Ιδιωτικά πανεπιστήμια

Απάντηση
Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 20 Σεπ 2007 18:54

Τάσος Χαρτάς έγραψε:
Spirli έγραψε: Ένα αποτυχημένο ιδιωτικό σχολείο όταν ξεμείνει από "μαθητές" απλά κλείνει επιχειρηματικά --- τι γινεται όμως με την μέχρι εκείνη την στιγμή "κακή" παρεχόμενη εκπαίδευση; ποιός (σε πραγματικό χρόνο) προστατεύει τον "πελάτη"/μαθητή;
.
Όποιος τον προστατεύει και σήμερα Spirli με την (χάλια) δημόσια εκπαίδευση που έχουμε. :D Μα ο Έλληνας φορολογούμενος μέσω των αντιπροσώπων του στην Βουλή.
Μαζεύει ότι στουρνάρι υπάρχει και το διορίζει στο Δημόσιο.
Ακριβώς όπως το λες Τάσο:"ο Έλληνας φορολογούμενος μέσω των αντιπροσώπων του στην Βουλή"
Δηλαδή, το ζήτημα της κακοδιαχείρισης είναι ζήτημα ΠΟΛΙΤΙΚΟ και όχι τόσο πρόβλημα "δημόσιο ή ιδιωτικό".
Και για να είμαι ποιό σαφής: είναι πρόβλημα ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ.

Master Yoda
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 11 Φεβ 2007 12:49

Δημοσίευση από Master Yoda » 21 Σεπ 2007 19:08

εντάξει ρε μάγκες, να επιτραπούν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

αλλά για πείτε μου, μια οικογένεια με τον πατέρα να δουλεύει σε σούπερ μάρκετ για 850 ευρώ το μήνα και τη μάνα να δουλεύει ψήστρια σε fast food θα μπορέσει να αντέξει το οικονομικό βάρος των διδάκτρων;
...fear is the path to the dark side of force...

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 22 Σεπ 2007 00:47

Master Yoda έγραψε:εντάξει ρε μάγκες, να επιτραπούν και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

αλλά για πείτε μου, μια οικογένεια με τον πατέρα να δουλεύει σε σούπερ μάρκετ για 850 ευρώ το μήνα και τη μάνα να δουλεύει ψήστρια σε fast food θα μπορέσει να αντέξει το οικονομικό βάρος των διδάκτρων;
Κανένα οικονομικό σύστημα στον κόσμο, καμμιά οικονομική κατάσταση δεν απέτρεψε κάποιον από το να σπουδάσει.
Κάποτε στην Ελλάδα οι φοιτητές δούλευαν και σπούδαζαν, κάποτε κυνηγούσαν υποτροφίες από το κράτος την εκκλησία, από κοινωνικούς φορείς κλπ. Θέληση να υπάρχει.
Και μια τελευταία παρατήρηση φίλε Master Yoda, κάπου με ενοχλεί η εξίσωση προς τα κάτω.
Καταλαβαίνω τον εργάτη του σουπερ μαρκετ αλλά δεν μπορώ να στηρίξω όλη το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας θεωρώντας τον ότι είναι ο μόνος που έχει ανάγκη (και πραγματικά έχει) αλλά θα πρέπει επίσης να δώ και τί ζητάει ο μέσος αστός ο επιχειρηματίας ό έμπορος που ο μισθός του είναι πάνω από τα 850€. Αυτός δεν έχει (που μπορεί) το δικαίωμα να επιλέξει;
Η όλη συλλογιστική σου με κάνει να σκεύτομαι ότι θεωρείς λάθος κάποιος να έχει μισθό 5000€ και κάποιος άλλος 500 και ζητάς αντί να αυξηθούν τα 500 να μειωθούν τα 5000.
Όλοι ζητάμε μια κοινωνία με περισσότερες ευκαιρίες, και περισσότερες επιλογές και θεωρώ ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια μπορεί να τις δώσουν.
Tasos Zakynthos

Master Yoda
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 142
Εγγραφή: 11 Φεβ 2007 12:49

Δημοσίευση από Master Yoda » 22 Σεπ 2007 00:57

Δεν έχεις άδικο. Να μπορεί να επιλέξει ο οικονομικά ισχυρότερος. Αρκεί να μην γίνει η παιδεία όπως η υγεία.

Διότι ναι μεν ο έχων και κατέχων μπορεί να επιλέξει και να πάει στο ιδιωτικό νοσοκομείο αλλά ο μη έχων ή θα καταχρεωθεί ή θα βουτήξει στο βούρκο της δημόσιας δωρεάν υγείας.

