Μας διδάσκουν σωστή ιστορία στα σχολεία;

Μικρά και μεγάλα γεγονότα, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας, από την προϊστορία και την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
Απάντηση
feanor
Ιδρυτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 633
Εγγραφή: 10 Φεβ 2004 12:07

Δημοσίευση από feanor » 07 Σεπ 2004 00:46

Ποσειδώνα νομίζω μπερδεύεις το μάθημα των Θρησκευτικών με της Ιστορίας...αλήθεια γιατί στα Θρησκευτικά διδασκόμαστε επί χρόνια την ιστορία (αν και πρόκειται περισσότερο για μύθους) των Εβραίων?Ποτέ δεν το κατάλαβα....αν πρόκεται να μάθουμε την ιστορία άλλων ας μάθουμε των Κινέζων ή των Ινδών.

Ηρακλη ξαναδιάβασε το post μου πριν μου δώσεις δίκιο, γιατί διαφωνούμε σε περισσότερα απ'όσα συμφωνούμε.
Do not meddle in the affairs of Wizards, for they are subtle and quick to anger

Άβαταρ μέλους
smartboy
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 643
Εγγραφή: 01 Μαρ 2004 17:40

Δημοσίευση από smartboy » 07 Σεπ 2004 00:52

feanor έγραψε: Ηρακλη ξαναδιάβασε το post μου πριν μου δώσεις δίκιο, γιατί διαφωνούμε σε περισσότερα απ'όσα συμφωνούμε.
xaxa...με εκανες και γελασα βραδυατικο.
ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ Να πεισω καθε δαδουχο,να αναψει παλι την δαδα.

JERRY II
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2004 23:44

Δημοσίευση από JERRY II » 07 Σεπ 2004 02:05

Παιδιά σας έχω πρήξει και ελπίζω να μην ανοίξω καμμια φορά τιο τηλ. ταχυδρομείο μου και βρώ καμμιά βομβα.
Πρώτον. Ο Ελλήνας είναι ο μόνος ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΟΣ να μας πει γιά την ιστορία μας.
ΟΓερμανος δεν μπορεί να πεί γιά την ιστορία της χώρας του. Πάντα θα υπάρχει προκατάληψη, υπερ ή κατά σε μικρο ή μεγάλο βαθμό.
Εχω ξαναγράψει ότι οι λαοι, και η πορεία τους μέσα στην ιστορία είναι συνεχης και θα είναι έτσι. Μία αδιάκοπη κίνηση χαρακτηρίζει την ανθρωπότητα. Με κανένα λογο δεν δέχομαι ότι οι Ελληνες είναι καλύτεροι οι χειρότεροι από οποιονδήποτε άλλο λαό. Βασική αιτία αυτού του συνεχούς ασταμάτητου αναδέματος είναι οι προσωπικές ανάγκες. Χώρος, κλιμα, ερεθίσματα κλπ. Πολύ το έξυπνο κάνω. Στα σχολεία όμως δεν είναι δυνατόν να διδαχθούν τα πράγματα αυτά. Και εγώ κάνω τον έξυπνο γιατί σε λιγο κλείνω τα 64. Και δεν με πιάνουν τα σκάγια.
Ευτυχώς γιά την πατρίδα μας κινούμεθα πάρα πολύ. Αυτό είναι Πολιτισμος, Γνώση, προσπάθεια γιά βελτίωση.
Εκτός και άν κάποιος μου πεί πως ενα πρωινό φυτρώσαμε στην Ελλάδα και μείναμε το ίδιο. Ευτυχώς οχι.
Δεν ξέρω τι διδάσκονται τα παιδιά σήμερα σχετικά με την ιστορία, πάντως 99 ψέματα και μιά αλήθεια. Την 25 Μαρτίου 1971 έγραψα τον πανηγυρικό της ημέρας γιά να τον διαβάσω. Χρησιμοποίησα ολον τον πατριωτισμό που εσείς αναφέρετε στα γράμματά σας και ΕΥΤΥΧΩΣ πριν τον εκφωνήσω τον είδαν οι αρχες της Κω οπου εμενα τότε. Μου είπαν ότι προλαβαίνω δεν προλαβαίνω να τον διαβάσω πριν οι Τούρκοι-ποτέ μου δεν τους χώνεψα-μας ισοπεδώσουν με τα αεροπλανα τους. Δεν τον διάβασα φυσικά και αργότερα ανακάλυψα ότι τέτοια πράγματα επιτρέπονται μόνον στις πρώτες τάξεις του δημοτικού.
Το ότι δεν τους χώνεψα δεν ωφείλεται καθόλου στις σχέσις της πατρίδος μου με αυτούς. Ωφείλεται αποκλειστικά και μόνον στο γεγονός ότι όσα εγραψα προηγουμένως γιά την κίνηση των λαων, για τους Τούρκους δεν ισχύει.. Απο το 900 μΧ που ήλθαν στην Ευρώπη μέχρι σήμερα 7 Σεπτεμβρίου 2004, το μόνο που αλλάξανε είναι η ενδυμασία τους. Τίποτε άλλο απολύτως. Με κανει να απορώ το ότι ο στρατός τους χρησιμοποιεί τυφέκια, θα ταίριαζαν χατζάρια καλύτερα.

