ΠΕΛΑΣΓΟΙ: ΤΕΚΜΗΡΙΑ & ΑΠΟΨΕΙΣ

Μικρά και μεγάλα γεγονότα, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας, από την προϊστορία και την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
apistos
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: 26 Σεπ 2004 13:17

Δημοσίευση από apistos » 13 Νοέμ 2004 00:16

ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ
ΠΕΛΑΣΓΙΑ.
ΟΙ ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΟΜΩΣ,ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΕΛΛΗΝΑ??
Η ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΓΙΟΙ ΤΟΥ,
Η ΑΥΤΟΣ ΓΙΟΣ ΤΟΥΣ.
ΕΤΣΙ ΝΟΜΙΖΩ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ.
................................................................................................
ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΤΕΚΜΗΡΙΩΤΗ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ SPIRLI.!!
από όσα βλέπεις πίστευε τα μισά από όσα ακούς μην πιστεύεις τίποτε

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 14 Νοέμ 2004 19:24

Δεν πειράζει φιλε, ευχαριστώ πάντως για το ενδιαφέρον σου να μπείς στο υπο εξέταση θέμα...
Ετσι κι αλλιως φαίνεται ότι η "έρευνα" δεν προχωρά, μαλλον ειναι πολυ κουραστικό να παραθέτει κανεις στοιχεία και πιο εύκολο να κάνει "κουβέντα καφενείου"...

epiktitos
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 103
Εγγραφή: 09 Μαρ 2004 20:09

Δημοσίευση από epiktitos » 15 Νοέμ 2004 15:42

ΘΑ ΘΕΛΑ ΝΑ ΠΩ ΚΑΝΑ ΔΥΟ ΣΤΙΧΑΚΙΑ ΑΠ ΤΟΝ ΠΑΠΟΥ ΟΜΗΡΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΩΕΣ ΗΤΑΝ ......... ΟΙ ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ(ΤΟΙΧΕΙΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ ΠΕΛ. ΛΕΞΗ)...ΟΙ ΘΡΑΚΕΣ ΟΙ ΜΟΛΟΣΟΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ........ ΤΟΝ ΑΧΙΛΛΕΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ ΤΟ ΠΕΛΑΣΓΙΚΟ ΑΡΓΟΣ ΤΗΝ ΦΘΙΑ(ΘΕΣΣΑΛΙΑ)................ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ(ΠΕΛ. ΛΕΞΗ) ΟΠΟΥ ΜΗΡΜΗΔΟΝΕΣ ,ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΧΑΙΟΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ
epiktitos Ο ΝΟΩΝ.....ΝΟΕΙΤΩ

Άβαταρ μέλους
don_kichotes
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 01 Οκτ 2004 10:44

Δημοσίευση από don_kichotes » 17 Νοέμ 2004 11:19

Ηρόδοτος, Ιστορίαι Β' 52:
Έθυον δέ πάντα πρότερον οι Πελασγοί θεοίσι επευχόμενοι, ως εγώ εν Δωδώνη οίδα ακούσας, επωνυμίην δέ ουδ' ούνομα εποιεύντο ουδενί αυτών' ου γάρ ακηκόεσάν κω. Θεούς δέ προσωνόμασάν σφεας από τού τοιούτου ότι κόσμω θέντες τά πάντα πρήγματα καί πάσας νομάς είχον. Έπειτε δέ χρόνου πολλού διεξελθόντος επύθοντο εκ τής Αιγύπτου απικόμενα τά ουνόματα τών θεών τών άλλων, Διονύσου δέ ύστερον πολλώ επύθοντο' καί μετά χρόνον εχρηστηριάζοντο περί τών ουνομάτων εν Δωδώνη' τό γάρ δή μαντήιον τούτο νενόμισται αρχαιότατον τών εν Έλλησι χρηστηρίων είναι, καί ήν τόν χρόνον τούτον μούνον. Επεί ών εχρηστηριάζοντο εν τή Δωδώνη οι Πελασγοί ει ανέλωνται τά ουνόματα τά από τών βαρβάρων ήκοντα, ανείλε τό μαντήιον χράσθαι. Από μέν δή τούτου τού χρόνου έθυον τοίσι ουνόμασι τών θεών χρεώμενοι' παρά δέ Πελασγών Έλληνες εδέξαντο ύστερον

Μετάφραση: "Πιο παλιά, όπως πληροφορήθηκα στη Δωδώνη, οι Πελασγοί προσφέραν θυσίες κάθε είδους και προσεύχονταν στους θεούς χωρίς όμως να τους δίνουν ονόματα ή τίτλους, αφού δεν είχαν ακούσει ακόμα κάτι τέτιο. Τους αποκαλούσαν με την ελληνική λέξη "θεοί" επειδή αυτοί "έθεσαν" και τακτοποίησαν τα πάντα με την πρέπουσα τάξη και επίσης αυτοί κυβερνούσαν. Τα ονόματα των θεών έφτασαν πολύ αργότερα στην Ελλάδα από την Αίγυπτο κι έτσι τα έμαθαν οι Πελασγοί, με εξαίρεση αυτό του Διονύσου, τον οποίο γνώρισαν πολύ αργότερα' εκείνη την εποχή, λοιπόν, έστειλαν αντιπροσώπους στο μαντείο της Δωδώνης(το αρχαιότερο, και εκείνη την εποχή, μοναδικό μαντείο στην Ελλάδα) να ρωτήσουν πόσο ήταν σωστό να υιοθετήσουν βαρβαρικά στη χώρα ονόματα. Το μαντείο απάντησε ότι μπορούσαν να τα χρησιμοποιούν. Κατά συνέπεια, από εκείνη την εποχή και ύστερα, οι Πελασγοί άρχισαν να επικαλούνται τους θεούς στις θυσίες, και από αυτούς πήραν τα ονόματα όλοι οι Έλληνες"
ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΠΟΤΕ ΓΝΩΜΗ

Άβαταρ μέλους
don_kichotes
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 212
Εγγραφή: 01 Οκτ 2004 10:44

Δημοσίευση από don_kichotes » 17 Νοέμ 2004 11:33

Επίσης, πάλι από την "Ιστορία της Θράκης", του Κ.Γ. Κουρτίδη, το κεφάλαιο που αναφέρεται στη Σαμοθράκη:
¶λλοι δε πάλιν έλεγον, ότι η Σαμοθράκη έλαβε το όνομα της εκ των Σαϊων Θρακών, οι οποίοι ήσαν οι πρώτοι κάτοικοι αυτής, και της απέναντι Θρακικης παραλίας, όντες οι ίδιοι με τους Σαπαίους ή Σιντούς, τους οποίους ο Όμηρος αποκαλεί Σίντιας.

