To μυστικό του δισκοπότηρου, ο του Ντα Βίνσι, oι απογόνοι...

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Κακός
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 354
Εγγραφή: 07 Μαρ 2005 14:22

Δημοσίευση από Κακός » 17 Μαρ 2006 14:44

Ε όχι και για το τίποτα. Ένα κάρο λεφτά έβγαλαν ο συγγραφέας, ο εκδότης, αλλά και όσοι ακολούθησαν με βιβλία που ερμηνεύουν, κατακρίνουν και απομυθοποιούν τον Κώδικα. Μια βιομηχανία στήθηκε και δουλεύει πολύ καλά.

koko
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 44
Εγγραφή: 19 Μαρ 2006 19:44

Δημοσίευση από koko » 19 Μαρ 2006 21:51

Συμφωνώ με τον Δον Κιχώτη, πολύ κακό για το τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που ο ίδιος ο Dan Brown ανέφερε οτι πρόκειται απλώς για ένα μυθιστόρημα και καλά θα κάνουν οι άνθρωποι να μη το ξεχνάνε όταν το διαβάζουν (το ανέφερε σε απονομή βραβείων λογοτεχνίας στη Βρεττανία, πέρυσι μου φαίνεται).

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 25 Μαρ 2006 13:07

Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ ΕΣΠΑΣΕ.
Κάποιοι, όταν έψαξαν τις πηγές του βιβλίου «Κώδικας Ντα Βίντσι», κατέληξαν σε ένα Γάλλο ακροδεξιό: τον Πιερ Πλαντάρ, που φέρεται να επινόησε τις πηγές που ο συγγραφέας του Ντάν Μπράουν παρουσιάζει ως ιστορικά ντοκουμέντα. (Πηγή: Ένθετο Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Έψιλον, Ο Κώδικας Ντα-Βίντσι Έσπασε, Κείμενο: Χριστίνα Παντζού, τεύχος 707, 31 Οκτωβρίου 2004, σελίδα 36)

Ίσως το πλέον γοητευτικό βιβλίο συνωμοσιολογίας της εποχής μας. Ένα παγκόσμιο μπεστ σέλλερ με περισσότερους από 8,5 εκατ. Αναγνώσεις σε όλον τον κόσμο.

Φανταστικό και πραγματικό, μύθος και ιστορία, όλα μαζί φύρδην μίγδην σε ένα μυθιστόρημα που μπροστά του ωχριούν οι περιπέτειες του Ιντιάνα Τζόουνς. 0μως, μια δεύτερη ανάγνωση —με τη Βοήθεια ειδικών— του «Κώδικα Ντα Βίντσι», του παγκόσμιου μπεστ σέλερ του Νταν Μπράουν με 8,5 εκατομμύρια αναγνώστες παγκοσμίως, αποκαλύπτει ότι είναι ένα συνονθύλευμα εσωτερισμού, αναξιόπιστων πηγών, ανακύκλωσα παλιών συνωμοσιολογιών, ατεκμηρίωτων μεταφορών και -το πιο επικίνδυνοακροδεξιών αναφορών επενδυμένων με λογοτεχνικές πινελιές.

Η Χιονάτη που τρώει το δηλητηριασμένο μήλο είναι μια αλληγορία που αναφέρεται στην πτώση της Εύας από τον Κήπο της Εδέμ; Η Μαρία Μαγδαληνή πλάι στον Ιησού στο Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι; Ο Ντίσνεϊ ένας αποκρυφιστής που από τις πρώτες του ταινίες μάς στέλνει παράδοξα μηνύματα; Η γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου έγινε κατ’ εντολή του Φρανσουά Μιτεράν, αποκαλούμενου και «Σφίγγα», γιατί ήταν μυημένος σε φοβερά μυστικά; Στο παγκόσμιο μπεστ σέλερ ο «Κώδικας Ντα Βίντσι», ο 38χρονος Νταν Μπράουν, καθηγητής αγγλικών στο Νιου Χάμσαϊρ και πτυχιούχος ιστορίας της τέχνης, παίζει με την ανάγκη μας για θαύματα και μυστήρια μιλώντας για αναγραμματισμούς, κωδικοποιημένα μηνύματα, μυστικά σημάδια κρυμμένα... μπροστά στα μάτια μας.

Το πόνημα του κατέληξε σε έναν Χάρι Πότερ για ενήλικες που περιστρέφεται γύρω από την αναζήτηση του Αγίου Δισκοπότηρου και των απόγονων της ένωσης του Ιησού με τη Μαρία Μαγδαληνή. Κι όλα αυτά πασπαλισμένα με «βαθυστόχαστες» μεταφορές που απλώς ανακυκλώνουν τα παλιά γνώριμα επιχειρήματα της Θρησκευτικής φανταστικής λογοτεχνίας, όπως λέει ο Μισέλ Κεσνέλ, πρύτανης του Καθολικού Πανεπιστημίου της Λιόν: «Ναΐτες, Σιών, Δισκοπότηρο, τα χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας, τα μυστικά του Βατικανού, ο αποκρυφισμοί του Ντα Βίντσι. Η σύζυγος και τα παιδιά του Ιησού. Μόνο ο δίδυμος αδελφός του λείπει!».

