Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!

Κλειδωμένο
Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!

Δημοσίευση από Kostas » 04 Μάιος 2006 10:07

Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!
«ΑΜΑΡΤΙΑ» ΔΑΣΚΑΛΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΝΕΙΜΕ ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΟΥΝ...

«Μήπως τραγουδάς αισχρά τραγούδια, που ακούς στο ραδιόφωνο; Μήπως λες ψέματα έστω γιΆ αστείο; Μήπως βλέπεις άσχημα έργα στην τηλεόραση ή ακατάλληλα κινηματογραφικά έργα; Μήπως δεν διαβάζεις την Αγία Γραφή; Μήπως δεν κάνεις τον σταυρό σου καλά και ευλαβικά; Μήπως μουντζώνεις τους άλλους; Μήπως δεν πηγαίνεις κάθε Κυριακή στην εκκλησία και στο κατηχητικό; Μήπως δεν νηστεύεις τις νηστείες που ορίζει η Εκκλησία μας;». Αυτά και πολλά άλλα συναφή ερωτήματα περιλαμβάνονται ...σε Παιδικό Οδηγό Εξομολογήσεως, που διένειμε δάσκαλος Δημοτικού σχολείου της πόλης της Λάρισας στους μαθητές της τάξης του, πριν τις διακοπές του Πάσχα. Η ενέργεια βεβαίως προκάλεσε τις αμήχανες αντιδράσεις γονέων και μαθητών, όταν διάβασαν το κείμενο που διένειμε ο δάσκαλος του σχολείου. Ορισμένοι γονείς αντέδρασαν ήπια, θεωρώντας ότι τέτοιες ενέργειες δεν συνάδουν με το εκπαιδευτικό έργο του σημερινού δασκάλου, ενώ μιλώντας στην «Ε» έκαναν λόγο για αναχρονιστικές αντιλήψεις και λογικές του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού. Πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», ο διευθυντής της σχολικής μονάδας εξέφρασε αντιρρήσεις για τη διανομή του εν λόγω κειμένου στους μαθητές, ενώ άγνοια για το θέμα δήλωνε χθες βράδυ και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας. Ωστόσο το ερώτημα παραμένει: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να διαφωτίζει και να «φτιάχνει» ελεύθερους ανθρώπους, ανθρώπους με αντίληψη και κρίση ή να παραδίδει δεκάλογους απαγορεύσεων, δημιουργώντας ενοχές σε ανήλικα παιδιά και «προσηλυτίζοντας» κατά ανεπίτρεπτο και πέραν των «αρμοδιοτήτων» του τρόπο;
Ευτυχώς οι αντιδράσεις ήταν ήπιες.
Δεν μπόρεσα να μάθω την ηλικία του "δασκάλου". Αν ήταν νέος τότε που βαδίζουμε?
Ο καθένας βγάζει τα προβλήματά του και τα απωθημένα του στα παιδιά...
Τι μπορεί να ώθησε αυτό τον "δάσκαλο" σε με τέτοια πράξη?
Αν ήταν κάποιος "αγράμματος" ίσως να τον δικαιολογούσα αλλά ΔΑΣΚΑΛΟΣ?
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Re: Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 04 Μάιος 2006 13:09

Kostas έγραψε:
Οδηγός ...Ιεράς Εξέτασης σε δημοτικό της Λάρισας!
«ΑΜΑΡΤΙΑ» ΔΑΣΚΑΛΟΥ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΔΙΕΝΕΙΜΕ ΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΘΟΥΝ...
Μήπως είσαι λίγο άδικος Kostas;
Μήπως γίνεσαι "φανατικός" σαν τον δάσκαλο;
Τα πιστεύω της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι τμήμα της παραδόσεως τούτου του λαού.
Εσένα σε "ενοχλεί" η εξομολόγηση κάποιον άλλο η Ιστορία κάποιον τρίτο ο Καπιταλισμός.
Κάποιον άλλο η Σημαία (και την καίει), το Κράτος η πολιτική εξουσία, το σύστημα εξουσίας της χώρας.
Που σταματάμε; Που υπάρχει η "χρυσή τομή";
Τι θέλουμε να γίνουν τα παιδιά μας αύριο;
Πόσοι από εμάς που διδαχθήκαμε όλα αυτά από τους δασκάλους μας και τους γονείς μας, πολλές φορές μάλιστα με ξύλο, έχουμε ψυχολογικά προβλήματα;
Μήπως ξαφνικά γίναμε "νεόπλουτοι" και δεν θέλουμε να "μιλάμε" στους παλιούς μας γνωστούς από το χωριό;
Tasos Zakynthos