Να λειτουργήσουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια αρκεί να μην αφήσουν να ρημάξουν άλλο τα κρατικά.

Η Μαριέτα έκανε κάποια προσπάθεια και πλήρωσε το πολιτικό κόστος.
...fear is the path to the dark side of force...

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 22 Σεπ 2007 15:05

Master Yoda έγραψε:Δεν έχεις άδικο. Να μπορεί να επιλέξει ο οικονομικά ισχυρότερος. Αρκεί να μην γίνει η παιδεία όπως η υγεία.
Διότι ναι μεν ο έχων και κατέχων μπορεί να επιλέξει και να πάει στο ιδιωτικό νοσοκομείο αλλά ο μη έχων ή θα καταχρεωθεί ή θα βουτήξει στο βούρκο της δημόσιας δωρεάν υγείας.
Αχ αυτή η υγεία.
Λοιπόν αν έχεις προσέξει τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία δουλεύουν αρμονικά μαζί και αρκετές φορές σε δύσκολες περιπτώσεις ασθενείς από ιδιωτικά πάνε στο δημόσιο νοσοκομείο.
Σκέψου τι θα γινόταν όμως αν για λίγο έκλειναν τα ιδιωτικά.
Σκέψου αν αξίζει η χώρα μας να έχει ένα νοσοκομείο όπως το Ωνάσειο, κάνε έναν μικρό παραλληλισμό και πές αν αξίζει για την χώρα μας ένα πανεπιστήμιο αντίστοιχο του Ωνάσειου νοσοκομείου.
Μπές στο Ωνάσειο δες την γιαγιούλα από την επαρχία που περιμένει να κάνει εγχείρηση μόνο με το βιβλιάριο του ΟΓΑ.
Πίστεψέ με Master Yoda την έχω δεί και την άκουσα να λέει πως στα 65 χρόνια της ήταν η μόνη φορά που της συμπεριφέρθηκαν σαν άνθρωπο.
Κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου όταν λέω ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Ίσως να γίνουν δέκα που να μήν αξίζουν αλλά το ένα που θα αξίζει θα χαιρόμαστε να το βλέπουμε.
Tasos Zakynthos

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 24 Σεπ 2007 11:07

Τάσος Χαρτάς έγραψε:
Master Yoda έγραψε:Δεν έχεις άδικο. Να μπορεί να επιλέξει ο οικονομικά ισχυρότερος. Αρκεί να μην γίνει η παιδεία όπως η υγεία.

Διότι ναι μεν ο έχων και κατέχων μπορεί να επιλέξει και να πάει στο ιδιωτικό νοσοκομείο αλλά ο μη έχων ή θα καταχρεωθεί ή θα βουτήξει στο βούρκο της δημόσιας δωρεάν υγείας.
Αχ αυτή η υγεία.
Λοιπόν αν έχεις προσέξει τα δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία δουλεύουν αρμονικά μαζί και αρκετές φορές σε δύσκολες περιπτώσεις ασθενείς από ιδιωτικά πάνε στο δημόσιο νοσοκομείο.
Σκέψου τι θα γινόταν όμως αν για λίγο έκλειναν τα ιδιωτικά.
Σκέψου αν αξίζει η χώρα μας να έχει ένα νοσοκομείο όπως το Ωνάσειο, κάνε έναν μικρό παραλληλισμό και πές αν αξίζει για την χώρα μας ένα πανεπιστήμιο αντίστοιχο του Ωνάσειου νοσοκομείου.
Μπές στο Ωνάσειο δες την γιαγιούλα από την επαρχία που περιμένει να κάνει εγχείρηση μόνο με το βιβλιάριο του ΟΓΑ.
Πίστεψέ με Master Yoda την έχω δεί και την άκουσα να λέει πως στα 65 χρόνια της ήταν η μόνη φορά που της συμπεριφέρθηκαν σαν άνθρωπο.
Κάτι τέτοιο έχω στο μυαλό μου όταν λέω ιδιωτικά πανεπιστήμια.
Ίσως να γίνουν δέκα που να μήν αξίζουν αλλά το ένα που θα αξίζει θα χαιρόμαστε να το βλέπουμε.
Ok!!
ας μην το γυρισουμε απο την παιδεία στην υγεία τώρα...

νομιζω (και ελπίζω) ότι υπάρχει μια γενική συμφωνία επι της αρχής:

ότι η παιδεία είναι ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ και πρέπει να παρέχεται δωρεάν και όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες.

