Μας διδάσκουν σωστή ιστορία στα σχολεία;

Μικρά και μεγάλα γεγονότα, γνωστές και άγνωστες πτυχές της ιστορίας, από την προϊστορία και την αρχαιότητα μέχρι σήμερα
Απάντηση
acoustics
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2005 00:06

Δημοσίευση από acoustics » 30 Μαρ 2007 20:38

Νομίζω ότι το ερώτημα εάν στα σχολεία διδάσκεται η ιστορία "σωστά" είναι λάθος. Το λάθος βρίσκεται στο "σωστά". Τι εννοούμε σωστά? Αυτή η λέξη δεν εκφράζει τίποτα απολύτως.
Για παράδειγμα, θέλουμε τα πιτσιρίκια να διδάσκονται την απόλυτη ιστορική αλήθεια? (εάν υπάρχει κάτι τέτοιο!) Μήπως θέλουμε τα πιτσιρίκια να διδάσκονται επίτηδες κάποια διαστρεβλωμένα στοιχεία προκειμένου να εξυπηρετούνται κάποιες σκοπιμότητες? (πχ για την ενίσχυση ή την αποδυνάμωση του έθνους-κράτους)
ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. Δηλαδή, τι χώρα οραματιζόμαστε όλοι μας, τα κόμματα, η κυβέρνηση, για να έχουμε τα χρόνια που έρχονται μποροστά μας.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 31 Μαρ 2007 00:55

acoustics έγραψε: ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ, ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΘΕΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. Δηλαδή, τι χώρα οραματιζόμαστε όλοι μας, τα κόμματα, η κυβέρνηση, για να έχουμε τα χρόνια που έρχονται μποροστά μας.
Το πολιτικώς ορθόν ώς ιστορικά αληθές;

Γιατί να πιστέψω την κατά Ρεπούση εκδοχή της ιστορίας και όχι την κατα Θουκιδίδη; Γιατί να πιστέψω τον Κουναλάκη και όχι τον Μακρυγιάννη;
Γιατί τον Μπίστη και όχι τον Παπαρηγόπουλο;

Γιατί να δώ τι οραματίζεται η Γιαννάκου και όχι ο Ελ. Βενιζέλος;
Γιατί να "αφεθώ" στα όνειρα του Καραμανλή ή του Παπανδρέου και όχι στον Πλάτωνα ή στον Λεωνίδα;

Μέχρι σήμερα πόλεμος χωρίς αίμα, χωρίς νεκρούς μπορεί να υπάρχει σε κάποια παραμύθια. Ακόμα και εκεί ο κακός λύκος τρώει την γιαγιά της κοκινοσκουφίτσας.

Δεν ρωτάω εσένα acoustics ρωτάω την κυρία Ρεπούση και τους "συγγραφείς" αυτού του βιβλίου.

Γιατί εμείς και ΜΟΝΟΝ εμείς θα πρέπει να αφοπλιστούμε;
Είναι πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης και των κομμάτων τούτη η χώρα να αφοπλιστεί;
Tasos Zakynthos

CostAdinOS
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 21 Μάιος 2005 17:13

Δημοσίευση από CostAdinOS » 31 Μαρ 2007 02:32

Γιατί εμείς και ΜΟΝΟΝ εμείς θα πρέπει να αφοπλιστούμε;
Είναι πολιτική της ελληνικής κυβέρνησης και των κομμάτων τούτη η χώρα να αφοπλιστεί;
Τάσο είναι ερωτήματα που πολλοί απο μας θα θέλαμε να μας απαντήσουν οι συγγραφείς και λοιποί υπεύθυνοι της συγγραφής των βιβλίων και της πολιτικής που απορρέει απο αυτά.
Παρακολουθώντας το θέμα τόσο του βιβλίου της Στ τάξης όσο και τις αντιπαραθέσεις που βοήθησε να βγούν στην επιφάνεια σχετικά με το τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας κάνω κάποιες πρόχειρες παρατηρήσεις.

