ΑΝΑΤΟΛΗ-ΔΥΣΗ, ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ και ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ '21

Μικρά και μεγάλα γεγονότα, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας, από την προϊστορία και την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
αλεξης
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: 02 Σεπ 2005 08:01

Δημοσίευση από αλεξης » 22 Οκτ 2005 17:43

γεια chameleons καλη συνεχεια
ολα βασιζονται στο σχεδιο Του.

Άβαταρ μέλους
nous
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 13 Οκτ 2005 09:39

Περισσότερα για τους Τσάμηδες...

Δημοσίευση από nous » 24 Οκτ 2005 12:27

Ελπίζω μετά από μικρή διακοπή όλοι οι συμμετέχοντες στη συζήτηση να επανέλθουν δριμύτεροι... Για να δώσω και ένα έναυσμα παραθέτω...

10 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ


Τόν τελευταίο καιρό γίνεται και πάλι συζήτηση για τους "Τσάμηδες". Η αλβανική προπαγάνδα επαναφέρει ένα ζήτημα το οποίο δημιουργεί αρνητικό κλίμα στις ελληνοαλβανικές σχέσεις και προκαλεί ήδη την ανησυχία πολλών Ελλήνων, ιδίως στις περιοχές που συνορεύουν με την Αλβανία, δηλαδή πιο Νομούς της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου. για να δώσουμε μιά σύντομη εικόνα του θέματος κατά τρόπο κατανοητό από τον αναγνώστη παρουσιάζουμε δέκα ερωτήσεις με τις αντίστοιχες απαντήσεις για το θέμα των Τσάμηδων.

1) Τί σημαίνει η ονομασία Τσάμης; με το όνομα αυτό εννοούμε μία ομάδα Μουσουλμάνων που έζησαν στην Θεσπρωτία από τον 17ο μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνος. Η λέξη αποτελεί παραφθορά του ονόματος Θύαμις, όπως ήταν γνωστός στην αρχαιότητα ο ποταμός Καλαμάς.

2) πως βρέθηκε στην Θεσπρωτία αυτή η ομάδα; Οι Τσάμηδες αποτελούν τους απογόνους εξισλαμισθέντων Ορθοδόξων Χριστιανών της Ηπείρου. Πολλοί απ' αυτούς εξισλαμίσθηκαν βιαίως μετά την ατυχή εξέγερση του Επισκόπου Τρίκκης Διονυσίου ( του "Σκυλοσόφου") στις αρχές του 17ου αιώνος, ενώ άλλοι προσεχώρησαν εκουσίως στο Ισλάμ για να αποκτήσουν αξιώματα (Σπαχήδες) . Η αλλαγή θρησκεύματος οδήγησε πολύ γρήγορα και στην μεταστροφή της εθνικής συνειδήσεως. Έγιναν Τουρκαλβανοί και φανατικοί διώκτες των Ρωμηών. Τούτο μαρτυρεί ότι η Ορθόδοξη Πίστη αποτελεί ένα ισχυρότατο στοιχείο της εθνικής μας ταυτότητος.

3) πως παρέμειναν στον ελλαδικό χώρο μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών; Βάσει της συνθήκης της Λωζάννης του 1923 οι Αλβανόφωνοι Μουσουλμάνοι της Θεσπρωτίας κρίθηκαν ως "ανταλλάξιμοι". Όμως η τότε Κυβέρνηση του Στρατηγού Θεοδώρου Παγκάλου δεν τους έστειλε στην Αλβανία με την ελπίδα ότι η χειρονομία αυτή θά μετρούσε θετικά στις σχέσεις μας με το νεοσύστατο αλβανικό κράτος. Δυστυχώς από τότε μέχρι σήμερα η εμπράκτως εκδηλούμενη καλή διάθεση της χώρας μας δεν αποδίδει τα αναμενόμενα από αλβανικής πλευράς. Βλέπουμε άλλωστε την αρνητική στάση των Τιράννων έναντι των Βορειοηπειρωτών.