οτι η δημόσια παιδεία και όχι η ιδιωτική παιδεία είναι σαφής προτεραιότητα και η 'κακοδιοίκηση' από την πολιτεία δεν είναι άλλοθι υποβαθμισης της, αντίθετα είναι ο λόγος που πρέπει να υπάρχουν ΚΑΙ ποινικές κυρώσεις για κατασπατάληση δημοσίου χρήματος σε ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ πρωτίστως και ΜΕΤΑ και ΕΦΟΣΟΝ υποστούν αυτοί κυρώσεις τότε να υπάρξουν ποινικές κυρώσεις και σε δημόσιους λειτουργούς που σαφέστατα έχουν σοβαρή ευθύνη, αλλά το 'ψάρι βρωμά από το κεφάλι'...

οτι η ιδιωτική πρωτοβουλία καλά κάνει και κινείται με γνώμονα το κέρδος που αποφέρει μια επένδυση - όμως τους όρους (πχ εισαγωγικές εξετάσεις και στα ιδιωτικά ΑΕΙ, ελάχιστοι μισθοί στα ιδιωτικά ΑΕΙ όπως και στο Δημόσιο, λειτουργία ιδιωτικών ΑΕΙ με ΒΑΣΗ τον ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, κλπ) και τον έλεγχο της λειτουργίας της ιδιωτικής παιδείας τον ΘΕΤΕΙ η πολιτεία επειδή η παρεχόμενη ΠΑΙΔΕΙΑ απο τα ιδιωτικά παραμένει ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ και όχι εμπορικό 'προϊον ή υπηρεσία'.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 24 Σεπ 2007 17:59

Spirli έγραψε:
Ok!!
ας μην το γυρισουμε απο την παιδεία στην υγεία τώρα...

νομιζω (και ελπίζω) ότι υπάρχει μια γενική συμφωνία επι της αρχής:

ότι η παιδεία είναι ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ και πρέπει να παρέχεται δωρεάν και όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες.
Μεγάλα παιδιά είμαστε, η αλήθεια δεν πονάει, ας τα δούμε ένα-ένα.

Δωρεάν: Τίποτα δεν είναι δωρεάν, κάποιος πληρώνει φόρους. Aρα δεν μιλάμε για ΔΩΡΕΑΝ παιδεία αλλά για παρεχόμενη από το κράτος μέσω της φορολογίας.

Δημόσιο αγαθό: Όπως η υγεία οι μεταφορές, η ενέργεια, το νερό κλπ. Τώρα: Ξαναπάμε στην Υγεία: Τα κρατικά νοσοκομεία έχουνε τρείς φορείς χρηματοδότησης. Τον κρατικό προϋπολογισμό, τα ασφαλιστικά ταμεία, και τον ασθενή.
Δηλαδή για να λειτουργείσει ο Ευαγγελισμός π.χ. πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός από τους φόρους των πολιτών, πληρώνουν τα ασφαλιστικά ταμεία που ο άμοιρος ο πολίτης πληρώνει με τις κρατήσεις του και επιδοτούνται πάλι από τον κρατικό προϋπολογισμό (φόρους). Και τρίτο ο κάθε ασθενής, χωρίς να βάλουμε μέσα αποκλειστικές, φακελάκια φάρμακα κλπ.
Καί όμως ΚΑΙ η υγεία είναι δημόσιο αγαθό.

Υ.Γ. Τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια έχουν καθαρούς ισολογισμούς ΚΑΙ πληρώνουν τον αναλογούντα φόρο στο κράτος δηλ στο κοινό μας ταμείο.

Όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες: Το ακούω από μικρός δεν το έχω καταλάβει, έρχεται και σε αντίθεση με το Ευαγγέλιο ( ο μη εργαζόμενος μη εσθιαίτω)

Αλλά ας το δούμε από αλλού:
Από που αρχίζει το ίσες ευκαιρίες για τον καθέναν από εμάς;
Ίσες ευκαιρίες για τον μαθητή του 12 και για τον μαθητή του 18.
Μά ο ένας έφαγε τον κώλο του πάνω στο θρανίο και ο άλλος στο PS2! Κάποιον θα αδικήσουμε.
Ίσες ευκαιρίες στον πτυχιούχο με 5 και σε αυτόν με 9;
Τι ακριβώς εννοείτε όταν μιλάτε για ίσες ευκαιρίες; Προσφέρουμε τι ακριβώς σε όλους; Ίσες ευκαιρίες; Ίδια αποτελέσματα; Όλοι οι πολίτες τούτης της χώρας (που το ζητάνε) με ένα πτυχίο;
Έχουμε ένα εκατομμύριο δημοσίους υπαλλήλους, να μαζέψουμε άλλο ένα εκατομμύριο γιατρούς και δικηγόρους;