1.Η παρούσα κυβέρνηση δείχνει να ακολουθεί την πολιτική της προηγούμενης στο θέμα της αποεθνικοποίησης της Ιστορίας μας (με την έννοια της πολιτικής στράτευσης δυστυχώς και όχι της αναζήτησης της Ιστορικής αλήθειας , αν μπορεί να υπάρξει τέτοια αναζήτηση στο πλαίσιο που έχουν αυτοί ορίσει ως πολιτικά ορθό).
2.Σε σχέση με το προηγούμενο στην έκδοση και σχεδιαζόμενη προώθηση των εγχειριδίων που εκδόθηκαν από το CDRSEE , φαίνεται να υπάρχει παρέμβαση εξωθεσμικών (ξένες πρεσβείες - πολυεθνικές κτλ)παραγόντων (η έκταση και η μορφή της παρέμβασης είναι υπο συζήτηση , το ίδιο και ο ρόλος των ντόπιων φορέων που ανέλαβαν την ΄΄εργολαβία΄΄)
3..Υπάρχει μια περίεργη σύμπνοια στο πλαίσιο ΜΜΕ – πολιτικής – ιδεολογικής εξουσίας για κατασυκοφάντηση – ομογενοποίηση των αντίθετων από το κυρίαρχο δόγμα της ΄΄αποεθνικοποίησης΄΄ απόψεων.
4.Φαίνεται τα μεγάλα deal της Ελληνικής μεγαλοαστικής τάξης με την Τουρκία καθώς και η ανάπτυξη ανισομερούς σχέσης με αυτή στο γεωπολιτικό επίπεδο χρειάζεται μεταξύ άλλων ΚΑΙ την πολιτική στράτευση της ΄΄αποεθνικοποίησης΄΄ και το χτύπημα στην Εκκλησία ως ενός εκ των συνεκτικών θεσμών της κοινωνίας μας.

Αλλά το θέμα έχει πάρα πολλές διαστάσεις που ξεκινάνε από την επιστημονική επάρκεια των διδασκόντων στα σχολεία , από το ρόλο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , την γεωπολιτική στρατηγική των μεγάλων δυνάμεων στον ευρύτερο χώρο , την ΄΄ιδιαιτερότητα΄΄ της Ελληνικής κοινωνίας , το ρόλο της λεγόμενης προοδευτικής διανόησης στα Πανεπιστήμια και ειδικότερα την υπερ-προβολή συγκεκριμένων απόψεων από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα με παράλληλο θάψιμο διαστρέβλωση άλλων απόψεων και πολλά άλλα θέματα.

acoustics
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2005 00:06

Δημοσίευση από acoustics » 31 Μαρ 2007 09:36

Ίσως δεν έγινα κατανοητός προηγουμένως. Αυτό που θέλω να πως είναι ότι δεν φταίνε οι συγγραφείς του βιβλίου, αλλά το υπουργείο παιδείας που θα έπρεπε να δώσει ουσιαστικές κατευθύνσεις στους συγγραφείς για το τι είδους βιβλίο θέλει, σύμφωνα πάντα με το όραμα(?) που έχει η κυβέρνηση για το μέλλον του τόπου και της κοινωνίας που έρχεται.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 31 Μαρ 2007 10:51

Σύνταγμα της Ελλάδος. Αρθρο 16 παράγραφος 2
"Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Κράτους και έχει σκοπό την ηθική επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και την διάπλασή τους σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες"

Τι δουλειά έχει η Γιαννάκου; Τι δουλειά έχει το Υπουργείο Παιδείας;
Το Σύνταγμα είναι σαφές!
Δεν νομίζω ότι μας αφορούν τα οράματα των διαφόρων δημοσίων υπαλλήλων αλλά το τι λέει ο βασικός νόμος του κράτους.
Tasos Zakynthos

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 31 Μαρ 2007 11:22

Συνεχίζω:
Σύμφωνα με το νόμο 1566 «τα διδακτικά βιβλία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς συγγράφονται σύμφωνα με τα αναλυτικά προγράμματα» κι όχι σύμφωνα με τις ιδεοληπτικές θεωρήσεις και τα πολιτικά προτάγματα της όποιας συγγραφικής ομάδας.
Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 1 του νόμου 1566 / ’85, η αποστολή της Π. Ε. συνίσταται, μεταξύ άλλων, στο να υποβοηθεί τους μαθητές μας, ώστε αυτοί:

Α. Να εμπνέονται και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης.
Β.Να ενημερώνονται και να ασκούνται πάνω στη σωστή και ωφέλιμη χρήση των αξιών της λαϊκής μας παράδοσης.
Γ. Να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.
Δ. Να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον πολιτισμό.