4) Γιατί κατηγορούνται για ανθελληνική δράση; Κατά την Ιταλική επίθεση εναντίον της χώρας μας τρία από τα δεκατέσσερα συμπράξαντα αλβανικά τάγματα ήσαν στελεχωμένα από Τσάμηδες, που επεδόθησαν σε ακατονόμαστες αδικοπραγίες. στην διάρκεια της Κατοχής οι Τσάμηδες έγιναν οι καλύτεροι συνεργάτες των Ιταλών Φασιστών και διέπραξαν μύριες όσες βιαιότητες εις βάρος των συγχωριανών τους Ορθοδόξων Ελλήνων. με οργανωτή την Αλβανική Εθνική Επιτροπή ( ΞΙΛΙΑ) και αρχηγούς την περιώνυμη οικογένεια Ντίνο Μπέη διέπραξαν λεηλασίες, σφαγές και δολοφονίες και εμπρησμούς κατοικιών. Σύνθημά τους ήταν ότι όλη η Ήπειρος μέχρι και την Πρέβεζα πρέπει να γίνει αλβανική! Μετά την συνθηκολόγηση των Ιταλών οι Τσάμηδες συνεργάσθηκαν με τους Γερμανούς κατακτητές και συνέχισαν τα εγκλήματα με αποκορύφωμα την μαζική εκτέλεση 49 προκρίτων της Παραμυθιάς στις 29/9/1943.

5) πως έφυγαν από την πατρίδα μας; Οι Τσάμηδες κατεδιώχθησαν από τις ομάδες Εθνικής Αντιστάσεως του Ναπολέοντος Ζέρβα (ΕΔΕΣ) . Αποφασιστικές ήταν οι ελληνικές νίκες στην πρώτη μάχη της Μενίνας ( Νεράιδας) στις 17 και 18/8/1944 και στην δεύτερη μάχη της Μενίνας στις 20 και 21/9/1944. Πολλοί Γερμανοί και Τσάμηδες κατέφυγαν για να σωθούν στην Αλβανία, τους δέ ενόπλους Τσάμηδες ακολούθησαν και οι οικογένειές τους.

6) Υπάρχουν καταδίκες εις βάρος τους; Βεβαίως. το 1945 το Ειδικό Δικαστήριο Δοσιλόγων Ιωαννίνων κατεδίκασε ερήμην 1930 Τσάμηδες επί συνολικού πληθυσμού 19.000 ( Ο ένας πιο δέκα ήταν εγκληματίας πολέμου! ). Πολλοί κατεδικάσθησαν στην ποινή του θανάτου, αλλά ευρίσκοντο ήδη ασφαλείς στην Αλβανία, ενώ η αγροτική περιουσία τους απεδόθη βάσει νόμου πιο ακτήμονες της πςεριοχής που είχαν ζήσει "στό πετσί τους" την αγριότητα των Τσάμηδων. Σήμερα ζούν στην Ελλάδα μόνο 56 Τσάμηδες.

7) πως επανήλθε το θέμα στην επικαιρότητα; το ζήτημα των Τσάμηδων επανήλθε τα τελευταία χρόνια από μία οργανωμένη εκστρατεία της αλβανικής προπαγάνδας, η οποία στηρίζεται και από τα δύο μεγάλα κόμματα, Δημοκρατικό και Σοσιαλιστικό. Αναφέρουμε ενδεικτικά ότι τον Νοέμβριο του 1999 ο Απελευθερωτικός Στρατός του Κοσσυφοπεδίου απεφάσισε την συγκρότηση "Ανεξάρτητης Ταξιαρχίας της Τσαμουριάς". Η πολιτική Οργάνωση "Τσαμερία" ιδρύθηκε στα Τίραννα το 1991 και πραγματοποιεί εκδόσεις "Ντοκουμέντων" με την υποστήριξη της Γενικής Διευθύνσεως των Αρχείων του Αλβανικού Κράτους. τον Ιούνιο του 2000 το Δημοτικό Συμβούλιο των Τιράννων έδωσε το όνομα Τσαμουριά (δηλ. Θεσπρωτία) σε ένα από τους δρόμους της αλβανικής πρωτεύουσας και στην εκδήλωση αυτή ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Σαλί Μπερίσα ζήτησε την "επίλυση του Τσάμικου ζητήματος". στις 25 Ιουλίου 2000 η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της Αλβανικής Βουλής ανεκοίνωσε ότι η Τσαμουριά αποτελεί εθνική υπόθεση για τη Αλβανία και ότι θά "διεκδικήσουμε την επιστροφή των περιουσιών των Τσάμηδων" ! στον κρατικό τηλεοπτικό δίαυλο ΕΤ-3 δηλώσεις περί υπάρξεως ανοικτού θέματος Τσάμηδων έκαναν κατά καιρούς ο Αλβανός Σοσιαλιστής ηγέτης Φάτος Νάνο και ο αρχηγός των εξεγερθέντων Αλβανών στα Σκόπια Αχμέτι. στα μέσα Οκτωβρίου 2004 το θέμα έθεσε και ο νύν Πρόεδρος της Αλβανίας ¶λφρεντ Μοϊσίου και έλαβε την κατάλληλη απάντηση από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας.