Ένα έξυπνο κείμενο που θα διαβαζόταν σαν μια ακόμη φανταστική ιστορία (την οποία μάλιστα ο Ρον Χάουαρντ ετοιμάζεται να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη στοιχηματίζοντας πας θα είναι η επόμενη μεγάλη χολιγουντιανή επιτυχία) αν ο Μπράουν στην εισαγωγή του βιβλίου του δεν επέμενε για την ιστορικότητα των πηγών του. Γεγονός το οποίο -παρά τα δέκα Βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει καταρρίπτοντας τους ισχυρισμούς τουέχει πείσει τόσο τους αναγνώστες του, ώστε χιλιάδες τουρίστες το περασμένο καλοκαίρι επισκέφτηκαν αγεληδόν τους τόπους όπου διαδραματίζεται το έργο αναζητώντας να «δουν» επιτέλους κι αυτοί τα μυστικά σημάδια.

Πού να φανταστούν ότι για όλα ευθύνεται ένας γάλλος ακροδεξιός, ο Πιερ Πλαντάρ, ο άνθρωποί που φέρεται να επινόησε τις πηγές που παρουσιάζει ως ιστορικά ντοκουμέντα ο Μπράουν, όπως αποκάλυψε στο «Nouvel Observateur» έρευνα της δημοσιογράφου Μαρί Φρανς Ετσεγκουάν.

Ο Βίος και η πολιτεία του Πλαντάρ ξεκικινά το 1940 στο κατεχόμενο Παρίσι: γράφει ενθουσιώδη γράμματα στον Πετέν προτρέποντάς τον «να σταματήσει τον πόλεμο που προκάλεσαν οι Εβραίοι» και τονίζοντας πως «διαθέτει κάπου εκατό άντρες αφοσιωμένους στους σκοπούς μας», εκδίδει αντισημιτικά περιοδικά όπως το «Naicre» (που θα επανεκδώσει τη δεκαετία του ‘80), καταλαμβάνει με τη Βοήθεια των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων κτίρια όπου διαμένουν Εβραίοι, ηγείται εθνικιστικών γκρουπούσκουλων και μυστικιστικών οργανώσεων στο πρότυπο των αδελφοτήτων ιπποτών που έχουν ως στόχο την «εθνική κάθαρση» της χώρας του και αρχίζει να υπογράφει ωχ «Πιερ της Γαλλίας».

Η γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου κατά τον Μπράουν είναι ένα παράδοξο κατασκεύασμα από 666 υαλοπίνακες [ο αριθμός του σατανά κατά τους συνωμοσιολόγους] που παράγγειλε ο Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος, κατά το συγγραφέα, εκινείτο σε μυστικιστικούς κύκλους. (Πηγή: Ένθετο Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Έψιλον, Ο Κώδικας Ντα-Βίντσι Έσπασε, Κείμενο: Χριστίνα Παντζού, τεύχος 707, 31 Οκτωβρίου 2004, σελίδα 38)

Το 1956 καταθέτει στην Ανω Σαβοΐα το καταστατικό μιας νέας οργάνωσης: την ονομάζει Κοινό της Σιών και δηλώνει επικεφαλής της με τον τίτλο του Μεγάλου Μαγίστρου. Λίγα χρόνια αργότερα, παρέα με έναν άλλον εκκεντρικό τύπο, τον μαρκήσιο Φιλίπ ντε Σερισέ, «κατασκευάζουν» μια σειρά έγγραφα που υποτίθεται ότι αποκάλυπταν την τύχη του Αγίου Δισκοπότηρου, την ύπαρξη απογόνων του Ιησού από το γάμο του με τη Μαρία Μαγδαληνή και την ένταξή τους στη δυναστεία των Μεροβιγγείων (από όπου υποτίθεται επίσης ότι κατάγεται ο Πλαντάρ!), την ίδρυση του Κοινού της Σιών το 1099 από τον Γοδεφρείδο για να προστατέψει το μυστικό του Αγίου Δισκοπότηρου και μια λίστα των Μεγάλων Μαγίστρων της οργάνωσης, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται ο Ντα Βίντσι, ο Μποτιτσέλι, ο Νεύτωνας, ο Ουγκό, ο Ζαν Κοκτό... Στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, Πλαντάρ και Σερισέ καταθέτουν αυτά τα έγγραφα στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.

Αυτοί είναι οι περίφημοι «Μυστικοί Φάκελοι», τους οποίους επικαλείται στην εισαγωγή του βιβλίου του ο Μπράουν ως αδιάσειστη ιστορική απόδειξη όσων παραθέτει, καταλήγει η Μαρί Φρανς Ετσεγκουάν. «Τι κρίμα! Η περίφημη μυστική αδελφότητα του Κοινού της Σιών δεν είναι παρά μια απλή αστική εταιρεία των μέσων του 20ού αιώνα, που ιδρύθηκε από έναν ακροδεξιό ο οποίος φέρεται ως απόγονος του Ιησού, μέλος της ανώτερης φυλής των «πεφωτισμένων», εκείνων που κρατούν την τύχη του κόσμου στα χέρια τους!»

Αν ο σκοτεινός Πλαντάρ είναι ο κρυφός «πρωταγωνιστής» του Βιβλίου, ο Λεονάρντο ντα Βίντσι είναι ο ορατός. Αλλά παρουσιάζεται εξίσου σκοτεινός: ένας συνωμότης φύλακας του τρομερού μυστικού του Κοινού της Σιών, ο οποίος μέσα από το έργο του προσπαθεί να μας μεταδώσει κωδικοποιημένα μηνύματα. Αυτό τουλάχιστον συμβαίνει με πολλά έργα του, όπως η «Τζοκόντα», το «Μυστικό Δείπνο» ή η «Παναγία των βράχων», που κατά τον Μπράουν περιέχουν σύμβολα του ιερού θηλυκού στοιχείου το οποίο απαρνήθηκε η Εκκλησία.

