ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Θέματα σχετικά με την κατάσταση και την προστασία του περιβάλλοντος, τους ενεργειακούς πόρους και την εξοικονόμηση ενέργειας
Απάντηση
Δελτία τύπου
Άτυπος Χρήστης
Δημοσιεύσεις: 131
Εγγραφή: 05 Δεκ 2005 12:52

ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Δημοσίευση από Δελτία τύπου » 22 Μαρ 2007 21:16

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ολική επανεξέταση της κατασκευής και της σκοπιμότητας του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη
Η πολυδιαφημισμένη υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη δεν μπορεί να κρύψει πως ο σχεδιασμός του πραγματοποιήθηκε ερήμην της κοινωνίας, πως η κατασκευή του μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις σε οικολογικά ευαίσθητες περιοχές και πως η λειτουργία του θα παγιώσει την εξάρτηση της Ελλάδας και της Ευρώπης από ρυπογόνο πετρέλαιο, το οποίο μάλιστα προέρχεται από ασταθείς περιοχές.
Οι Οικολόγοι Πράσινοι ζητούν ολική επανεξέταση της κατασκευής και της σκοπιμότητας του αγωγού από μηδενική βάση, με ουσιαστική και πλήρη ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών καθώς και αναβαθμισμένο ρόλο τους στη λήψη αποφάσεων.
Όταν τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα της ανθρωπότητας σήμερα είναι η κλιματική αλλαγή και η εκρηκτική κατάσταση παγκοσμίως από τους πολέμους για τον έλεγχο των ενεργειακών πόρων της Μ.Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας, η μόνη βιώσιμη πολιτική δεν μπορεί παρά να δίνει έμφαση και απόλυτη προτεραιότητα στην απεξάρτηση από το πετρέλαιο μέσα από τον περιορισμό της κατανάλωσης, την εξοικονόμηση και την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Η Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 22 Μαρ 2007 21:45

Η λίθινη εποχή δεν τέλειωσε γιατί.... τέλειωσαν οι πέτρες!

Όσο η ανθρωπότητα έχει ανάγκη από φτηνή ενέργεια, και αυτή η ενέργεια σήμερα έρχεται από το πετρέλαιο θα είναι μεγάλο λάθος αν σε αυτήν την μικρή γωνιά της γης που λέγεται Ελλάδα εμείς να το "παίζουμε" υπεράνω.
Πόσοι από εμάς θα μπορούσαν να ζήσουν 24 ώρες χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, έναν μήνα χωρίς αυτοκίνητο;
Ο πολιτισμός μας βασίζεται πάνω στο πετρέλαιο. Μπορεί όπως πολλοί πιστεύουν ότι η μόλυνση του πλανήτη μας σπρώχνει στην καταστροφή, όμως χωρίς αυτήν την ενέργεια θα γυρίζαμε στην λίθινη εποχή και χωρίς την τεχνολογία θα είμασταν πραγματικά ανυπεράσπιστοι.
Η ηλιακή, αιολική και για κάποιους η πυρινική ενέργεια δεν αρκούν να μας εφοδιάσουν με την απαραίτητη ενέργεια που μας χρειάζεται.

Καταλαβαίνω τους οικολόγους αλλά αναρωτιέμαι! Aν λέω άν ανακαλύπταμε κοιτάσματα πετρελαίου κάπου στην Ελλάδα θα έβγαζαν μιά ανάλογη ανακοίνωση;
Tasos Zakynthos

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 24 Μαρ 2007 13:12

Νομίζω ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει να αντιμετωπιστεί με σεβασμό απέναντι στην κείμενη ελληνική και κοινοτική περιβαλλοντκή νομοθεσία, τις θέσεις των τοπικών κοινωνιών και φυσικά το συμφέρον της χώρας.

Παράλληλα όμως πρέπει να δοθεί η δέουσα προσοχή και στις πολυδιαφημισμένες, αλλά φυτοζωούσες εναλλακτικές μορφές ενέργειες, για τις οποίες το κράτος συνεχώς εξαγγέλει αλλά δεν πράττει.

Άβαταρ μέλους
ctrl_alt_delete
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: 05 Ιουν 2006 19:21