8) Τί επιδιώκει ουσιαστικά η Αλβανία; Εκ πρώτης όψεως το σημερινό αίτημα φαίνεται να επικεντρώνεται στην επιστροφή των περιουσιών των Τσάμηδων, ήδη όμως αρχίζει να διαφαίνεται και η εδαφική διεκδίκηση για την περιοχή της Θεσπρωτίας και ευρύτερα για την εντός Ελληνκής Επικρατείας Ήπειρο. Οι Αλβανοί των Σκοπίων δημοσιεύουν αναφανδόν στο Διαδίκτυο χάρτη με τα "εθνολογικά σύνορα της Αλβανίας", όπου περιλαμβάνονται η Καστοριά, τα Ιωάννινα, η Πρέβεζα κ.ά.! Πάντως σε ένα βαθμό η προπαγάνδα περί Τσάμηδων χρησιμοποιείται και ως αντιπερισπασμός για να ξεχάσουμε την συνεχιζόμενη καταπίεση των δικαιωμάτων των Ελλήνων εντός Αλβανίας.

9) Ποιά πρέπει να είναι η αντίδρασή μας; Η Κυβέρνηση και οι διπλωματικές μας υπηρεσίες πρέπει να διακηρύττουν και πρός την Αλβανία και πρός κάθε άλλη χώρα ή Διεθνή Οργανισμό ότι εμείς δεν συζητοούμε κάν το θέμα , διότι δεν είναι δυνατόν να δικαιωθούν οι εγκληματίες πολέμου ή οι υποβόσκουσες εδαφικές διεκδικήσεις. σε επίπεδο δέ ιδιωτικών και πολιτιστικών φορέων πρέπει να απαντούμε με επιχειρήματα σοβαρά και κατανοητά από το διεθνές κοινό. Πρωτίστως δέ οφείλουμε όλοι μαζί , Κυβέρνηση, Κόμματα, Εκκλησία και πολίτες, να ζητούμε τον σεβασμό των δικαιωμάτων της Ελληνικής Κοινότητος στην Αλβανία.

10) Ποιοί άλλοι προσπαθούν να εκμεταλλευθούν το θέμα αυτό; το κατασκευασμένο από την Αλβανία ζήτημα προσπαθεί να αξιοποιήσει και η τουρκική προπαγάνδα εις βάρος μας, όπως φαίνεται και από την ιστοσελίδα του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών στο Διαδίκτυο (ΙΝΤΕΡΝΕΤ). Aρα το θέμα χρειάζεται προσοχή εκ μέρους μας και όχι αδιαφορία. Έχουμε διαπιστώσει κατά τις τελευταίες δεκαετίες ότι όποτε υποτιμήσαμε προπαγανδιστικά τεχνάσματα γειτονικών χωρών βγήκαμε ζημιωμένοι ( π.χ. Μακεδονικό).

