ΚΑΛΟΣ Η ΚΑΚΟΣ ?

Θρησκεία & πίστη, εσωτερισμός και υπαρξιακές αναζητήσεις
ΠΟΣΕΙΔΩΝ
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 14:31

Δημοσίευση από ΠΟΣΕΙΔΩΝ » 14 Μαρ 2005 18:48

Σε τελική ανάλυση όλα τα όντα στηριζόμενα στα ένστικτα είναι κακά απο την φύση τους. Η προσπάθεια επιβολής τους στο πιό αδύναμο τα δείχνει όλα. Ο άνθρωπος μόνο άν και είναι επίσης κακός απο την φύση του έχει τα προσόντα να ξεπεράσει την κακία του αλλά δέν το κάνει σχεδόν ποτέ ή πολύ σπάνια. Η προσκόλληση του στην ύλη είναι αντιδραστικός παράγοντας και με το όπλο του πνεύματος σε κακή χρήση γίνεται πολύ καταστροφικότερος απο τα ζώα!

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 15 Μαρ 2005 07:03

Ποσειδώνα δεν με κατάλαβες
και με το όπλο του πνεύματος σε κακή χρήση γίνεται πολύ καταστροφικότερος απο τα ζώα!
Μίλησα για ανθρώπινη μεζούρα. Καλός κακός καταστροφικός είναι όλα ανθρώπινες έννοιες που η απόλυτότητα τους δεν προσφέρεται για μια φιλοσοφική συζήτηση.
Ακόμα και η λέξη καταστροφή έχει να κάνει αποκλειστικά με τον ανθρώπινο τρόπο σκέψης. Καταστροφή ας πούμε ενός μέρος του πλανήτη μας δίνει το δικαίωμα σε κάποια άλλη μορφή ζωής να εποικίσει σε αυτό το μέρος.
Tasos Zakynthos

Άβαταρ μέλους
αλεξης
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: 02 Σεπ 2005 08:01

Δημοσίευση από αλεξης » 07 Σεπ 2005 04:51

μπηκα μαλλον καπως αργα στη συζητηση αλλα δεν πειραζει. Λοιπον η αποψη μου για το πως γεννιεται ενας ανθρωπος καλος η κακος ειναι καπως διαφορετικη απο τις απαντησεις σας. Γιατι εγω πιστευω οτι γεννιεται ελευθερος για να διαλεξει!!! το κακο ομως ειναι οτι μικρος δεν εχει τη σωστη κριση. Γι αυτο παιζει ρολο το σχολειο,η οικογενεια,η θρησκεια, το κρατος και ολα τα σχετικα...
ολα βασιζονται στο σχεδιο Του.

ΠΟΣΕΙΔΩΝ
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 450
Εγγραφή: 06 Σεπ 2004 14:31

Δημοσίευση από ΠΟΣΕΙΔΩΝ » 07 Σεπ 2005 12:09

το κακο ομως ειναι οτι μικρος δεν εχει τη σωστη κριση. Γι αυτο παιζει ρολο το σχολειο,η οικογενεια,η θρησκεια, το κρατος και ολα τα σχετικα...
Συμφωνώ οτι μικρός διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, αλλά ποτέ δέν είναι αργά. Θα μπορούσε και ενήλικος ακόμα να προσπαθήσει να γίνει καλύτερος αλλά παρασύρεται στην δίνη των προβλημάτων της ζωής, και παραιτείται απο όλες τις προσπάθειες.

Άβαταρ μέλους
αλεξης
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: 02 Σεπ 2005 08:01

Δημοσίευση από αλεξης » 08 Σεπ 2005 05:48

ναι σωστα.
ολα βασιζονται στο σχεδιο Του.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 16 Σεπ 2005 12:31