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 08 Σεπ 2004 00:52

Προσωπικά με ενδιαφέρει περισσότερο αν μαθαίνουμε σωστή σύγχρονη ιστορία. Ο εθνικός μας σωβινισμός είναι αρκετά τονωμένος και ανυψωμένος σε ότι αφορά τα κατορθώματα των αρχαίων ημών προγόνων σε σημείο που λίγο-πολύ ζούμε ακόμα προσπαθώντας να δρέψουμε τις δάφνες τους. Ακόμη και πιστεύοντας ότι όλος ο κόσμος κινείται γύρω από εμάς. Η αρχαία κληρονομιά μας έχει πάρει τη μορφή εργαλείου επίδειξης και όχι κεφαλαίου γνώσης και πολιτιστικής εμπειρίας.

Έχει άραγε καμία σημασία αν είμαστε ή δεν είμαστε απευθείας απόγονοι του Σωκράτη, πόσες επιμειξίες έγιναν ή δεν έγιναν; Ποιό το νόημα να μας απασχολεί το αν έχουμε ή δεν έχουμε το τάδε ή το δείνα γονίδιο των αρχαίων Ελλήνων; Μας προσφέρει κάτι αυτή η γνώση; Μας κάνει καλύτερους ή χειρότερους; Αν εγώ κάνω τις απαραίτητες εξετάσεις και μου λείπει αυτό το γονίδιο τί γίνεται, δεν είμαι Έλληνας; Αυτά είναι αστεία πράγματα και λίγο απέχουν από το να γίνουν επικίνδυνα.

Ώς Έλληνες όμως δεν είχαμε ποτέ το θάρρος να δούμε κατάματα τη σύγχρονη ιστορία μας, ας πούμε μετά την επανάσταση του 21. Το πότε ήρθαν οι Δωριείς και ποιοί ήταν έχει μόνο φιλολογική αξία, ενώ τα λάθη της ιστορίας του 20ου αιώνα έχουν παιδευτικό χαρακτήρα.

Άβαταρ μέλους
Figolfin
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 23 Νοέμ 2004 13:43

Δημοσίευση από Figolfin » 08 Δεκ 2004 17:30

Το θεμα ειναι οτι αντε και καλα να γραφουνε οτι θελουνε για να τονωσουν τη εθνικη συνειδηση αλλα ειναι καποια γεγονοτα που σεν αναφερονται!Εγω ειμαι Β' λυκειου και αμα δεν ειχα το φιλοτυμο να διαβασω ελληνικη ιστορια απο ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΑ βιβλια δεν θα ηξερα καν οτι εγινε η μαχη του Βελεστινου το 1896 και ηττηθηκαμε απο τους Τουρκους και να ηταν μονο αυτο θα ηταν καλα!Μεχρι και οτι το πολυτεχνειο εριξε την χουντα μας μαθαινουν ασχετο αν επεσε ενα χρονο μετα λογο του πραξικοπιματος της Κυπρου!Αλλα νομιζω πως ειναι γενικα στην ταση του ανθρωπου να τονωνει την φυλη του οποτε πιστευω οτι ειναι πολιτικη του καθε κρατους να μενουν πολλα πραγματα στο σκοταδι!
Elen Sila Lumenn Omontielvo.