τού Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονος
Λάθε βιώσας

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 26 Οκτ 2005 23:06

Εδώ φίλε "Νου" νομίζω ότι υπεισέρχονται παράγοντες που διαφοροποιούν τους Τσάμηδες από τους Έλληνες της Νότιας Ιταλίας, της Μικράς Ασίας κτλ. Γιατί οι προηγούμενοι ήταν μακριά από την επικράτεια της "κυρίως Ελλάδας" που λέμε, και δεν υπήρχε τρόπος να ωφεληθούν κατατρέχοντας τους Έλληνες. Οι Τουρκαλβανοί αυτό έκαναν... επιτίθονταν στους Ρωμηούς με σκοπό το πλιάτσικο, και νομίζω ότι και οι ίδιοι οι Τούρκοι έτσι τους δελέαζαν: επιτεθείτε στους Έλληνες κι ό,τι βγάλετε χάρισμά σας. Μπορεί να κάνω και λάθος βέβαια. Αργότερα ήταν συνεργάτες των Ιταλών και των Γερμανών, και πάλι με σκοπό να βάλουν χέρι στην Ήπειρο με τη βοήθειά τους. Θα μου πεις, αν δεν είχε αλλοιωθεί η εθνική τους συνείδηση με την αλλαγή θρησκείας δεν θα δρούσαν έτσι. Δεν διαφωνώ.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 26 Οκτ 2005 23:15

Τάσος Χαρτάς έγραψε:MARD gloria victis
Victura te saluto :lol: :lol:
Εντάξει, μην το πάρεις και τις μετρητοίς... Ήθελα να πετάξω κάτι λατινικό κι εγώ :lol: και μάλλον δεν το έγραψα και σωστά :wink:
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
Chameleons
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 462
Εγγραφή: 10 Απρ 2005 02:49

Δημοσίευση από Chameleons » 28 Οκτ 2005 01:52

Οπως εχω ξαναγραψει το παραδειγμα των Τσαμηδων ειναι αστοχο την στιγμη που υπαρχουν αλλα παραδειγματα πολυ πιο κοντα σε αυτο για το οποιο συζητουμε εδω.
Περαν των υπολοιπων που εχω αναφερει ηδη ..αλλο ενα στοιχειο διαφοροποιησης ειναι οτι αλλο πραγμα αλλαγη θρησκειας που υπηρξε στους λεγομενους "Τσαμηδες" και αλλο διαφοροποιηση στο Δογμα...πραγμα πανω στο οποιο επικεντρωνεται το μεγαλυτερο μερος της συζητησης.
Αυτα λοιπον για να μην σπαταλουμε ασκοπα χρονο πολυτιμο επανερχομενοι στα ιδια και τα ιδια ...και να εξηγουμε τα περιπου αυτονοητα.
Αυτα και τελος.

Υ.Γ.
Και για πεταξω και εγω το... Λατινικο μου:
Acta est fabula..plaudite!
Kung-fu master