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 04 Μάιος 2006 16:19

Φίλε Τάσο δεν είμαι άδικος, πιστεύω.
Δεν με ενοχλεί η εξομολόγηση σαν μυστήριο.
Καμμιά θεωρία δεν με ενοχλεί από μόνη της. Η κακή χρήση της με ενοχλεί.
Με ενόχλησε όμως η πράξη του "δασκάλου".
Δεν είχε καμμιά δουλειά να το κάνει αυτό στο σχολείο.
«Μήπως τραγουδάς αισχρά τραγούδια, που ακούς στο ραδιόφωνο; Μήπως λες ψέματα έστω γιΆ αστείο; Μήπως βλέπεις άσχημα έργα στην τηλεόραση ή ακατάλληλα κινηματογραφικά έργα; Μήπως δεν διαβάζεις την Αγία Γραφή; Μήπως δεν κάνεις τον σταυρό σου καλά και ευλαβικά; Μήπως μουντζώνεις τους άλλους; Μήπως δεν πηγαίνεις κάθε Κυριακή στην εκκλησία και στο κατηχητικό; Μήπως δεν νηστεύεις τις νηστείες που ορίζει η Εκκλησία μας;».
Τα παραπάνω για πιο λόγο να τα ρωτήσει στα βλαστάρια κάποιων?
Μεθαύριο θα είναι και το δικό μου παιδί, μακάρι.
Από τον δάσκαλο απαιτώ να κάνει αυτό για το οποίο προσλήφθηκε.
Να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά.
Με τις παραπάνω ερωτήσεις μόνο φόβο μπορεί να προκαλέσει στα παιδιά και τίποτα παραπάνω.
Το παιδί μου θέλω να γίνει σωστός πολίτης αύριο. Οχι κάποιος που θα φοβάται να μην κάνει κάτι γιατί κάποιος θα τον τιμωρήσει. Αλλά να ξέρει γιατί να κάνει ή να μην κάνει αυτό το κάτι.
Δεν ανέχομαι από κανέναν να κάνει διαφορεικά πράγματα από αυτά που ΠΡΕΠΕΙ να κάνει.
Εχω κάνει κουβέντες με φίλους μου που έχουν παιδιά στο δημοτικό και έχω φρίξει, οχι σε σχέση με θρησκείες μόνο.
Κάποιος "δάσκαλος" προσπαθούσε να πείσει τα παιδιά για την μη ύπαρξη του Θεού λέγοντάς πως αυτά που σας λένε είναι αηδίες.
Ενας άλλος χρησιμοποιεί ακόμα τον χάρακα στα παιδικά χεράκια.
Εγώ προσωπικά τον δάσκαλο μου στο δημοτικο τον βρήκα πριν από 6 χρόνια (33 ετών τότε) δηλαδή μετά από 20 χρόνια και τον έβρισα στην μέση του δρόμου για να με θυμηθεί (που ρωτάς για ψυχ. προβλήματα-απωθημένα).
Αν ήμουν στην θέση τους, κάποιοι "δάσκαλοι" θα ήταν στην πινέζα τώρα ή συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας.
Και δεν τα παραλέω ούτε τα φουσκώνω.
Τα παιδιά είναι ότι πιο ευαίσθητο και ελπιδοφόρο έχουμε.
Είναι η περιουσία μας η ίδια. Οχι το κτήμα μας, μην παραξηγηθώ.
Συγνώμη για τον τόνο μου αλλά πιστεύω να καταλαβαίνεις πως δεν είναι εναντίων σου.