Μα για κακή του τύχη, οι ειδικοί επιμένουν πως ο Ντα Βίντσι ήταν ένας ορθολογιστής που αδιαφορούσε παντελώς για τέτοιου είδους θεολογικές διαμάχες: «Ο Λεονάρντο όταν εκτελούσε μεγάλες παραγγελιά πάνω σε θρησκευτικά θέματα, δούλευε κάτω από την άμεση επιτήρηση και τον έλεγχο μιας ομάδας θεολόγων που δεν άφηναν τίποτε στην τύχη», επισημαίνει ο Αντόνιο Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία. «Ο συμβολισμός του εντάσσεται στην κατεστημένη καθολική σκέψη της εποχής του».

Και ο Σερς Μπραμλί, από τους πιο έγκριτους βιογράφους του, προσθέτει ξεκαθαρίζοντας το τοπίο: «Μπορεί στην τέχνη του να καταφεύγει σε πολλά τεχνάσματα για να προσδώσει μυστήριο στους πίνακές του. Αλλά στη ζωή του κάθε άλλο παρά μυστικιστής είναι. Είναι απόλυτα ορθολογιστής. Στα δε σημειωματάρια του αναφέρεται στους νεκρομάντεις, τους αλχημιστές και τους αστρολόγους με διόλου κολακευτικές φράσεις. Ο Ντα Βίνστι δεν είχε σχέσεις με καμιά μυστική οργάνωση».

Αν ο Μπράουν δεν διαβεβαίωνε από την εισαγωγή κιόλας του βιβλίου του ότι οι πηγές του είναι απόλυτα ακριβείς, δεν θα είχαμε να κάνουμε παρά με ένα ευχάριστο περιπετειώδες φανταστικό ανάγνωσμα. Αλλά όταν μπλέκει την ιστορία με το μύθο και αντλεί ένα μεγάλο μέρος των πηγών του από κύκλους με επικίνδυνα ιδεολογήματα για «νέους Μεσσίες που θα φέρουν την παγκόσμια κυριαρχία των άξιων», όπως άλλωστε έχει κάνει και στο Βιβλίο του «Illuminati», τότε η ιστορία του, εκουσίως ή ακουσίως, δεν είναι τόσο αθώα.


«Ο Μυστικός Δείπνος»

Κατά τον Νταν Μπράουν, στο έργο του Ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος» στα δεξιά του Ιησού η φυσιογνωμία με τα μακριά κόκκινα μαλλιά δεν είναι ο Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή, ενώ ανάμεσα τους σχηματίζεται ένα V, σύμβολο του ιερού θηλυκού. Αλλά ο Α. Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία αντιτείνει; «Τα χαρακτηριστικά μπορεί να δείχνουν κάπως θηλυκά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεικονίζεται μια γυναίκα, πόσο μάλλον η Μαρία Μαγδαληνή. Εξάλλου, οι μαθητές του Ιησού στον «Μυστικό Δείπνο» έχουν τοποθετηθεί σε ομάδες των τριών που καθεμία τους σχηματίζει μια πυραμίδα. Ήταν ο «οπτικός ρυθμός» που ήθελε ο Ντα Βίντσι να δώσει στον πίνακα του. Έτσι, ανάμεσα σε δύο πυραμίδες που καταλήγουν στην ίδια Βάση αναγκαστικά σχηματίζεται μια γωνία που παραπέμπει στο σχήμα V. Αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται αναφορά σε κάποιο θηλυκό στοιχείο».


«Η Παναγία των βράχων»

Το έργο δείχνει τον Ιωάννη Βαπτιστή να ευλογεί τον Ιησού και όχι το αντίστροφο, όπως υποστηρίζει ο Μπράουν, ενώ για πρώτη φορά ο Ιησούς απεικονίζεται χωρίς φωτοστέφανο «Κανένα κρυφό νόημα», λέει ο Αγιογράφος του Ντα Βίντσι, Σ. Μπραμλί. Και ο Φρανκ Ζέλνερ, συγγραφέας δοκιμίου για την τέχνη του ζωγράφου, συμπληρώνει: «Ήταν μια καλλιτεχνική πρόκληση, ήθελε να αποδώσει το θείο δίχως να καταφύγει στους παραδοσιακούς κώδικες. Και επινόησε έναν άλλο τρόπο: τα χέρια των 4 προσώπων σχηματίζουν ένα οριζόντιο σταυρό. Όσο για το βρέφος που ευλογεί το άλλο, είναι πιο μικρό άρα είναι ο Ιησούς».

Πηγή: Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Ένθετο Έψιλον, Ο Κώδικας Ντα-Βίντσι Έσπασε, Κείμενο: Χριστίνα Παντζού, τεύχος 707, 31 Οκτωβρίου 2004, σσ. 36 -40
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 25 Μαρ 2006 13:17

Demon έγραψε:Κοιταξα το λινκ που εδωσες αλλα νομιζω οτι πασχει απο την αρχη ακομα των εξηγησεων που δινει. Ξεκινα τις εξηγησεις θεωρωντας δεδομενο πως ο Ιησους ειναι Θεος, κατι που δεν αποδεχονται ολοι.
Πράγματι αγαπητέ Demon, αυτή τη συλλογιστική μόνο οι Χριστιανοί μπορούν να τη δεχτούν. Ίσως σε ικανοποιήσει το παρακάτω κείμενο.

