Ιδιωτικά πανεπιστήμια

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
necrosauron
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 222
Εγγραφή: 27 Δεκ 2005 17:45

Δημοσίευση από necrosauron » 14 Ιουν 2006 10:01

Εγώ είμαι κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων . Πιστεύω ότι η παιδεία πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν . Δε μου κάθεται καλά να πληρώνεις για να έχεις πρόσβαση στη γνώση , καθώς έτσι δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση . Όσον αφορά τα φροντιστήρια είναι ευθύνη του κράτους . Θα έπρεπε να αναβαθμίσει τα σχολεία . Όταν σε ένα τμήμα είναι 30 άτομα είσαι αναγκασμένος να πληρώσεις φροντιστήριο . Θα έπρεπε να δημιουργούνται ολιγομελή τμήματα στα σχολεία (μέχρι 10 άτομα ) και οι καθηγητές να ελέγχονται τακτικά απο το κράτος , καθώς τώρα πολλοί καθηγητές πηγαίνουν στο σχολείο για διάλλειμα απο τα ιδιαίτερα ... Αν γίνουν τα παραπάνω θα έχουμε πραγματική δωρεάν παιδεία και θα έχει ο καθένας πρόσβαση στη γνώση , καθώς τώρα είναι σχεδόν αδύνατο ένας μαθητής απο μια οικογένεια που δεν έχει τις οικονομικές δυνατότητες να πληρώσει φροντιστήρια να περάσει σε μια υψηλόβαθμη σχολή . Αλλά όσον αφορά τα ιδιωτικά πανεπιστήμια σκεφτείτε και το άλλο . Ότι δηλαδή εκτός απο τα φροντιστήρια του Λυκείου ΄και έπειτα τα έξοδα στέγασης του φοιτητή οι γονείς θα αναγκαστούν να επιβαρυνθούν με πρόσθετα έξοδα εξαιτίας των διδάκτρων . Ποιός θα αντέξει με την άσχημη οικονομική κατάσταση που επικρατεί στις περισσότερες οικογένειες ?
"Τhe World Is Full of Kings and Queens Who Blind Your Eyes Then Steal Your Dreams" Black Sabbath - Heaven and Hell - Heaven and Hell

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 14 Ιουν 2006 13:38

necrosauron έγραψε:Εγώ είμαι κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων . Πιστεύω ότι η παιδεία πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν . Δε μου κάθεται καλά να πληρώνεις για να έχεις πρόσβαση στη γνώση , καθώς έτσι δεν θα έχουν όλοι πρόσβαση .
necrosauron όλοι αυτοί οι λόγοι που εσύ ανέφερες κάνουν εμένα να είμαι υπέρ των Ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Ισότητα και πρόσβαση στην γνώση δεν σημαίνει και μη σεβασμός των φορολογουμένων πολιτών και των χρημάτων τους.
Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε ότι είναι υποχρέωση του φορολογούμενου να πληρώνει έναν φοιτητή μέχρι αυτός να κλείσει τα 40.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά και όποια στιγμή αυτός, ο φοιτητής δηλ, πάρει το πτυχίο να τον περιμένει και μια θέση στο δημόσιο.
Tasos Zakynthos

Άβαταρ μέλους
fluke
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 433
Εγγραφή: 12 Ιαν 2005 21:12

