Ο Χριστιανισμός και η Αγία Γραφη στο μικροσκόπιο

Θρησκεία & πίστη, εσωτερισμός και υπαρξιακές αναζητήσεις
Απάντηση
micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 12 Νοέμ 2005 12:02

Όσον αφορά τις συμπληρώσεις που κάνεις στα εδάφια που παραθέτω θέλω να πω το εξής: θέλησες, γράφεις, να με βοηθήσεις λίγο να δω συμπληρωμένα λίγα από τα αποσπάσματα που έδωσα ώστε όλοι να κατανοήσουμε καλύτερα το νόημα τους.
Αφήνεις μάλιστα την αιχμή ότι κακόβουλα παράθεσα αποσπάσματα ώστε να παρερμηνεύσω τα εδάφια.

Λυπούμαι πολύ αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζεις. Αυτό το τροπάρι περί ερμηνείας έχω την εντύπωση ότι έχει παραγίνει. Μόνο όσοι είναι πιστοί μπορούν να ερμηνεύσουν τη Γραφή! Οι άλλοι μήπως έχουν διανοητικό πρόβλημα φίλε; (και όσοι ασπάζονται παρόμοια άποψη). και γιατί να μην συμβαίνει και το ανάποδο δηλαδή οι πιστοί να θέλουν να τα προσαρμόζουν όλα σύμφωνα με τα πιστεύω τους;
Σημειώνω ότι το ίδιο ισχύει και για το Κοράνι και με τον ίδιο τρόπο απαντούν και οι ισλαμιστές.
Ρωτώ λοιπόν. Για ποιο λόγο ήρθε στη γη ο γιος του θεού; Για να οδηγήσει τον κόσμο στη σωτηρία αφού τα μέχρι τότε συστήματα δεν οδηγούσαν στη σωτηρία αλλά στην καταστροφή είναι η απάντηση. Ωραία, αφού ήρθε γι αυτό το σκοπό θα έπρεπε να μιλά στον κόσμο με τα πιο απλά λόγια και όχι με γρίφους που χρειάζεται γνώση για να τους αποκωδικοποιήσεις.
Aλλωστε ο Απ. Παύλος διαβεβαιώνει ότι όσα είπαν στον κόσμο είναι τόσο απλά ώστε να τα καταλαβαίνει ο καθένας. Τώρα (εδώ και αιώνες δηλαδή) μας λένε ότι δεν μπορεί ο καθένας να ερμηνεύσει το λόγο του θεού διότι είναι δύσκολος και πολύπλοκος κλπ, κλπ. Φαύλος κύκλος!!!

Όσον αφορά τα εδάφια τα οποία συμπληρώνεις έχω να παρατηρήσω ότι με τις προσθήκες τίποτε δεν αλλάζει από το νόημα. Ας δούμε μερικά:

Δικό μου: «Θα παραδώσει ο αδελφός τον αδελφό στο θάνατο και ο πατέρας το παιδί του και θα επαναστατήσουν τα παιδιά εναντίον των γονέων τους και θα τους θανατώσουν». (Κατά Ματθαίον Ι΄ 21).
Δικό σου: 22 ΚΑΙ ΘΕΛΕΤΕ ΕΙΣΘΑΙ ΜΙΣΟΥΜΕΝΟΙ ΥΠΟ ΠΑΝΤΩΝ ΔΙΑ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ Ο ΔΕ ΥΠΟΜΕΙΝΑΣ ΕΩΣ ΤΕΛΟΥΣ ΟΥΤΟΣ ΘΕΛΕΙ ΣΩΘΗ ( Κατά Ματθαίον Ι 22).

Τι αλλάζει εδώ από το νόημα με την προσθήκη; Τίποτε. Αντίθετα ενισχύει το πρώτο. Ότι η έλευσή του θα φέρει διχόνοιες και σκοτωμούς, θα διαλυθούν οικογένειες κλπ, αλλά μη νοιάζεστε γι αυτό, εσείς να βλέπετε τον εαυτό σας, όσοι μείνετε πιστοί σε μένα θα σωθείτε.