Ό Φιλόχορρς λέγει, ότι οι Σίντιες αυτοί ήσαν Πελασγοί, ονομασθέντες τοιουτοτρόπως, διότι πλεύσαντες εις Βραυρώνα ήρπασαν παρθένους κανηφόρους. Σίνεαθαι δε εσήμαινε βλάπτειν.

(...)

Κατά την Ηρόδοτον οι πρώτοι κάτοικοι της Σαμοθράκης ήσαν Πελασγοί. Άλλα πιθανόν ο ιστορικός να εξέφρασε την γνώμην ταύτην δια το πλήθος των ανά την νήσον Πελασγικών ιδρυμάτων.
ΤΟ θέμα εδώ είναι κατά πόσο εμπιστευόμαστε τον Ηρόδοτο και μόνο, σαν αξιόπιστη ιστορική πηγή.
ΜΟΝΟ ΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΠΟΤΕ ΓΝΩΜΗ

ΠΟΣΕΙΔΩΝ
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 14:31

Δημοσίευση από ΠΟΣΕΙΔΩΝ » 17 Νοέμ 2004 15:45

Αρχική κοιτίδα των Πελασγών φαίνεται η Πόλη ΑΙΓΥΤΙΣ της Αρκαδίας.
Συγκεντρώθηκαν εκεί μετά τον Κατακλυσμό του Δευκαλίωνα προερχόμενοι όπως δείχνει & το Όνομα τους απο πρώην περιοχές του Αιγαίου Πελάγους οι οποίες επλήγησαν απο τον Κατακλυσμό.
Η Αιγύτις αποτελείτο απο 6 χωριά στην περιοχή της σημερινής Φαλαισίας.
Παυσανίας, Αρκαδικά XXVIV,5: "Εκ μανιών δέ οδός επι τον Αλφειόν έστιν όσο πέντε Σταδίων και 10 κατά τούτον Γαθεάτας Ποταμός εκδίδωσιν ες τον Αλφειόν, ες δέ τον Γαθεάτα πρότερον έτι κάτεισιν ο Καρνίων, τούτω μέν δή αι πηγαί της εισί της Αιγύτιδος υπο του Απόλλωνος του Καρεάτα το ιερόν, τώ Γαθεάτα δέ της Κρωμίτιδος χώραν εν Γαθέαις"
Παυσανίας, Αρκαδικά XXVIΙ,4: "παρά δέ Αιγυτών, Αιγύς και Σκιρτώνιο, Μαλέας και Κρώμοι και Βλένινα και Λεύκτρον".
Ενα Στάδιο = 185 μέτρα, άρα η Απόσταση απο τις Μανιές μέχρι τον Αλφειό είναι 2775 μέτρα.
Έτσι στην σημερινή Κοιλάδα του Γιαννο-Κάμαρα, κοιλάδα των Πηγών του Καρνίωνα υπήρξε η κόμη ΑΙΓΥΣ και το Έθνος των ΑΙΓΥΤΩΝ!
Οι πρωτο-Έλληνες Αιγύτες λάτρευαν τον ΚΑΡΝΟ ή Κριό - Θεό της Γονιμότητας μιά απο τις ταυτότητες του Αιγόμορφου Πάνα με Κέρατα & φωτοστέφανο σάν αντικαταστάτη του Θεού Ήλιου.
Στην συνέχεια λόγω υπερ-πληθυσμού μετανάστευσαν Βορειότερα.
Τμήμα των μετανεστευσάντων σε ΥπερΒόρειες περιοχές επανήλθε αργότερα ως Δωριείς.
Είχαν αποκτήσει Πολεμικό χαρακτήρα, σε αντίθεση με τον φιλειρηνικό χαρακτήρα των Αιγυτών. Τιμούσαν τον Απόλλωνα στον οποίο έδωσαν Πολεμικό χαρακτήρα ως Κάρνιο Απόλλωνα.
Ο Πολεμικός παιάνας των νέων Σπαρτιατών Πολεμιστών ήταν: " ιη ιη Καρνείε, ίει τα βέλη ...".

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 23 Δεκ 2004 11:01

ΘΕΡΜΕΣ ΕΥΧΕΣ Σ' ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΣΥΖΗΤΗΣΗ!!

apistos
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 110
Εγγραφή: 26 Σεπ 2004 13:17

Δημοσίευση από apistos » 23 Δεκ 2004 16:58

Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ SPIRLI,
ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΣ.
ΔΕ ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΑΥΤΟ,
ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΔΗΛΑΔΗ.
ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΛΕΩ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ,
ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ.
ΕΣΕΝΑ ΣΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΣΧΕΤΗ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ??
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΣΤΗ ΕΡΕΥΝΑ ΣΟΥ??
ΔΥΣΤΥΧΩΣ,ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ.
ΑΝ ΒΡΩ,make sure,ΟΤΙ ΘΑ ΣΟΥ ΤΑ ΔΩΣΩ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΣ.

ΕΠΙΣΗΣ ΣΟΥ ΑΝΤΑΠΟΔΙΔΩ ΤΙΣ ΕΥΧΕΣ !!!!
ΝΑ'ΣΑΙ ΚΑΛΑ !!
από όσα βλέπεις πίστευε τα μισά από όσα ακούς μην πιστεύεις τίποτε

Spirli
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 155
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 10:17

Δημοσίευση από Spirli » 20 Ιαν 2005 14:49

Αρίστο,

Όπως είπα δεν υπάρχει κάνενα θέμα παρεξήγησης - επίσης δεν είναι ανάγκη μόνο να φέρνει κανείς στοιχεία και να διευκολύνει την ροή της πληροφορίας. Ορισμένα σχόλια για στοιχεία ή προτάσεις διερεύνησης ή ιδεές μπορεί να είναι εντελώς χρήσιμα. Απλά δεν νομίζω ότι το επίκεντρο πρέπει να είναι μια "συζήτηση για την συζήτηση".

Τώρα σίγουρα δεν είναι τυχαίο το όνομα. Και σίγουρα αντανακλά μια παράδοση. Άλλωστε όλη η περιοχή της Θεσσαλίας έχει αναδείξει πολλά προ-ιστορικά στοιχεία που συνδέονται με τους Πελασγούς.