Δημοσίευση από fluke » 14 Ιουν 2006 14:09

Τάσος Χαρτάς έγραψε:Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε ότι είναι υποχρέωση του φορολογούμενου να πληρώνει έναν φοιτητή μέχρι αυτός να κλείσει τα 40.
Επίσης:
1. να πληρώνει σχεδόν σε ετήσια βάση τις ζημιές που γίνονται από καταληψίες (κ όσους τους ακολουθούν) σε κτήρια, εξοπλισμό, υποδομές ελέω ΑΣΥΛΟΥ!!!!
2. να πληρώνει δημόσιους υπαλλήλους καθηγητές, οι οποίοι έχουν το μοναδικό προνόμιο να εξασκούν μονοπωλιακά το επάγγλεμα αυτό χωρίς να μπορεί να τους κουνήσει κανείς, ενώ τις διαλέξεις τους τις δίνουν πλλές φορές οι διδακτορικοί γιατί είναι απασχολημένοι με "πιο σοβαρά" θέματα όπως τις επιχορηγήσεις τους, τις εξωτερικές εργασίες που αναλαμβάνουν καθώς έχουν το δικαίωμα να συμμετέχουν και να αμοίβονται σε κοινοπραξίες, ομάδες εργασίας, κ.α. που προκυρήσσονται από τους δημόσιους φορείς (μοναδική θέση του Δημοσίου που επιτρέπεται κάτι τέτοιο). Και αν πεις τίποτα θίγεις την πανεπιστημιακή κοινότητα.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ: για ποιο λόγο άραγε τα ξένα πανεπιστήμια δεν είναι τόσο καλά και δεν αναγνωρίζονται ή εν πάση περιπτώση αντιμετωπίζονται με τόση δυσκαμψία από τον Δημόσιο τομέα και τα επιμελητήρια??
Δηλαδή το Πολυτεχνείο της Κρήτης είναι τόσο ανώτερο από το UMIST ή το IMPERIAL??

Η κατακλείδα είναι για άλλη μια φορά ίδια.. το ξεβόλεμα μιας πάγιας κατάστασης που όλοι έχουν μάθει να ζούνε με αυτή και ο φόβος του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Στην τελική δεν λέει κανείς (απ' όσο ξέρω τουλάχιστον) να πουληθούν τα Δημόσια.. απλά να αναγνωρισθεί το δικαίωμα και σε έναν ιδιώτη να δημιουργήσει πανεπιστημιακή σχολή.. έτσι θα ανέβει το επίπεδο όλων, θα υπάρχουν περισσότερες θέσεις σπουδών, θέσεις εργασίας, θα μειωθεί η εκροή συναλλάγματος, κλπ

Με τη λογκή αυτή γιατί να υπάρχουν και ιδιωτικά σχολεία δευτεροβάθμιας???????? Ας τα καταργήσουμε κ αυτά... :!: :!:
Through these city nightmares you'd walk with me And we'd talk of it with idealistic assurance That like these urban nightmares We'd blacken each other skies

Άβαταρ μέλους
necrosauron
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 222
Εγγραφή: 27 Δεκ 2005 17:45

Δημοσίευση από necrosauron » 15 Ιουν 2006 10:01

Το θέμα είναι να διασφαλιστεί το ότι τα δημόσια πανεπιστήμια θα έχουν το ίδιο επίπεδο με τα ιδιωτικά . Για να μπορεί και αυτός που δεν έχει τα οικονομικά μέσα να έχει ένα αξιόλογο πτυχίο . Όσον αφορά τώρα τους αιώνιους φοιτητές θα συμφωνήσω ότι οι περισσότεροι τεμπελιάζουν , αλλά υπάρχει και μια ισχνή μειοψηφία η οποία δουλεύει ενώ σπουδάζει και αυτή θα πληγεί απο το μέτρο του ν+3 . Ίσως θα έπρεπε να γίνει μια εξαίρεση για αυτούς . Αυτό που επίσης με ανησυχεί είναι το κατα πόσον ο μαθητής του 10-13 ας ΄πούμε που έχει ευκατάστατους γονείς θα γίνει σωστός π.χ. γιατρός καθώς για αυτή τη σχολή χρειάζεται μεγάλη επιμέλεια και παρα τα τεράστια ελλατώματα του το σύστημα των πανελλαδικών τουλάχιστον εξασφαλίζει το ότι όποιος περνάει σε μια σχολή που χρειάζεται επιμέλεια είναι επιμελής ( Δε γίνεται να γράψεις δεκαεννιάρια στις πανελλαδικές χωρίς επιμέλεια )
"Τhe World Is Full of Kings and Queens Who Blind Your Eyes Then Steal Your Dreams" Black Sabbath - Heaven and Hell - Heaven and Hell

Άβαταρ μέλους
fluke
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 433
Εγγραφή: 12 Ιαν 2005 21:12