Και αυτό το διακηρύσσει ξεκάθαρα πιο κάτω:
•«Μη νομίζετε ότι ήλθα να φέρω ειρήνη στη γη. Δεν ήλθα να φέρω ειρήνη, αλλά μάχαιρα. Ήλθα να διχάσω κάθε άνθρωπο εναντίον του πατέρα του και κάθε θυγατέρα εναντίον της μητέρας της... Και εχθροί του κάθε ανθρώπου θα γίνουν οι συγγενείς του. Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή την μητέρα του περισσότερο από μένα δεν μου είναι άξιος. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή την κόρη του περισσότερο από μένα δεν μου είναι άξιος». (Κατά Ματθαίον Ι΄ 34-37).
38 ΚΑΙ ΟΣΤΙΣ ΔΕΝ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟΝ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΟΠΙΣΩ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΕΜΟΥ 39 ΟΣΤΙΣ ΕΥΡΗ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΑΥΤΟΥ ΘΕΛΕΙ ΑΠΟΛΕΣΕΙ ΑΥΤΗΝ ΚΑΙ ΟΣΤΙΣ ΑΠΟΛΕΣΗ ΤΗΝ ΖΩΗΝ ΑΥΤΟΥ ΔΙ ΕΜΕ ΘΕΛΕΙ ΕΥΡΕΙ ΑΥΤΗΝ (Κατά Ματθαίον 38-39)

Πιστεύω ότι εδώ έχουμε μια παραλλαγή του Τζιχάτ, του ιερού πολέμου.
Την ίδια περίπου σημασία έχουν και τα υπόλοιπα που παραθέτω.
Και έχω την εντύπωση φίλε μου ότι όλα αυτά μπορεί να λέγονται μεταφορικά αλλά έχουν και την κυριολεκτική εξήγηση τους. Aλλωστε όλα αυτά τα έζησε η ανθρωπότητα στην πράξη.

Υ.Γ. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και για να ξέρετε σε ποιο πλαίσιο κινούμαι, δηλώνω αγνωστικιστής, κατά συνέπεια μη θρησκευόμενος.
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 12 Νοέμ 2005 12:06

Φίλε MARD!

Γράφεις ότι
«ο φόβος της κόλασης μπορεί να οφείλεται
α) στην άγνοια του πόσο μας αγαπά ο Θεός, και στη λανθασμένη πεποίθηση ότι είναι εκδικητικός και θέλει να μας τιμωρήσει. Αυτό δεν έχει τη ρίζα του στην Α.Γ. αλλά στην κακή κατανόησή της».
Έχω την άποψη ότι αυτό είναι μια υπεραπλούστευση των πραγμάτων. Οι πιστοί ξεκινούν πάντοτε από την αντίληψη – την πίστη – ότι ο θεός τους είναι καλός και αγαθός ενώ οι υπόλοιποι είναι κακοί και σατανάδες. Δεν πιστεύω ότι η άποψη περί κακού ή εκδικητικού θεού είναι κακή κατανόηση της Α.Γ. Διάβασε από την Π. Διαθήκη τις «10 εντολές» και όχι μόνο. Και ελπίζω να μην ακούσω και πάλι το επιχείρημα ότι άλλο Παλαιά και άλλο Καινή. :roll:

β) Δηλαδή υπάρχουν μόνο δύο ειδών καταστάσεις προσέγγισης του Θεού - αγαπητική ή αδιάφορη / εχθρική; Δηλαδή άσπρο ή μαύρο; Μέση λύση δεν υπάρχει;

Όσον αφορά τους οδοδείκτες, έχω την εντύπωση ότι τα πράγματα δεν είναι έτσι. Εδώ έχουμε ένα θεό που απαιτεί αποκλειστική λατρεία, απαιτεί αποκλειστικότητα και επιβάλλει ένα σωρό περιορισμούς. Αυτοί οι περιορισμοί δεν είναι τίποτε άλλο παρά έκφραση των απόψεων εκείνων που δημιούργησαν αυτή τη θρησκεία και αντικατοπτρίζουν τη δική τους αντίληψη περί ζωής. Σεβαστό. Εκείνο που δεν δέχομαι είναι να θεωρούν αυτή την αντίληψη ως τη μοναδική ορθή και όλοι οι άλλοι είναι για πέταμα.