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 28 Οκτ 2005 14:16

Ένα ενδιαφέρον άρθρο για συζήτηση

http://www.geocities.com/porta_aurea/ellinikotita5.htm

"ΑΝΤΙΔΥΤΙΚΟΙ" ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Το λάθος-αποτυχία των αντιδυτικών ορθόδοξων έγκειται στο ότι δε μπορούν να απεγκλωβιστούν από αυτό το οποίο καταγγέλουν, τον πνευματικό-πολιτισμικό εκδυτικισμό. Αν θεωρήσω αντιδυτικούς ορθόδοξους τόσο τις "ελληνοχριστιανικές" παραεκκλησιαστικές οργανώσεις, όσο και τους νεο-ορθόδοξους, τότε για την κάθε μια από τις δυό αντιδυτικές φράξιες ισχύουν τα εξής: οι "ελληνοχριστιανοί" αντιδυτικοί ορθόδοξοι αγνοούν (ή έτσι δείχνουν) πως η νοοτροπία τους, η ευσεβιστική (του κατηχητικού, της "θεούσας" κτλ) των παραεκκλησιαστικών οργανώσεων, της δεξιάς "εθνικοφροσύνης" (η εκκλησία ιδεολογικό στήριγμα του έθνους-κράτους) προέρχεται από δυτικά προτεσταντικά πρότυπα. Το ότι οι χριστιανοί αυτοί θέλουν η θρησκεία τους και η θρησκευτική τους συνείδηση να αναγράφεται σε ένα έγγραφο του κράτους ώστε να αποδεικνύουν αντικειμενικά τι πιστεύουν και να νοιώθουν περήφανοι, ή να είναι κατά του χωρισμού εκκλησίας-κράτους, όλα αυτά είναι προϊόντα του εκδυτικισμού της εκκλησιαστικής νοοτροπίας, μετά την Βαυαροκρατία, τα οποία όμως προϊόντα τα αποδέχονται πλέον ως ιθαγενή παράδοση, την οποία και υπερασπίζονται, νομίζοντας πως είναι ορθόδοξη παράδοση. Οι αντιδυτικοί νεοορθόδοξοι είναι σε σχετικώς καλλίτερη κατάσταση, αφού αναγνωρίζουν όλα τα παραπάνω λάθη, όμως δεν προβαίνουν στις ενέργειες που λογικά απορρέουν από αυτά τα συμπεράσματα, μάλλον λόγω ασυνείδητης αποδοχής των πραγμάτων αυτών. Κανείς φυσικά "αντιδυτικός" δεν μπορεί να βγει και να υποστηρίξει πως μπορούμε να επιβιώσουμε δίχως την δυτική τεχνολογία. Αυτό που θα κάνει είναι να απορρίψει εντελώς κάθε στοιχείο του δυτικού πνευματικού πολιτισμού ως κατώτερο ή ανεπαρκές για την δική μας περίπτωση (την ελληνική) αφού δημιουργήθηκαν για τις ανάγκες των δυτικών Ευρωπαίων. Αυτό όμως είναι μονομέρεια, αφού δεν γίνεται να είναι τελείως ανεπαρκής ο δυτικός πολιτισμός για μας, ακόμα κι αν είναι κατώτερος (αυτό είναι συζητήσιμο, αν υπάρχουν καλλίτερες πολιτισμικές προτάσεις από τον βυζαντινό ορθόδοξο πολιτισμό για τις διάφορες πτυχές της ζωής, πάντως δε γίνεται τόσο ελαφρά τη καρδία να απορρίπτει κάποιος ΟΛΗ την δυτική προβληματική και τις δυτικές προτάσεις. Ας απορρίψει ένα μέρος, μεγάλο ή μικρό) απ' τον δικό μας. Αυτό που δε σκέφτονται και δεν κάνουν οι αντιδυτικοί, και ελάχιστοι από αυτούς το κατανοούν ΠΛΗΡΩΣ, είναι να αντιληφθούν πως μπορεί ο εκδυτικισμός και αφελληνισμός να επιβλήθηκε από το κράτος και την διανόηση και τις ανώτερες τάξεις, όμως και η ίδια η Ελλαδική Εκκλησία (δεν συμπεριλαμβάνω φυσικά τις εκτός του Ελλαδικού κράτους ελληνόφωνες ρωμαίικες εκκλησίες) συναίνεσε σιωπηρά σε αυτή τη διαδικασία, με κάποια ανταλλάγματα φυσικά (να αποτελεί πολιτική εξουσία, αχώριστη από το κράτος, να βοηθά στην καταπολέμηση των εσωτερικών εχθρών -όπως έκανε στον εμφύλιο-). Συμβιβάστηκε και η εκκλησία στην χρησιμοποίησή της για τους σκοπούς του έθνους κράτους, ενώ ο ρόλος της είναι πνευματικός, δείχνει έναν τρόπο ζωής και ένα ήθος, όχι να είναι Υπουργείο Εθνικής Ιδεολογίας και Πνευματικής Φοβέρας. Έτσι καταλήξαμε στο παράδοξο, το δυτικόφιλο κράτος να ανέχεται την αντιδυτική (ή ακριβέστερα μη δυτική) ορθοδοξία, με κάποια ανταλλάγματα και κάποιες παραχωρήσεις, και η Εκκλησία να ανέχεται το δυτικό κράτος, να ενσωματώνεται σε αυτό και να το υπηρετεί, διατηρώντας ταυτόχρονα και μια αντιδυτική ρητορεία (π.χ. οι "Ελληνοχριστιανοί", -αλλά κα&##953; ο υπόλοιπος λαός που σέβεται την ορθοδοξία- αφρίζουν απ' το κακό τους -ο λαός δεν αφρίζει αλλά έχει την ίδια έχθρα- όταν ακούνε για τον Πάπα, αλλά κατουσία είναι εκδυτικισμένοι). Έτσι αφενός το νεοελληνικό έθνος καταστράφηκε διπλά : απομακρύνθηκε από το βυζάντιο (το ένα κακό) δίχως να μπορέσει να γίνει ένα σύγχρονο δυτικό έθνος (εξαιτίας της συμμαχίας-αλλοτρίωσης και του κράτους και της ορθοδοξίας): ούτε το ένα ούτε το άλλο, αλλά τα πήρε τα αρνητικά της Δύσης ενώ κράτησε τα αρνητικά του βυζαντίου. Αυτό που απομένει για την Εκκλησία είναι να αποκηρύξει τον εκδυτικισμό της, να απαρνηθεί την εξουσία που της παρέχει το κράτος, να επιστρέψει στον πνευματικό της ρόλο και να προσπαθήσει να ξανακάνει τους νεοέλληνες χριστιανούς και βυζαντινούς, δίχως τον (έμμεσο) εξαναγκασμό του κράτους και των θεσμών του( και να τα κάνει αυτά Τώρα, δίχως να φανεί πως ηττάται από το δυτικόφιλο κράτος, το οποίο άλλωστε έιναι τόσο φιλοδυτικό ώστε είναι πρόθυμο να αυτοεξαφανιστεί ενσωματωνόμενο σε μια κυρίως Δυτική Πανευρώπη). Πρέπει δηλαδή να αποκηρύξει τις παραεκκλησιαστικές οργανώσεις, να ζητήσει το χωρισμό Εκκλησίας-Κράτους, τον υποχρεωτικό πολιτικό γάμο, την μη θρησκευτική εκπαίδευση (κάνοντας ταυτόχρονα δικά της σχολεία) κ.ά., και πάνω απ' όλα να ζητήσει συγγνώμη από τους Ρωμηούς για την ανίερη αυτή συμμαχία. Αυτά όμως είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο να τα παραδεχτούν οι αντιδυτικοί. Δε μπορώ π.χ. να φανταστώ τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών Χριστόδουλο να λέει αυτά που είπε πριν δέκα περίπου αιώνες ένας πατριάρχης στον αυτοκράτορα όταν αυτός του ζήτησε να ανακηρυχθούν άγιοι της ορθόδοξης εκκλησίας όσοι στρατιώτες σκοτώνονται στον πόλεμο με τους ¶ραβες: "κανένας πόλεμος δεν είναι Ιερός, και κατά συνέπεια δεν γίνεται αυτό που ζητάς". Πρόκεται για διαφορετικό ήθος.