Δημοσίευση από fluke » 15 Ιουν 2006 11:22

Είναι κανόνας ότι η κατάργηση του μονοπωλίου προωθεί τον ανταγωνισμό, ανεβάζει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και ενίοτε μειώνει και το κόστος.
Παραδείγματα πολλά, τα πιο γνωστά: ΜΜΕ, τηλεπικοινωνίες, κλπ.
Όσον αφορά την προνομιακή μεταχείριση των φοιτητών που εργάζονται θα διαφωνήσω ξανά γιατί κ έξω εργάζονται οι φοιτητές σε μεγαλύτερο ποσοστό απ' ότι οι δικοί μας που τα περιμένουν όλα έτοιμα. Προσωπικά δούλευα σε όλα τα έτη σπουδών μου (με εξαίρεση το μεταπτυχιακό)... Κακώς σε ανησυχεί αυτό που λες γιατί γιατρός είναι κ αυτός που δεν πέρασε κ έφυγε εξωτερικό και γύρισε με 10 πτυχία και εξειδικεύσεις, γιατρός είναι κ αυτός που τέλειωσε την ιατρική σε 10 χρόνια αντί για 5 στα Γιάννενα (τυχαία αναφορά).
Όσο για την επιμέλεια αν ρωτήσεις 10 γνωστούς οι περισσότεροι θα σου πουν ότι τα πρώτα 2 χρόνια που μπήκαν σε σχολές, δεν πάταγαν, δεν πέρναγαν μαθήματα όντας εφυσηχασμένοι αλλά και κουρασμένοι καθώς τελικά το σύστημα προάγει κυρίως την εισαγωγή κ όχι τη φοίτηση
Through these city nightmares you'd walk with me And we'd talk of it with idealistic assurance That like these urban nightmares We'd blacken each other skies

Άβαταρ μέλους
bertran
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 17
Εγγραφή: 05 Ιουν 2006 20:59

Δημοσίευση από bertran » 21 Ιουν 2006 13:20

Αυτή η κατάσταση που βλέπουμε σήμερα στα πανεπιστήμια είναι αποτέλεσμα της ψευτοπροοδευτικής αντίληψης περί ασύλου και παιδείας. Καταρχήν πρέπει να καταργηθεί το άσυλο και όλα τα τσογλάνια που μπαίνουν μέσα για να καταστρέψουν να κλείνονται φυλακή μέχρι να βάλουν μυαλό και αφού φάνε το ξύλο της χρονιάς τους. Και μετά πρέπει μέσα στα πανεπιστήμια να υπάρχει πειθαρχία, όχι ο καθένας ότι θέλει. Και δεν καταλαβαίνω και τί νόημα έχουν οπι φοιτιτικές εκλογές αφού οι παρατάξεις είναι όλες για τα ..... και δεν κάνουν τίποτα.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 21 Ιουν 2006 14:17

bertran έγραψε: Και δεν καταλαβαίνω και τί νόημα έχουν οπι φοιτιτικές εκλογές αφού οι παρατάξεις είναι όλες για τα ..... και δεν κάνουν τίποτα.
bertran κάπου κάνεις λίγο λάθος.
Οι φοιτητικές παρατάξεις σκοπό δεν έχουν να τα ξ@@@@ αλλά όπως είχε αποκαλυφθεί πέρυσι να νοικιάζουν τις φοιτιτικές εστίες σε.... Πακιστανούς και μετά να βγαίνουν στους δρόμους φωνάζοντας ότι η Πολιτεία δεν έχει αρκετούς χώρους διαμονής για τους φοιτητές της επαρχίας :evil:
Tasos Zakynthos

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 11 Ιούλ 2006 00:23

Πρώτα πρέπει να σκεφτούμε τί πανεπιστήμια θέλουμε. Θέλουμε χώρους προετοιμασίας εργαζομένων ή θέλουμε χώρους ζύμωσης και ανάπτυξης ιδεών και πολιτισμού. Αυτά τα δύο δεν είναι εντελώς ασύμβατα, αλλά δεν είναι και ταυτόσημα. Αν αναζητούμε και το 2ο θα πρέπει να γίνει κατανοητό πώς δεν είναι δυνατό να μετατρέψουμε τα πανεπιστήμια σε χαλαρούς στρατώνες όπως προτείνει ο bertran. Η αταξία και το μπάχαλο που πολλές φορές κατηγορούμε είναι ο καταλύτης για τη ζύμωση των ιδεολογικών ρευμάτων.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 11 Ιούλ 2006 13:15