Αυτά λένε πάνω κάτω οι νόμοι και το Σύνταγμα.
Τώρα άν η Γιαννάκου ο Ευθυμίου ο Μπίστης ο Κουναλάκης ή η Ρεπούση θεωρούν εαυτόν υπεράνω του νόμου εμείς καλά κάνουμε και συζητάμε
Tasos Zakynthos

acoustics
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2005 00:06

Δημοσίευση από acoustics » 31 Μαρ 2007 18:15

Τάσος Χαρτάς έγραψε: Δεν νομίζω ότι μας αφορούν τα οράματα των διαφόρων δημοσίων υπαλλήλων αλλά το τι λέει ο βασικός νόμος του κράτους.
Δεν μιλάω για οράματα δημοσίων υπαλλήλων, αλλά για το όραμα της δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης της χώρας, η οποία υποτίθεται ότι κάθε φορά εκλέγεται για το πολιτικό πρόγραμμα που προαναγγέλει πριν από κάθε εκλογές για όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, και οπωσδήποτε της παιδείας.

acoustics
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 40
Εγγραφή: 06 Ιούλ 2005 00:06

Δημοσίευση από acoustics » 31 Μαρ 2007 18:18

Τάσος Χαρτάς έγραψε: Α. Να εμπνέονται και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης.
Β.Να ενημερώνονται και να ασκούνται πάνω στη σωστή και ωφέλιμη χρήση των αξιών της λαϊκής μας παράδοσης.
Γ. Να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.
Δ. Να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον πολιτισμό.
Τα Α και Β αντιτίθενται στα Γ και Δ!

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 31 Μαρ 2007 23:56

acoustics έγραψε:
Τάσος Χαρτάς έγραψε: Δεν νομίζω ότι μας αφορούν τα οράματα των διαφόρων δημοσίων υπαλλήλων αλλά το τι λέει ο βασικός νόμος του κράτους.
Δεν μιλάω για οράματα δημοσίων υπαλλήλων, αλλά για το όραμα της δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης της χώρας, η οποία υποτίθεται ότι κάθε φορά εκλέγεται για το πολιτικό πρόγραμμα που προαναγγέλει πριν από κάθε εκλογές για όλους τους τομείς δραστηριοτήτων, και οπωσδήποτε της παιδείας.
Μίλησα για δημόσιους υπαλλήλους εννοώντας δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση. Σε μια Δημοκρατία όσο δημοκρατικά και να είναι εκλεγμένος κάποιος ποτέ δεν είναι υπεράνω του νόμου.
Είναι κάτι που συχνά πυκνά το ξεχνάμε στην Ελλάδα acoustics. Κανένας πολιτικός έστω και άν έχει εκλεγεί από το 90% του λαού δεν μπορεί να μην σέβεται τον νόμο, ότι οράματα και άν έχει.
Μπορεί να τον αλλάξει (τον νόμο) αλλά όσο υπάρχει πρέπει να είναι σεβαστός.
Αυτό είναι Δημοκρατία!
Tasos Zakynthos

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 01 Απρ 2007 00:09

acoustics έγραψε:
Τάσος Χαρτάς έγραψε: Α. Να εμπνέονται και να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης.
Β.Να ενημερώνονται και να ασκούνται πάνω στη σωστή και ωφέλιμη χρήση των αξιών της λαϊκής μας παράδοσης.
Γ. Να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας.
Δ. Να σέβονται τις ανθρώπινες αξίες και να διαφυλάσσουν και προάγουν τον πολιτισμό.
Τα Α και Β αντιτίθενται στα Γ και Δ!
Η πίστη πρός την πατρίδα την θρησκεία και οι αξίες της λαϊκής παράδοσης ενός λαού έρχονται σε αντίθεση με την πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και με τις πανανθρώπινες αξίες και τον πολιτισμό.
Αλήθεια τι είναι πολιτισμός;
Ειληκρινά θα θελα να μάθω τις πηγές σου. Που το στηρίζεις; Σε ποιά φιλοσοφία;
Tasos Zakynthos

Απάντηση