Πάντως η έρευνα για τους Πελασγούς δείχνει να έχει ... "τελματώσει" εδώ στο forum. Άλλωστε είναι μια πολύ δύσκολη έρευνα

Μετρον
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 3
Εγγραφή: 30 Ιαν 2005 17:05

Δημοσίευση από Μετρον » 30 Ιαν 2005 18:05

Sorry εαν είναι λίγο μεγάλο παιδιά! :oops:


Οι Πελασγοί
Στην ευρύτερη περιοχή του Αιγαίου έζησε από τα πανάρχαια χρόνια ένα σύνολο συγγενών μεταξύ τους αυτοχθόνων λαών. Το αρχαιότερο εύρημα που πιστοποιεί ότι η περιοχή αυτή ήταν κατοικημένη από την κάτω παλαιολιθική εποχή είναι το κρανίο πρώιμου εμφρωνος ανθρώπου (αρχανθρώπου) στα Πετράλωνα Χαλκιδικής (750.000 ετών).Αυτός ο πρώιμος εμφρων ήξερε την φωτιά και χρησιμοποιούσε εργαλεία και όπλα από λίθο η βωξίτη όπως δείχνουν τα σχετικά ευρήματα.
Βαθμιαίος οι κάτοικοι της περί-Αιγιακής χώρας πέρασαν στην Μέση παλαιολιθική( πριν από 100.000 –35.000) όπως δείχνουν ευρήματα (φολιδωτά εργαλεία, αιχμές, ξέστρες) στην δυτ. Μακεδονία (Σιάτιστα) Πελοπόννησο (Ηλεία) Θεσσαλία (Όχθες Πηνειού, σπήλαιο Θεοπετρας Καλαμπάκας)Ήπειρο (Κοκινοπηλος, Ασπροχαλικο, Καρβουναρι-Μορφι)Αλόννησο.
Σημειώνετε σταδιακή προώθησης κατοίκων- ευρημάτων προς το βόρειο τμήμα της χερσόνησος του Αίμου και την Ρουμανία ( ευρήματα στο Ολτ-Ρισιπενι ηλικίας 30-10.000 ετών δηλ. νεώτερα από τα ελλαδικά).
Η εξέλιξης συνεχίζεται με μικρολιθικα εργαλεία ηλικίας 25.000 ετών (Φραγχθι Αργολίδος, Κεφαλάρι Αργους , πεδιάδα Κωπαιδος, αν. Θεσσαλία ,Ασπροχαλικο Ηπείρου, Θεοπετρα Καλαμπάκας).
Από την εσχατη παλαιολιθικη εχουμε ειδωλια (Κεφαλοβρυσο Τρικαλων), ανθρωπομορφα ενωτιαν (Πηλιο) εγχαρακτες μορφες (όπως αλογου, τοξοτη και γυναικας στη μεθωνη Βολου), διπλα κερατα ταυρου που σχηματιζει το Η.
Ακολουθεί η νεολιθική με πλούσια ευρήματα .Στην Θεσσαλία (Νέα Νικομήδεια), έχουμε απανθρακωμένους σπόρους σίτου (ζ πχ χιλιετίας), άρα γεωργία καθώς και πειστήρια για εξημερωμένα ζώα Άμφισσα Θεσσαλίας). Στην Άμφισσα και στο Σέσκλο της Θεσσαλίας και στον Άγιο Πέτρο Αλόννησου έχουμε οικήματα από τους πρώτους μόνιμους οικισμούς στην Ευρώπη (λιθόκτιστα μεγαροειδη κτίσματα). Την ίδια εποχή (στ-ζ π.χ χιλιετία) έχουμε την κοινή –μονόχρωμη- κεραμική,
Αργότερα (στ-π.χ) την διαφοροχρωμη και γραπτή κεραμική (Σέσκλο , κουφοβουνο Βόλου) και τέλος την εγχάρακτη και εμπιεστη κεραμική (Δυ. Θεσσαλία , Κέρκυρα, Ήπειρο, Δυτ Μακεδονία.
Από την στ π.χ χιλιετία έχουμε μερικά «πρώιμα Ελληνικά αριστουργήματα» όπως τα είδωλα γυναικός στη Μάγουλα Λαρίσης και ανδρός στην Κνωσό.
Το σπουδαιότερο ¨ έχουμε και το πρώτο γραπτό κείμενο (5250 π.Χ) που βρέθηκε σε ξύλινη πινακίδα θαμμένη στην λάσπη της λίμνης της Καστοριάς. Η γραφή μοιάζει με την μεταγενέστερη προφανώς εξέλιξη της , την Γραμμική Α και είναι η αρχαιότερη στον κόσμο. Στην ίδια περιοχή βρέθηκε και λίθος με εγχάρακτα γράμματα ( 5230 π.Χ).
Τα ευρήματα προέρχονται από τον λιμναίο οικισμό του Δισπηλιου που κατά τη στ` π.Χ χιλιετία είχε
Γύρο στους 5000 κατοίκους οι οποίοι διέμεναν σε ασφαλείς λιμναίες κατοικίες αλίευαν, κυνηγούσαν , καλλιεργούσαν την γη (βρέθηκαν σπόροι καλλιεργημένων φυτών) και κατασκεύαζαν όπλα και εργαλεία από διάφορα υλικά , μεταξύ των οποίον και οψιδιανός λίθος που προερχόταν από την Μήλο, απόδειξης ότι υπήρχαν τακτικές θαλάσσιες και χερσαίες επικοινωνίες, λατομεία και εμπόριο.
Στην ίδια περιοχή βρέθηκε το αρχαιότερο μουσικό όργανο παγκοσμίως, μια οστέινη φλογέρα της στ` χιλιετίας π.Χ.
Στην Ζ` π.Χ χιλιετία (Μέση Νεολιθική) έχουμε οχυρωμένες ακροπόλεις και νέο πιο εξελιγμένο τύπο οικημάτων «μεγαροειδων» (Σέσκλο, Μάγουλα, Σουφλί, Σερβια ) μονόχρωμη κεραμική (Φραχθι), στιλβωτική κόσμηση (Φραγχθη, ερνα), βωμούς , είδωλα.
Στην νεώτερη Νεολιθική (δ` π.Χ χιλιετία) έχουμε την σπείρα και τον μαίανδρο, χαρακτηριστικά του πολιτισμού του Δομηνιου(Θεσσαλία).
Οι λαοί της χερσονήσου του Αίμου, των νησιών και της Μ.Ασιας, συνεχίζουν σταθερώς την εξελεγκτική τους πορεία τους. Περνούν στην χαλκολιθική εποχή, μετά στην εποχή του χαλκού και πολύ γρήγορα στην εποχή του ορειχάλκου που εμφανίζεται για πρώτη φορά το 2800 π.χ η και παλιότερα στην Κρήτη. Όμως για να γίνει ο Ορείχαλκος απαιτούνται χαλκός και κασσίτερος που δεν υπάρχουν στο νησί . Τον χαλκό τον έφερναν από την Κύπρο και τον κασσίτερο από την Β.Δ Ιταλία η τα Βρετανικά νησιά .Που θα πη ότι οι Κρητες τη γ` χιλιετία π.χ είχαν ήδη ανεπτυγμένη ναυσιπλοΐα και ήσαν ικανοί θαλασσοπόροι –άρα ήξεραν ναυπηγικοί και αστρονομία!
(άγκιστρα αλιείας βρέθηκαν σε αρκετές πόλεις που ανήκουν στην Ζ` χιλιετία π.χ)
Από το 3.000 π.χ ίσως και παλιότερα, σ` όλα τα νησιά του αιγαίου, από την Λήμνο ως την Ρόδο σφύζει ένας πολιτισμός ναυτιλιακός, βιοτεχνικός, εμπορικός με αξιόλογα αστικά κέντρα (Πολίχνη Λήμνου κ.α ).
έχουμε λοιπόν στον Περιαιγιακο χώρο πανάρχαιοι παρουσία ανθρώπων που εξελίσσονται σταθερός από την κάτω-παλαιολιθική εποχή , στην Μέση και στην έσχατη , Περνούν στην πρώτη ,Μέση και Ύστερη, Νεολιθική εποχή, προχωρούν στην χαλκολιθική και ύστερα ατού χαλκού και ατού ορειχάλκου. Στο διάστημα αυτών των εκατοντάδων χιλιάδων ετών, είναι οι πρώτοι Ευρωπαίοι και σε πολλές περιπτώσεις οι πρώτοι άνθρωποι γενικώς που πραγματοποιούν μεγάλα άλματα πολιτισμού» βρίσκουν την φωτιά, εξημερώνουν φυτά και ζώα, δημιουργού μόνιμες εγκαταστάσεις. Παραλλήλως δείχνουν , έντονες καλλιτεχνικές τάσεις που εκφράζονται στην αρχιτεκτονική, στην κεραμική ,στην κοσμηματοποιια , στην μουσική. Άλλο ουσιώδες γνώρισμα είναι η εξοικειώσεις με την θάλασσα , ψαρεύουν αλλά και ταξιδεύουν για να επικοινωνούν μεταξύ τους και σε μακρινές περιοχές για να βρουν πρώτες ύλες όπως χαλκό , κασσίτερο τέλος έχουν βρει την γραφή!

