Σπαρτιατική ηθική, πολιτική και "φιλοσοφική" σκέψη

Μικρά και μεγάλα γεγονότα, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας, από την προϊστορία και την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
lakedaimonios
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: 27 Ιουν 2006 17:19

Δημοσίευση από lakedaimonios » 28 Ιούλ 2006 11:32

οσο για τα σχολια του Λ., η απορια μου παραμενει ως εξης: στο δικο μου μυαλο οι Σπαρτιατες υπηρξαν πρωτιστως πολεμιστες. Η 'θεωριτικη' τους καταρτιση θα τους επετρεπε να φιλοσοφησουν εις βαθος με εναν Αθηναιο, 'η μήπως για αυτους οι νομοι του Λυκουργου αποτελουσαν την απολυτη περιχαρακωση της σκεψης τους? μηπως δηλαδη το μονο που θα επιχειρηματολογουσαν θα ηταν "το λενε οι νομοι"?
Για πιο λογο να μην φιλοσοφουσε ενας λακεδαιμονιος με εναν αθηναιο?ολοι οι λαοι και ολες οι πολεις ειχαν τους νομους τους και με βαση αυτους πορευοντουσταν και φιλοσοφουσαν,ετσι και οι σπαρτιατες ειχαν αυτους του Λυκουργου.μπορει σε καποια θεματα να ηταν ακρως αντιθετοι με αυτους των αθηναιων αλλα μην ξεχνας οτι το μεγαλειο της αρχαιας Ελλαδας προεκυψε απο ακριβως αυτες τις αντιθετες αποψεις ή συνηθειες ετσι δεν ειναι? Αν προσεξεις γυρω σου θα παρατηρησεις οτι το έχουμε κληρονομησει αυτο το ''γνωρισμα'' σαν λαος
φιλικα ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ
Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ

Άβαταρ μέλους
zeus52
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 24 Σεπ 2005 19:32

Δημοσίευση από zeus52 » 28 Ιούλ 2006 23:14

... Συνεχεια

Το νομοθετικό έργο που εισήγαγε, οδήγησε την Σπάρτη στην Ευνομία, γι' αυτό και οι συμπολίτες του τον τίμησαν δεόντως, ανεγείροντας του μάλιστα και Ναό ("τω δε Λυκούργω τελευτήσαντι ιερόν εισάμενοι σέβονται μεγάλως"). Οι ημέρες αποδόσεως τιμών προς τον Λυκούργο ονομάσθηκαν "Λυκουργίδες". Κυρίαρχο γνώρισμα του νομοθετικού έργου του, είναι ότι δεν εισήγαγε στην πόλη πληθώρα νόμων, αλλά θεσμών, με το σκεπτικό ότι οι νόμοι είναι ευμετάβλητοι, ενώ οι θεσμοί, συνιστώντας παραδόσεις, θα αποτελέσουν συνήθειες που θα καταστούν σύμφυτες προς τη ζωή των Λακώνων και θα εδραιωθούν αιώνια. Στα νομοθετήματά του εντάσσεται ο αναδασμός της γης καθώς και η κατάργηση των χρυσών και αργυρών νομισμάτων, έχοντας επίγνωση του γεγονότος ότι αυτά αποτελούν αντικείμενο διενέξεων, καθώς και ότι ο πολύς πλούτος και η υπερβολική φτώχεια, αποτελούν το μέγιστο των νοσημάτων μίας Πολιτείας. Πραγματικά, η αντίληψη αυτή του Λυκούργου δικαιώθηκε από το γεγονός ότι μόλις ο Λύσανδρος απεκατέστησε την χρήση των πολυτίμων μετάλλων, το μεγαλείο της Σπάρτης σαρώθηκε, καθώς κυριάρχησε πλέον η απληστία και συνακόλουθα η διαφθορά. Η όλη φιλοσοφία του αποσκοπούσε να καταστήσει τη Σπάρτη πεδίο εφαρμογής μίας αντιλήψεως στη φύση της απλής, αλλά πρακτικής.