JERRY II
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 113
Εγγραφή: 10 Ιούλ 2004 23:44

Δημοσίευση από JERRY II » 09 Δεκ 2004 10:49

Αγαπητέ μου Dorian.
Πόσο δίκηο έχεις στην αναφορά σου στο σωβινισμό μας.
Δυστυχώς δεν έχω καταφέρει ακόμα να περάσω στα ατσάλινα καύκαλα των περισσοτέρων ανθρώπων ότι αυτή η αρρώστια θα μας φάει και, πολύ φοβάμαι, με πολύ οδυνηρό τρόπο.
Οι ξένοι μας λένε "Εσείς οι Ελληνες αναφέρεστε όλο στο παρελθόν σας (και μάλιστα πολυ περιορισμένου χρόνου) και δεν κάνετε τίποτα."
Η ζωή πρέπει να είναι ρεαλιστική κάθε στιγμή της. Τα "Ζήτω" είναι γιά χρήση των μεταγενεστέρων, και μάλλον αυτών που στις Θερμοπύλες απουσίαζαν, στα Δερβενάκια απουσίαζαν, στο Καλπάκι απουσίαζαν. Αυτούς που ήταν παρόντες, το πολύ μπλα-μπλα, νομίζω ότι τους ενοχλεί μάλλον.
Πιστεύω ακράδαντα ότι όλοι οι ανθρωποι, ολοι οι λαοι αξίζουν σεβασμού και τιμής. Εχουν όλοι την ιστορία τους, με μοναχα χρονολογικές διαφορές.
Σαν Ελλάδα όμως έχουμε την υποχρέωση να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί, και ότι λεμε σήμερα, ειδικά σήμερα να είναι κατα 100% τεκμηριωμένο. Δυστυχώς αυτό δεν το κάνουμε. Γιατί??,. Οι γείτονες μας όμως κάνουν ακριβώς το αντίθετο. Μήπως θα έπρεπε να βάλουμε κάτω την ιστορία μας και να την μάθουμε σωστά?? Αυτά που λένε οι γείτονες μας και αυτά που λέμε εμείς είναι "Ό λόγος μου απέναντι στο δικό σου. Αντε να βρείς ποιός έχει δίκηο. Η καθαρή και τεκμηριωμένη παρουσίαση των "ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ" θα έλυνε γιά εμάς πολλά προβλήματα και θα έκανε καλύτερο το μάθημα στα Σκόπια πχ. Ο Αλέξανδρος δικός τους?? Βεβαίως. Αλλά γιά αποδείξτε το.
Και αυτό δεν αποδεικνείεται όταν η Πέλλα είναι κοντά στην Αθήνα. Πολύ σωστό, μάλιστα συνορεύει προς νότον με την Εκάλη προς βορρά με τη Γλυφάδα και ανήκει διοικητικά στο Δήμο Κερατσινίου, ή μήπως Παπάγου.

Άβαταρ μέλους
Θεόφιλος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 22 Μάιος 2005 17:43

Δημοσίευση από Θεόφιλος » 22 Μάιος 2005 18:33

Εντάξει ρε παιδιά. Η ιστορία που διδάσκεται στα σχολεία έχει διαφορές από την πραγματική. Σε ποιον όμως απευθύνεται; Μήπως τα παιδικά μυαλά δεν πρέπει να μπερδεύονται με πολιτικούς συσχετισμούς που δεν μπορούν να καταλάβουν;
Η άποψή μου είναι ότι στα σχολεία πρέπει να διδάσκονται τα γεγονότα και μόνο αυτά, δίχως πολιτικές κρίσεις και απόψεις. Τα παιδιά είναι βασικό να γνωρίζουν πρώτα τα γεγονότα για να μην γίνονται βορά στα χέρια επιτήδειων που με ευφιολογήματα και διάφορες αρλούμπες προσπαθούν να τους οδηγήσουν σε ακραίες θέσεις. Είναι γνωστό άλλωστε πως άτομα απαίδευτα γίνονται φανατικά και υπερασπίζονται σθεναρά ακραίες θέσεις που συνήθως είναι και λαθεμένες.

Dorian
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 424
Εγγραφή: 17 Φεβ 2004 20:07

Δημοσίευση από Dorian » 24 Μάιος 2005 10:39

Αγαπητέ Θεόφιλε διαφωνώ απόλυτα. Η παρουσίαση των γεγονότων δεν είναι ιστορία. Αν δεν παρουσιάσει κανείς το περιβάλλον μιας εποχής, τις σχέσεις αιτίου και αιτιατού, τις κοινωνικές και πολιτικές συσχετίσεις, τότε δεν κάνει ιστορία, κάνει κάτι άλλο το οποίο δεν ξέρω πώς λέγεται.