Ήταν η Μαρία Μαγδαληνή παντρεμένη με τον Ιησού;

Στον Κώδικα Da Vinci η Μαγδαληνή είναι η βασιλική σύζυγος του Χριστού και η μελλοντική κεφαλή της Εκκλησίας, που παραγκωνίσθηκε από τον Πέτρο και συκοφαντήθηκε από τους ανθρώπους του. Κατέφυγε με τα παιδιά της στην Προβηγκία, όπου οι μεσαιωνικοί Καθαροί διατήρησαν ζωντανή τη διδασκαλία του Ιησού. Το Ηγουμενείο της Σιών ακόμα φυλάσσει τα κειμήλια της και τις μαρτυρίες που ήλθαν στο φως από τους Ναίτες, όταν ανέσκαψαν τα Αγια των Αγίων. Προστατεύει, επίσης, τους απογόνους της, στους οποίους περιλαμβάνεται και η ηρωίδα του Μπράουν.

Παρά τους ισχυρισμούς του Μπράουν, δεν υπάρχουν ιστορικές πηγές που να ισχυρίζονται ότι ο Ιησούς ήταν παντρεμένος -ούτε ακόμη και τα «Ευαγγέλια των Γνωστικών», που ο Μπράουν αναφέρει στο μυθιστόρημα του. Κανένα από τα λεγόμενα Γνωστικά Ευαγγέλια δεν ισχυρίσθηκε ποτέ ότι ο Ιησούς και η Μαρία Μαγδαληνή ήταν παντρεμένοι. Ακόμα και το αποκαλούμενο Ευαγγέλιο της Μαρίας Μαγδαληνής δεν ισχυρίζεται κάτι τέτοιο. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι θα ήταν εντελώς έξω από τα δεδομένα της εποχής μία εξωσυζυγική σχέση και μάλιστα με παιδιά.

Η μόνη συγκεκριμένη ένδειξη που ο Μπράουν παραθέτει, για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό του για τον γάμο, είναι ένα απόσπασμα από κάποιο από τα γνωστικά κείμενα, το αποκαλούμενο «Ευαγγέλιο του Φιλίππου». Όμως, ακόμα και στο πλαίσιο του κειμένου αυτού, η Μαρία Μαγδαληνή και ο Ιησούς δεν μπορούσαν να είναι παντρεμένοι. Αν διαβάσετε το απόσπασμα, όπως φαίνεται στη σελίδα 335 της ελληνικής έκδοσης του Κώδικα Ντα Βίντσι, θα το διαπιστώσετε:

«και σύντροφος τον Σωτήρα είναι συχνά η Μαρία Μαγδαληνή,. Ο Χριστός την αγαπούσε περισσότερο από όλους τους αποστόλους του και τη φιλούσε στο στόμα. Οι υπόλοιποι θίγονταν από αυτό και εξέφραζαν την αποδοκιμασία τους. Του έλεγαν: «Γιατί την αγαπάς περισσότερο από όλους εμάς;».

Αν, μέσα στα πλαίσια αυτού του γνωστικού κειμένου, ο Χριστός και η Μαρία Μαγδαληνή ήταν υποτίθεται παντρεμένοι, τότε γιατί οι μαθητές θα ενοχλούντο ώστε να ρωτήσουν τον δάσκαλο τους γιατί την αγαπούσε περισσότερο από αυτούς; Μια τέτοια ερώτηση δεν έχει νοήμα, αν πρόκειται για παντρεμένο ζευγάρι. Ούτε και αν είχαν απλώς μια αισθηματική σχέση.

Όπως επισημαίνει ο Richard Abanes στη σελίδα 41 του βιβλίου του The Truth Behind the Da Vinci Code, σχετικά με το γνωστικό κείμενο κατά Φίλιππον: «Κατά ειρωνικό τρόπο, το κείμενο αυτό κάνει το αντίθετο, αφαιρεί κάθε βεβαιότητα σχετικά με το ότι η, Μαρία και ο Ιησούς ήταν παντρεμένοι. Αυτό γίνεται με την προσκόλληση, σε ένα από τα βασικά δόγματα τον αρχαίου Γνωστικισμού, ο οποίος δηλώνει ότι κάθε υλικό ζήτημα ήταν ευγενώς κακό... Το Ευαγγέλιο του Φιλίππου φθάνει στο σημείο να πει ότι οι συζυγικές σχέσεις μολύνουν μια γυναίκα».

Οι Γνωστικοί, είτε στην Αλεξάνδρεια είτε στην Προβηγκία είτε αλλού, πίστευαν ότι ο κόσμος ήταν παντού και πάντα ένας κόσμος αδικίας, βίας και δυστυχίας και ότι κακό είναι ό,τι μεγαλώνει την εντροπία του κόσμου. Έτσι, το να βαραίνουμε τη γη με την τεκνοποιία, σημαίνει πως αυξάνουμε την εντροπία, συμμετέχοντας ενεργά στο έργο του θανάτου (Jacques Lacarriere: Οι Γνωστικοί, Εκδ. Χατζηνικολή, 1975).

Ο Μπράουν ισχυρίζεται ότι η αραμαϊκή λέξη για τη «σύντροφο» σήμαινε κατά κυριολεξία «σύζυγος». Αυτό δεν είναι αληθές, σύμφωνα με διάφορους ειδικούς μελετητές των Αραμαϊκών. Και, ακόμα σημαντικότερο, το Γνωστικό Ευαγγέλιο του Φιλίππου δεν έχει γραφεί στην Αραμαϊκή. Έχει γραφεί στην Κοπτική.