Σύμφωνα με την χριστιανική θεώρηση ο άνθρωπος φτιάχτηκε πολύ καλός, καλός λίαν που λέει και η Γένεση. Η έννοια της αμαρτίας μπαίνει από τη στιγμή που αυτός ξεχώρισε αυτό που ήθελε αυτός από αυτό που ήθελε ο Θεός κι έτσι βγήκε, ας το πούμε απλά, από την τροχιά του κι άρχισε να πηγαίνει ανάποδα. Αυτό είναι η αμαρτία, που πολλοί τη λένε και αστοχία, επειδή κάνοντας αυτό ο άνθρωπος έχασε το στόχο του, που ήταν να γίνει θεός "κατά χάριν", να θεωθεί δηλ. χωρίς να το έχει από την φύση του. Όμως ο χωρισμός από την πηγή της ζωής, τον Θεό, έφερε και τον θάνατο. Κι επειδή ο άνθρωπος φοβάται πάρα πολύ τον θάνατο, κάνει διάφορα πράγματα για να προστατέψει τη ζωούλα του και βάζει σε πρώτη μοίρα τον εαυτό του, γίνεται "ιδιοτελής". Αλλα από αυτά που κάνει τα λέμε "καλά", κι άλλα τα λέμε "κακά". Π.χ. καλό είναι να χτίσεις μια πόλη για να μην κινδυνεύεις από τα στοιχεία της φύσης και τα άγρια ζώα. Για να την χτίσεις όμως θα κόψεις κάποια δέντρα, κάτι που κάποιος θα σας πει ότι είναι "κακό". Ο θάνατος, ο φόβος του θανάτου και η ιδιοτελής συμπεριφορά προκειμένου ν' αποφευχθεί ο θάνατος είναι κάτι που κληρονομείται. Αυτό, μαζί με κάποια ψυχολογικά επακόλουθα ποι όλοι οι άνθρωποι εμφανίζουν με παρόμοιο τρόπο, είναι το "κληρονομικό" του προπατορικού αμαρτήματος, και όταν η Εκκλησία λέει ότι ο άνθρωπος γεννιέται αμαρτωλός δεν εννοεί ότι είναι ΚΑΚΟΣ, αλλά ότι - ενώ φτιάχτηκε "καλός" - είναι πλέον ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΟΣ. Πράγμα που σημαίνει ότι σαν ελαττωματικός, εύκολα μπορεί να γίνει κακός, και χρειάζεται δουλειά (που στην εκκλησιαστική γλώσσα λέγεται άσκηση και περιλαμβάνει νηστεία, προσευχή, αγρυπνία, ελεημοσύνη κτλ κτλ δεν είναι του παρόντος) για να επανέλθει στην πρότερη φυσιολογική του κατάσταση. Δεν λέει πουθενά λοιπόν ο χριστιανισμός ότι ο άνθρωπος είναι ΚΑΚΟΣ. Ούτε και μας γεμίζει ενοχές το να γνωρίζουμε ότι δεν είμαστε και τόσο καλοί όσο θέλουμε να είμαστε, κι ότι κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες όπου κινδυνεύει η ζωή μας είμαστε ικανοί να διαπράξουμε από φόνο μέχρι κανιβαλισμό... Τώρα αν κάποιοι παίρνουν τη Βίβλο κι εξάγουν ό,τι συμπέρασμα γουστάρουν, είτε επειδή δεν ξέρουν να την ερμηνεύσουν, είτε επειδή θέλουν να μειώσουν τον χριστιανισμό για να σερβίρουν ως λύση στο υπαρξιακό πρόβλημα του ανθρώπου το δικό τους ιδεολογικό κατασκεύασμα, είναι άλλη ιστορία.
Έχουμε συνηθίσει να λέμε ότι καλός είναι αυτός που δεν πειράζει κανέναν, ή τουλάχιστον όχι αυτούς που δεν τον πειράζουν, αλλά κατά την χριστιανική άποψη δεν υπάρχει "καλός" και "κακός" όπως το εννοούμε εμείς. "Καλός" για να το πουμε χονδροειδώς, είναι αυτός που προσπαθεί να επανέλθει στην πρότερη κατάσταση και να ξεπεράσει την αμαρτία, και σαν συνέπεια της προσπάθειάς του αποκτά την αγάπη και με αυτήν ξεπερνά τον φόβο του θανάτου και την ιδιοτέλεια. Έτσι μπορεί να βάζει τους άλλους πάνω από τον εαυτό του και να θυσιάζεται γι' αυτούς. Αυτό έχει διάφορες διαβαθμίσεις βέβαια.
Τα μωρά λοιπόν, κατά την χριστιανική άποψη είναι άκακα (δεν έχουν εμπειρία του κακού άλλωστε ούτε και διάκριση μεταξύ "καλού" και "κακού" μπορούν να κάνουν). Εμφανίζουν μια ιδιοτέλεια που βασίζεται στο ένστικτο αυτοσυντήρησης, που βασίζεται στον φόβο του θανάτου, γι' αυτό και οι ψυχολόγοι συμφωνώντας με τον χριστιανισμό λένε ότι η αγάπη προς την μητέρα είναι εγωιστική. Επίσης άκακα είναι τα ζώα, γιατί ούτε αυτά γνωρίζουν τι είναι το καλό και το κακό, και σκοτώνουν χωρίς κακία, μόνο για να φάνε και να ζήσουν.
Αυτά μπορούσα να καταθέσω, και ειλικρινά συγγνώμη αν σας κούρασα.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Τάσος Χαρτάς
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 687
Εγγραφή: 13 Μαρ 2005 16:17