Ακόμα χειρότερα είναι όταν υπάρχουν σκόπιμες στρεβλώσεις. Για παράδειγμα, ο Ρήγας έχει καταξιωθεί στη συνείδηση όλων των Ελλήνων, μέσω της σχολικής ιστορίας, ώς ένα μέγιστος εθνικός αγωνιστής. Όμως ο Ρήγας δεν υπήρξε ποτέ εθνικός, αλλά ταξικός επαναστάτης. Μέγα μέρος των διεθνιστικών λαϊκών και εργατικών κινημάτων των αρχών του 20ου αιώνα στηρίχθηκαν στις απόψεις και τις ιδέες του Ρήγα. Κι ένα άλλο παράδειγμα, δεν υπάρχει Έλληνας που να μην ξέρει την Φιλική Εταιρεία. Όμως πόσοι ξέρουν την Φιλόμουσο Εταιρεία; Μάλλον λίγοι, βλέπετε η 2η ήταν μάλλον αντίθετη στην επανάσταση του 21, με μια λογική και ένα σχεδιασμό που δεν είναι της παρούσης.

Άβαταρ μέλους
Θεόφιλος
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 39
Εγγραφή: 22 Μάιος 2005 17:43

Δημοσίευση από Θεόφιλος » 26 Μάιος 2005 17:24

Φίλε Dorian,

Το να παρουσιάσει κανείς το περιβάλλον μιας εποχής και τους κοινωνικοπολιτικούς συσχετισμούς ελλοχεύει διάφορους κινδύνους. Ποιος θα το παρουσιάσει; Μήπως κινδυνεύουμε να πολιτικοποιήσουμε ή ακόμα χειρότερα να κομματικοποιήσουμε την ιστορία; Κατά την άποψή μου, η ιστορία που διδάσκεται στα παιδιά πρέπει να είναι απαλλαγμένη από κομματικές επιρροές. Τα μυαλά των παιδιών δεν έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν αυτά που λαμβάνουν και αυτή είναι η έννοια με την οποία έγραψα τα παραπάνω. Αυτό εννοούσα με την έκφραση "απλή παράθεση γεγονότων". Κι αν τώρα μιλάς για σκόπιμες στρεβλώσεις, φαντάσου τι θα γινόταν αν κάποιος, από οποιοδήποτε πολιτικό χώρο, έγραφε την ιστορία. Θα ήταν άμεσα απορριπτέα από όλους τους υπόλοιπους κοινωνικούς χώρους.

Αναφορικά τώρα με το Ρήγα, μπορεί να ήταν κατά την άποψή σου, ταξικός επαναστάτης, το αποτέλεσμα ωστόσο των ενεργειών ήταν η απελευθέρωση του έθνους. Οι απόψεις του Ρήγα, την εποχή που εκφράστηκαν, ήταν εξαιρετικά ακραίες και γι'αυτό πολεμήθηκαν και τόσο εκείνη την εποχή. Δεν νομίζω όμως ότι τότε είχαν κομματικό ή ταξικό χαρακτήρα. Μην ξεχνάς ότι και στα λοιπά εργατικά και λαϊκά κινήματα, ηγέτες και υποκινητές ήταν άτομα ανώτερης κοινωνικής τάξης. Θα τα χαρακτήριζαν αυτά ταξικούς αγώνες;

Άβαταρ μέλους
μιχάλης
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 07 Σεπ 2004 12:28

Δημοσίευση από μιχάλης » 27 Μάιος 2005 10:08

Dorian,

"καπέλωμα" στον Βελεστινλή δεν περίμενα.. Μακάρι όλοι οι "ταξικοί" επαναστάτες να ήταν σαν τον Ρήγα και με τους αγώνες τους να βοηθούσαν και όχι να υπονόμευαν την συνοχή του έθνους.

Και μπορεί οι ιδέες του να χρησιμοποιήθηκαν από εργατικά και διεθνιστικά κινήματα όπως λες, αλλά δεν βλέπω κανένα διεθνιστή να αναφέρει πως οι αγώνες του Διγενή στην Κύπρο ενέπνευσαν μεγάλους απελευθερωτικούς και ταξικούς αγώνες σε άλλα μέρη του κόσμου.

Πάντως επειδή δηλώνω άσχετος με τη Φιλόμουσο εταιρεία που αναφέρεις, θα εκτιμούσα κάποια πληροφόρηση.

Απάντηση