Εξηγήστε μου τι ακριβώς σημαίνει ίσες ευκαιρίες!
Μήπως εννοείτε ότι ο γυιός του Τάσου του Χαρτά να έχει ίσες πιθανότητες με τον γυιό του Βαρδινογιάννη να γίνει πρόεδρος της MotorOil ή του Παναθηναϊκού στα 25 του;
Tasos Zakynthos

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 31 Δεκ 2007 14:22

Έστω και καθυστερημένα κάνω μερικές επισημάνσεις:
Δωρεάν: Τίποτα δεν είναι δωρεάν, κάποιος πληρώνει φόρους. Αρα δεν μιλάμε για ΔΩΡΕΑΝ παιδεία αλλά για παρεχόμενη από το κράτος μέσω της φορολογίας.
"Δωρεάν"-"Παρεχόμενη"... με τις λέξεις θα παίζουμε; Τίποτε δεν είναι χωρίς κόστος, το ζήτημα είναι "ποιος πληρώνει για ποιόν και για ποιό λόγο", δηλαδή ζήτημα ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ.
Ακριβώς αυτό είπα στην εναρκτήρια παρέμβαση μου
viewtopic.php?t=147&postdays=0&postorder=asc&start=30:

1. η παιδεία (όπως και μερικά άλλα: υγεία, συγκοινωνία ΚΑΙ - σήμερα πλέον - επικοινωνία: φθηνότατο ή free internet, ακτοπλοΐα και στο μακρινότερο νησί του ...ενός κατοίκου, κ.α.) είναι ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ και πρέπει να τα πληρώνει ο κρατικός προϋπολογισμός (δηλ. όλοι μας).
Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά όλοι να έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ και η ύπαρξη Δημόσιου ΑΕΙ την παρέχει. Το όλο ζήτημα είναι αποκλειστικά η ποιότητα σπουδών του δημοσίου ΑΕΙ - και αυτό το ζήτημα παρακάμπτεται εαν η συζήτηση περιοριστεί αποκλειστικά στο ψευτο-διλημμα "Δημόσια ή Ιδιωτικά ΑΕΙ".
Δημόσιο αγαθό: Όπως η υγεία οι μεταφορές, η ενέργεια, το νερό κλπ. Τώρα: Ξαναπάμε στην Υγεία: Τα κρατικά νοσοκομεία έχουνε τρείς φορείς χρηματοδότησης. Τον κρατικό προϋπολογισμό, τα ασφαλιστικά ταμεία, και τον ασθενή. ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...
Υ.Γ. Τα ιδιωτικά νοσηλευτήρια έχουν καθαρούς ισολογισμούς ΚΑΙ πληρώνουν τον αναλογούντα φόρο στο κράτος δηλ στο κοινό μας ταμείο.
Δηλαδή η ανάγκη των ιδιωτικών πανεπιστημίων ΕΣΤΙΑΖΕΤΑΙ στην ... πάταξη της "κακοδιαχείρισης" των δημοσίων πανεπιστημίων;;
Μ' άλλα λόγια, Δημόσιο=de facto "κακοδιαχείριση" δημοσίων πόρων; ;
Ναι, ισχύει η "κακοδιαχείριση" στο Δημόσιο ΑΕΙ και για αυτό επισήμανα, σ' ότι αφορά την στήριξη στο Δημόσιο ΑΕΙ, ότι:

2. αυτό δεν σημαίνει ασυλία στην "κακοδιαχείριση" και στην διαφθορά πολιτικής ηγεσίας και δημόσιας διοίκησης (=εδώ το ζήτημα είναι και πάλι το ίδιο: ΠΟΙΟΣ ελέγχει τους ΕΛΕΓΧΟΝΤΕΣ...!!)
Όλοι να έχουν ίσες ευκαιρίες: Το ακούω από μικρός δεν το έχω καταλάβει, έρχεται και σε αντίθεση με το Ευαγγέλιο ( ο μη εργαζόμενος μη εσθιαίτω)