Δημοσίευση από Τάσος Χαρτάς » 17 Σεπ 2005 00:05

MARD! έγραψε: Τα μωρά λοιπόν, κατά την χριστιανική άποψη είναι άκακα (δεν έχουν εμπειρία του κακού άλλωστε ούτε και διάκριση μεταξύ "καλού" και "κακού" μπορούν να κάνουν). Εμφανίζουν μια ιδιοτέλεια που βασίζεται στο ένστικτο αυτοσυντήρησης, που βασίζεται στον φόβο του θανάτου, γι' αυτό και οι ψυχολόγοι συμφωνώντας με τον χριστιανισμό λένε ότι η αγάπη προς την μητέρα είναι εγωιστική. Επίσης άκακα είναι τα ζώα, γιατί ούτε αυτά γνωρίζουν τι είναι το καλό και το κακό, και σκοτώνουν χωρίς κακία, μόνο για να φάνε και να ζήσουν.
Σωστός MARD αλλά κάτι δεν μου κολλάει σωστά.
Άκακα τα ζώα; Ποιά η διαφορά ανάμεσα σε ένα ζώο που περιφρουρεί μια περιοχή για το κυνήγι του από τον άνθρωπο που έφτιαξε σύνορα και κράτη;
Ποιά η διαφορά τών μαχών μέχρι θανάτου σε πολλά ζώα για ζευγάρωμα, από κάτι ανάλογο στούς ανθρώπους;

Διάκριση καλού και κακού! Θεωρούμε βαρβαρότητα το ότι κάποιες φυλές ανθρώπων πέταγαν στόν Καιάδα τα "ελαττωματικά" τέκνα τους. Όμως αυτό είναι μια καθημερινή πρακτική στην φύση, και δεν ρωτάει αν είναι "καλό" ή "κακό".

Συγνώμη φίλε MARD όλοι κόπτονται για τα παιδιά του τρίτου κόσμου και έχουν δίκιο, αλλά δεν θα σου αρέσει καθόλου η απάντηση που θα μου δώσεις. Λοιπόν φίλε μου "καλό" θα ήταν όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη να κατανάλωναν την ενέργεια που καταναλώνουν αυτήν την στιγμή οι Αμερικάνοι ώστε να έχουν και την ίδια ποιότητα ζωής. Για πόσο πιστεύεις πως θα μας άντεχε τούτος ο πλανήτης; Ποιός θα ήταν τότε ο "καλός" και ποιός ο "κακός";

Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Δεν είμαστε "καλοί" οι "κακοί"
Ξέρεις τα λόγια σου μου θυμίζουν την συκιά που καταράστηκε. Συγνώμη για την βλασφημία. Ναι πέρναγε ο Δημιουργός. Ναι ήθελε ένα σύκο. Αλλά Είχε φτιάξειτην συκιά ώστε εκείνη την εποχή να μην έχει σύκα.
Σε έφτιαξε έτσι ώστε να σκοτώνεις για να επιζήσεις. είτε αυτό είναι ζώο για τροφή είτε είναι φυτό.
Αν αυτή είναι η "αδυναμία" του προπατορικού αμαρτήματος δεν ξέρω, όμως έτσι είμαι φτιαγμένος. Φτιαγμένος να σκοτώνει για να επιζήσει, φτιαγμένος να πολεμάω για ζωτικό χώρο, φτιαγμένος να πολεμάω για αναπαραγωγή.