Ποιοι ήσαν αυτοί οι άνθρωποι?
Πρόκειται για μια ομάδα αδελφών λαών. Ανθρωπολογικά είναι λευκοί διάφορων τύπων. Δολιχοκέφαλοι, μεσοκεφαλοι , βραχυκεφαλοι.Υπαρχουν μελαχρινοί και ξανθοί, κοντοί και ψηλοι. Κυριαρχει πάντως ο «Μεσογειακός « τύπος , λεπτός, μέτριο ύψος, μαυρομάλλης, ευκίνητος, λυγερός ευφυής, ανήσυχος, με καλλιτεχνικές τάσεις. Οι Αιγαίοι.
Αυτοί επεκτείνονται προς τα δυτικά – ανατολικά-βόρεια, και όσο απλώνονται τόσο διαφοροποιούνται. Τα αδέλφια γίνονται πρωτοξαδελφια και ύστερα δευτεραξαδελφια. υπάρχουν όμως πάντοτε ισχυροί δεσμοί συγγένειας. Οι διάλεκτοι τους μοιάζουν όπως και οι γραφές τους, τα ήθη και τα έθιμα τους. Εχουν την ίδια νοοτροπία, θρησκεία και μυθολογία. Οι μύθοι τους αλληλοπλεκονται, όπως και οι γενεαλογίες τους.
Είναι φανερό ότι οι λαοί αυτοί είναι αποτέλεσμα μιας κοινής αρχικής πηγης . Προκειτε για διακλαδώσεις του ίδιου ποταμου. Ποιος είναι αυτός? Οι Πελασγοι .Η σχολική ιστορία λέει ότι έτσι ονομάσθηκαν από τους μεταγενεστερους. Η ετυμολογία όμως του ονόματος δείχνει ότι οι ίδιοι απεκαλουνται έτσι αναμεταξύ τους.
Πέλλας: Σημαίνει πλησιον. Αρα Πελασγός ο κοντινός , ο γείτονας, ο πλησίον , ο δικός μας, ο συνάνθρωπος. Με την ονομασία αυτήν λοιπόν εκφράζουν την συναίσθηση συγγένειας οι αυτόχθονες.
Αξίζει να παρατηρηθεί ότι δεν αναφέρεται καμία σύγκρουσης μεταξύ Πελασγών, που σημαίνει ότι πράγματι είχαν αναπτυγμένη την συνείδηση ότι είναι »πλησίον».
υπάρχουν και άλλες ερμηνείες όπως…
Από το Πέλαγος= Πελάγιος . Μάλλον όμως το αντίθετο πρέπει να ισχύει, δηλ. επειδή οι Πελασγοί ήταν οι πρώτοι θαλασσοπόροι, έδωσαν τα ονόματα τους στα πελάγη.
Από το Πελαργός, επειδή ταξίδευαν πολύ ως τα εν λόγο απηδημιτικα πούλια αλλά αυτός ο συσχετισμός είναι μάλλον εξεζητημένος και μεταγενέστερος αποτελώντας είδος ευφυολογήματος του Διονυσίου του Αλικαρνασεως.

