Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 08 Μάιος 2006 15:42

Kostas έγραψε: Αθωότητα και φόβος όμως δεν πάνε μαζί.
Γιατί να μήν φοβηθεί άραγε το παιδί Kostas;
Aραγε ποιός είναι ο λόγος για τις τόσες αυτοκτονίες στο στρατό;
Ποιός είναι ο λόγος για το ότι οι νέοι είναι επιρεπείς στα ναρκωτικά;
Γιατί στην πρώτη δυσκολία τα παρατούν;

Κάπου διάβασα ότι η επιτυχία είναι επιλογή. Πιστεψέ με έτσι είναι.
Επιλογές ήσσονος προσπάθειας και γυιάλινων κλουβιών δεν είναι ότι καλύτερο στην σημερινή εποχή.
Στο σπίτι του ο κάθε νέος θα ΠΡΕΠΕΙ να βρίσκει κατανόηση, βοήθεια και αγάπη.
Όμως δεν μπορεί να μείνει πάντα εκεί, και για αυτό έχουμε υποχρέωση να τον προετοιμάσουμε.
Tasos Zakynthos

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 08 Μάιος 2006 17:46

Εμείς βρε Τάσο να τα προετοιμάσουμε και όχι ο καθε τυχάρπαστος "δάσκαλος".
Να τα αφήσουμε να "σπάσουν τα μούτρα" τους και να καταφέρουν να σηκωθούν, αλλά ελεγχόμενα.
Οχι να τα αφήσουμε να πέσουν στον βούρκο και να περιμένουμε να σηκωθούν μόνα τους.
Σίγουρα όσα καταφέρουν να βγουν μόνα τους θα είναι δυνατά αλλά τα άλλα, τι, στον Καιάδα.
Ολα τα πράγματα έχουν κλίμακες. Δεν μαθαίνεις κατευθείαν διαφορικές εξισώσεις, πρώτα μαθαίνεις τα νούμερα.
Εμείς να μην τα βάλουμε στο γυάλινο κλουβί, σωστά, αλλά και κανένας σε σιδηρόφρακτο κλουβί.

Αυτό λέω τόσο καιρό.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 20 Μάιος 2006 11:52

Διάβασα όλα τα μηνύματα με προσοχή αλλά δεν κατάλαβα πού βρίσκεται ο φόβος, συγχωρέστε με. Μήπως μπορείτε να μου τον υποδείξετε εσείς;
Η εξομολόγηση είναι για να εξετάζουμε τον εαυτό μας αν είμαστε εντάξει απέναντι στο Θεό και τους άλλους. Όταν ο άνθρωπος είναι πνευματικά νήπιος (όπως ασφαλώς είναι τα παιδιά παρά την αθωότητά τους) τότε του εξηγούμε κάποια πράγματα που δεν είναι σωστά, όπως π.χ. το να μουντζώνεις - που είναι ένα είδος κατάρας - το να λες ψέματα κτλ. Αν δεν το πούμε στα παιδιά πώς θα το καταλάβουν ότι δεν είναι καλό; Αν δεν καταλάβουν ότι δεν είναι καλό, δεν είναι αναμενόμενο να μείνουν σ' αυτή τη συμπεριφορά και να τους γίνει συνήθεια από αυτή την τρυφερή ηλικία;
Τέλος για κάποιον που ζει σ' ένα χριστιανικό περιβάλλον κι έχει βαφτιστεί από μικρός, είναι αναμενόμενο να πηγαίνει στο κατηχητικό για να μάθει τι πρεσβεύει η εκκλησία της οποίας είναι μέλος. Με αυτή την προοπτική τον βάφτισαν! Όχι να λέει "είμαι χριστιανός" και να μην ξέρει τι θα πει αυτό! Με τον ίδιο τρόπο που κάποιος γίνεται Παναθηναϊκός επειδή είναι κι ο μπαμπάς του! Ας πάει, να μάθει κι αν δεν του αρέσει όταν τα μάθει όλα ας τα απορρίψει και ας φύγει. Δεν είμαστε μασονία εδώ.
Με δυο λόγια, δεν βλέπω στο φυλλάδιο τίποτα αφύσικο ή εκφοβιστικό. Θα έβλεπα εκφοβισμό αν έλεγε, ότι όποιο παιδάκι λέει ψέματα θα το πάρει ο διάολος... Καθώς όμως αν το φυλλαδιάκι έλεγε κάτι τέτοιο ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να μην το ανέφερε ο μπροοντευτικός δημοσιογράφος, συμπεραίνω ότι δεν έλεγε έτσι και όλη αυτή η ιστορία είναι μια μεγάλη ΦΟΥΣΚΑ.
Τέλος αγαπητέ Kosta, ας μην μπερδεύουμε έναν - έστω χοντροκομμένο - οδηγό εξομολόγησης με την Ιερά Εξέταση. Η Ιερά Εξέταση ήταν ένα σύστημα ανακρίσεων, βασανισμών και εκτελέσεων. Μη φτάσουμε στο θλιβερό σημείο όπου οι λέξεις χάνουν το νόημά τους.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 20 Μάιος 2006 12:44