Αλλά ας το δούμε από αλλού:
Από που αρχίζει το ίσες ευκαιρίες για τον καθέναν από εμάς;
Ίσες ευκαιρίες για τον μαθητή του 12 και για τον μαθητή του 18.
Μά ο ένας έφαγε τον κώλο του πάνω στο θρανίο και ο άλλος στο PS2! Κάποιον θα αδικήσουμε.
Ίσες ευκαιρίες στον πτυχιούχο με 5 και σε αυτόν με 9;
Τι ακριβώς εννοείτε όταν μιλάτε για ίσες ευκαιρίες; Προσφέρουμε τι ακριβώς σε όλους; Ίσες ευκαιρίες; Ίδια αποτελέσματα; Όλοι οι πολίτες τούτης της χώρας (που το ζητάνε) με ένα πτυχίο;
Έχουμε ένα εκατομμύριο δημοσίους υπαλλήλους, να μαζέψουμε άλλο ένα εκατομμύριο γιατρούς και δικηγόρους;

Εξηγήστε μου τι ακριβώς σημαίνει ίσες ευκαιρίες!
ΟΚ!! Να στο εξηγήσω μια που αναφέρεις πολλά χωρίς ουσία και αρκετά ... «λαϊκίστικα»:

«Ίσες ευκαιρίες» δεν είναι «απουσία αξιοκρατικών κριτηρίων» αλλά ακριβώς το αντίθετο:
τα αξιοκρατικά κριτήρια εξασφαλίζουν ίσες ευκαιρίες.

«Ίσες ευκαιρίες» είναι το ουσιαστικό δικαίωμα να συμμετέχεις (να έχεις την ίδια δυνατότητα, την ίδια ευκαιρία) σε διαδικασίες αξιολόγησης της ικανότητας σου να αποκτήσεις ένα τίτλο σπουδών.
Αυτό σημαίνει ότι η εγγραφή στο Δημόσιο ΑΕΙ να γίνεται με βάση τις επιδόσεις σου και όχι μα βάση την οικονομική δυνατότητα σου να πληρώνεις τα δίδακτρα των σπουδών που σου παρέχει το ΑΕΙ.

Υποτίθεται ότι η βασική και μέση (δωρεάν & υποχρεωτική) εκπαίδευση σου δίνει την δυνατότητα να διεκδικήσεις τον ανάλογο τίτλο σπουδών και την εισαγωγή σου (μέσω ενός συστήματος αξιολόγησης) στο Δημόσιο ΑΕΙ.

Στην συνέχεια, το Δημόσιο ΑΕΙ (λόγω της δωρεάν παρεχόμενης ανωτάτης παιδείας) σου δίνει την δυνατότητα να συμμετέχεις σε διαδικασίες αξιολόγησης της ικανότητας σου να αποκτήσεις ένα πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών.

Αυτό είναι «Ίσες ευκαιρίες» τουλάχιστον επί της αρχής.
Τώρα εάν οι παρεχόμενες σπουδές στην βασική, μέση και ανωτάτη παιδεία είναι επαρκείς ή ανεπαρκείς / υποβαθμισμένες ή αναβαθμισμένες (κακή ή όχι ποιότητα παρεχομένης εκπαίδευσης) και έτσι στην πράξη οδηγούν «μαθητές» ή «φοιτητές» (ανεξάρτητα από την υποκειμενική ευθύνη τους, έφεση και ικανότητα τους) σε νόθευση των «ίσων ευκαιριών» στην παραπέρα εξέλιξη τους, αυτό είναι Ζήτημα Πολιτικής. Αλλά εδώ μιλάμε για ζητήματα πολιτικής και όχι για ατομικές επιδόσεις (για το αν κάποιος είναι αμελής μαθητής, ή ικανός να σπουδάσει παρά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, κ.ο.κ.). Καλοί είναι οι αφορισμοί αλλά να ξέρουμε γιατί μιλάμε.

Τέλος, όπως είχα αναφέρει:
η συζήτηση για τα "δημόσια" ή "ιδιωτικά" είναι παραπλανητική και αποσκοπεί βασικά να μεταθέσει το πραγματικό πρόβλημα της ανώτατης εκπαίδευσης σε ...στείρες αντιπαραθέσεις.

Το πραγματικό πρόβλημα είναι η κατάσταση της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ανωτάτης εκπαίδευσης και το πρόβλημα δεν θα λυθεί με τα ιδιωτικά ΑΕΙ.
Θα λυθεί με άλλη εκπαιδευτική πολιτική για τον χώρο των Δημοσίων ΑΕΙ. Και αυτό είναι προτεραιότητα γιατί μιλάμε για ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ.

Το ερώτημα εάν πρέπει να υπάρχουν ιδιωτικά ή όχι ΑΕΙ είναι ξεχωριστό ζήτημα.