Άβαταρ μέλους
zeus52
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 19
Εγγραφή: 24 Σεπ 2005 19:32

Δημοσίευση από zeus52 » 28 Ιούλ 2006 23:17

Λακεδαιμονιε,
Βιβλιογραφια για τον Λυκουργο μονο απο Θουκιδιδη, Ξενοφωντα και Πλουταρχο. Λιγα απο τον καθενα(ισως και να μην υπηρξε ποτε ο Λυκουργος)
------------------------------------------------------------------------------
ΠΟΛΙΤΕΣ
Οι Λάκωνες που έφεραν την ιδιότητα του πολίτη, κατοικούσαν σε πέντε κώμες, οι οποίες συγκροτούσαν την Λακωνική Πολιτεία: Αμύκλαι, Κόνουρα, Λίμναι, Μεσόα και Πιτάνα. Ο υπόλοιπος πληθυσμός ήταν κατανεμημένος σε εκατό "πολίσματα", αποτελώντας τους περιοίκους. Οι Λάκωνες δεν επιδίδονταν σε αγροτικές και γενικότερα σε βιοποριστικές εργασίες, αλλά γυμνάζονταν ώστε να βρίσκονται σε ετοιμοπόλεμη κατάσταση. Ενίοτε, όπως βεβαιώνει ο Ξενοφών («Ελληνικά» 6.5.28), η Πολιτεία ανακήρυσσε ελεύθερο έναν είλωτα, όταν αυτός είχε πολεμήσει για τους σκοπούς της Σπάρτης και είχε επιδείξει στο πεδίο της μάχης γενναιότητα.
Στη Λακωνική Πολιτεία, προέχει το θάρρος και η Τιμή. Η απονομή των πολιτικών δικαιωμάτων σε έναν Σπαρτιάτη δεν γίνεται αυτοδικαίως. Αντίθετα, πρέπει ο Σπαρτιάτης να αποδείξει με το ήθος και τη γενικότερη στάση ζωής του ότι είναι άξιος να τα κατέχει. Για την απόκτηση των δικαιωμάτων που πολίτη, ο νεαρός σπαρτιάτης έπρεπε να διέλθει με επιτυχία μία εκπαιδευτική διαδικασία και επιπλέον όφειλε να εναρμονίζεται με τον λακωνικό τρόπο ζωής.Κατά τη νεανική του ηλικία, ο Λάκων ήταν υποχρεωμένος να αποτελεί μέλος ενός "συσσιτίου", επιδεικνύοντας παράλληλα το επιβεβλημένο θάρρος σε κάθε πολεμική εκστρατεία. Μέσα από αυτές τις δοκιμασίες, ο σπαρτιάτης κατανοούσε ότι τα δικαιώματα απορρέουν από ανάλογης εκτάσεως υποχρεώσεις. Έχοντας επίγνωση των προνομίων και των καθηκόντων του, λειτουργούσε πλέον ως ισορροπημένος πολίτης, έχοντας πραγματική επίγνωση της αποστολής του πολίτη, οπότε και ο τίτλος αυτός είχε ουσιαστικό περιεχόμενο, μη παρεχόμενος ασυλλόγιστα σε κάθε αλλότριο.
Συνεχιζεται...

vsm
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 8
Εγγραφή: 21 Ιούλ 2006 16:37

Δημοσίευση από vsm » 01 Αύγ 2006 17:07

ζήνωνα, συμφωνώ, δεν εννοούσα πως πρέπει να
αντιγράψουμε τη σπαρτιατική πολιτεία, παρά να
παραδειγματιστούμε από αυτή στα σημεία εκείνα
που θα βοηθούσαν τον σημερινό Ελληνα

μπορείς να δώσεις κάποια στοιχεία για τις μάχες των σπαρτιατών
με πύρρο και μακεδόνες? γενικότερα, υπάρχει κάποιος να προτείνει βιβλίο
περί των συμβαινόντων στην ηπεριρωτική Ελλάδα κατά τους ελληνιστικούς χρόνους?

(είναι μια εποχή μάλλον παραμελημένη από τους ιστορικούς και αναρωτιέμαι αν δεν υπάρχουν κάποια -λίγα, έστω- διδάγματα από την
εποχή αυτή)

ευχαριστώ

lakedaimonios
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 177
Εγγραφή: 27 Ιουν 2006 17:19

Δημοσίευση από lakedaimonios » 01 Αύγ 2006 19:34

vsm έγραψε:
μπορείς να δώσεις κάποια στοιχεία για τις μάχες των σπαρτιατών
με πύρρο και μακεδόνες? γενικότερα, υπάρχει κάποιος να προτείνει βιβλίο
περί των συμβαινόντων στην ηπεριρωτική Ελλάδα κατά τους ελληνιστικούς χρόνους?