υ.γ. Ο τίτλος είναι της εφημερίδας.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 04 Μάιος 2006 16:40

Kostas έγραψε: Από τον δάσκαλο απαιτώ να κάνει αυτό για το οποίο προσλήφθηκε.
Να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά.
Διαπαιδαγωγήσει :?: :?:
Τι εννοείς με αυτήν την λέξη;
Tasos Zakynthos

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 04 Μάιος 2006 17:01

Kostas έγραψε: Το παιδί μου θέλω να γίνει σωστός πολίτης αύριο. Οχι κάποιος που θα φοβάται να μην κάνει κάτι γιατί κάποιος θα τον τιμωρήσει. Αλλά να ξέρει γιατί να κάνει ή να μην κάνει αυτό το κάτι.

υ.γ. Ο τίτλος είναι της εφημερίδας.
Kostas όταν λές "κάποιος θα τον τιμωρήσει" εννοείς τον παπά τον Θεό ή τον νόμο; Γιατί με αυτόν τρόπο σκέψης που αποκλείεις την τιμωρία από τον Θεό (αν πιστεύουμε ότι υπάρχει) με τον ίδιο τρόπο αποκλείουμε και την τιμωρία από τον νόμο. Ο σωστός πολίτης δεν πρέπει να φοβάται τόν νόμο; Ή ο νόμος της πολιτείας να αντικαταστήσει τους ηθικούς νόμους που αυτοί είναι απόρρεια της θρησκείας, της όποιας θρησκείας;

Η Αντιγόνη όμως θάβει τον αδελφό της παρακούωντας τον νόμο των ανθρώπων και υπακούωντας στον νόμο των Θεών και της ηθικής.
Αύριο ο δικός μας γυιός σε ποιόν νόμο θα υπακούσει;
Ποιά η διαφορά ανάμεσα στον σωστό πολίτη και στον σωστό άνθρωπο; Και τι θα πεί σωστός πολίτης;

Όσο για τον τίτλο της εφημερίδας μην ξεχνάς ότι η λέξη εφημερίδα βγαίνει από την λέξη εφήμερος.
Tasos Zakynthos

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 04 Μάιος 2006 17:16

Ο δάσκαλος ακολουθώντας μια διδακτική μέθοδο, μεταδίδει στο παιδί συστηματοποιημένες γνώσεις αλλά πρέπει να είναι και διαπαιδαγωγός, δηλαδή να είναι ικανός να ασκήσει αγωγή, ευεργετική επίδραση στην ψυχική-ηθική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών.
Σαφώς και δεν είναι μόνο δική του ευθύνη η διαπαιδαγώγηση των παιδιών, είναι και της οικογένειας, αλλά είναι άλλο κεφάλαιο αυτό.
Τώρα τι σχέση μπορεί να έχουν αυτές οι ερωτήσεις με την διαπαιδαγώγηση των παιδιών, άγνωστο.
Kostas όταν λές "κάποιος θα τον τιμωρήσει" εννοείς τον παπά τον Θεό ή τον νόμο; Γιατί με αυτόν τρόπο σκέψης που αποκλείεις την τιμωρία από τον Θεό (αν πιστεύουμε ότι υπάρχει) με τον ίδιο τρόπο αποκλείουμε και την τιμωρία από τον νόμο. Ο σωστός πολίτης δεν πρέπει να φοβάται τόν νόμο; Ή ο νόμος της πολιτείας να αντικαταστήσει τους ηθικούς νόμους που αυτοί είναι απόρρεια της θρησκείας, της όποιας θρησκείας;
Μα το θέμα είναι να κάνεις ή να μην κάνεις κάτι επειδή είναι σωστό και όχι επειδή φοβάσαι να μην σε τιμωρήσουν.
Το τι είναι σωστό το κρίνεις μόνος σου σύμφωνα με τη διαπαιδαγώγηση που σου έχουν δώσει.
Αν αυτή είναι λάθος τότε θα κάνεις λάθη.
Ο νόμος υπάρχει για να έχουμε έναν ,υποτίθεται, κοινό κώδικα συμπεριφοράς, ώστε να μην πάρουμε τα όπλα.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