Οι Πελασγοί-Πελάγιοι- Πελάγωνες ζουν στην ηπειρωτική και στην νησιωτική Ελλάδα ,στην δυτική και βόρεια Μ.Ασια στη νότια και κεντρική Ιταλια .Τους βρίσκουμε παντού, σ` όλο τον Αιγιακό και Περιαιγαιακο χώρο.
Δεν ήσαν το μοναδικό φύλο σ` αυτόν. υπήρχαν και αλλά αδελφό φύλα, όμαιμα , ομόγλωσσα ,ομόθρησκα, ομότροπα με διάφορες σε λεπτομέρειες γλωσσικές η ηθών και εθίμων. Με τους Πελασγούς, συνυπήρχαν «Λέλεγες, Κουρηες, Καυκωνες, Αονες, Τεμψιτες , Υαντες, Τελχινες, Τηλεβοαι, Εφυροι, Φλεγυε κλπ.-κλπ.»όμως επισημότατη των φυλών τούτον ήτανε οι Πελασγοί.
Δαύτο και οι πανάρχαια εποχή ονομάσθηκε «Πελασγική» (Κ.Παπαρηγοπουλος ,Ιστορία του Ελληνικού έθνους εκδ. 1886 α` σ.76)
Οι Πελασγοί ήσαν λοιπόν επί χιλιετίες το δεσπόζον μεταξύ τον φυλών της περιοχης .Ακομη και οι Ιλλυριοι και οι Θράκες που αποτελούν αντιστοίχως τους πληθυσμούς του ΒΔ και του ΒΑ τμήματος της χερσονήσου του Αίμου προέρχονται από τους Πελασγούς. «Αι δυ αύται φυλλαι δεν ήσαν, ως φαινεται,ανεκαθεν αλλοτριαι της Ελληνικής κατά τε την γλωσσαν και τα ήθη ,αν και προϊόντος του χρόνου, το ελληνικών έθνος, επειδή παραδόξως προεπορευθη εις το σταδιον του πολιτισμού, διεκριθη από αυτόν δι` ουσιωδών χαρακτήρων.(Κ.Παπ. στο ίδιο σ.75)
Δηλ. λειτούργησε ο νόμος της διαφοροποιήσεως, αποσπώντας από τους Πελασγούς πληθυσμούς που διαμορφώνονται σε νέους λαούς. Επίσης «Συγγενείς ωσαυτας κατά την γλωσσαν ήσαν οι ελληνικαι φυλαι προς τας φυλας,αιτινες κατωκησαν εις την μεσην και κατων Ιταλικην χερσονησον επί τοσούτον συγγενείς, ώστε απετέλεσαν ομού με ταύτας ιδιαιτεραν τινά υποδιαιρεσιν του ινδοευρωπαϊκού κλάδου, τον λεγόμενων Ελληνολατινικον η Πελασγικών κλάδων»(στο ίδιο)
Ορθός οΚ Παπαρηγοπουλος ,ταυτίζει τους Πελασγούς με τους Έλληνες και κατατάσσει Θράκες, λυριους, Ιταλιωτες στους Πελασγούς .Ας σημειωθεί ότι οι Μακεδόνες συγγένευαν με τους Θεσσαλούς , αλλά και με τους Θράκες, ενώ οι Ηπειρώτες βρίσκονταν σε στενή σχέση με τους Ιλλιριους, Μακεδόνες = Ηπειρώτες είναι οι κρικοι μεταξύ Νότιον και Βόριων Πελασγών.
Οι Πελασγοί είναι ότι Αργότερα οι Αργειοι Δαναοι,δηλ. το φύλο που δίνει τον τόνο στην όλη ζωή της περιοχής και γιαυτο όλοι οι λαοί- φυλά-πληθυσμοί της αποκαλούνται συνολικός με το όνομα τους.
Είτε λοιπόν όλοι οι κάτοικοι της Αιγαιακης- Περιαιγαιακης περιοχής, ανεξαρτήτως του ιδιαίτερου φύλου των(Λέλεγες, Κουρήτες , Μινύες κ.ο.κ)είχαν ως κοινή ονομασία το Πελασγοι ,όπως σήμερα ο Θεσσαλός ο Δωδεκάνησος κλπ. Είναι Έλληνες. Είτε οι πελασγοί ως δεσπόζον φύλο έδιναν το όνομα τους σε όλους τους συγγενείς τους , όπως Αργότερα οι Έλληνες λεγότανε Αχαιοί, επειδή αυτό ήταν το δεσπόζον, από τα πολλά φυλά τους, αλλά και Αργειοι η Δαναοί, επειδή το Αργος ήταν η ηγεμονεύουσα πόλης και οι κάτοικοι του θεωρούνται απόγονοι του Δαναού. Για αυτό ο Θουκυδίδης θεωρεί οτιδήποτε προϊστορικό ως Πελασγικο .Πχ όλα τα προϊστορικά τείχη , σε όλη την Ελλάδα λεγότανε πελασγικά όπως της Τιρυνθου των Μυκηνών κλπ..
όλοι οι αρχαίοι συγγραφείς συμφωνούν ότι οι Πελασγοί κατοικούσαν σε όλη την περιοχή των Ελλήνων, περιλαμβανόμενης και της Κρήτης, ότι εποίκησαν την Φοινίκη και θαλασσοκρατούσαν στην Μεσόγειο.
Ίχνη του δηλ. τοπωνύμια, παραδόσεις, ευρήματα υπάρχουν εκτός από τον ελλαδικό χώρο στην Μ.Ασια στην Ιταλία στην Συροπαλαιστινη.
Ο Διονυσιος ο Αλικαρνασευες , αναφερει ότι οι πελασγοι ειχαν εξαπλωθει στις τρεις χερσονησους (Ελληνικη, Μ. Ασιατικη, Ιταλικη )και σε όλα τα νησια της Μεσογειου (Απλον. Ροδ. Γ- 1089)
Λογο της συνεχους εξαπλωσεος των , υπαρχει και η αποψις ότι ονομα οτυς προηλθε από το πελω- πολεω = κινουμαι, περιφερομαι, περιπλανωμαι .Εξ ου και πωλ-εω = πουλω.
Την εκταση που καλυπταν οι Πελασγοι δειχνη το τοπονυμον Λαρισσα (από το λαας = λιθος και ρισος = κορυφη αρα ακροπολις).Υπαρχει στην Θεσσαλια , στην Φθιωτιδα( Λαρισσα η κρεμαστη- Στραβ. Θ- 435), στο πελλοπονησιακο Αργος (η ακροπολις του) στην αιολιδα της Μ. ασιας ( Λαρισσα υη φρυτονις, κοντα στην Κθμη (Ηροδ.Α- 149, Ξεν ελλην. Γ. 1-7 Ομ. Ρλ. Β 841), στην Τρωαδα (Θουκιδιδη Η 101) στην λυδια (του καυστρου πεδιου της Λυδιας) στον Τιγρη ποταμο της Ασσυριας
(Ξενοφωντος Αναβασις Γ 4, 7)
Οι πελασγοι κατά τον Στραβωνα ησαν πλανηται και σποραδες πανταχου της γης και γενος πολυπλανες οικησαι εν τη Ασια και της Ευρωπης.
Αποκαλυπτικο είναι το γεγονος ότι από το Αρκαδικεςν κωμες παλλαντιον και Τραπεζους, προεκυψαν το Παλατινατον, ως πρωτος οικισμος στην περιοχης της ρωμης και οι Τραπεζους στον Ευξεινο. (Ηρωδοτου Α 56, Β 51 Η 44 , Διοδορου .Ε 80- 81 , Στραβωνα Ε κεφ. 2)