Ποιοι παπικοί ανέπτυξαν μανία με τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη; Εδώ στην Κύπρο βλέπουμε από τηλεοράσεως εκπομπές με θεολόγους που δηλώνουν πλατωνικοί και αριστοτελικοί και σε μια προσπάθεια να πείσουν για την ενότητα ελληνικού και χριστιανικού πνεύματος άλλους από αυτούς τους δύο δεν αναφέρουν.
Πήγαινε και μια βόλτα στο Aγιο Όρος και σε άλλα μοναστήρια και θα δεις τοιχογραφίες με αυτούς τους δύο.
Πιστεύω ότι δεν είναι τυχαίο ότι αυτοί οι δύο θεωρούνται από μια σχολή της φιλοσοφίας σαν οι αντιδραστικοί φιλόσοφοι.
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 12 Νοέμ 2005 12:08

Τα δύο περισταυικά με τον Ιούδα πώς ερμηνεύονται; Με ενδιαφέρει πραγματικά η άποψη σας.
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 12 Νοέμ 2005 18:43

micho έγραψε:Φίλε Τάσο
Σημειώνω ότι δεν κάνω εγώ τη μετάφραση αλλά αντιγράφω από την Καινή Διαθήκη εκδόσεις Βιβλική Εταιρία με βούλες και υπογραφές της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου και των Πατριαρχείων.

 Η μετάφραση του Βάμβα αναφέρει: «και θέλουσι ρίψει ΑΥΤΟΥΣ…».
 Το ίδιο και η μετάφραση εκδόσεις ΛΟΓΟΣ, όπως και του Τρεμπέλα.

Κατά συνέπεια δεν είμαι εγώ που έγραψα λάθος, κοίταξε τη δική σου μετάφραση.
Εγώ φίλε έχω τη μετάφραση της αποστολικής διακονίας. Και λέει: "Εκείνος που σπέρνει τον καλόν σπόρον, είναι ο Υιός του ανθρώπου. Το δε χωράφι είναι ο κόσμος. Ο καλός σπόρος είναι οι υιοί της βασιλείας, τα δε ζιζάνια είναι οι υιοί του πονηρού. Ο εχθρός που τα έσπειρε είναι ο διάβολος, ο δε θερισμός είναι το τέλος του κόσμου, και οι θερισταί είναι οι άγγελοι. Όπως λοιπόν μαζεύονται τα ζιζάνια και καίονται, έτσι θα γίνη και εις το τέλος του κόσμου τούτου. Θα αποστείλη δηλαδή ο Υιός του ανθρώπου τους αγγέλους του και θα μαζέψουν από το βασίλειόν του όλα τα σκάνδαλα και όσους κάνουν την ανομίαν, και θα τους ρίξουν εις το καμνίνι που καίει. Εκεί θα είναι το κλάμα και το τρίξιμο των δοντιών. Τότε οι δίκαιοι θα λάμψουν όπως ο ήλιος εις την βασιλείαν του Πατέρα τους. εκείνος που έχει αυτιά δια να ακούη ας ακούη" Ματθ. 13.37-13.43
Και σε ρωτάω: που είδες αυτές τις βλακείες για ιερό πόλεμο... εδώ λέει καθαρά ότι όταν έρθει το τέλος του κόσμου θα χωρίσουνε οι άγγελοι τους καλούς από τους κακούς... οι άγγελοι όχι οι άνθρωποι, όχι οι χριστιανοί... και τι σε πειράζει εσένα ρε μεγάλε; Τι δουλειά έχουνε οι καλοί με τους κακούς... ίσα κι όμοια είναι; Δεν πρέπει κάποτε να τιμωρηθούνε όλα τα καθάρματα κι όλοι οι παιδεραστές και οι κλέφτες και οι δολοφόνοι... αυτοί που έχουνε στα χέρια τους χρήμα κι ο κόσμος τους προσκυνάει και κάνουνε όσα εγκλήματα θέλουνε... εσύ έρχεσαι τώρα να μας τους υπερασπίσεις; Δε ντρεπόμαστε λίγο λέω γω