Dorian έγραψε: Η αταξία και το μπάχαλο που πολλές φορές κατηγορούμε είναι ο καταλύτης για τη ζύμωση των ιδεολογικών ρευμάτων.
Dorian θα είμαι λίγο σκληρός.
Τα τελευταία 20 χρόνια που επικρατεί μπάχαλο στα πανεπιστήμια μας ποιά νέα ιδεολογικά ρεύματα είδαμε; Τι καινούργιο μας έδωσαν τα ελληνικά πανεπιστήμια εκτός απο δημοσιοϋπαλληλική και νοοτροπία της μη ευθύνης;

Τα τελευταία 20 χρόνια εκτός από το να ισωπεδώνονται οι πάντες στο όνομα μιάς ισότητας πρός τα κάτω τι άλλο πρόσέφεραν τα πανεπιστήμια;

Αν εξαιρέσουμε ισως τα πέντε τελευταία χρόνια και για χάρη κάποιων εργασιών που δεν ξεπερνούν τα δάχτυλα του ενός χεριού, μήπως ξέρεις κάποιες εργασίες πανεπιστημιακών που η παγκόσμια κοινότητα να ενδιαφέρθηκε για αυτές;

Το μπάχαλο κατέστησε τα πανεπιστήμια όχι μόνο χώρους καλλιεργείας "ευγενών φυτών" χασίς, maserati, αλλά έφτασαν στο σημείο να καπιλεύονται και τον μισθό του πρώην Πρωθυπουργού.

Συγνώμη Dorian αλλά διαφορετικά πράγματα εγώ θεωρώ ως "ζύμωση ιδεολογικών ρευμάτων" :twisted:

Και σε τελική ανάλυση ο κάθε φοιτητής όταν παίρνει το πτυχίο δουλειά ψάχνει και όχι βήμα στην...Πνύκα.
Tasos Zakynthos

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 17 Ιούλ 2006 22:23

Και σε τελική ανάλυση ο κάθε φοιτητής όταν παίρνει το πτυχίο δουλειά ψάχνει και όχι βήμα στην...Πνύκα.
Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο πρόβλημα, ότι βλέπουμε, ώς κοινωνία, τα πανεπιστήμια ώς χώρο προετοιμασίας για την αγορά εργασίας και όχι ώς χώρο σπουδών. Και μάλιστα λανθασμένα, όταν είναι πλέον ξεκάθαρο ότι ένα πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι το επαγγελματικό εφόδιο που ήταν πριν από 30 ή και 20 χρόνια.

Όσο για το μπάχαλο, ίσως δεν ήμουν αρκετά σαφής. Θέλω το πανεπιστήμιο ανεξάρτητο από κάθε μορφής εξουσία και "χορηγία". Δε θέλω να δώ την περίφημη καραμέλα της επιδότησης προγραμμάτων σπουδών από το χώρο της εργοδοσίας ώστε να "παράγει" για την κάλυψη των αναγκών της βιομηχανίας.

Αμφισβητώ έντονα τους αυστηρούς περιορισμούς στο χρόνο σπουδών που "δικαιούται" ο κάθε φοιτητής. Προσωπικά έκανα 9 χρόνια να πάρω το πτυχίο μου (αντί των προβλεπόμενων 4) και αυτό γιατί ταυτόχρονα δούλευα για να βγάζω τα έξοδα μου, γιατί αναγκάστηκα να διακόψω για να παω στρατό. Aν ίσχυε μια τέτοια διάταξη, απλούστατα δε θα μου είχε επιτραπεί να ολοκληρώσω τις σπουδές μου, όχι γιατί ήμουν τεμπέλης, αλλά γιατί ήμουν φτωχός.

Ακούω με τρόμο το ενδεχόμενο κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου, αυτού που ακόμα και η χούντα δίστασε πριν τελικά καταλύσει. Γιατί φοβάμαι πώς αρκετά εύκολα η, συμφωνώ δικαιολογημένη, προσπάθεια προστασίας της πανεπιστημιακής περιουσίας να καταλήξει κυνήγι μαγισσών, αν όχι και κάτι περισσότερο.

Απάντηση