Αγαπητή MARD! όλα αυτα που γράφεις δεν είναι λάθος.
Το δικό μου το ερώτημα ήταν όμως "Τι μπορεί να ώθησε αυτό τον "δάσκαλο" σε με τέτοια πράξη?"
Και το πρόβλημα, για εμένα, είναι αν είχε δικαίωμα να το κάνει αυτό στο σχολείο.
Που πιστεύω πως δεν είχε, ας το έκανε όπου ήθελε αλλά όχι στο σχολείο.
Και δεν υπάρχει φόβος, όπως νομίζεις.
Αγανάκτηση είναι.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 20 Μάιος 2006 14:23

Kostas έγραψε:Αγαπητή MARD! όλα αυτα που γράφεις δεν είναι λάθος.
Το δικό μου το ερώτημα ήταν όμως "Τι μπορεί να ώθησε αυτό τον "δάσκαλο" σε με τέτοια πράξη?"
Και το πρόβλημα, για εμένα, είναι αν είχε δικαίωμα να το κάνει αυτό στο σχολείο.
Που πιστεύω πως δεν είχε, ας το έκανε όπου ήθελε αλλά όχι στο σχολείο.
Και δεν υπάρχει φόβος, όπως νομίζεις.
Αγανάκτηση είναι.
Εννοούσα ότι δεν υπάρχει τίποτα εκφοβιστικό στο φυλλάδιο.
Να υποθέσω τι μπορεί να ώθησε τον δάσκαλο σ' αυτή την πράξη; Ίσως το ότι πλησίαζε το Πάσχα, εποχή που πολλοί Χριστιανοί πάνε να εξομολογηθούν έστω και τυπικά (αυτοί που δεν εξομολογούνται τυπικά δεν το κάνουν μόνο το Πάσχα...) και θεώρησε καλό να εξοικειώσει τα παιδιά με την εξομολόγηση. Υποθέτω επίσηςότι ήταν δάσκαλος θρησκευτικών, και το θέμα είναι μέσα στο αντικείμενό του. ΑΠό τι το υποθέτω; Από το ότι αν ήταν κάτι άλλο, ο μπροοντευτικός δημοσιογράφος δεν θα παρέλειπε να γράψει ότι ξέφυγε από το αντικείμενό του ως εκπαιδευτικός, που είναι να διδάσκει π.χ. "Εμείς και ο Κόσμος".
Aλλος λόγος που υποθέτω ότι ώθησε τον δάσκαλο σ' αυτή την πράξη, είναι ότι διαπίστωσε ότι τα παιδάκια δεν είχαν ιδέα για την εξομολόγηση (ενώ θα έπρεπε να έχουν) ή ότι νόμιζαν, ότι δεν εξομολογούνται τα παιδιά αλλά μόνο οι μεγάλοι. Αν επικοινώνησε μαζί τους με τρόπο παιδαγωγικό κι όχι χαζό ή απειλητικό, δεν έχω τίποτα να του καταλογίσω που τα ενημέρωσε.
Αυτό που εμένα θα με ενοχλούσε, θα ήταν να λέει τέτοια σε παιδιά με αλλόθρησκους γονείς ή να φέρει ιερέα και να πει στους μαθητές "τώρα ΘΑ εξομολογηθείτε (θέλετε δεν θέλετε)".
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 20 Μάιος 2006 21:24

koko έγραψε:Πολύ κακό για το τίποτα,
....
, αλλά η υποκρισία τελειωμό δεν έχει και η έλξη του τριημέρου είναι μεγάλη...
:)
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 20 Μάιος 2006 21:27