(είναι μια εποχή μάλλον παραμελημένη από τους ιστορικούς και αναρωτιέμαι αν δεν υπάρχουν κάποια -λίγα, έστω- διδάγματα από την
εποχή αυτή)

ευχαριστώ
υπαρχει ενα βιβλιο που ονομαζεται ''εγω ο πυρρος'' ελληνα συγγραφεα δεν θυμαμαι ονομα ή εκδοτικο οικο αλλα θα το βρεις ευκολα.ισως καλυψει μερικες απο τις αναγκες σου.
Η ΤΑΝ Η ΕΠΙ ΤΑΣ

Ζήνων
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 80
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006 11:55

Δημοσίευση από Ζήνων » 09 Αύγ 2006 20:16

vsm έγραψε:ζήνωνα, συμφωνώ, δεν εννοούσα πως πρέπει να
αντιγράψουμε τη σπαρτιατική πολιτεία, παρά να
παραδειγματιστούμε από αυτή στα σημεία εκείνα
που θα βοηθούσαν τον σημερινό Ελληνα

μπορείς να δώσεις κάποια στοιχεία για τις μάχες των σπαρτιατών
με πύρρο και μακεδόνες? γενικότερα, υπάρχει κάποιος να προτείνει βιβλίο
περί των συμβαινόντων στην ηπεριρωτική Ελλάδα κατά τους ελληνιστικούς χρόνους?

(είναι μια εποχή μάλλον παραμελημένη από τους ιστορικούς και αναρωτιέμαι αν δεν υπάρχουν κάποια -λίγα, έστω- διδάγματα από την
εποχή αυτή)

ευχαριστώ


ένα εξαίρετο έργο που επικεντρώνεται στην ελληνιστική περίοδο είναι η τρίτομη "Ιστορία της αρχαίας Ελλάδος" του Π.Καννελόπουλου.

Επίσης αρχαία πηγή γιά τον Πύρρο είναι το σχετικό βιβλίο του Πλούταρχου

Γιά τις μάχες Σπαρτιατών - Μακεδόνων κοίτα στον Πλούταρχο (Άγις-Κλεομένης)

Ζήνων
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 80
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006 11:55

Δημοσίευση από Ζήνων » 10 Αύγ 2006 18:09

<<μπορείς να δώσεις κάποια στοιχεία για τις μάχες των σπαρτιατών
με πύρρο και μακεδόνες?>>

Γιά Σπαρτιάτες -Μακεδόνες είναι δύσκολο να τα συμπτύξω σε λίγες γραμμές. Θα χρειαστεί να κοιτάξεις στους παράλληλους βίους του Πλούταρχου όπως είπα πιό πάνω και ειδικά στο "Κλεομένης". Έτσι κι αλλιώς αξίζει να διαβάσεις γι αυτόν το Σπαρτιάτη βασιλιά. Ήταν σπουδαίος , κι αυτός κι η μάνα του η Κρατησίκλεια.
Γιά τον Πύρρο όμως μπορώ εν τάχει να πω τα εξής:


Όταν ο Πύρρος επέστρεψε από την ατυχή εκστρατεία του στην Ιταλία, βρέθηκε μ`ένα στρατό χωρίς λόγο ύπαρξης αλλά με στομάχι που έπρεπε να μένει γεμάτο.
Αποφάσισε λοιπόν να χτυπήσει την Μακεδονία . Έπιασε τον μεγάλο (κατ` εμένα ) Αντίγονο Γονατά απροετοίμαστο και του άρπαξε σημαντικά εδάφη χωρίς όμως να καταφέρει να τον εκτοπίσει απ` τον μακεδονικό θρόνο.
Στη συνέχεια αποφάσισε να κατηφορίσει στην Πελοπόννησο "σπρωγμένος" και απ` τον Σπαρτιάτη -παρά λίγο βασιλιά- Κλεώνυμο. Αυτός ο Κλεώνυμος είχε λόγους να αισθάνεται "ριγμένος" όχι μόνο γιατί αντ` αυτού αναριχήθηκε στο σπαρτιάτικο θρόνο ο ανηψιός του ¶ρευς, αλλά και γιατί η όμορφη γυναίκα του Χιλωνίς του τα φόρεσε με τον έφηβο γιό του ¶ρεως.
Ήλπιζε ο εν λόγω κύριος να αρπάξει τον θρόνο της Σπάρτης με την βοήθεια του Πύρρου και ταυτόχρονα να τιμωρήσει την Χιλωνίδα και τον εραστή της.

Ο Πύρρος εξεστράτευσε εναντίον της Σπάρτης ακριβώς τις ημέρες που ο ¶ρευς με το σύνολο του στρατού του έλειπε στην Κρήτη, πολεμώντας σε ένα ασήμαντο πόλεμο, πιθανότατα μισθοφορικά.
Έφτασε λοιπόν με τους ελέφαντες και τον αξιόμαχο στρατό του έξω απ` την ατείχιστη Σπάρτη, αλλά επειδή είχε νυχτώσει αποφάσισε να αναβάλλει την επίθεση γιά την επόμενη μέρα, αρνούμενος "να κλέψει την νίκη" όπως δήλωσε.