koko
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 19 Μαρ 2006 19:44

Δημοσίευση από koko » 04 Μάιος 2006 18:50

Πολύ κακό για το τίποτα, από τη στιγμή που το μάθημα των θρησκευτικών διδάσκεται στα σχολεία απορώ γιατί οι γονείς τώρα φοβήθηκαν τον προσυλητισμό Το μάθημα αυτό διδάσκει ακριβώς τα ίδια πράγματα. Αλήθεια, υποθέτω πως τα "θύματα" είναι ήδη Χριστιανοί, άρα με τι τρόπο προσυλητίζονται; Μου φαίνεται οτι ο συγγραφέας κρούει ανοικτές θύρες στην προσπάθεια του να ισοπεδώσει τα πάντα στον βωμό της πολιτικής ορθότητας. Μήπως οι γονείς είναι μετανάστες συγκεκριμένης θρησκείας οι οποίοι έχουν κατακλύσει την Ευρώπη τελευταία και διαμαρτύρονται για τα πάντα;

Όσο για το ανυπόγραφο άρθρο, ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι να εκπαιδεύουν τους μαθητές βάσει συγκεκριμένου προγράμματος, όχι να "διαφωτίζουν" σύμφωνα με τα κριτήρια του κάθε δημοσιογραφίσκου. Απορώ τι μεμπτό βρίσκετε στον κατάλογο. Ίσως το κατηχητικό, η παιδική εξομολόγηση και ο τρόπος που κάνουνε τον σταυρό τους να είναι λίγο υπερβολικά για παιδιά, αλλά η μελέτη της Αγίας Γραφής και η ηθικότητα είναι υποχρεώσεις όλων των Χριστιανών. Αλήθεια, οι γονείς έκαναν χρήση της θρησκευτικής εορτής για να γιορτάσουν την Ανάσταση του Χριστού ή για να φάνε καμιά σούβλα την Κυριακή; Επειδή αφού είναι αντίθετοι στην εξομολόγηση η οποία αποτελεί τμήμα της πίστης μας, τότε θα έπρεπε να είναι αντίθετοι και στις θρησκευτικές αργείες και θα έπρεπε να δουλεύουν κανονικά εκείνες τις ημέρες, αλλά η υποκρισία τελειωμό δεν έχει και η έλξη του τριημέρου είναι μεγάλη...

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 04 Μάιος 2006 21:03

Αυριο θα σχολιάσω το τελευταίο ποστ.
Σήμερα θα προσπαθήσω να καταλάβω πως κάποιος, μόνο από μια ανάγνωση, έβγαλε τόσα πολλά συμπεράσματα.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 05 Μάιος 2006 00:45

Kostas έγραψε:αλλά πρέπει να είναι και διαπαιδαγωγός, δηλαδή να είναι ικανός να ασκήσει αγωγή, ευεργετική επίδραση στην ψυχική-ηθική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών.
Kostas ποιά εργαλεία χρησιμοποιείς για την ψυχική-ηθική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών;
Ποιά νομίζεις ότι είναι σωστά για να χρησιμοποιεί ένας δάσκαλος;
Tasos Zakynthos

Kostas
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 532
Εγγραφή: 19 Ιούλ 2004 20:52

Δημοσίευση από Kostas » 05 Μάιος 2006 12:18

Μάλλον θα το αφήσω ασχολίαστο μιας και το θέμα δεν είναι η θρησκεία αλλά η πράξη του "δάσκαλου"

Τάσο αν είχα σπουδάσει Παιδαγωγική Ακαδημία ίσως να τα ήξερα.
Αλλά πιστεύω πως σε αυτά τα εργαλεία δεν ανήκει ο φόβος, μπαμπούλας κλπ κλπ.
Το να φοβίσεις ένα παιδί είναι ΤΟ εύκολο.
Το να δώσεις σε ένα παιδί να καταλάβει γιατί να κάνει ή να μην κάνει κάτι είναι ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ.
Και επειδή δεν έχω ακόμα παιδί, σε 2-3 μήνες πρώτα ο Θεός, δεν μπορώ να σου πω τι έχω κάνει με το παιδί μου.
Όπου υπάρχει θέλω, υπάρχει Δρόμος. -Πες μου τι κάνεις το φαΐ που τρως και θα σου πω ποιος είσαι. Άλλοι το κάνουν ξίγκια και κοπριά, άλλοι το κάνουν δουλειά και κέφι και άλλοι το κάνουν Θεό.

Κλειδωμένο