Kostas έγραψε: Και επειδή δεν έχω ακόμα παιδί, σε 2-3 μήνες πρώτα ο Θεός, δεν μπορώ να σου πω τι έχω κάνει με το παιδί μου.
Μα αυτό είναι εκπληκτικό, δεν το είχα προσέξει! Η ώρα η καλή! :)
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 24 Μάιος 2006 12:03

MARD! έγραψε: Υποθέτω επίσηςότι ήταν δάσκαλος θρησκευτικών, και το θέμα είναι μέσα στο αντικείμενό του. ΑΠό τι το υποθέτω; Από το ότι αν ήταν κάτι άλλο, ο μπροοντευτικός δημοσιογράφος δεν θα παρέλειπε να γράψει ότι ξέφυγε από το αντικείμενό του ως εκπαιδευτικός, που είναι να διδάσκει π.χ. "Εμείς και ο Κόσμος".
Καταρχήν ευχαριστώ για την ευχή σου.
Κατά δεύτερο μια ερώτηση.
Σήμερα στα Δημοτικά έχουνε δασκάλους ανά ωρα μαθήματος? Δηλαδή μαθηματικό, φυσικό, κλπ κλπ.
Νομίζω, αν κάνω λάθος για αυτό ρωτάω, πως ένας είναι ο δάσκαλος εκτός από την ξένη γλώσσα, τους Η/Υ και την γυμναστική.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 24 Μάιος 2006 19:48

Kostas έγραψε:
MARD! έγραψε: Υποθέτω επίσηςότι ήταν δάσκαλος θρησκευτικών, και το θέμα είναι μέσα στο αντικείμενό του. ΑΠό τι το υποθέτω; Από το ότι αν ήταν κάτι άλλο, ο μπροοντευτικός δημοσιογράφος δεν θα παρέλειπε να γράψει ότι ξέφυγε από το αντικείμενό του ως εκπαιδευτικός, που είναι να διδάσκει π.χ. "Εμείς και ο Κόσμος".
Καταρχήν ευχαριστώ για την ευχή σου.
Κατά δεύτερο μια ερώτηση.
Σήμερα στα Δημοτικά έχουνε δασκάλους ανά ωρα μαθήματος? Δηλαδή μαθηματικό, φυσικό, κλπ κλπ.
Νομίζω, αν κάνω λάθος για αυτό ρωτάω, πως ένας είναι ο δάσκαλος εκτός από την ξένη γλώσσα, τους Η/Υ και την γυμναστική.
Στα δημοτικά που ξέρω και μέχρι την 4η ο βασικός δάσκαλος κάνει γλώσσα, εμείς και ο κόσμος, μαθηματικά, ιστορία, θρησκευτικά. Αυτά που αναφέρεις πράγματι τα διδάσκουν άλλοι. Όμως σε κάποιες τάξεις και τα τεχνικά - αισθητική αγωγή τα διδάσκουν άλλοι.
Αν λοιπόν ο δάσκαλός μας είναι ο "βασικός" δάσκαλος της τάξης, τα θρησκευτικά είναι στο αντικείμενό του. Εκτός πια κι αν στη Λάρισα είναι διαφορετικά απ' ότι στην Αθήνα που ξέρω.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 25 Μάιος 2006 10:51

Στα δημοτικά που ξέρω και μέχρι την 4η ο βασικός δάσκαλος κάνει γλώσσα, εμείς και ο κόσμος, μαθηματικά, ιστορία, θρησκευτικά. Αυτά που αναφέρεις πράγματι τα διδάσκουν άλλοι. Όμως σε κάποιες τάξεις και τα τεχνικά - αισθητική αγωγή τα διδάσκουν άλλοι.
Αν λοιπόν ο δάσκαλός μας είναι ο "βασικός" δάσκαλος της τάξης, τα θρησκευτικά είναι στο αντικείμενό του. Εκτός πια κι αν στη Λάρισα είναι διαφορετικά απ' ότι στην Αθήνα που ξέρω.
Mard! Έχω την άποψή μου, έχεις την δικιά σου.