Ναι, αλλά ...ένα βράδυ ήταν αρκετό γιά να οργανώσουν τα γυναικόπαιδα κι οι γέροντες της Σπάρτης την πιό απίστευτη άμυνα απ` όσες έτυχε να διαβάσω.
Μέχρι το χάραμα γέροι γυναίκες και παιδιά έσκαψαν μιά τάφρο γύρω απ` την πόλη και, με μοναδική προστασία τους εκείνο το παλιοχαντάκι της συμφοράς, στάθηκαν να αντιμετωπίσουν τον μεγαλύτερο στρατηγό της εποχής τους.
Ο Πύρρος όρμηξε να τους λιώσει. Κι εκείνοι... κι εκείνες... πολέμησαν υπέρ βωμών και εστιών.
Το "π ω ς" πολέμησαν αδυνατώ να το φανταστώ, όσο κι αν προσπάθησα. Πρέπει να είχαν λυσσάξει κανονικά ...¶λλο να σου λένε "ή ταν ή επί τας" την ώρα που σε στέλνουν να σφάξεις άοπλους Αθηναίους αιχμάλωτους στους Αιγός ποταμούς, κι άλλο όταν στέκεσαι μπροστά στην πόρτα του σπιτιού σου.
Εκεί, το "επί τας" δεν είναι μόνο της μάνας προσταγή , μετράει αλλιώς.

Τέλος πάντων, το θέμα είναι οτι τζάμπα πήγαν κι οι πολεμικοί ελέφαντες, τζάμπα κι η αριθμητική υπεροχή , τζάμπα και η πολεμική εμπειρία των στρατιωτών του, τζάμπα κι η στρατιωτική ιδιοφύια του Πύρρου, τζάμπα όλα.

Τα παιδάκια, τις γυναίκες και τους γέρους δεν μπόρεσε να τους νικήσει.

Καταπίνοντας την ντροπή του, γύρισε πλάτη και ανηφόρισε προς το ¶ργος γιά να συναντήσει τον θάνατό του ...