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 12 Νοέμ 2005 18:48

micho έγραψε:Όσον αφορά τις συμπληρώσεις που κάνεις στα εδάφια που παραθέτω θέλω να πω το εξής: θέλησες, γράφεις, να με βοηθήσεις λίγο να δω συμπληρωμένα λίγα από τα αποσπάσματα που έδωσα ώστε όλοι να κατανοήσουμε καλύτερα το νόημα τους.
Αφήνεις μάλιστα την αιχμή ότι κακόβουλα παράθεσα αποσπάσματα ώστε να παρερμηνεύσω τα εδάφια.

Λυπούμαι πολύ αλλά τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως τα παρουσιάζεις. Αυτό το τροπάρι περί ερμηνείας έχω την εντύπωση ότι έχει παραγίνει. Μόνο όσοι είναι πιστοί μπορούν να ερμηνεύσουν τη Γραφή! Οι άλλοι μήπως έχουν διανοητικό πρόβλημα φίλε; (και όσοι ασπάζονται παρόμοια άποψη). και γιατί να μην συμβαίνει και το ανάποδο δηλαδή οι πιστοί να θέλουν να τα προσαρμόζουν όλα σύμφωνα με τα πιστεύω τους;
.
Μεγάλε δεν έχουμε διανοητικό πρόβλημα... το βλέπουμε καθαρά ότι άλλο λένε τα εδάφια έτσι όπως μας τα έγραψες εσύ κι άλλο ολόκληρα... όπως μας τα έγραψε ο Τάσος
τώρα αν είσαι κακόβουλος ή όχι είναι δικό σου πρόβλημα... όταν κάποιος μπαίνει σε φόρουμ δε σημαίνει ότι θα είναι και καλόβουλος

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 12 Νοέμ 2005 18:54

micho έγραψε:β) Δηλαδή υπάρχουν μόνο δύο ειδών καταστάσεις προσέγγισης του Θεού - αγαπητική ή αδιάφορη / εχθρική; Δηλαδή άσπρο ή μαύρο; Μέση λύση δεν υπάρχει;
.
Εγώ μεγάλε τόσα χρόνια στον κόσμο μόνο αυτές τις τρεις έχω δει... τώρα αν εσύ έχεις δει κι άλλες πες μας να μάθουμε
εσύ που λες ότι είσαι αγνωστικιστής αλήθεια που ανήκεις... τον αγαπάς το Θεό... τον εχθρεύεσαι ή σου είναι αδιάφορος;

micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 12 Νοέμ 2005 20:43

1. Νομίζω ότι το ζήτημα με το "τους" ή τα "τα" έχει λυθεί.

2. Φίλε με παρεξήγησες. Εγώ δεν είπα ότι όσοι είναι πιστοί έχουν διανοητικό πρόβλημα. Επειδή προκύπτει πάντα το θέμα της ερμηνείας ρώτησα αν μόνο οι πιστοί μπορούν να ερμηνευουν σωστά και οι άλλοι όχι. Και διερωτήθηκα αν οι... άλλοι έχουν διανητικό πρόβλημα.