Σημειωτέον, ότι η Μαρία Μαγδαληνή κατέχει ιδιαίτερη θέση στην Εκκλησία, επειδή ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μαρτύρησε την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Αν η Εκκλησία ήθελε να αμαυρώσει την εικόνα της Μαρίας Μαγδαληνής και αν επιθυμούσε να ξαναγράψει τις Γραφές για να το επιτύχει, τότε γιατί θα άφηνε τη Μαρία Μαγδαληνή να είναι το πρώτο άτομο που βλέπει την Ανάσταση, το πιο σημαντικό γεγονός ολόκληρης της Χριστιανοσύνης;

Η Ορθόδοξη Εκκλησία πάντα ξεχώριζε τη Μαγδαληνή, την «απόστολο των αποστόλων», και δίδασκε ότι πέθανε στην Έφεσο. Ο θρύλος του ταξιδιού της στην Προβηγκία εμφανίσθηκε μόλις τον 9ο αιώνα και τα κειμήλια της δεν αναφέρονται, παρά μόνο τον 13ο αιώνα. Καθολικοί επικριτές έχουν απομυθοποιήσει τον θρύλο ήδη από τον 17ο αιώνα.

(Πηγή: Περιοδικό Τρίτο Μάτι, τεύχος 127, Λεωνίδας Χ. Αποσκίτης , άρθρο «Σπάζοντας τον Κώδικα Da Vinci»)

Σχόλιο δικό μου: Γιατί στην Ανατολή δεν είχαμε ποτέ τέτοια παραμυθολογία για τη Μαγδαληνή, και αυτά εμφανίστηκαν μόνο στη Δύση;
Σχετικά με το περίφημο "δισκοπότηρο" δες και εδώ:
viewtopic.php?p=10621&sid=8dc421b4d83e3 ... 06fc#10621
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
siva
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: 17 Απρ 2004 23:26

Δημοσίευση από siva » 25 Μαρ 2006 16:56

Μερικές παρατηρήσεις για τα παραπάνω που ανέφερες αγαπητή MARD!:
MARD! έγραψε:Η γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου κατά τον Μπράουν είναι ένα παράδοξο κατασκεύασμα από 666 υαλοπίνακες [ο αριθμός του σατανά κατά τους συνωμοσιολόγους] που παράγγειλε ο Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος, κατά το συγγραφέα, εκινείτο σε μυστικιστικούς κύκλους. (Πηγή: Ένθετο Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Έψιλον, Ο Κώδικας Ντα-Βίντσι Έσπασε, Κείμενο: Χριστίνα Παντζού, τεύχος 707, 31 Οκτωβρίου 2004, σελίδα 3
Δεν αποδεικνύει τίποτα αυτό που λες. Απλά το κείμενο που παραθέτεις αναφέρει αυτό που λέει και ο Μπράουν, τίποτε περισσότερο.

MARD! έγραψε:Το 1956 καταθέτει στην Ανω Σαβοΐα το καταστατικό μιας νέας οργάνωσης: την ονομάζει Κοινό της Σιών και δηλώνει επικεφαλής της με τον τίτλο του Μεγάλου Μαγίστρου. Λίγα χρόνια αργότερα, παρέα με έναν άλλον εκκεντρικό τύπο, τον μαρκήσιο Φιλίπ ντε Σερισέ, «κατασκευάζουν» μια σειρά έγγραφα που υποτίθεται ότι αποκάλυπταν την τύχη του Αγίου Δισκοπότηρου, την ύπαρξη απογόνων του Ιησού από το γάμο του με τη Μαρία Μαγδαληνή και την ένταξή τους στη δυναστεία των Μεροβιγγείων (από όπου υποτίθεται επίσης ότι κατάγεται ο Πλαντάρ!), την ίδρυση του Κοινού της Σιών το 1099 από τον Γοδεφρείδο για να προστατέψει το μυστικό του Αγίου Δισκοπότηρου και μια λίστα των Μεγάλων Μαγίστρων της οργάνωσης, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται ο Ντα Βίντσι, ο Μποτιτσέλι, ο Νεύτωνας, ο Ουγκό, ο Ζαν Κοκτό... Στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, Πλαντάρ και Σερισέ καταθέτουν αυτά τα έγγραφα στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
Το κείμενο υποστηρίζει ότι τα έγγραφα κατασκευάστηκαν, ότι είναι πλαστά. Έχω μια απορία: η εθνική βιβλιοθήκη του Παρισιού τα δέχθηκε έτσι αυθαίρετα?

MARD! έγραψε:Κατά τον Νταν Μπράουν, στο έργο του Ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος» στα δεξιά του Ιησού η φυσιογνωμία με τα μακριά κόκκινα μαλλιά δεν είναι ο Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή, ενώ ανάμεσα τους σχηματίζεται ένα V, σύμβολο του ιερού θηλυκού. Αλλά ο Α. Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία αντιτείνει; «Τα χαρακτηριστικά μπορεί να δείχνουν κάπως θηλυκά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεικονίζεται μια γυναίκα, πόσο μάλλον η Μαρία Μαγδαληνή. Εξάλλου, οι μαθητές του Ιησού στον «Μυστικό Δείπνο» έχουν τοποθετηθεί σε ομάδες των τριών που καθεμία τους σχηματίζει μια πυραμίδα. Ήταν ο «οπτικός ρυθμός» που ήθελε ο Ντα Βίντσι να δώσει στον πίνακα του. Έτσι, ανάμεσα σε δύο πυραμίδες που καταλήγουν στην ίδια Βάση αναγκαστικά σχηματίζεται μια γωνία που παραπέμπει στο σχήμα V. Αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται αναφορά σε κάποιο θηλυκό στοιχείο».
Ο Α. Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι παραδέχεται ότι τα χαρακτηριστικά είναι κάπως θηλυκά αλλά δεν αντικρούει με κανένα επιχείρημα την άποψη που υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να είναι γυναίκα. Το ίδιο και για το σχήμα V. Αναφέρει ότι έτσι ήταν ο οπτικός ρυθμός του Ντα Βίντσι και στην ουσία υποστηρίζει την ίδια άποψη των συνομωσιολόγων ότι δηλαδή ο οπτικός ρυθμός του Ντα Βίντσι παραπέμπει σε μυστικιστικές θεωρίες.