Και μπορεί να απαντηθεί μόνο σ' ένα πλαίσιο νομοθετικής αποσαφήνισης του ρόλου τους και του δημοσίου ελέγχου της ποιότητας των υπηρεσιών που τα Ιδιωτικά ΑΕΙ θα παρέχουν.
Επομένως, όπως είχα σχολιάσει στην αρχική παρέμβαση:

Το "ιδιωτικό" (κερδοσκοπικό ή μη) είναι μια άλλη συζήτηση που ΔΕΝ αφορά την ύπαρξη ή μη "ιδιωτικών ΑΕΙ" αλλά την ποιότητα σπουδών τους, τον τρόπο εισαγωγής τους (π.χ. με αδιάβλητες εξετάσεις), το κύρος των πτυχιών (ακαδημαϊκή ισοτιμία, επαγγελματικά δικαιώματα κ.λ.π) όπου το ελληνικό κράτος έχει υποχρέωση να θέτει εύλογους "κανόνες", επειδή η Παιδεία είναι Δήμοσιο Αγαθό από όποιο φορέα και αν εκτελείται και επειδή ο πολίτης οφείλει να εξασφαλίζεται από το κράτος σ' ότι αφορά την "άριστη ποιότητα" των ιδιωτικών υπηρεσιών.

ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΧΡΟΝΟ 2008!!!

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 17 Ιαν 2008 13:47

Andypapast έγραψε: Αν θέλαν μια δημόσια εκπαίδευση θα έλεγαν, φίλε τελείωσες το λύκειο, πολύ καλά γράψου σε όποιο πανεπιστήμιο θές και σε ενδιαφέρει, για όσα χρόνια είναι η σχολή σου +2 χρόνια. Αν στο χρονικό διάστημα αυτό δεν τα καταφέρεις ή δεν σε ενδιαφέρει η σχολή μπορείς να πάς σε άλλη σχολή (π.χ. μέχρι δύο φορές). Με αυτό το τρόπο όλοι θα είχαν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά μόνο οι καλύτεροι θα ολοκλήρωναν (δημόσιο αγαθό = δημόσια διάθεση). Έτσι δεν θα είχαμε φαινόμενα εγώ ήθελα να γίνω γιατρός αλλά τελικά έγινα μηχανικός, ούτε θα περιορίζαμε τα ταλέντα (π.χ. κάποιος πολύ καλός στα μαθηματικά αλλά κακός στα υπόλοιπα μαθήματα των εξετάσεων να μην μπορεί να γίνει μαθηματικός).
Απόψεις?
"Δημόσιο Αγαθό" σημαίνει κρατική μέριμνα, δηλαδή, όπως ανάφερα παραπάνω, πρακτικά όλοι να έχουν την οικονομική δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ και η ύπαρξη Δημόσιου ΑΕΙ την παρέχει.

Όλες οι παρατηρήσεις για τα "φροντιστήρια" και την παραπαιδεία ισχύουν - είναι μέρος του προβλήματος "[bΑ]ποιότητα σπουδών[/b]" -- για αυτό ανάφερα ότι: το όλο ζήτημα είναι αποκλειστικά η ποιότητα σπουδών του δημοσίου ΑΕΙ - και αυτό το ζήτημα παρακάμπτεται εαν η συζήτηση περιοριστεί αποκλειστικά στο ψευτο-διλημμα "Δημόσια ή Ιδιωτικά ΑΕΙ".

Φυσικά η "ποιότητα σπουδών" αφορά [uΑ]όλο το φάσμα [/u]της παιδείας στην Ελλάδα (δημόσιας κυρίως αλλά και ιδιωτικής) - και για αυτό σ' ότι αφορά τα ΑΕΙ έκανα κάποιες συγκεκριμένες τοποθετήσεις περί ακαδημαϊκής ελευθερίας και προνομίων των "νονών" στα ΑΕΙ που τα οδηγούν σε ποιοτικό τέλμα.

Από εκεί και πέρα είναι ζήτημα οργάνωσης για το πως καλύτερα θα εκπληρωθεί αυτό -- και η απόψεις σου έστω και επι της αρχής εμπίπτουν στο "πως" γίνεται αυτό.

Δεν μπορώ να τις αξιολογήσω γιατί πράγματι είναι εξειδικευμένη συζήτηση. Αλλωστε το ενδιαφέρον (και η ειδικές γνώσεις) μου εστιάζονται στα ΑΕΙ.

Απάντηση