Απόψεις για τον Ιησού

Θρησκεία & πίστη, εσωτερισμός και υπαρξιακές αναζητήσεις
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 04 Νοέμ 2005 20:00

Dorian έγραψε:Αγαπητέ Ηρακλή, δε βρίσκω το λόγο για τόση επιθετικότητα. Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον τα σχόλια της Mard τα οποία περιείχαν δεδομένα τα οποία δε γνώριζα και τα οποία βρήκα πολύ ενδιαφέροντα. Προσωπικά δε βρίσκομαι εδώ ούτε για να τσακωθώ, ούτε για να πείσω, αλλά για να μάθω πράγματα που δεν ξέρω (όπως καλή ώρα αυτά) και για να συζητήσω.
Δεν εννοούσα εσένα... τη Λίτσα εννοούσα και κάτι άλλους που παρακολουθούνε και δε γράφουνε
εσύ μπορεί να είσαι άθεος αλλά δε ΜΙΣΕΙΣ ΤΟ ΧΡΙΣΤΟ

Άβαταρ μέλους
Ostria
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 65
Εγγραφή: 20 Οκτ 2004 21:49

Δημοσίευση από Ostria » 05 Νοέμ 2005 03:23

Καλά τα έτοιμα κείμενα των απολογητών αλλά έχουν το πρόβλημα ότι ενώ υποτίθεται ότι προσπαθούν να παρουσιάσουν όσο πιό αντικειμενικά γίνεται τα στοιχεία, οι προθέσεις τους φανερώνονται στα αυθαίρετα συμπεράσματα τους.
Οποιος θέλει να δει τι έχει γραφτεί για τον Ιησού, πότε και από ποιόν μπορεί να το κάνει ερευνώντας μόνος του και αφού τα μελετήσει μετά ας βγάλει τα προσωπικά του συμπεράσματα. Τα δικά μου είναι ότι όσοι έγραψαν για τον Ιησού, έγραψαν όσα άκουσαν από τους πρώτους Χριστιανούς των μετέπειτα αιώνων (από τον 2ο μέχρι και τον 4ο).
Το θέμα του Ιώσιπου, για μένα παραμένει ανοιχτό επειδή τα στοιχεία ότι μπορεί να έχει αλλοιωθεί το κείμενο σε μεταγενέστερο χρόνο είναι αρκετά σοβαρά. Και μάλιστα σε αυτό συνάδουν και ιουδαίοι μελετητές και κάποιοι ανεξάρτητοι χριστιανοί.

Από κει και πέρα ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, κανένα πρόβλημα. Αλλά είναι σαν να γράψω εγώ σήμερα Ιστορία για το πρόσωπο και την ζωή ενός ανθρώπου που έζησε το 1800 και ίδρυσε την θρησκεία "ΑΨΩ" σε κάποια απόμακρη περιοχή της Βραζιλίας, παίρνοντας τις πληροφορίες μου από ανθρώπους σύγχρονους μου, που ποτέ δεν τον γνώρισαν, παρά μόνο μέσα από πληροφορίες άλλων (συγχρόνων ή και παλιότερων) και όπου όλοι είναι οπαδοί της θρησκείας του.
'' Χρη σιγάν ή κρείσσονα σιγής λέγειν '' Πυθαγόρας-.

Άβαταρ μέλους
ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 91
Εγγραφή: 21 Οκτ 2005 17:27

Δημοσίευση από ΝΕΟΣ ΗΡΑΚΛΗΣ » 09 Νοέμ 2005 19:15

Ostria έγραψε:Καλά τα έτοιμα κείμενα των απολογητών αλλά έχουν το πρόβλημα ότι ενώ υποτίθεται ότι προσπαθούν να παρουσιάσουν όσο πιό αντικειμενικά γίνεται τα στοιχεία, οι προθέσεις τους φανερώνονται στα αυθαίρετα συμπεράσματα τους.
Οποιος θέλει να δει τι έχει γραφτεί για τον Ιησού, πότε και από ποιόν μπορεί να το κάνει ερευνώντας μόνος του και αφού τα μελετήσει μετά ας βγάλει τα προσωπικά του συμπεράσματα. Τα δικά μου είναι ότι όσοι έγραψαν για τον Ιησού, έγραψαν όσα άκουσαν από τους πρώτους Χριστιανούς των μετέπειτα αιώνων (από τον 2ο μέχρι και τον 4ο).
Το θέμα του Ιώσιπου, για μένα παραμένει ανοιχτό επειδή τα στοιχεία ότι μπορεί να έχει αλλοιωθεί το κείμενο σε μεταγενέστερο χρόνο είναι αρκετά σοβαρά. Και μάλιστα σε αυτό συνάδουν και ιουδαίοι μελετητές και κάποιοι ανεξάρτητοι χριστιανοί.