Αν το περιστατικό με την συκιά (για να σου δώσω μια εξήγηση που ίσως και να μην έχεις ξανακούσει) θέλει να μας δείξει ότι πρέπει να υπερβούμε τα "κατασκευαστικά" μας λάθη τότε έχουμε πάρει λάθος δρόμο, πολύ λάθος δρόμο.
Όμως είναι ένα μόνο τέτοιο περιστατικό στην Αγία Γραφή και οι θεολόγοι κάνουν ότι μπορούν για να το προσπεράσουν "ανώδυνα" για ευνόητους λόγους.
Tasos Zakynthos

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 17 Σεπ 2005 01:36

Τάσος Χαρτάς έγραψε: Ακακα τα ζώα; Ποιά η διαφορά ανάμεσα σε ένα ζώο που περιφρουρεί μια περιοχή για το κυνήγι του από τον άνθρωπο που έφτιαξε σύνορα και κράτη;
Ποιά η διαφορά τών μαχών μέχρι θανάτου σε πολλά ζώα για ζευγάρωμα, από κάτι ανάλογο στούς ανθρώπους;
Σ' αυτό που λες φίλε Τάσο κολλάει εκείνος ο ψαλμός του Δαυίδ, 'παρασυνεβλήθη ο άνθρωπος τοις κτήνεσι τοις ανοήτοις και ομοιώθη αυτοίς". Τα ζώα που φέρονται όπως λες δεν έχουν αμαρτία, γιατί είναι κάτι σαν - ας μου επιτραπεί η τραβηγμένη έκφραση - ζωντανά 'ρομπότ" που καθοδηγούνται από το ένστικτο, και δεν έχουν συνείδηση του θανάτου τους πριν αυτός συμβεί και νιώσουν την αγωνία του. Έχουν βέβαια συναισθηματικό κόσμο, πολλά όπως τα σκυλιά, οι γάτες και τα δελφίνια έχουν και υψηλή νοημοσύνη, κι εμείς επικοινωνούμε μαζί τους συναισθηματικά και νοητικά και το χαιρόμαστε. Αλλά καθώς δεν έχουν ψυχή που επιζεί μετά τον θάνατο, όπως εμείς, αλλά η ενέργεια και η ύλη τους επιστρέφει στην "γη" από την οποία δημιουργήθηκαν, δεν έχουν και κάποιο νόμο να τηρήσουν ούτε και θα δώσουν λόγο για ό,τι κάνουν. Επίσης δεν έχει σημασία αν θα υπερισχύσει σε μια μονομαχία το τάδε άλογο ή κριάρι έναντι του β΄, όλα κριάρια είναι κι όλα άλογα είναι κι όλα από την γη προέρχονται κι όλα εκεί θα καταλήξουν. Βέβαια φαίνεται να έχουν και κάποια διαφορετική προσωπικότητα μερικές φορές, αλλά αυτή δεν είναι με κανέναν τρόπο όπως εκείνη του ανθρώπου. Δεν είναι "κακό" γι' αυτά να οριοθετούν την περιοχή τους και να δείχνουν σκληρότητα εφαρμόζοντας το νόμο του ισχυρότερου για να διατηρήσουν τη βιολογική τους ζωή, γιατί έτσι κι αλλιώς δεν έχουν και τίποτ' άλλο τα καημένα. Το κακό είναι όταν τα μιμούμαστε εμείς, γιατί εμείς έχουμε κι άλλα πράγματα και το να μιμούμαστε τα ζώα σαν να μην τα έχουμε είναι ξεπεσμός, "πτώση" που λέει η θεολογία. Γι' αυτό το να πετάμε εμείς τα παιδιά μας στον Καιάδα είναι βαρβαρότητα, ενώ για τα ζώα όχι.
Τάσος Χαρτάς έγραψε:Συγνώμη φίλε MARD όλοι κόπτονται για τα παιδιά του τρίτου κόσμου και έχουν δίκιο, αλλά δεν θα σου αρέσει καθόλου η απάντηση που θα μου δώσεις. Λοιπόν φίλε μου "καλό" θα ήταν όλοι οι κάτοικοι του πλανήτη να κατανάλωναν την ενέργεια που καταναλώνουν αυτήν την στιγμή οι Αμερικάνοι ώστε να έχουν και την ίδια ποιότητα ζωής.
Για πόσο πιστεύεις πως θα μας άντεχε τούτος ο πλανήτης; Ποιός θα ήταν τότε ο "καλός" και ποιός ο "κακός";