3. Εγώ ούτε ειρωνεύτηκα κανένα ούτε του επιτέθηκα. Εθεσα ερωτήματα. Και όπως σέβομαι τους συνομιλητές μου νομίζω ότι και οι άλλοι πρέπει να με σέβονται.
Ναι είμαι αγνωστικιστής. Κια ως τέτοιος γνωρίζω και άλλες παραμέτρους από αυτές τις προσεγγίσεις. Είναι κι αυτός που δεν εντάσσεται μέσα στις αναφερόμενες κατηγορίες και ΨΑΧΝΕΙ! Και για να ψάχνει σημαίνει ότι δεν έχει καταλήξει για να έχει αγαπητική ή αδιάφορη ή εχθρική στάση απένατι στο θεό.
Και μια άλλη παράμετρος του θέματος είναι του τι εστί θεός και πώς καθορίζεται, πώς εκφράζεται και πώς δρα.

Αυτά προς το παρόν...
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

Άβαταρ μέλους
nous
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 13 Οκτ 2005 09:39

Εικόνες Ελλήνων Φιλοσόφων στις Εκκλησίες

Δημοσίευση από nous » 12 Νοέμ 2005 21:32

Μικρό παράπλευρο σχόλιο εκτός θέματος ( ; ):
Πήγαινε και μια βόλτα στο Aγιο Όρος και σε άλλα μοναστήρια και θα δεις τοιχογραφίες με αυτούς τους δύο. (=Πλάτωνα & Αριστοτέλη)
Αυτό είναι πράγματι ένα πολύ ενδιαφέρον φαινόμενο, το οποίο αποστομώνει πλήθος ..μεταμεσονύκτιων κραυγών όψιμης προγονοπληξίας. ;)
Και βέβαια αυτό παρατηρείται όχι μόνο στο Aγιο Όρος, αλλά και σε πολλά άλλα μοναστήρια και ναούς της Βαλκανικής. Κι όχι μόνο αυτοί, αλλά και πλήθος άλλοι φιλόσοφοι, π.χ. Ηράκλειτος, Πλούταρχος, Σωκράτης, Σόλων κλπ.

http://www.nlg.gr/db/icon/a1963/390.gif

http://www.nlg.gr/db/icon/a1963/400.gif

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε:
Εικόνες Ελλήνων Φιλοσόφων στις Εκκλησίες
του Καθηγητή Πανεπιστημίου Κωνσταντίνου Σπετσιέρη


το οποίο βρίσκεται on-line εδώ:
http://www.nlg.gr/epet/all1.asp?id=426&pg=0
Λάθε βιώσας

Άβαταρ μέλους
nous
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 13 Οκτ 2005 09:39

Ποιος μπορεί να κατανοήσει την Αγία Γραφή;

Δημοσίευση από nous » 12 Νοέμ 2005 22:40

Επί της ουσίας, ο φίλος micho έκανε μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση:
Αυτό το τροπάρι περί ερμηνείας έχω την εντύπωση ότι έχει παραγίνει. Μόνο όσοι είναι πιστοί μπορούν να ερμηνεύσουν τη Γραφή! Οι άλλοι μήπως έχουν διανοητικό πρόβλημα φίλε; (και όσοι ασπάζονται παρόμοια άποψη). και γιατί να μην συμβαίνει και το ανάποδο δηλαδή οι πιστοί να θέλουν να τα προσαρμόζουν όλα σύμφωνα με τα πιστεύω τους;
Η απάντηση κατά κάποιον τρόπο, φίλε micho, ξεκινά από τα δικά σου λεγόμενα: :)