Τωρα φτανουμε και στο ερωτημα από πού προηλθαν οι Πελασγοι?
Η απαντησης είναι απλουστατη! Από πουθενα !Παντα εδώ ητανε!
Είναι αυτοχθονες, παλαιχθονες, γηγενεες. Διοτι όλα , ανθρωπολογικα και αρχαιολογικα ευρηματα παραδοσεις και μυθοι ,αρχαιοι συγραφεις, δειχνουν ότι οι Αιγαης ( δηλ. η μεγαλη χερσαια εκτασης από τα δυτικα των Ιωνιον ως την Μ.Ασια και την Κυπρο) πριν από την καταβυθηση τμηματων της απετελεσαν το Αιγαιο, το Ιονιο, τον ελλησποντο, την Προποντιδα , τον Βοσπορο θπηρξε χωρος ανθρωπογεννεσεως, μια από τις περιοχες οπου διαμορφωθηκε το ανθρωπινο ον!
Υποστηριχθηκε ότι οι Πελασγοι είναι Ινδοευρωπαιοι που ηλθανε στην Ελλαδα από τον βορρα κατά την Πρωτοελλαδικη εποχη και ονομασθηκε ετσι από τις ινδοευρωπαικες λεξεις bhel= ανθω και oshgo = κλαδος. Bhel oshgo-s =Ανθισμένο κλαδί άρα Πελασγοί = ανθισμένα κλαδιά. Διότι ο ήρωας Πελασγός που κατά την παράδοση δίδαξε την γεωργία ήταν οι προσωποποίησης βλαστικού πνεύματος εξ ου και οι Πελασγοί οι λάτρεις του.
Όμως η σχολική ιστορία υποθέτει την κάθοδο των Ινδοευρωπαίων στην Ελλάδα το 2100- 1400 π.Χ
Ενώ οι Πελασγοί υπαρχουν ηδη σε αυτην από πολλες χιλιαδες χσρονια . Ο κατακλυσμος της εποχης του Πελασγου Δευκαλιωνος πρεπει να τοποθετηθει γυρω στο 9650 π.Χ όταν βυθιστηκε η Ατλαντιδα και εκεινος επισης του Πελασγου Ωγυγου κατά ιδ` χιλιετια όταν βυθιστηκε η Αιγαης με την τηξι τον παγων και την ανοδο της σταθμης τον ωκεανον .Ακομη και η συμβατικη ιστορια (Ιστορ. Ελ. Εθν. Εκδ. Αθηνων) δεχεται ότι εξη ελληνικα φυλλα ( οι Αβαντες , Δαναοι ,Ιωνες, Βοιωτοι, Αρκαδες και Φλεγυες) προυπηρχανν της υποτιθεμενης καθοδου των ινδοευρωπαιων. Πως βρεθηκαν στην ελλαδα? Γιατι να μην δεχτουμε τις παραδοσεις και ολους τους αρχαιους συνγραφεις? Γιατι αφησαμε την ιστορια μας να γραφτει από ξενους? Γιατι αφησαμε τον αγγλο Τομας Γιουνκ( 1813) να μας βαφτισει «Ινδοευρωπαιους» και ανθρωποι σαν τον Αυγκουστ Σλαειχερ (1821 – 1868) να προσδιοριζουν ποιη ειμαστε ? Ας συνεχισουμε το ταξιδι γιατι εχει ενδιαφερον!
Οι Πελασγοι από τις παραδοσεις και από τα ευρηματα , τοποθετουνται ως προγονοι μας από τους οποιους προηλθαν οι Αρτιαδες στην Αρκαδια, οι Δαναοι στην Αργολιδα , οι Ιωνες στν βδ Πελοπονησσο και στην Αττικη. Η πριν από την διανορφωση των χωριστον ελληνικον φυλλον εποχης, παρουσιαζει πολιτισμικη αλλα και γενικοτερη ενοτητα. Βαθμιαιως , με την εδαφικη εξαπλωσι των Πελασγων διαφοροποιουνται οι κατοικοι των διαφορων περιοχων και προκυπτουν φυλλα και λαοι.
Ολες οι Ελληνικες παραδοσεις και ολοι οι Ελληνες συγραφεις θεωρουν τους Πελασγους γηγενεις εκτος από μερικους σημερινους που επαιρονται γνωστες αλλα τελικα τα στραβα τους δεν γνωριζουν.
Παμε λοιπον παρακατω. Είναι αυτοχθων λαος που με εξελικτικες διεργασιες διαμορφωθηκε από το ανθρωπινο θλικο που στα βαθη των χιλιετιων εμφανισθηκε, ζουσε και αναπτυσοταν στην Αγαιιδα δηλ. στο Αιγαιο και στον περιαιγιακο χωρο. Ιδου τι γραφουν οι αρχεοι