diinekis
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 19 Απρ 2006 19:27

Δημοσίευση από diinekis » 11 Αύγ 2006 23:06

Η Σπάρτη είναι μακράν η πιο αδικημένη πόλη της Αρχαίας Ελλάδας, που κατα την διάρκεια των αιώνων παραποίησαν τόσο πολύ την ιστορία και τον πολιτισμό της. Δυστηχώς σήμερα η ιστορία της έχει περάσει μέσα από χιλίαδες φιλτρα και σήμερα φτάνει σε εμάς μια τελείως παραποιημένη εικόνα για την θαυμαστή αυτή πόλη που έπαιξε τον καθοριστηκότερο ρόλλο από όλες τις άλλες Ελληνικές πόλεις, για ίσως? πάνω από 8.000 χρόνια. Ίσως ακόμα και σήμερα παίζει τον καθοριστηκότερο ρόλο και ας μην το "βλέπουμε".
zeus52 έχεις αρκετές φιλτραρισμένες γνώσεις από την μελέτη που έχεις κάνει....Πού στο καλό όμως διάβασες πως ο μόνος νόμος που ισχύε στην Σπάρτη ήταν ο στρατιωτικός? Επίσης η άποψη πως η Σπάρτη είχε 2 βασιλίαδες ήταν για να πηγαίνει ο ένας στον πόλεμο και ο άλλος να μένει πίσω για να προσέχει την πόλη είναι λάθος. Ο ένας βασιλίας ήταν αρχηγός στρατού ξηράς και ο άλλος αρχηγός του στόλου. Οι δύο βασιλίαδες όμως είχαν και άλλη έννοια : ο ένας ήταν Δωριεύς και ο άλλος Αχαιός (και όχι μόνο), σύμβολο της αιώνιας συμβίωσης Δωριέων - Αχαιών. Υπήρξαν πολλοί Σπαρτιάτες βασιλείς που υποστήριζαν την Αχαϊκή τους καταγωγή και υπερηφανεύοντο γί'αυτό.
Όσο για το αν ένας Σπαρτιάτης θα μπορούσε να φιλοσοφήσει με έναν Αθηναίο, βεβαίως και μπορούσε! Ο Αθηναίος δεν θα μπορούσε! Και αυτό όχι γιατί θα του απαντούσε ο Σπαρτιάτης σε κάθε ζήτημα : "το λέει ο νόμος", αλλά γιατί ο Σπαρτιάτης με μια κουβέντα του θα του έλεγε μια αλήθεια για την οποία ο Αθηναίος θα έπρεπε να σκέφτεται σε όλη του τη ζωή! Το λακωνίζειν κύριοι δεν είναι απλώς "λίγες κουβέντες - γρήγορες απαντήσεις", αλλά ολόκληρη στάση ζωής, τρόπος σκέψης και ηθική ταυτόχρονα. Οι αλήθειες της ζωής υπήρχαν στην ψυχή του Σπαρτιάτη από την αρχή της ενήλικης ζωής του. Κατά την ενηλικίωση του ο Σπαρτιάτης δεν ώφειλε να ζει ευπρεπώς ως προς τους νόμους - θεσμούς. Πολύ απλά έτσι θα ζούσε, αυτή η αγωγή του, αυτή η παιδεία του, αυτή η ψυχή του. Το πρώτο που δίδασκε η αγωγή ήταν η "Ηρακλείδιος" καταγωγή του Σπαρτιάτη και έτσι η γνώση της "Αρετής και της Κακίας" ύπήρχε μέσα στο αίμα του. Απλός έπρεπε να ακολουθήσει την καρδία του όπως έκανε και ο πρόγονός του Ηρακλής και διάλεξε την Αρετή. Δεν χρειαζόταν νόμους η Σπάρτη γι'αυτό και δεν είχε νόμους. Ο Λυκούργος δεν έφτιαξε νόμους κύριοι. Δεν λέμε "οι νόμοι του Λυκούργου, αλλά λέμε η Ρήτρα του Λυκούργου".. Η ρήτρα αυτή κύριοι δεν περιείχε νόμους αλλά μόνο τη πολιτειακή οργάνωση και την περίφημη Σπαρτιάτικη αγωγή. Νόμοι που να υπαγόρευαν στον πολίτη πως θα ζήσει δεν υπήρχαν. Η αγωγή οδηγούσε τον Σπαρτιάτη στο "Λακωνίζειν" που είναι "Λακων-ι-ζειν". Ο Π λούταρχος και στον "βίο Λυκούργου" και στα "Ηθικά" του τονίζει πως το Λακωνίζειν δεν είναι απλώς η βραχεία ομιλεία, αλλά ευστροφία. Γι'αυτό και οι νέοι εδιδάσκονταν τους καλύτερους ποιητές της αρχαιότητας και μουσική που εξυψώνει το ήθος, στα συσίτια δε βραβεύονταν με παραπάνω μερίδα φαγητού οι νέοι που θα είχαν απαγγείλει ποίηση καλύτερα από τους άλλους. Επίσης διδάσκονταν αρετές όπως μετριοπάθεια, η αυτοκυριαρχία και η ψυχραιμία στις επιτυχίες και στις αποτυχίες.
Επίσης αγωγή περνούσαν και οι γυναίκες, αγωγή που περιελάμβανε γυμναστική, μουσική, ποίηση και μάλιστα έκαναν και κοινές γυμναστικές ασκήσεις με τους άνδρες τους οποίους ενικούσαν αρκετές φορές, χωρίς ο ηττημένος άντρας να δέχεται επικριτικά σχόλια. Γι αυτό φίλοι μου ο Πύρρος έφυγε με την ουρά στα σκέλια, γι'αυτό και ούτε ο Επαμεινώνδας ούτε ο Φίλλιπος ούτε ο Μέγας Αλέξανδρος επιχείρησαν να καταλάβουν την πόλη αυτή παρότι απροστάτευτη από στρατό. Η μάχη αυτή, για να καταλάβετε την αξία της Σπάρτης στους αιώνες, ξαναδώθηκε στην επανάσταση του 1821, όταν ο Ιμπραήμ πασάς ετόλμησε να μπεί στην Μάνη, που ήταν αφύλακτη από άντρες αφού αυτοί πολεμούσαν αλλού, και γνώρισε πανωλεθρία από της γυναίκες και τους γέρους της περιοχής, αφού μιμούμενες της γυναίκες της Αρχαίας εποχής πήραν δρεπάνια και μαχαιροπίρουνα και κατέσφαξαν πάνω από 4500 εχθρούς....
Όχι δεν μπορούσε ένας αθηναίος να φιλοσοφίσει με έναν Σπαρτιάτη, γιατί αυτές οι αρετές που ήθελε να αποκτήσει ένας Αθηναίος με την φιλοσοφία ο Σπαρτιάτης τις είχε εκ'γενετής! Η μετριοπάθεια, η ψυχραιμία, η αυτοκυριαρχία, η ευστροφία ήταν τα δώρα της φιλοσοφίας που ο Αθηναίος γνώριζε από την ενηλικίωση του και μετά, αφού τότε θα τον ανελάμβανε ένας μεγάλος δάσκαλος, ενώ ο Σπαρτίατης αυτά τα γνώριζε από τα 7 του χρόνια!
Αυτά τα λίγα προς το παρόν!!!!!