Εγώ μια ακόμα ερώτηση θα θέσω.
Γιατί δεν το έκανε έξω από το σχολείο?
Μήπως γιατί τα παιδιά δεν θα ήταν αναγκασμένα να πάρουν αυτό το έντυπο και δεν θα μάθαιναν τι «αμαρτίες», ίσως, έχουν κάνει, ώστε να τις εξομολογηθούν?
Η μήπως γιατί θα κινδύνευε από κανέναν προοντευτικό, όπως τους λες?
Και μιας και το έχεις θέσει το θέμα, ο προοντευτικό, όπως λες, δημοσιογράφος από πού το έμαθε? Από τα παιδιά?
Η μήπως από τον προοντευτικο, όπως λες, πατέρα κάποιου από αυτά τα παιδιά?
Και δεν έχει δικαίωμα αυτός ο προοντευτικος, όπως λες, πατέρας να αντιδράσει για αυτό που δεν θέλει να γίνετε στο παιδί του?

Κάπου είχες αναφέρει
Τέλος για κάποιον που ζει σ' ένα χριστιανικό περιβάλλον κι έχει βαφτιστεί από μικρός, είναι αναμενόμενο να πηγαίνει στο κατηχητικό για να μάθει τι πρεσβεύει η εκκλησία της οποίας είναι μέλος. Με αυτή την προοπτική τον βάφτισαν!….. Ας πάει, να μάθει κι αν δεν του αρέσει όταν τα μάθει όλα ας τα απορρίψει και ας φύγει.
Δηλαδή ένα παιδί από την ηλικία των 6-7 θα αρχίσει να κατηχείτε και να αναπτύσσει το πνεύμα του μέσα από αυτήν την κατήχηση και περιμένεις να φτάσει σε κάποια ηλικία , σε ποια ηλικία άραγε στα 18 τα αφήνουμε να αποφασίσουν ποιοι θα τα κυβερνήσουν, και να τα απορρίψει και να φύγει.
Και αν τα απορρίψει, όλα αυτά τα χαμένα χρόνια, εφόσον τα απορρίψει, ποιος θα του τα δώσει πίσω? (ερώτηση ρητορική)
Μην νομίσεις πως εγώ θα κάνω κάτι διαφορετικό.
Και εγώ θα το βαφτίσω το παιδί μου λόγω παράδοσης.
Αλλά δεν θα το σπρώξω στο κατηχητικό.
Θα του μάθω εγώ να είναι καλός άνθρωπος. Δηλαδή τι να είναι?
Να μην προσπαθεί να κάνει κακό στους άλλους ανθρώπους.
Να μην πατάει επί πτωμάτων για να γίνει το δικό του.
Αλλά όχι και θα το βάλω να εξομολογηθεί γιατί μούντζωσε.
Θα του μάθω να μην βρίζει τα θεία, πως? Μην βρίζοντας εγώ ο ίδιος.
Που δεν βρίζω τα θεία, ούτε τον πατέρα και την μητέρα κάποιου, πολλώ δε την δικιά μου, αν και τα έχω ακούσει άπειρες φορές από τον πατέρα μου.
Και αν εγώ, με αυτές τις ιδέες που έχω, αντιληφθώ μια τέτοια κίνηση από τον δάσκαλο του παιδιού μου, δεν θα έχω το δικαίωμα να αντιδράσω?
Η θα με πεις και εμένα προοντευτικό?
Αν και δεν με ενδιαφέρει να σου πω την αλήθεια.
Το παιδί μου θα το μεγαλώσω και θα του δώσω ΕΓΩ τις κατευθύνσεις στην ζωή του.
Όχι κάποιος τυχάρπαστος που βρήκε, του έλαχε, έναν τρόπο να βγάζει τα προς το ζην.
Για να μην παρεξηγηθώ δεν είναι όλοι οι δάσκαλοι έτσι.

Αλλά και κάτι άλλο αποδεικνύει η πράξη του αυτή.
Πως στα σχολεία, όλα είναι ένα μπάχαλο.
Ο κάθε δάσκαλος κάνει ότι του καπνίσει και δεν έχει περιορισμούς από κανένα πως και τι θα διδάξει.
Το πρόγραμμα σπουδών, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, είναι κάποιο παλιόχαρτο, κάπου πεταμένο.
Γιατί δεν πιστεύω πως ήταν μέρος του προγράμματος.
Ξέρεις, αν πρόσεξες παραπάνω στην κουβέντα με τον Τάσο, αυτό είναι το βασικό μου πρόβλημα.
Το μπάχαλο που επικρατεί στην παιδεία, και δη στην πρωτοβάθμια.
Αφορμή ήταν η κίνηση του «δασκάλου» όπως καταλαβαίνεις.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

Κλειδωμένο