MARD! έγραψε:«και σύντροφος τον Σωτήρα είναι συχνά η Μαρία Μαγδαληνή,. Ο Χριστός την αγαπούσε περισσότερο από όλους τους αποστόλους του και τη φιλούσε στο στόμα. Οι υπόλοιποι θίγονταν από αυτό και εξέφραζαν την αποδοκιμασία τους. Του έλεγαν: «Γιατί την αγαπάς περισσότερο από όλους εμάς;».

Αν, μέσα στα πλαίσια αυτού του γνωστικού κειμένου, ο Χριστός και η Μαρία Μαγδαληνή ήταν υποτίθεται παντρεμένοι, τότε γιατί οι μαθητές θα ενοχλούντο ώστε να ρωτήσουν τον δάσκαλο τους γιατί την αγαπούσε περισσότερο από αυτούς; Μια τέτοια ερώτηση δεν έχει νοήμα, αν πρόκειται για παντρεμένο ζευγάρι. Ούτε και αν είχαν απλώς μια αισθηματική σχέση.
Εδώ βάση της ερώτησης των αποστόλων, υποτίθεται αποδεικνύεται ότι ο Χριστός και η Μαγδαληνή δεν ήταν παντρεμένοι αλλά δεν εξηγείται το σημαντικότερο, αυτό που προκαλεί περισσότερο αίσθηση από μια απλή ερώτηση, γιατί ο Χριστός φιλούσε την Μαγδαληνή στο στόμα!

Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν τις θεωρίες του Μπράουν. Έγραψε ένα πάρα πολύ έξυπνο βιβλίο που διαβάζεται πολύ εύκολα απ΄όλους. Προσωπικά μου άρεσε γιατί από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα σε κρατάει σε δράση και είναι κάτι αρκετά δύσκολο να το καταφέρει κάποιος αν δεν έχει συγγραφικό ταλέντο. Από εκεί και πέρα όμως πιστεύω ότι έχει γίνει πολύ ντόρος για το τίποτα και αυτό κατά την γνώμη οφείλεται κυρίως στην επιχειρηματολογία αυτών που προσπαθούν να κλέψουν λίγο από την δόξα του.

Άβαταρ μέλους
necrosauron
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 222
Εγγραφή: 27 Δεκ 2005 17:45

Δημοσίευση από necrosauron » 25 Μαρ 2006 20:25

Πάντως δεν είναι ανάγκη να γράφει στην εισαγωγή του βιβλίου του ότι τα παραπάνω είναι ιστορικά στοιχεία μόνο και μόνο επειδή θέλει να εξυπηρετήσει διάφορες ομάδες . Εγώ πιστεύω ότι με αυτόν τον τρόπο ήθελε να κάνει μια καλή διαφήμιση στο βιβλίο του και πέτυχε τον σκοπό του αν κρίνετε απο τις πωλήσεις του .
"Τhe World Is Full of Kings and Queens Who Blind Your Eyes Then Steal Your Dreams" Black Sabbath - Heaven and Hell - Heaven and Hell

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 25 Μαρ 2006 23:20

siva έγραψε:Μερικές παρατηρήσεις για τα παραπάνω που ανέφερες αγαπητή MARD!:
MARD! έγραψε:Η γυάλινη πυραμίδα του Λούβρου κατά τον Μπράουν είναι ένα παράδοξο κατασκεύασμα από 666 υαλοπίνακες [ο αριθμός του σατανά κατά τους συνωμοσιολόγους] που παράγγειλε ο Φρανσουά Μιτεράν, ο οποίος, κατά το συγγραφέα, εκινείτο σε μυστικιστικούς κύκλους. (Πηγή: Ένθετο Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας Έψιλον, Ο Κώδικας Ντα-Βίντσι Έσπασε, Κείμενο: Χριστίνα Παντζού, τεύχος 707, 31 Οκτωβρίου 2004, σελίδα 3
Δεν αποδεικνύει τίποτα αυτό που λες. Απλά το κείμενο που παραθέτεις αναφέρει αυτό που λέει και ο Μπράουν, τίποτε περισσότερο.
Παρέθεσα όλο το άρθρο έτσι όπως είναι γραμμένο, δεν επέλεξα τα σημεία που αποδεικνύουν κάτι.