Για ποιο λόγο ήρθε στη γη ο γιος του θεού; Για να οδηγήσει τον κόσμο στη σωτηρία αφού τα μέχρι τότε συστήματα δεν οδηγούσαν στη σωτηρία αλλά στην καταστροφή είναι η απάντηση. Ωραία, αφού ήρθε γι αυτό το σκοπό θα έπρεπε να μιλά στον κόσμο με τα πιο απλά λόγια και όχι με γρίφους που χρειάζεται γνώση για να τους αποκωδικοποιήσεις.
Aλλωστε ο Απ. Παύλος διαβεβαιώνει ότι όσα είπαν στον κόσμο είναι τόσο απλά ώστε να τα καταλαβαίνει ο καθένας.
Όντως έτσι είναι τα πράγματα! Ο πιστός με αγνή καρδιά κάθε εποχής δεν χρειάζεται να έχει ..διδακτορικό στην φιλοσοφία για να αντιληφθεί τις βασικές αρχές του χριστιανισμού και να ακολουθήσει στην πράξη το παράδειγμα του Χριστού και -το κυριότερο!- να επιβεβαιώσει στη ζωή του τις επαγγελίες της Αγίας Γραφής. Απλά πράγματα είναι η Αγία Γραφή. Κι αυτό είναι δείγμα βαθιάς σοφίας, της οποίας βασικό γνώρισμα είναι η απλότητα. Γνήσιοι χριστιανοί επιβεβαιώνουν, συνάντησαν ακόμα και στη σημερινή εποχή ψυχές καθαρές στον κόσμο, οι οποίες είχαν -εν αγνοία τους- είχαν πνευματικά βιώματα εφάμιλλα μοναχών ασκητών της ερήμου! Σε αυτό λοιπόν συμφωνούμε.

Εδώ όμως νομίζω ότι ο σχολιασμός σου αστοχεί:
Τώρα (εδώ και αιώνες δηλαδή) μας λένε ότι δεν μπορεί ο καθένας να ερμηνεύσει το λόγο του θεού διότι είναι δύσκολος και πολύπλοκος κλπ, κλπ. Φαύλος κύκλος!!!
Κανείς -εδώ- νομίζω ότι δεν έθεσε ζήτημα δυσκολίας ή πολυπλοκότητας. Ένα ζήτημα που τίθεται είναι αυτό της "μετάφρασης" της Αγίας Γραφής, η με διάκριση εφαρμογή της στην πράξη, καθώς και οι θεολογικές προεκτάσεις, οι οποίες ίσως δεν μας είναι ορατές. Γιατί οι εντολές, αλλά και όλη η Αγία Γραφή έχει βάθος ανεξάντλητο, και το κάθετι έχει πολλά περιθώρια εμβάθυνσης όσο προχωρούμε στην πράξη.

Ας πάρουμε το παράδειγμα μιας εντολής: Ου φονεύσεις. Ποιος άραγε διαφωνεί; Όμως η εντολή εξαντλείται εκεί; Ή τι γίνεται σε περίπτωση διλημμάτων; Π.χ. όταν πρόκειται για την αντίσταση σε έναν τύραννο τι γίνεται; Τι θα μας οδηγήσει άραγε στην σωτηρία, τι μας προάγει στην αναζήτηση και συνάντηση με τον Θεό; Η υποταγή ή η υπεράσπιση της ελευθερίας; Δεν είναι άραγε προφανές, θα πει κανείς. Και όμως κάποιες "χριστιανικές" ομάδες παρανοώντας αυτή την εντολή, αρνούνται κάθε μορφή άμυνας! Ιδού η ανάγκη διάκρισης και φωτισμού εκ μέρους του διδασκάλου, ερμηνευτού για την ορθή ερμηνεία.
Ή πάλι μιλώντας για προεκτάσεις, οι εκτρώσεις, δεν είναι μια μορφή φόνου; Και προχωρώντας ακόμα βαθύτερα στην εφαρμογή του ου φονεύεσεις, ο Χριστός επεκτείνει το πεδίο πάλης για την εφαρμογή της εντολής αυτής μέσα μας, στην ίδια την καρδιά μας: Θύμωσες, οργίστηκες; Είναι σαν να σκότωσες...