Όχι, δεν θα ήταν καθόλου καλό, γιατί θα γινόταν αυτό που λες: Δεν θα μας άντεχε ο πλανήτης. Ξέρεις η νηστεία, όσο κι αν δεν μας αρέσει, έχει ακριβώς το νόημα να βάζουμε φρένο στην αδηφάγα μανία μας για κατανάλωση του πλανήτη, για "κατάχρηση της κτίσης" όπως είναι ο όρος ο θεολογικός. Η λιτότητα και η ολιγάρκεια είναι βασική αρετή που την ασκούν όλοι οι άγιοι, (όχι απαραίτητα οι επίσκοποι και ο κάθε ιερέας, για να μην παρεξηγούμαι). Επίσης δεν νομίζω ότι η ποιότητα ζωής των Αμερικανών είναι υψηλή επειδή καταναλώνουν όλα αυτά. Μου θυμίζει μάλλον αυτό που λέει κάπου στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, ότι οι άνθρωποι θα τρώνε και δεν θα χορταίνουν... Υπάρχει σ' αυτή τη χώρα πολλή δυστυχία και ψυχασθένεια, κι ένα σωρό "καταστροφικές λατρείες" που δεν αναπτύσσονται αλλού με τον ίδιο ρυθμό.
Τάσος Χαρτάς έγραψε: Ξέρεις τα λόγια σου μου θυμίζουν την συκιά που καταράστηκε. Συγνώμη για την βλασφημία. Ναι πέρναγε ο Δημιουργός. Ναι ήθελε ένα σύκο. Αλλά Είχε φτιάξειτην συκιά ώστε εκείνη την εποχή να μην έχει σύκα.
Δεν ήταν και πολύ βλάκας ο Δημιουργός να μην ξέρει πότε η συκιά έχει σύκα, κι αν τα λαχταρούσε τόσο πολύ θα έκανε ένα θαυματάκι και θά 'φτιαχνε μερικά, εδώ είχε θεραπεύσει κι αναστήσει κόσμο και κοσμάκη! Και είναι και λίγο αφελές να πιστεύουμε ότι λιγουρεύτηκε, αφού είχε νηστέψει στην έρημο 40 μέρες - πράγμα που κατάφερε κι ο Ηλίας που δεν ήταν και Θεάνθρωπος. Αυτό το έκανε ο Χριστός για να δείξει κάτι στους μαθητές που ήταν μαζί Του κι επεδείκνυαν συχνά μια έντονη χοντροκεφαλιά. Δες παρακάτω.
Τάσος Χαρτάς έγραψε:Σε έφτιαξε έτσι ώστε να σκοτώνεις για να επιζήσεις. είτε αυτό είναι ζώο για τροφή είτε είναι φυτό.
Δεν σε έφτιαξε να σκοτώνεις για να επιζήσεις, σου ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ να σκοτώνεις για να επιζήσεις έτσι που τά 'κανες κι έφτασες να πεθαίνεις... Αν σκοτώνεις απλώς για να επιζήσεις, και μόνο τόσο όσο σου χρειάζεται και με τρόπο που δεν θίγει το σύνολο ενός πληθυσμού - όπως καλή ώρα κάποιοι που ψαρεύουν με δυναμίτη και αφανίζουν όλη τη ζωή απ' όπου περάσουν - αυτό εντάσσεται στην "χρήση" της κτίσης και δεν θεωρείται κακό. Αν όμως βασανίζεις ζωάκια για να σπάσεις πλάκα, αν ψαρεύεις με δυναμίτη, αν φτιάχνεις παράδοξα είδη ζώων όπως αγελάδες χωρίς πόδια για να σου κάνουν πιο πολύ κρέας, καθώς δεν κινούνται για να κάψουν θερμίδες κι αποθηκεύουν όλο το λίπος (ναι καλά το διάβασες, γίνεται κι αυτό!!!)... Αν με τις αλχημείες που κάνεις λόγω απληστίας διαδίδεις ασθένειες όπως αυτή των τρελών αγελάδων... τότε κάνεις κατάχρηση και είναι καταδικαστέο. Ένας γέροντας αγιορείτης μια φορά κοίταξε στεναχωρημένος έναν επισκέπτη του επειδή είχε κόψει ένα φύλλο δίχως λόγο. "Βρε παιδί μου" του λέει, 'δεν είναι αμαρτία όπως αν πείραζες έναν άνθρωπο, είναι όμως, πώς να στο πω, άσχημο πράγμα".
