στη σατραπεία·
και τι ζωή χωρίς αυτά θα κάμεις.

“Σατραπεία” (Κ.Καβάφης)
Tasos Zakynthos

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 15 Μαρ 2007 17:45

Αυτή η συζήτηση κρατάει τουλάχιστο 3 δεκαετίες τώρα και αποτέλεσμα κανένα. Κάποτε υπήρξα στέλεχος και μάλιστα υψηλόβαθμο της ΚΝΕ. Σήμερα μπορώ με απόλυτα βεβαιότητα να πω πώς αν δεν φύγουν οι κομματικές οργανώσεις από τα πανεπιστήμια και αν δεν πάψουν να υφίστανται ώς οντότητες οι κομματικές νεολαίες, ποτέ δεν πρόκειται να συμβεί κάτι καλό για την παιδεία.

CostAdinOS
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 21 Μάιος 2005 17:13

Δημοσίευση από CostAdinOS » 15 Μαρ 2007 18:32

Η κομματοκρατία και το ρουσφέτι=αναξιοκρατία αποτελούν το σαράκι της Ελληνικής κοινωνίας γενικότερα ,που πλέον δυναμικά αναπαράγεται (ως μιμιτικό μοντέλο συμπεριφοράς) και μέσω της παιδείας.
Με μια επισήμανση .Στο σημερινό Σχολείο (και γενικά στην εκπαιδευτική διαδικασία) παρόλη τη συνεχή υποβάθμισή τους (με τις ΄΄εκπαιδευτικές μεταρυθμίσεις΄΄) έχουν απομείνει μερικούς απο τους τελευταίους αξιακούς πυρήνες χωρίς τους οποίους η κοινωνία μας θα μετεξελιχθεί σε ζούγκλα.Φορείς αυτών των αξιών κάποιοι φωτισμένοι δάσκαλοι και καθηγητές που σε πείσμα των καιρών συνεχίζουν το μοναχικό τους δρόμο.(Τα άλλα τρία μέρη που επιβιώνουν μερικά αξιακοί πυρήνες στην Ελληνική κοινωνία είναι κατά τη γνώμη μου η Εκκλησία , η ΄΄κλασική΄΄ πολυπυρηνική μορφή οικογένειας και η παλιά γειτονιά στην επαρχία που έχω την τύχη να ζώ τα τελευταία χρόνια).
Βαίνουν προς εξαφάνιση αλλά υπάρχουν ακόμα και φυσικά η ύπαρξη των αξιακών πυρήνων στους παραπάνω θεσμούς δεν ΄΄απαγορεύει΄΄ την συνύπαρξή τους με παράλογες δομές και κάθε λογής ΄΄σκουπίδια΄΄.
Αλλά ποιό θα ήταν σε κανονικές συνθήκες το ΄΄χρέος΄΄ κάθε γενιάς;

Άβαταρ μέλους
MaΧiΜ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 56
Εγγραφή: 30 Ιαν 2007 17:00

Δημοσίευση από MaΧiΜ » 20 Μαρ 2007 18:13

Με τη καρδιά, με τι πνοή, με τι πόθο και πάθος.
Πήραμε την ζωή μας λάθος και αλλάξαμε ζωή![;]

Άβαταρ μέλους
ctrl_alt_delete
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: 05 Ιουν 2006 19:21

Δημοσίευση από ctrl_alt_delete » 20 Μαρ 2007 19:45

Dorian έγραψε:Αυτή η συζήτηση κρατάει τουλάχιστο 3 δεκαετίες τώρα και αποτέλεσμα κανένα. Κάποτε υπήρξα στέλεχος και μάλιστα υψηλόβαθμο της ΚΝΕ. Σήμερα μπορώ με απόλυτα βεβαιότητα να πω πώς αν δεν φύγουν οι κομματικές οργανώσεις από τα πανεπιστήμια και αν δεν πάψουν να υφίστανται ώς οντότητες οι κομματικές νεολαίες, ποτέ δεν πρόκειται να συμβεί κάτι καλό για την παιδεία.
Οι κομματικές νεολαίες ξεκινούν απο τα σχολικά χρόνια, αλλά εκεί δέν περνά πολύ το κεντρί τους.
Στα Πανεπιστήμια περνά γιατί χρηματοδοτούνται ενισχυόμενοι απο τους αντίστοιχους κομματικούς επιστημονικούς φορείς. Όσο υπάρχει συνδικαλισμός στους επιστημονικούς κλάδους κάτι το αναπόφευκτο θα υπάρχει και στα πανεπιστήμια. ΟΙ πρωταγωνιστές κάποιοι αιώνιοι φοιτητές που δέν έχουν κανένα ενδιαφέρον με το επιστημονικό αντικείμενο, παρα μονάχα να μπούν σε κάποιες γνωστές λίστες τα επόμενα χρόνια με την προώθηση του μεγάλου τους υποστηρικτή απο τον πολιτικό χώρο.
Έν οίδα οτι ουδέν οίδα

Απάντηση