Ειδικότερα, στο ζήτημα της κρατικής Εκκλησίας, πρέπει να γίνει κατανοητό πως στο Βυζάντιο η Εκκλησία δεν ήταν καθόλου τμήμα του κράτους. Υπήρχε σαφής διαχωρισμός από τον νόμο, κράτους και εκκλησίας. Η ταύτιση κράτους και εκκλησίας έγινε προσωρινά, λόγω των ειδικών συνθηκών της τουρκοκρατίας. Τότε που ΔΕΝ υπήρχε κράτος, έπρεπε η Εκκλησία να αναλάβει ορισμένα κοσμικά καθήκοντα ώστε να προσέχει τους Έλληνες. Από τη στιγμή που επανακτήσαμε κράτος, η Εκκλησία δεν έχει κοσμικά δικαιώματα. Όσοι λοιπόν ορμώμενοι από την ρωμαίικη παράδοση ζητούν να μην χωριστεί η εκκλησία από το κράτος, απλούστατα δεν γνωρίζουν ότι στη Ρωμανία αυτά είταν χωριστά. Είναι άλλο πράγμα να αποδίδεται ιδιαίτερος σεβασμός στην επικρατούσα θρησκεία, και άλλο το να συναποφασίζει η διοίκηση της εκκλησίας αν πρέπει να χτιστεί ναός άλλου δόγματος στην ελλαδική επικράτεια.