Τάσος Χαρτάς έγραψε:Αν αυτή είναι η "αδυναμία" του προπατορικού αμαρτήματος δεν ξέρω, όμως έτσι είμαι φτιαγμένος. Φτιαγμένος να σκοτώνει για να επιζήσει, φτιαγμένος να πολεμάω για ζωτικό χώρο, φτιαγμένος να πολεμάω για αναπαραγωγή.
Δεν είσαι φτιαγμένος για να σκοτώνεις... Πρόκειται για αναγκαστική προσαρμογή λόγω του θανάτου. Κάποιοι μας επιτίθενται, και πρέπι να αμυνθούμε, ή σε κάποιους την πέφτουμε εμείς, κι αναγκαστικά μας χτυπάνε κι αυτοί. Αυτά μας συμβαίνουν από την απληστία και τον εγωισμό μας (ή αν το θες κάποιων από μας). Αν όλοι εφάρμοζαν τις παραγγελίες που μας έδωσε ο Χριστός δεν θα γίνονταν! Δεν θέλουμε να μοιραστούμε τα αγαθά της γης, που έχουν δοθεί για όλους, θέλουμε τη μεγαλύτερη μερίδα, κι έτσι ξεκινάνε όλα, όπως λέει κι ο Παύλος. Αν τώρα εσύ είσαι ένας φιλήσυχος άνθρωπος και κάποιοι σου την πέφτουν να σου αρπάξουν αυτά που έχεις για να ζεις, έχει σημασία το να τα υπερασπίσεις χωρίς εκδικητικότητα κι μίσος, αλλά προσπαθώντας να βλάψεις τον επιτιθέμενο όσο γίνεται λιγότερο - ανάλογα με την περίσταση πάντα. Υπάρχουν κάποιοι κανόνες για τον πόλεμο, που θέσπισε ο άγιος Σάββας ο Σέρβος. Έχει σημασία αν σκοτώνεις σε επίθεση ή σε άμυνα, αν το κάνεις με κακία, αν είσαι Έλληνας που ξεσηκώνεται ενάντια στον Τούρκο που σου πίνει το αίμα μέσα στην πατρίδα σου ή αν είσαι Αμερικανός που την πέφτεις στην άλλη άκρη του κόσμου και το γουστάρεις, καθώς κάποιες εταιρείες που εκμεταλλεύονται το μεσσιανικό σου σύνδρομο για ίδιον όφελος σε πείθουν ότι σώζεις τον κόσμο από μια φοβερή απειλή.
Τάσος Χαρτάς έγραψε:Αν το περιστατικό με την συκιά (για να σου δώσω μια εξήγηση που ίσως και να μην έχεις ξανακούσει) θέλει να μας δείξει ότι πρέπει να υπερβούμε τα "κατασκευαστικά" μας λάθη τότε έχουμε πάρει λάθος δρόμο, πολύ λάθος δρόμο.
Όμως είναι ένα μόνο τέτοιο περιστατικό στην Αγία Γραφή και οι θεολόγοι κάνουν ότι μπορούν για να το προσπεράσουν "ανώδυνα" για ευνόητους λόγους.
Να και η εξήγηση που έχω εγώ υπόψη μου για τη συκιά: Ο Χριστός το έκανε αυτό για να δείξει στους μαθητές Του ότι πρέπει πάντα να είναι έτοιμοι να "δώσουν καρπό", και όχι μόνο όταν ΕΚΕΙΝΟΙ θεωρούν ότι είναι η κατάλληλη εποχή, καθώς κανένας από μας δεν ξέρει πότε θα πεθάνει και θα αντιμετωπίσει την "κρίση". Σκέψου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι θα γίνουν έφηβοι και θα κάνουν τούτο, θα γίνουν ενήλικοι και θα κάνουν εκείνο, θα γεράσουν και θα πάρουν σύνταξη... λες και είναι συκιές που κάθε Ιούλιο-Αύγουστο θα βγάλουν φρουτάκια. Λένε "θα κάνω αυτό σήμερα και θα μετανιώσω αύριο" κι ωστόσο κανείς μας δεν ξέρει τι του ξημερώνει. Ούτε καν αν θα ξημερώσει γι' αυτόν.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Άβαταρ μέλους
αλεξης
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: 02 Σεπ 2005 08:01