Γιατί άραγε δεν μπορούμε όλα αυτά να τα αντιληφθούμε μόνοι μας; Μα γιατί νομίζω διότι όλοι μας έχουμε απομακρυνθεί από την παιδική αγνή καρδιά, στην οποία απερίφραστα ανήκει η Βασιλεία των Ουρανών!
Πως και ποιος λοιπόν θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε στη ζωή μας σταδιακά και με ασφάλεια σε αυτή την "στενή οδό"; Η λογική υπαγορεύει να προσφεύγουμε σε όσους έχουν δουλέψει περισσότερο και έχουν προχωρήσει παρακάτω, όπως ένας αθλητής χρειάζεται την καθοδήγηση του προπονητή.

Έτσι ερχόμαστε στο αρχικό ζήτημα: ποιος τελικά μπορεί να ερμηνεύσει/κατανοήσει ορθά την Αγία Γραφή; Νομίζω ότι το κεντρικό ζήτημα είναι η δική μας εσωτερική προαίρεση, ο δικός μας στόχος και κίνητρο μελέτης της Αγίας Γραφής, αλλά και βέβαια ο βαθμός που έχουμε προχωρήσει στην απόκτηση της "αγνότητας της καρδιάς".
Ούτε ο (οποιοσδήποτε) πιστός αποκτά αυτομάτως ...full access ;) σε όλο το βάθος της γνώσης της Αγίας Γραφής, αλλά ούτε βέβαια και ο μη-θρησκεύων είναι εξ' ορισμού αποκομμένος. Αλλά είναι οπωσδήποτε δείγμα επιπολαιότητας & ψευδαίσθηση να νομίζουμε ότι μόνοι μας μπορούμε να προσπελάσουμε τα άρρητα βάθη της Αγίας Γραφής.

Φιλικά, :)
Λάθε βιώσας

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 12 Νοέμ 2005 23:37

micho έγραψε:1. Νομίζω ότι το ζήτημα με το "τους" ή τα "τα" έχει λυθεί.

2. Φίλε με παρεξήγησες. Εγώ δεν είπα ότι όσοι είναι πιστοί έχουν διανοητικό πρόβλημα. Επειδή προκύπτει πάντα το θέμα της ερμηνείας ρώτησα αν μόνο οι πιστοί μπορούν να ερμηνευουν σωστά και οι άλλοι όχι. Και διερωτήθηκα αν οι... άλλοι έχουν διανητικό πρόβλημα.

3. Εγώ ούτε ειρωνεύτηκα κανένα ούτε του επιτέθηκα. Εθεσα ερωτήματα. Και όπως σέβομαι τους συνομιλητές μου νομίζω ότι και οι άλλοι πρέπει να με σέβονται.
Ναι είμαι αγνωστικιστής. Κια ως τέτοιος γνωρίζω και άλλες παραμέτρους από αυτές τις προσεγγίσεις. Είναι κι αυτός που δεν εντάσσεται μέσα στις αναφερόμενες κατηγορίες και ΨΑΧΝΕΙ! Και για να ψάχνει σημαίνει ότι δεν έχει καταλήξει για να έχει αγαπητική ή αδιάφορη ή εχθρική στάση απένατι στο θεό.
Και μια άλλη παράμετρος του θέματος είναι του τι εστί θεός και πώς καθορίζεται, πώς εκφράζεται και πώς δρα.

Αυτά προς το παρόν...
Η απάντηση του nous με καλύπτει... κι αυτός που ψάχνει για κάποιο λόγο ψάχνει... μπορεί να ψάχνει για να μάθει περισσότερα αλλά έχει μέσα του κάτι όταν ψάχνει... μπορεί το κάτι να είναι ότι θέλει να αποδείξει ότι οι χριστιανοί είναι βλάκες... ή ότι ο Θεός είναι κακός... πάντως εγώ δεν έχω βρει πολλούς αγνωστικιστές που να συζητάνε με χριστιανούς για την αγία γραφή... βαριούνται να το κάνουν... αλλά ο αρχιπαγάνας ο Βερέττας μια φορά βγήκε στην τηλεόραση κι έλεγε ψέματα ότι είναι άθεος

Απάντηση