diinekis
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 58
Εγγραφή: 19 Απρ 2006 19:27

Δημοσίευση από diinekis » 13 Αύγ 2006 22:42

Δυστηχώς κύριοι έχω μιλήσει σε άλλο post πάρα πολύ για τους Σπαρτιάτες και ίσως είναι κουραστικό να ξαναγράψω τα ίδια εδώ....Όποιος θέλει να διαβάσει λίγα από αυτά που ξέρω, δεν θα ήταν άσχημα να κοιτάξει στο θέμα που έχω "ανοίξει" με θέμα τον Μέγα Αλέξανδρο, και άσχετα αν συμφωνείτε μαζί μου ως προς τις κρίσεις μου γι'αυτόν έχω γράψει πάρα πολλά΄για τους Σπαρτιάτες και μπορώ να γράψω πολλά περισσότερα....

Θα ήταν χρήσιμο για εσάς, εκτός από τα μυθιστορήματα που αναφέρθησαν πιο πάνω να διαβάσετε για την Σπάρτη και καθαρά ιστορικά βιβλία, οποιουδήποτε συγγραφέως, ωστέ να διαβάσετε τα γεγονότα και να κάνετε τις δικές σας κρίσεις για το θέμα....Μην ξεχάσετε πως ο σύγχρονος ξεπουλημένος κόσμος θέλει τους Σπαρτιάτες Βάρβαρους και σκληρούς πολεμηστές......

Θα ήθελα να ρωτήσω όλους αυτούς κρίνουν την Σπάρτη έτσι : Πόσους ομαδικούς τάφους ειλώτων έχουν ανακαλύψει? Λένε πως η κρυπτεία κάθε χρόνο σκότωνε χιλάδες είλωτες, πού τους θάβανε? Σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις (ακόμα και σε πιο παλιές εποχές) έχουν ανακαλύψει ομαδικούς τάφους που επιβαιβεώνουν το γεγονός. Σ'αυτήν την περίπτωση τι ανακάλυψαν και μιλούν με τέτοια σιγουριά? Μήπως επειδή τους τελείωσε ο Καιάδας, ανακάλυψαν καινούργια θεωρία παραπληροφόρησης? Πόσες αρχαίες πόλεις κατέστρεψαν οι Σπαρτιάτες εκτός από την Ιθώμη στην Μεσσηνία? Καμία? Μα καλά αυτοί ήταν βάρβαροι και σκληροί, λυπόντουσαν τις πόλεις που κατελάμβαναν? Πότε κατέσφαξαν τους κατοίκους μιας εχθρικής πόλεως? Γιατί δεν κατέσφαξαν Θηβαίους (όπως έκανε κάποιος άλλος) και Αργείους που ήταν οι χειρότεροι εχθροί τους και είχαν αναγκαστεί να πολεμήσουν μαζί τους άπειρες φορές, ακόμα και σε εποχές που πολεμούσαν για όλη την Ελλάδα σε άλλα μέτωπα?

Αυτά και πολλά άλλα, οι στρατόμυαλοι, βάρβαροι, σύγχρονοι, ιμπεριαλιστές άνθρωποι, που υποστηρίζουν και έχουν περάσει την άποψη πως η Σπάρτη ήταν απλώς μια στρατιωτικοποιημένη κοινωνία, δεν μπορούν να τα απαντήσουν γιατί πολύ απλά οι κρίσεις τους για την Σπάρτη είναι το απόλυτο ψέμα.......Χρησιμοποιούν την Σπάρτη, όπως την χρησιμοποίησε ο Χιτλερ, ο Στάλιν, ο Ναπολέων και τόσοι άλλοι ιμπεριαλιστές εξουσιαστές, απλά και μόνο για να δικαιολογήσουν τα ανομήματά τους....Πως άλλωστε σήμερα θα νικήσουμε την τρομοκρατία, χωρίς την κρυπτεία (βλέπε CIA, FBI και σια ο.ε) που μας "φυλά" και μας "προστατεύει", από τους κακούς επαναστάτες σκλάβους?????????????