siva έγραψε:
MARD! έγραψε:Το 1956 καταθέτει στην Ανω Σαβοΐα το καταστατικό μιας νέας οργάνωσης: την ονομάζει Κοινό της Σιών και δηλώνει επικεφαλής της με τον τίτλο του Μεγάλου Μαγίστρου. Λίγα χρόνια αργότερα, παρέα με έναν άλλον εκκεντρικό τύπο, τον μαρκήσιο Φιλίπ ντε Σερισέ, «κατασκευάζουν» μια σειρά έγγραφα που υποτίθεται ότι αποκάλυπταν την τύχη του Αγίου Δισκοπότηρου, την ύπαρξη απογόνων του Ιησού από το γάμο του με τη Μαρία Μαγδαληνή και την ένταξή τους στη δυναστεία των Μεροβιγγείων (από όπου υποτίθεται επίσης ότι κατάγεται ο Πλαντάρ!), την ίδρυση του Κοινού της Σιών το 1099 από τον Γοδεφρείδο για να προστατέψει το μυστικό του Αγίου Δισκοπότηρου και μια λίστα των Μεγάλων Μαγίστρων της οργάνωσης, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται ο Ντα Βίντσι, ο Μποτιτσέλι, ο Νεύτωνας, ο Ουγκό, ο Ζαν Κοκτό... Στα μέσα της δεκαετίας του ‘60, Πλαντάρ και Σερισέ καταθέτουν αυτά τα έγγραφα στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού.
Το κείμενο υποστηρίζει ότι τα έγγραφα κατασκευάστηκαν, ότι είναι πλαστά. Έχω μια απορία: η εθνική βιβλιοθήκη του Παρισιού τα δέχθηκε έτσι αυθαίρετα?
Δεν ειναι απαραίτητο να τα δέχθηκε "αυθαίρετα". Μπορεί αυτοί που τα εξέτασαν να τα θεώρησαν γνήσια, υπάρχουν πλαστογράφοι που κάνουν πολύ καλή δουλειά και αφού ο Πλαντάρ σχεδιάζει κάτι τόσο μεγαλεπήβολο, ασφαλώς σε τέτοιους θα πήγε και όχι σ' αυτούς που κάνουν φτηνοδουλειές. Μπορεί να δούλεψε και μέσον (συμβαίνει και εις τους Παρισίους...). Εξάλλου σημασία έχει και με τι τρόπο κατατέθηκαν. Αν κατατέθηκαν ως οικογενειακή ιδιοκτησία του Πλαντάρ, την οποία αυτός δώρισε στο κράτος, νομίζω ότι δεν θα ήταν δύσκολο να γίνουν δεκτά. Προσωπικά γνωρίζω τρόπο να καταθέσεις στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας ό,τι μπούρδα θέλεις και να πάρεις αριθμό πρωτοκόλλου γι' αυτό: Γράφεις κάτι που μπορεί να είναι από μεγαλοφυές μέχρι βλακεία, και το καταθέτεις κατοχυρώνοντάς το ως πνευματική σου ιδιοκτησία.

siva έγραψε:
MARD! έγραψε:Κατά τον Νταν Μπράουν, στο έργο του Ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος» στα δεξιά του Ιησού η φυσιογνωμία με τα μακριά κόκκινα μαλλιά δεν είναι ο Ιωάννης, αλλά η Μαρία Μαγδαληνή, ενώ ανάμεσα τους σχηματίζεται ένα V, σύμβολο του ιερού θηλυκού. Αλλά ο Α. Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι στη Φλωρεντία αντιτείνει; «Τα χαρακτηριστικά μπορεί να δείχνουν κάπως θηλυκά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι απεικονίζεται μια γυναίκα, πόσο μάλλον η Μαρία Μαγδαληνή. Εξάλλου, οι μαθητές του Ιησού στον «Μυστικό Δείπνο» έχουν τοποθετηθεί σε ομάδες των τριών που καθεμία τους σχηματίζει μια πυραμίδα. Ήταν ο «οπτικός ρυθμός» που ήθελε ο Ντα Βίντσι να δώσει στον πίνακα του. Έτσι, ανάμεσα σε δύο πυραμίδες που καταλήγουν στην ίδια Βάση αναγκαστικά σχηματίζεται μια γωνία που παραπέμπει στο σχήμα V. Αυτό δεν σημαίνει ότι γίνεται αναφορά σε κάποιο θηλυκό στοιχείο».
Ο Α. Νατάλι, διευθυντής του τμήματος Αναγεννησιακής Ζωγραφικής της Πινακοθήκης Ουφίτσι παραδέχεται ότι τα χαρακτηριστικά είναι κάπως θηλυκά αλλά δεν αντικρούει με κανένα επιχείρημα την άποψη που υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να είναι γυναίκα. Το ίδιο και για το σχήμα V. Αναφέρει ότι έτσι ήταν ο οπτικός ρυθμός του Ντα Βίντσι και στην ουσία υποστηρίζει την ίδια άποψη των συνομωσιολόγων ότι δηλαδή ο οπτικός ρυθμός του Ντα Βίντσι παραπέμπει σε μυστικιστικές θεωρίες.
Αυτό που λέει ο Νάταλι είναι ότι το σχήμα V σχηματίζεται και ανάμεσα στα άλλα πρόσωπα που απεικονίζονται, μια που ήταν το βασικό μοτίβο του συγκεκριμένου πίνακα, άρα ο πίνακας δεν δείχνει τίποτα ιδιαίτερο μεταξύ του Ιησού και του Ιωάννη, που ο Brown λέει ότι είναι στην πραγματικότητα η Μαγδαληνή.

siva έγραψε:
MARD! έγραψε:«και σύντροφος τον Σωτήρα είναι συχνά η Μαρία Μαγδαληνή,. Ο Χριστός την αγαπούσε περισσότερο από όλους τους αποστόλους του και τη φιλούσε στο στόμα. Οι υπόλοιποι θίγονταν από αυτό και εξέφραζαν την αποδοκιμασία τους. Του έλεγαν: «Γιατί την αγαπάς περισσότερο από όλους εμάς;».