Aγωγός πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη

Δημοσίευση από ctrl_alt_delete » 14 Απρ 2007 08:23

Μιά απρόβλεπτη μεγάλη επιτυχία της Ελλάδας στα διεθνή ζητήματα διαφαίνεται για το μέλλον με την υπογραφή της συμφωνίας κατασκευής του πετρελαικού αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στην συνάντηση Καραμανλή - Πούτιν - Στανίσεφ (Αθήνα 16/3/2007)
Οι πρώτες συμφωνίες ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο 2006 στην συνάντηση Καραμανλή - Πούτιν - Παρβάνοφ (τότε πρωθυπουργός της Βουλγαρίας). Ο αγωγός θα μεταφέρει απο το Μπουργκάς της Βουγαρίας τα Ρωσικά πετρέλαια που θα πηγαίνουν εκεί μέσω πλοίων απο το λιμάνι Νοβοσιβίρσκι στην Μαύρη θάλασσα.
Έως σήμερα τα Ρωσικά πετρέλαια διανέμονταν στον κόσμο μέσω Τουρκίας κάτι που κόστησε βαριά στην οικονομία της Ρωσίας λόγω των καθυστερήσεων των τάνκερ στα στενά των Δαρδανελίων, και τους ελέγχους των Τουρκικών αρχών. Μονάχα το 2005 η Ρωσική οικονομία βγήκε χαμένη κατα 800.000.000 δολλάριο σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου του Ρώσου υπουργού Ενέργειας κου. Χριστένκο. Η κατασκευή θα διαρκέσει περίπου 2 χρόνια, το συνολικό μήκος του έργου θα είναι 285 Km και το κόστος κατασκευής 900.000.000 ευρώ. Ο αγωγός θα μεταφέρει ημερησίως 1.000.000 βαρέλια Ρωσικού πετρελαίου. Στην κίνηση αυτή απο την οποία προβλέπεται να βγούν αρκετά ευνοημένες Ελλάδα - Βουλγαρία, και παρόμοια ζημιωμένη η Τουρκία που θα χάσει τα μέχρι τώρα προνόμια που είχε στο θέμα αυτό δέν διαφωνούν ούτε οι Αμερικάνοι. ¶λλωστε μιά απο την κύρις εταιρίες κατασκευής θα είναι και η Αμερικάνικη Chevron που ελέγχει τα πετρέλαια του Τανγκίζ στο Καζανκστάν. Απο Ελληνικής πλευράς προβλέπεται να έχει ένα μικρό ποσοστό συμμετοχής η εταιρία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ.
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα για την χώρα μας μετά την ολοκλήρωση του έργου θα είναι :
1. Θα έρχεται πετρέλαιο στην Ελληνική αγορά φθηνότερο κατα 8 περίπου δολλάρια το βαρέλι, λόγω του οτι δέν θα έχει τις επιβαρύνσεις που είχε μέχρι σήμερα λόγω Τουρκίας.
2. Θα εισπράτουμε σημαντικά ποσά σάν διόδια.
3. Θα ανοιχτούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στον Ν.Έβρου
4. Θα ανοιχτούν τεράστιες προοπτικές για την Ελληνική ναυτιλία λόγω μεταφοράς του πετρελαίου απο Ελληνικά πλοία όχι μονάχα απο την Αλεξανδρούπολη σε όλες τις χώρες διανομής στον κόσμο, αλλά και απο το Νοβοσιβίρσκι στο Μπουργκάς.
5. Η πλήρης ασφάλεια της Θράκης απέναντι στον Τουρκικό κίνδυνο, αφού η παραμικρή απειλητική κίνηση θα φέρει τους Τούρκους σκληρά αντιτιθέμενους με την ίδια την υπερδύναμη Ρωσία.
Τα οφέλη τεράστια προπαντώς οικονομικά, το ερωτηματικό μονάχα είναι άν θα πάει κάποιο μικρό έστω ποσοστό τους στον λαό, ή θα καταλήξουν ολοκληρωτικά στους γνωστούς - αγνώστους μεγαλοκλέφτες.
Έν οίδα οτι ουδέν οίδα

Άβαταρ μέλους
evmourelatos
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 146
Εγγραφή: 15 Μάιος 2007 00:28

Δημοσίευση από evmourelatos » 28 Μάιος 2007 19:06

Η ανάλυση αυτή είναι άξια συγχαρητηρίων. Μπράβο.!!!

Άβαταρ μέλους
ctrl_alt_delete
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 254
Εγγραφή: 05 Ιουν 2006 19:21

Δημοσίευση από ctrl_alt_delete » 18 Δεκ 2007 15:33

Απο το in.gr

Το πρωτόκολλο για την ίδρυση της διεθνούς εταιρείας έργου του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη συνυπεγράφη την Τρίτη, λίγο πριν την έναρξη των επίσημων συνομιλιών του Ρώσου προέδρου Βλ.Πούτιν με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή στο Κρεμλίνο.

Από ελληνικής πλευράς έβαλαν την υπογραφή τους ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας και ο γενικός διευθυντής της ελληνικής κοινοπραξίας ΕΛΠΕ-ΘΡΑΚΗ ΑΕ Χρήστος Δήμας.

Από ρωσικής πλευράς υπέγραψε ο Δημήτρη Γιεφστράτοφ, γενικός διευθυντής του ομίλου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και από βουλγαρικής πλευράς ο Στέφαν Γκούντσεφ πρόεδρος του ΔΣ της εταιρείας.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της υπογραφής που έλαβε χώρα στα κεντρικά γραφεία της συντονίστριας ρωσικής εταιρείας Transneft ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι πρόκειται για «μια ξεχωριστή ημέρα και νομίζω πως δρομολογείται μια νέα εποχή, όχι απλά στις ενεργειακές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, αλλά και σε πολλά περισσότερα επίπεδα».

Όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Φώλιας, «είμαστε πλέον με τα φτυάρια στα χέρια» και σε πραγματικούς πλέον ρυθμούς «δρομολογείται η δημιουργία της εταιρείας, η οποία θα υλοποιήσει το όραμα των ηγετών μας».

Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2008 τα έργα θα έχουν ξεκινήσει, «καθώς οι ρυθμοί που έχουν εγκαινιαστεί πια είναι παρά πολύ γρήγοροι» συμπλήρωσε.

Εξίσου αισιόδοξος ήταν στις δηλώσεις του και ο υφυπουργός Βιομηχανίας και Ενέργειας της Ρωσίας Αντρέι Ντεμέντιεφ, ο οποίος είπε ότι «είναι ένα έργο που είχε καθυστερήσει πολύ και τώρα πλέον όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της κατασκευής εντός του 2008. Οι εκκρεμότητες που απομένουν είμαστε αισιόδοξοι ότι θα συμφωνηθούν εγκαίρως, ώστε η υλοποίηση του έργου να προχωρήσει γοργά».

Έδρα της εταιρείας θα είναι η Ολλανδία.
Έν οίδα οτι ουδέν οίδα

Απάντηση