Υ.Γ. Αυτοί έχουν καταντήσει τους σύγχρονους κατοίκους της Σπαρτης και της Ελλάδος ολόκληρης, να υπερηφανεύονται για κάτι που δεν υπήρξε ποτέ (κρυπτεία). Όλοι οι ακροδεξιοί, δεξιοί και δήθεν προοδευτικοί, βρίσκουν έτσι αποκούμπι για τις ιδέες τους και ταυτόχρονα να μας πείσουν να δεχθούμε, παρακολουθήσεις με κάμερες και άλλα μέσα, αφού αυτό είναι λέει αρχαιοελληνική ιδέα...!!!! Κυνηγούμε έτσι τους σύγχρονους είλωτες, εμένα, εσένα, τον άλλον τον καθέναν και δεν μπορούμε ούτε σκέψη να κάνουμε για να τους πετάξουμε στην θάλασσα να τους φάνε τα σκυλόψαρα....
Υ.Γ. 2 Εσείς που με ακούτε κρυφά να ξέρετε πως σας ακούω και εγώ!!!!

Ζήνων
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 80
Εγγραφή: 12 Ιούλ 2006 11:55

Δημοσίευση από Ζήνων » 14 Αύγ 2006 11:03

<<Θα ήταν χρήσιμο για εσάς, εκτός από τα μυθιστορήματα που αναφέρθησαν πιο πάνω να διαβάσετε για την Σπάρτη και καθαρά ιστορικά βιβλία, οποιουδήποτε συγγραφέως, ωστέ να διαβάσετε τα γεγονότα και να κάνετε τις δικές σας κρίσεις για το θέμα....>>

Εξαίρετη πρόταση.




<<Θα ήθελα να ρωτήσω όλους αυτούς κρίνουν την Σπάρτη έτσι : Πόσους ομαδικούς τάφους ειλώτων έχουν ανακαλύψει? Λένε πως η κρυπτεία κάθε χρόνο σκότωνε χιλάδες είλωτες, πού τους θάβανε? Σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις (ακόμα και σε πιο παλιές εποχές) έχουν ανακαλύψει ομαδικούς τάφους που επιβαιβεώνουν το γεγονός. Σ'αυτήν την περίπτωση τι ανακάλυψαν και μιλούν με τέτοια σιγουριά? Μήπως επειδή τους τελείωσε ο Καιάδας, ανακάλυψαν καινούργια θεωρία παραπληροφόρησης?>>


H αγάπη σου γιά την Σπάρτη σε τυφλώνει.
Τα βέλη, αγαπητέ Διηνέκη, υποτίθεται πως κρύβουν στους γενναίους τον ήλιο, όχι την πραγματικότητα.





<<Πόσες αρχαίες πόλεις κατέστρεψαν οι Σπαρτιάτες εκτός από την Ιθώμη στην Μεσσηνία? Καμία?>>

Έτσι, χωρίς σκέψη μου έρχονται στο νου η Τραχίνα και οι Πλαταιές. Και μιλάμε γιά ολοκληρωτική καταστροφή. Μάλιστα η Τραχίνα έγινε τελείως οικόπεδο (τόσο που δεν άξιζε να ξαναχτιστεί), έτσι που όταν κάποιοι αργότερα πήγαν να μείνουν σε εκείνα τα μέρη προτίμησαν να χτίσουν δίπλα νέα πόλη, την Ηράκλεια.





<<Μα καλά αυτοί ήταν βάρβαροι και σκληροί, λυπόντουσαν τις πόλεις που κατελάμβαναν? Πότε κατέσφαξαν τους κατοίκους μιας εχθρικής πόλεως?>>

Σαν ένα παράδειγμα μπορώ να αναφέρω ότι στούς Αιγός Ποταμούς έσφαξαν 4,000 Αθηναιους αιχμαλώτους και τους άφησαν άταφους.
Αν διαβάζεις αρχαία ελληνική Ιστορία όπως δείχνεις , θα πρέπει να ξέρεις πως το να μείνει αρχαίος Έλληνας άταφος ήταν χειρότερο κι από θάνατο , χειρότερο κι από βασανιστήρια.
Ούτε ο Ξέρξης δεν είχε διατάξει κάτι τέτοιο.




.

<<γιατί δεν κατέσφαξαν Θηβαίους (όπως έκανε κάποιος άλλος) και Αργείους που ήταν οι χειρότεροι εχθροί τους και είχαν αναγκαστεί να πολεμήσουν μαζί τους άπειρες φορές, ακομα και σε εποχές που πολεμούσαν για όλη την Ελλάδα σε άλλα μέτωπα?