Ησιοδος « Τον Πελασγον αυτοχθονα»
Διονυσος Αλικαρνασσευς « Τον Πελασγον το γενος..εκ πελοπονησου το αρχαιον (Ρωμ.Αρχ. Ι 17)
Σκυμνος « Γηγενεες οι Πελασγοι του ελλησποντου» (Περιπλους, G Graeci Min. 615)
Αισχυλος « του γηγενους γαρ ειμι εγω παλαιχθονος – ινις πελασγος, τησδε γης αρχηγετης» Ικετες 250
Ομιλει ο βασιλιας του Αργους, ο οποιος διευκρινιζει ότι οριζει ολη την χωρα ως τον Στρυμωνα, περιλαμβανωμενον «την Περραιβων χθονα, Πινδον τε τα` επεκεινα, Παιονον πελας»
Ηροδοτος «Οι Πελασγοι είναι αυτοχθονες» ( 157 και VIII 44)
Στραβων «Αυτοχθονες οι πελασγοι (VII 327)
Αστος (Σαμιος ποιητης του Ζ` π.χ αιωνα )»Αντιθεων δε Πελασγον εν υψικομισα ορεσι/ γαια μελαιν` ανεδωκεν , ινα θνητων γεννος ειη «
Ο Ομηρος αναφερει τους πελασγους ως αρχαιους κατοικου της Ελλαδας (Ιλ. Β 6, 81) της Μ. Ασιας (Ιλ.Β840,Ι 429) και της Κρητης (Οδ. ΙΘ 77). Τους εντοπιζει κατά την εποχη του, στην Λαρισα (Ιλ. Β840) ως «διους» μικρασιατες συμαχους τον Τρωων (Κ 429) , στην Κρητη οπου συμβιωνουν με αχαιους, Ετεοκρητες , Κυδωνες, Δωριεις (Οδ. Τα. 177) . Ο Αχιλλευς επικαλειτε τον «Δωδωναιον Πελασγικον Δια» (Ιλ. Π 233-34). Γιατι αραγε??
Η επικλησης αυτή , όπως και η συμβιωσης των Πελασγων με τα αλλα ελληνικα φυλα απλα πιστοποιει την ελληνικοτητα τους. Ο Αχιλλευς, αν ηταν απογονος ξενων εισβολεων κατακτητων, δεν θα απευθυνοτανε στον Θεο τον κατακτηθεντων! Τοσο απλα !
Παυσανιας «Οι Πελασγοι ησαν παναρχαιοι, γηγενεις, αυτοχθονες, με κοιτιδα την Αρκαδια και ζουσαν σ` ολο τον ελληνικο χωρο ( Η 1) . Σε αυτό σμφωνει και ο Ησιοδος, κατά τον οποιον ο «πρωτος Πελασγος» (αρα υπηρξαν και αλλοι ομωνθμοι) ηταν ο της Αρκαδιας, αυτοχθων και γεναρχης ολων τον Πελασγων.
Ο μυθος αναφερει ότι οι εγγονοι του Πεσγου ιδρυσαν πενηντα πολεις, ενώ οι επισης εγγονοι του Θεσπρωτος , Φθιος, και Οινοτρος , εποικησαν αντιστοιχως την Θεσπρωτια, την φθιωτιδα, (οπυ και οι Ελληνες του Αχιλεως) αι την ΝΔ Ιταλια .Ετσι διαιωνιζεται το γεγονος της εξαπλωσεως των Πελασγων στην Ελλαδα και περα απ` αυτην.
Ο Πελασγος , κατά τον Αρκαδικο μυθο που αναφερει ο Απολονιος ο Ροδιος «ανεδυθη από την Γη» και εγινε γεναρχης των ανθρωπων «πριν από την εμφανιση της Σεληνης. Γι` αυυτο οι Αρκαδες εθεωρουνται «οι αρχαιοτατοι των ανθρωπων» και εκαλουνται «Προσεληνοι» η προσεληναιοι. Κατ` αλλην παραδοσιν ο Πελασγος ηταν θιος του Διος και της Νιοβης.
Ο Παυσανιας (Αρκαδικα 1-5) Πελασγικο Θεο , αφου αναφερει την γηγενειαν του Πελασγου , προσθετει ότι αυτος διδαξε στους ανθρωπους, να κτιζουν σπιτια και να φτιαχνουν ενδυματα, ενώ εως τοτε ζουσανε σε σπηλαια και φορουσανε προβιες- αρα αναφερεται σε παναρχαια χρονια .
Συνεχιζοντας , εξιστορει ότι ο υιος του Πελασγου και της Μελιβσιας η της Κυλληνης, ηταν ο Λυκαων, ο οποιος ιδρυσε την πρωτη πολι στον κοσμο, την Λυκοσουρα, στο ορος Λθκαιον του οποιου η κορυφη λεγεται Ολυμπος ( Παυσανιας Αρκαδικα 38 ).
Εκει λατρευοταν ο Λθκαιος Ζευς ο οποιος ανετραφη στην περιοχη Κρητεα της Αρκαδιας ( Παυς. Αρκ. 38 , 6 και «Υμνος Διος « Καλλιμαχου). Συμφωνος προς τους οπαδους αυτης της παραδοσεως , η αναγωγη της καταγωγης του Διος στην κρητη, οφειλεται σε παρεξηγηση που προηλθε από την αναφορα στην Κρητεα.
Ο Λυκαω ειχε πενηντα γιους που ιδρυσαν ο καθενας από μια πολι , δινοντας της ο καθενας το ονομα του. Διαδοχος του Λυκαονος ηταν ο γυος του ο Νυκτιμος, επι του οποιου συνεβη ο κατακλυσμος του Δευκαλιωνος. Οι Πελασγοι λοιπον είναι προκατακλυσμιαιοι.
Ο Πελασγος ειχε δυο θυγατερες , την Διην και την Καλλιστω. Από την δευτερη, γεννηθηκε ο Αρκας, που δαδεχθηκε τον Νυκτιμον και από τον οποιον η ως τοτε Πελασγια , μετονομασθηκε σε Αρκαδια. Αυτος διδαξε την καλλιεργεια των δημητριακων και την παρασκευη αρτου. Επισης εμαθε στους ανθρωπους να γνεθουν και να υφαινουν (Παυσανιας & 1,6 και 4 , 2-4 ). Οι Πελασγοι – Αρκαδες
Εποικισαν το Λατιο, οπου εγκατασταθηκαν στον Παλατινο λοφο (Παυσανιας 1,3).
Παροποιες παραδοσεις για πελασγους κατοικους και βασιλεις αναφερονται στην Αργολιδα οπου ο πελασγος Ιναχος , ιδρυσε δυναστεια η οποια δθηρκεσε 484 ετη. Τον Ιναχο διαδεχτηκε ο Φορωνευς που συναθροισε πολλους κατοικους οικισμων σε πολι, το λεγομενον «αστυ Φωρονικον», τους εδωσε νομους και θρησκεια και ιδρυσε ναο της Ηρας. Ακολουθησε ο Απις, ο οποιος κυριαρχησε σ` ολη την Πελοποννησο που απεκληθη Απια πριν παρει το μετεπειτα ονομα της.
Τον διαδεχθηκε ο Ατγος, απ` οπου Αργος και Αργολις, και αυτόν οι υιοι του Φορβας και Τιρυνθος ιδρυτης της Τιρυνθου. Ακουλουθησαν ο Τριωψ, ο Ιασος και ο Αγηνωρ που εποικησε τα παραλια της Συριας, τα οποια από τον υιο του Φοινικα, ονομασθηκαν Φοινικη. Αλλα παιδια του ηταν ο Καδμος ( που ιδρυσε τις Βοιοτικες Θηβες) ο Κιλιξ ( που ιδρυσε την κιλικια) και η Ευρωπη που παντρευτηκε τον βασιλια της Κρητης Ασρτεριωνα και εδωσε το ονοματης στην γηραια ηπειρο. Όλα δειχνουν ότι οι Πελασγοι, γηγενεις της Ελλαδος, απλωνονταν σε ολοενα και ευρυτερους χωρους, προς ολες της κατευθηνσης.
Για αυτό και ο Στραβων γραφει «ΠΕΛΑΣΓΟΙ ΜΕΓΑ ΕΘΝΟΣ» (ΙΒ 620 –21)
Οι Πελασγοι αναφερονται ως αυτοχθωνες στην :