ΡΩΜΗΟΙ-ΙΣΛΑΜ, ΚΑΙ ΔΥΣΗ

Πρέπει να σταματήσουν και οι δυό κυρίαρχες ώς τώρα απόψεις για το Αραβικό Ισλάμ που ενυπάρχουν στη χώρα μας: Η πρώτη άποψη λόγω της Τουρκοκρατίας απεχθάνεται οτιδήποτε ισλαμικό, συμπεριλαμβανομένων και των Μουσουλμάνων, ενώ η άλλη άποψη τους θεωρεί κοντινότερους σχετικά με τους Δυτικοευρωπαίους, και συνεπώς φίλους. Η πρώτη άποψη είναι τόσο των δυτικίζοντων νεοελλήνων που γενικώς δεν γουστάρουν οτιδήποτε ανατολίτικο, όσο και των "ελληνοχριστιανών"(δεξιών) ορθοδόξων, ενώ η δεύτερη έχει απήχηση κυρίως σε έντονα αντιδυτικούς ορθόδοξους και σε φιλοτριτοκοσμικούς αριστερούς. Και οι δυό απόψεις είναι λανθασμένες και μάλιστα αλληλοσυμπληρώνονται στα λάθη τους. Ας πάρω την πρώτη άποψη. Είναι γεγονός πως αν δεν υπήρχε η κατοχή της περιοχής μας από ένα μουσουλμανικό λαό δεν θα είχαμε εκβαρβαρωθεί τόσο πολύ, μια και πριν καταληφθεί η Πόλη ή η Μικρασία είμασταν το πιο προηγμένο και το πιο πολιτισμένο κράτος στην Ευρώπη-Μ.Ανατολή. Οι 5-7 αιώνες υπό βαρβαρικό κυριολεκτικά ζυγό ήταν μια μακραίωνη αφαίμαξη πνευματικών και βιολογικών δυνάμεων. Την εποχή που ανακαλύπτονταν η τυπογραφία, που οι λαοί σταδιακά αποκτούσαν πολιτικά δικαιώματα, που εκβιομηχανίζονταν, εμείς πολεμούσαμε τους Γενίτσαρους στα βουνά. Ωστόσο πρέπει να είμαστε αντικειμενικοί ακόμα και μέσα στην πίκρα μας για αυτή την συμπεριφορά ενός λαού ο οποιός ειλικρινά πίστευε (όπως και οι ¶ραβες όταν πολιορκούσαν 2 φορές την Κωνσταντινούπολη) πως όλα τα αίσχη που έκανε ήταν θεάρεστα. Αν έχουν κάτι καλό οι ισλαμικοί λαοί, πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Αν έχουν προσφέρει κάτι στην τέχνη, στη διανόηση, στον πολιτισμό, πρέπει να αναγνωρίζεται κι όχι να περιφρονείται. Αν έχουν δείξει επιείκια, πρέπει να αναγνωρίζεται. Αν αδικούνται, πρέπει να αναγνωρίζεται. Εξάλλου δεν είναι δα και προαιώνιοι εχθροί. Το παρελθόν δε πρέπει να βαραίνει για πάντα το παρόν. Η δεύτερη άποψη, η φιλο αραβική απλώς ξεχνά ότι το τέλος του ελληνιστικού και ελληνορωμαϊκού κόσμου οφείλεται στους ¶ραβες. Εξαιτίας τους ακυρώθηκαν οι συνέπειες των κατακτήσεων του Μεγαλέξανδρου και σταδιακά επιστρέψαμε από την ελληνιστική-ρωμαϊκή απλοχωριά και οικουμενικότητα στην μίζερη ελλαδίτσα της Ακρόπολης και των Πέριξ: στο "οι Έλληνες και τριγύρω οι Βάρβαροι". Οπότε, παρόλο που έχουμε κοινή π.χ. μουσική και είμαστε πιο συγγενείς με αυτούς απότι με τους δυτικούς, δε πρέπει να έχουμε αυταπάτη για τις απώτερες προθέσεις τους και τις απόψεις τους για εμάς: οι απόψεις τους είναι και ήταν και θα είναι ο εξισλαμισμός των χριστιανικών χωρών -με ειρηνικά πλέον μέσα- με τις χρηματοδοτήσεις τζαμιών, επιχορηγήσεις σε μουσουλμάνους της Ευρώπης κ.τ.λ. (σε αντίθεση με τους χριστιανούς που έχουν πάψει να θέλουν ή να επιδιώκουν τον εκχριστιανισμό των μουσουλμάνων)