Μάλλον γιατί δεν τους έπαιρνε. Ίσως δεν μπορούσαν.
Κι αυτό το "πολεμούσαν για όλη την Ελλάδα" σηκώνει πολλή συζήτηση.
Τρεις φορές θυμάμαι να το έκαναν όλο κι όλο. Θερμοπύλες Πλαταιές και Σαλαμίνα.
Στις Θερμοπύλες οι Σπαρτιάτες που πέθαναν ήταν μειοψηφία μπροστά στο σύνολο αυτών που θυσιάστηκαν. 300 έναντι 700 Θεσπιέων σωστά; Γιά να μην ανάφερουμε και κάποιους άλλους Έλληνες που έμειναν και ο Ηρόδοτος ξέχασε αναφέρει.
Στις Πλαταιές δεν πολέμησαν μόνοι τους βέβαια αλλά ο Παυσανίας φαίνεται να το ξέχασε όταν αφιέρωσε το τρίποδο στους Δελφούς με την επιγραφή που μνημόνευε μόνο τον εαυτο ως νικητή εξαγριώνοντας τους υπόλοιπους Έλληνες που έσβησαν την επιγραφή και πρόσθεσαν τα ονόματα όλων όσων πολέμησαν.
Και στη Σαλαμίνα ...τι να πει κανείς; Είναι γνωστά τα "πάταξον μεν , άκουσον δε".

Και που ήταν οι ηρωικοί Σπαρτιάτες το 279 π.Χ.όταν κατέβηκαν οι Γαλάτες στην Ελλάδα σφάζοντας και ρημάζοντας γιά να κατακτήσουν και να ΜΕΙΝΟΥΝ στα ελληνικά χώματα;
Ξύναν τα νύχια τους στον Ισθμό, αφήνοντας τους Στερεοελλαδίτες να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους.... 30,000 Έλληνες εναντίον 210,000 Γαλατών.
Έλληνες στάθηκαν και τότε στις Θερμοπύλες- αλλά χωρίς Σπαρτιάτες αναμεσά τους. Έλληνες που πέθαιναν υπερασπιζόμενοι χώματα καθαγιασμένα από την θυσία του Λεωνίδα .
Πού ήταν οι Σπαρτιάτες όταν το Πανελλήνιο ριγούσε από φρίκη μαθαίνοντας πως οι Γαλάτες αφάνιζαν το Κάλλιον και χρησιμοποιούσαν τα νήπια των Ελλήνων γιά γεύμα; Όταν έπιναν το αίμα των βρεφών απ` τον φρεσκοκομμένο λαιμό τους και βίαζαν μέχρι θανάτου Ελληνίδες;
Η φρίκη ξεπέρασε τα όρια της ελληνικής χερσονήσου. Έλληνες κατέφθασαν απ` την μακρινή Συρία να βοηθήσουν. Ο Αντιγονος Γονατάς, όπως κι ο Αντίοχος, έστειλε λίγες εκατοντάδες , τόσους μπορούσε.
Μη ξεχνάμε ότι η Μακεδονία κι η Θεσσαλία είχαν νικηθεί και υπέφεραν τα πάνδεινα απ` τους Γαλάτες.
O Πτολεμαίος Κεραυνός έπεσε στη Μακεδονία προσπαθώντας να τους σταματήσει.
Η Σπάρτη;

Απορώ κάθε φορά που το σκέφτομαι...δεν ντράπηκαν ;

Θέλανε να καταστραφούν οι υπόλοιποι Έλληνες γιά να μείνουν αυτοί μετά ως ισχυροί που θα διαφέντευαν την Ελλάδα; Και δεν σκέφτηκαν οι άτιμοι, ότι οι Γαλάτες δεν θα σταματούσαν στον Ισθμό;
Το` δειξε η Ιστορία , μέχρι την Αίγυπτο έφτασαν.
'Εστησαν κράτη στη Θράκη και την Μικρά Ασία . Κι αν δεν τα κατάφεραν στην Ελλάδα το χρωστάμε σ` αυτούς τους 30,000 που συνέχισαν να πολέμανε ακόμη κι όταν ξανα- προδόθηκαν στις Θερμοπύλες.
Συνέχισαν να πολεμάνε σε χιονισμένα βουνά και δύσβατα φαράγγια χωρίς να περιμένουν ενισχύσεις απ` τους Σπαρτιάτες που το `χαν ξεκαθαρίσει : "Εμείς στον Ισθμό, εσείς κόψτε το λαιμό σας".
Συνέχισαν μέχρι που αυτοί οι λίγοι αφάνισαν τους πολλούς , μέχρι
"ως μηδένα οίκαδε αποσωθήναι"
ή ,αν προτιμάς την διατύπωση του Διόδωρου Σικελιώτη , μέχρι που οι Γαλάτες "άπαντες διεφθάρησαν και ουδείς υπελείφθη απελθείν οίκοι".

Κι αν δεν μιλάμε σήμερα γαλλικά σ` αυτούς το χρωστάμε (και εν μέρει και στους Πατρινούς που βοήθησαν στο τέλος)
κι όχι στους Σπαρτιάτες.

Απάντηση