Αν, μέσα στα πλαίσια αυτού του γνωστικού κειμένου, ο Χριστός και η Μαρία Μαγδαληνή ήταν υποτίθεται παντρεμένοι, τότε γιατί οι μαθητές θα ενοχλούντο ώστε να ρωτήσουν τον δάσκαλο τους γιατί την αγαπούσε περισσότερο από αυτούς; Μια τέτοια ερώτηση δεν έχει νοήμα, αν πρόκειται για παντρεμένο ζευγάρι. Ούτε και αν είχαν απλώς μια αισθηματική σχέση.
Εδώ βάση της ερώτησης των αποστόλων, υποτίθεται αποδεικνύεται ότι ο Χριστός και η Μαγδαληνή δεν ήταν παντρεμένοι αλλά δεν εξηγείται το σημαντικότερο, αυτό που προκαλεί περισσότερο αίσθηση από μια απλή ερώτηση, γιατί ο Χριστός φιλούσε την Μαγδαληνή στο στόμα!
Ας μην ξεχνάμε ότι εδώ μιλάμε για ένα ευαγγέλιο των Γνωστικών, πολύ μεταγενέστερο από τα κανονικά, στο οποίο η φαντασία βρισκόταν στην εξουσία. Οπότε αφού έτσι κι αλλιώς μπούρδες γράφει, δεν εξετάζεται το ενδεχόμενο, αν φιλούσε ΟΝΤΩΣ ο Ιησούς τη Μαγδαληνή στο στόμα, αλλά καταδεικνύεται το ότι ακόμα και οι Γνωστικοί που διέδιδαν ότι ο Ιησούς φιλούσε τη Μαγδαληνή, δεν τόλμησαν να υποστηρίξουν το ακόμα μεγαλύτερο ψέμα, ότι ήταν και παντρεμένος μαζί της και είχαν παιδιά.

siva έγραψε:Δεν είμαι από αυτούς που πιστεύουν τις θεωρίες του Μπράουν. Έγραψε ένα πάρα πολύ έξυπνο βιβλίο που διαβάζεται πολύ εύκολα απ΄όλους. Προσωπικά μου άρεσε γιατί από την πρώτη ως την τελευταία σελίδα σε κρατάει σε δράση και είναι κάτι αρκετά δύσκολο να το καταφέρει κάποιος αν δεν έχει συγγραφικό ταλέντο. Από εκεί και πέρα όμως πιστεύω ότι έχει γίνει πολύ ντόρος για το τίποτα και αυτό κατά την γνώμη οφείλεται κυρίως στην επιχειρηματολογία αυτών που προσπαθούν να κλέψουν λίγο από την δόξα του.
Δεν είμαι από αυτούς που αρνούνται το συγγραφικό ταλέντο του Μπράουν, ούτε προσπαθώ να κλέψω τίποτα από την - μάταιη - δόξα του. (Από τα χρήματά του, ίσως να μου περνούσε από το μυαλό να κλέψω κάτι. Ύπαγε οπίσω μου σατανά, :lol: ). Απλώς ώρες-ώρες μου τη δίνει που το συγγραφικό ταλέντο με το οποίο παρουσιάζονται διάφορες απίθανες μλκς, είναι αρκετό για να τις δεχτούν κάποιοι άνθρωποι.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
siva
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: 17 Απρ 2004 23:26

Δημοσίευση από siva » 26 Μαρ 2006 01:48

Αγαπητή MARD! το τελευταίο σχόλιό μου δεν αναφερόταν σε εσένα αλλά σε όλους αυτούς που έγραψαν βιβλία, άρθρα, μελέτες κλπ μόνο και μόνο να αντικρούσουν τις θεωρίες κάποιου βιβλίου. Αυτό και αν είναι ματαιοδοξία!
MARD έγραψε:Απλώς ώρες-ώρες μου τη δίνει που το συγγραφικό ταλέντο με το οποίο παρουσιάζονται διάφορες απίθανες μλκς, είναι αρκετό για να τις δεχτούν κάποιοι άνθρωποι.
Αγαπητή μου στην φτωχή μας χώρα υπάρχουν κάποιοι χωρίς καν συγγραφικό ταλέντο που πλουτίζουν γράφοντας τέτοιες μλκς όπως λες, τους ξέρεις…

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 26 Μαρ 2006 15:37

siva έγραψε:Αγαπητή MARD! το τελευταίο σχόλιό μου δεν αναφερόταν σε εσένα αλλά σε όλους αυτούς που έγραψαν βιβλία, άρθρα, μελέτες κλπ μόνο και μόνο να αντικρούσουν τις θεωρίες κάποιου βιβλίου. Αυτό και αν είναι ματαιοδοξία!
Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Είναι αρκετοί κι αυτοί που προσπαθούν να θωρακίσουν τους ευκολόπιστους από τις μπούρδες, γι' αυτό και γράφουν.

MARD έγραψε:Αγαπητή μου στην φτωχή μας χώρα υπάρχουν κάποιοι χωρίς καν συγγραφικό ταλέντο που πλουτίζουν γράφοντας τέτοιες μλκς όπως λες, τους ξέρεις…
Δεν ξέρω αν λέμε τους ίδιους, πάντως ναι, ξέρω αρκετούς... :oops:
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
siva
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 263
Εγγραφή: 17 Απρ 2004 23:26

Δημοσίευση από siva » 26 Μαρ 2006 20:43

MARD έγραψε:Εγώ δεν το βλέπω έτσι. Είναι αρκετοί κι αυτοί που προσπαθούν να θωρακίσουν τους ευκολόπιστους από τις μπούρδες, γι' αυτό και γράφουν.
Ίσως, αλλά όπως και να ‘χει καρπώνονται και αυτοί μέρος των εσόδων από την "βιομηχανία" που έχει στηθεί γύρω από τον Κώδικα Da Vinci

Απάντηση