Δημοσίευση από αλεξης » 17 Σεπ 2005 06:02

Τ.Χαρτα λες...
Ακακα τα ζώα; Ποιά η διαφορά ανάμεσα σε ένα ζώο που περιφρουρεί μια περιοχή για το κυνήγι του από τον άνθρωπο που έφτιαξε σύνορα και κράτη;
Ε ενταξει ρε φιλε καμια σχεση το ενα με το αλλο. Εμεις το καναμε για να προστατευτουμε απο ανθρωπους αυτο το εκανε για να προστατευτει απο ανθρωπους και διαφορετικα ζωα.Εχεις δει ποτε ζωο να σκοτωνει ζωο της ιδιας φυλης? ποτε. Εμεις ομως το κανουμε.Τα ζωα ειναι εντελως ακακα.

Οσο για τους ανθρωπους οταν γεννιουνται κατα τη γνωμη μου ειναι ¨ουδετεροι¨ απο εκει και μετα αρχηναν να αντιλαμβανονται τι ειναι καλο και τι κακο και να πρατουν αναλογα. Υπαρχουν ομως και καποια κριτηρια που σου ΔΙΝΟΥΝ(σχολειο γονεις τηλεοραση εκκλησια βιβλια) για το καλο και το κακο. και εκει ειναι που παιζεται ολο το παιχνιδι. Τι θελω να πω. Η εκκλησια και το σχολειο πχ σου λενε να δινεις κατι στους ζητιανους και απο την αλλη κανει καποιος ενα ρεπορταζ και αποδηκνυει οτι βγαζουν οι ζητιανοι 40-30 ευρω και σου αλλαζει τα δεδομενα. και καθομαι που λες σε καφετερια και βλεπω νεους να λενε σε γιαγια (που μολις τους ζητιανεψε) να παει να δουλεψει η οτι ειδη εχει βγαλει λευτα για σημερα.Δεν ξερω αν καταλαβενεις τι θελω να πω. Παντος γινεται μεγαλη μαχη για να σου επιρεασουν τα κριτηρια με τα οποια θα διαλεγεις αν κατι ειναι καλο η κακο εκει θελω να καταληξω.

και κατι ακομη, αντε και σου αλλαξαν τα κριτηρια (γιατι καποιες φορες στα επιβαλουν χωρις να το θες και χωρις να το καταλαβαινεις) να ψαχνεις και το σκοπο που εχουν αυτοι που στο επιβαλαν και το κριτηριο το ιδιο. Ισως να μην μπορεις να καταλαβεις αυτο που θελω να σου πω γιατι αυτα που σκεφτομαι ειναι πολυ περρισοτερα απο αυτα που διαβαζεις αλλα και η προσπαθεια μου μετραει.
ολα βασιζονται στο σχεδιο Του.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 17 Σεπ 2005 10:24

Τάσος Χαρτάς έγραψε: Αν το περιστατικό με την συκιά (για να σου δώσω μια εξήγηση που ίσως και να μην έχεις ξανακούσει) θέλει να μας δείξει ότι πρέπει να υπερβούμε τα "κατασκευαστικά" μας λάθη τότε έχουμε πάρει λάθος δρόμο, πολύ λάθος δρόμο.
Συγγνώμη φίλε Τάσο αλλά αυτό μου ξέφυγε. Από την στιγμή που είμαστε "λίαν καλοί" ως δημιουργήματα δεν έχουμε "κατασκευαστικά" λάθη. Είναι σαν κάποιος μας έδωσε ένα αυτοκίνητο με προδιαγραφές να τρέχει μέχρι 100 χλμ την ώρα και μας είπε "πρόσεχε, πάει μέχρι 100, μην το ζορίζεις παραπάνω γιατί χαλάει" αλλά εμείς, μην έχοντας εμπιστοσύνη σ' αυτόν, το βάλαμε να τρέξει με 200 και το χαλάσαμε. Δεν φταίει δηλ. ο κατασκευαστής αλλά ο χρήστης που κάνει του κεφαλιού του. Και τότε ακριβώς είναι που αρχίσαμε να παίρνουμε τον λάθος δρόμο, όπως πολύ σωστά παρατηρείς.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Απάντηση