- Πελοποννησο (Πελασγος- Αρκαδιας – Στραβων Ε , β Διον. Αλικαρνασευς Ι 17
- Αττικη (Ηροδοτος 157 . Στραβωνας Ε β)
- Ηπειρο (Ιλιαδα Π 233)
- Θεσσαλια ( Στραβωνας Ε β)
- Μακεδονια (Αισχυλου Ικετιδες 250)
- Χαλκιδικη (Θουκιδηδης Δ 109)
- Λημνο Ιμβρο (Στραβ. Ε β- Ηροδοτος V 26)
- Κυκλαδες ( VII 95)
- Λεσβο (Στραβωνας Ε β)
- Σαμοθρακη ( Ηροδοτος ΙΙ 51)
- Κρητη ( Οδυς. Τα 175 )
- Μ. Ασια ( Ιλιαδα Β 840 , Ηροδοτος VII 95)
- Ελλησποντο (Ηροδ. Ι 57)
- Ιωνια ( Ηρωδ. VII 95)
Παντου ταυτιζονται με τους Ελληνες, οι οποιοι θεωρουνται μετεξελιξης των Πελασγων Λ.χ
- Στην Πελοποννησο οι Πελασγοι μετωνομασθησαν σε Δαναους (Στραβ. Ε Β- ) και Ιωνες (Ηροδ. VII94)
- Στην Αττικη, οι κατοικοι υπερηφανευωνται ως καταγομενοι από τους Πελασγους.
- Στις Κυκλαδες οι Πελασσγοι μετωονομασθησαν σε Ιωνες (Ηροδ. VII 95 )
Ότι οι Πελασγοι ησαν απλωμενοι σε ολο το νοτιο τμημα της Ελληνικης και στο δυτικο- βόρειο- νοτιο της Μ Ασιατικης χερσονησου και στα νησια που τις περιβαλουν συναγεται και από τα τοπονυμια. Λαρισα λ.χ είναι η πελασγικη ονομασια για τις ακροπολεις. Το βρισκουμε όμως στην Θεσσαλια. Αττικη, Αργολιδα, Ηλιδα, Κρητη, Τρωαδα, Αιολια, Λυδια. Η κρητικη Λαρισα αποροφηθηκε αργοτερα από την Ιεραπυτνα ( Ιεραπετρα Στραβ. 440) Η Κρεμαστη Λαρισα λεγοταν και Λαρισα Πελασγια
( Στραβ. 445). Η Λαρισα ηταν θυγατερα του πελασγου (Παυς. 2.24.1)
Η Εφυρα επισης είναι το Πελασγικο ονομα της προαχαικης Κορινθου, αλλα και πολεων στην Θεσσαλια (Κρανων- Στρ. 338-442) στην Δωδωνη ( Πινδαρος Νεμ. 7, 37) στην Αιτωλια (Στρ. 338), στην Ηλιδα.
Ολοκληρος ο Αιγαιακος – Περιαιγαιακος χωρος λοιπον κατοικηθηκε από γηγενεις Πελασγους , από τους οποιους με το περασμα των χιλιετιων διαμορφωθηκαν, διαφοροποιουμενα, τα διαφορα ελληνικα φυλα. Ο Μενεκρατης ο Ελαιτης ( καμια σχεση με τον γνωστο του φορουμ, μα τελειως καμια)γραφει ότι
«την παραλιαν την νυν Ιωνικην πασαν από Μυκαλην αρξαμενην υπο Πελασγων οικεισθαι προτερον»

Ο Πλατων (Νομοι) λεγει σαφως ότι τα διαφορα Ελληνικα φυλα προεκυψαν από το Πελασγικον Εθνος. Οι Ελληνες του 9500 π.Χ στους οποιους αναφερθησαν οι Αιγυπτιοι Ιερεις ομιλουντες στον Σολωνα
Ησαν βεβαιως Πελασγοι (Πλ. Τιμαιος). Ορισμενοι απομονωμενοι πληθυσμοι, ορεσιβιοι η νησιωτικοι,
Διετηρησαν την πρωτοελληνικη διαλεκτο των Πελασγων ανεξελικτη. Το ιδιο συνεβη και με ορισμενα αρχαικα ηθη και εθιμα, που στους ιδιους πληθυσμους, παρεμειναν ανεξελικτα. Αυτοι στις νεωτερες απεκαλουνται Πελασγοι και υπηρχαν ως και κατά τον ε` π.χ αιωνα.
Ο Ηροδωτος αναφερει οτι στην εποχη του η Ιμβρος και η Τενεδος εκατοικουνται ακομη από πελασγους. Επισης, οι περιοχες Πλατηας και Σκυλακης περι τον Ελλησποντο. Στην Κυπρο διατηρηθηκε η αρκαδο- πελασγικη διαλεκτος. Το ιδιο και στην Πραισσο της αν. Κρητης.
Ο Θουκυδιδης εξηγει ότι ότι στα αρχαιοτερα χρονια, δεν υπηρχε ενιαια ονομασια για την Ελλαδα, αλλα κάθε τοπος επαιρνε το ονομα του από τους κατοικους του, οι οποιοι στα περισσοτερα μερη ησαν Πελασγοι. Για αυτό η πελοποωωησος λεγοταν πελασγια η Πελασγικον Αργος, Η Θεσσαλια επισης Πελασγικον Αργος η Πελασγιωτης , η Λέσβος Πελασγία κλπ. Αργότερα ολοι οι κατοικούμενη από ελληνικά φύλα απεκτησαν την ενιαια ονομασια Ελλας
Ηροδοτος (Α – 57, 58) Αισχυλος (Ικετες 90) Διονυσος ο Αλικαρνασευς ( Α 19) τους θεωρουν Ελληνες ο Στραβων γραφει ότι ησαν της ιδιας φυλης με τους Δωριεις και τος Αιολεις (ΙΔ 4- 26).
Ο Ηροδοτος χαρακτηριζει τους Ιωνες « Πελασγικον γενος» ( Α 56, Ζ 94 )
Οι Πελασγοι Δευκαλιων και Πυρρα εθεωρουνται γεναρχες ολων τον Ελληνων .Παιδια τους ησαν ο Ελλην και η Πανδωρα. Από τον πρωτο γεννηθηκαν ο Δωρος και ο Ξουθος, από την δευτερη ο Γραικος και ο Μακεδων. Από τον Ξουθο τελος , ο Ιων και ο Αχαιος. Αρα όλα τα Ελληνικα φυλα ( Δωριεις, Ιωνες, Αχαιοι , Μακεδονες) προεκυψαν από τους Πελασγους. Ο μεγαλος ιστορικος Θουκυδιδης ταυτιζει τους Πελασγους με τους Ελληνες οι οποιοι αποτελουν από αρχαιοτατων χρονων ένα εθνος.
Ο Ομηρος αποκαλει την Θεσσαλια που το αν, τμημα της λεγοταν και Πελασγιωτης « Πελασγικον αργος» και αναφερει τους Πελασγους στην Κρητη και περα από τον Ελλησποντο .
Ο Παυσανιας γραφει ότι στα πολύ παλια χρονια η Πελοποννησος εκαλειτο Πελασγια (Η Αρκαδικα 1, 6) . Ο Αχιλευς προσευχεται « Ζευ ανα, Δωδωναιε , Πελασγικε»! Η Δηλος παλαιοτερα λεγοτανε Πελασγια. Οι Οδρυσαι της Ροδοπης εθεωρουνται Πελασγικης καταγωγης. Οι Φρυγες της Μ. Ασιας καταγονταν από τους Πελασγους

Απάντηση