Ούτε λοιπόν με την εξ αντιδράσεως προς το Ισλάμ φιλοδυτική άποψη, ούτε με την εξ αντιδράσεως προς τη Δύση φιλο-τριτοκοσμική άποψη, μα ούτε και με την τρομαγμένη-τρομοκρατημένη αντίληψη του περιούσιου λαού που μάχεται διμέτωπο αγώνα ενάντια σε Δύση και Ασία. Αυτά γινόταν παλιά, και η συνέχιση της αντίληψης του "περιούσιου ορθόδοξου λαού που μάχεται τους βαρβάρους" είναι τουλάχιστον ανόητη.

Πάντως, πρωτού αποφασίσουμε να εκδυτικιστούμε πλήρως, ή να συνταχθούμε με την μουσουλμανική Ασία της Ανατολικής Μεσογείου εν ονόματι του "αντιδυτικισμού" μας, ας γνωρίζουμε ποια ήταν η νοοτροπία τόσο των Δυτικών όσο και του Ισλάμ. Όχι πως οι νοοτροπίες αυτές ισχύουν και σήμερα (αν και ορισμένες, κυρίως στο Ισλάμ, ισχύουν), αλλά ότι οι νοοτροπίες αυτές είναι τα βαθύτερα πνευματικά θεμέλια των δύο αυτών πολιτισμών.

Δεν λέω πως εμείς είμαστε οι πολιτισμένοι, και αυτοί, δυτικοί και Ισλάμ, οι βάρβαροι. Ούτε πως ό,τι έκαναν παλιά το κάνουν και τώρα. Λέω πως αυτά είναι τα πολιτισμικά υπόβαθρά μας, οπότε ας μη μπερδεύουμε τις πρόσκαιρες πολιτικές συμμαχίες μας ή τις πολιτισμικές ομοιότητες με τις διαφορετικές μας κοσμοαντιλήψεις.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 29 Οκτ 2005 00:48

MARD! έγραψε:Ένα ενδιαφέρον άρθρο για συζήτηση

http://www.geocities.com/porta_aurea/ellinikotita5.htm

"ΑΝΤΙΔΥΤΙΚΟΙ" ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Λίγο τουρκόφιλος φαίνεται αυτός

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 29 Οκτ 2005 15:28

Πολύ περίεργο... έλαβα ειδοποίηση για νέο μήνυμα και το λινκ λέει ότι οι θεματική ενότητα δεν υπάρχει

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 31 Οκτ 2005 19:16

ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ έγραψε:
MARD! έγραψε:Ένα ενδιαφέρον άρθρο για συζήτηση

http://www.geocities.com/porta_aurea/ellinikotita5.htm

"ΑΝΤΙΔΥΤΙΚΟΙ" ΚΑΙ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΘΝΟΣ
Λίγο τουρκόφιλος φαίνεται αυτός
Θα σου πρότεινα να το ξαναδιαβάσεις προσεκτικά, αν δε βαριέσαι.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

ΠΟΣΕΙΔΩΝ
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 14:31

Δημοσίευση από ΠΟΣΕΙΔΩΝ » 31 Οκτ 2005 19:24

Εγώ δέν κατάφερα να ανοίξω πο υον υπολογιστή μου το συγγεκριμένο site, αλλά το geosities είναι γνωστό για την μισελληνική του προπαγάνδα σε οτιδήποτε γράφει, τόσο που μερικές φορές ξεπερνάει όλα τα όρια.
Τό χουμε πιά πάρει χαμπάρει.

Απάντηση