Από κει και πέρα ο καθένας μπορεί να πιστεύει ότι θέλει, κανένα πρόβλημα. Αλλά είναι σαν να γράψω εγώ σήμερα Ιστορία για το πρόσωπο και την ζωή ενός ανθρώπου που έζησε το 1800 και ίδρυσε την θρησκεία "ΑΨΩ" σε κάποια απόμακρη περιοχή της Βραζιλίας, παίρνοντας τις πληροφορίες μου από ανθρώπους σύγχρονους μου, που ποτέ δεν τον γνώρισαν, παρά μόνο μέσα από πληροφορίες άλλων (συγχρόνων ή και παλιότερων) και όπου όλοι είναι οπαδοί της θρησκείας του.
Εγώ κατέληξα να συμφωνώ με τους απολογητές... Αν διάβαζες τα κείμενα καλά θα έβλεπες ότι είναι πολύ κουφό να έχει αλλοιωθεί ο Ιώσηπος... γιατί κάποιος έπρεπε να βρει όλα τα αντίτυπα που υπάρχουνε σε όλο τον κόσμο και να γράψει ΠΑΝΤΟΥ ΤΑ ΙΔΙΑ
"συνάδουν και ιουδαίοι μελετητές "... αμ ποιος περίμενες να συνάδει... οι Εβραίοι στο Ταλμούδ γράφουνε ότι ο Χριστός ήτανε μπάσταρδο ενός Ρωμαίου στρατιώτη... και έκανε θαύματα με μαγείες... αφού πιστεύουνε αυτά για το Χριστό τις λες να πιστεύουνε για τους Χριστιανούς... ότι είναι καλοί άνθρωποι και δεν πλαστογραφούνε; Πρώτοι οι Εβραίοι διδάξανε την πλαστογραφία και την απάτη... όταν πληρώσανε τους Ρωμαίους στρατιώτες να πούνε ότι το σώμα του Χρίστου το κλέψανε οι απόστολοι τη νύχτα
κι αυτοί οι "ανεξάρτητοι χριστιανοί" μπορεί να είναι τίποτα μασόνοι... αλλά αυτό θα μας το πει η Στοά τους μόνο όταν πεθάνουνε... και μόνο αν είναι μέσα στο σχέδιο να το κάνει

micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 09 Νοέμ 2005 22:00

Αγαπητοί φίλοι γεια σας και από μένα.

Θα ήθελα να σχολιάσω κάποιες από τις θέσεις που αναπτύσσονται σε αυτή την ενότητα.

Επιτρέψετε μου όμως να ξεκινήσω με μια παρατήρηση: Γιατί δεν μπορούμε να παραμείνουμε στο υπό συζήτηση θέμα και ανοίγουμε άλλα κεφάλαια με αποτέλεσμα να χάνουμε το κεντρικό θέμα;

Επί του προκειμένου.
Έχω την άποψη ότι στην περίπτωση του χριστιανισμού (αλλά και άλλων θρησκειών) είναι πολύ δύσκολο να διαχωρίσουμε τη διδασκαλία του Ιησού με την πρακτική του κλήρου. Και αυτό διότι πολλά απ’ όσα γίνονται στην πράξη έχουν τη ρίζα τους σε αυτή τη διδασκαλία.
Πιστεύω ότι η Ιερά Εξέταση, ο φόβος της κόλασης και άλλα πολλά έχουν τη ρίζα τους στην Αγία Γραφή.
Πιστεύω ότι προτροπές σαν και τις πιο κάτω δεν αφήνουν πολλά περιθώρια για εξαγωγή άλλων συμπερασμάτων:

•«Θα παραδώσει ο αδελφός τον αδελφό στο θάνατο και ο πατέρας το παιδί του και θα επαναστατήσουν τα παιδιά εναντίον των γονέων τους και θα τους θανατώσουν». (Κατά Ματθαίον Ι΄ 21).
•«Μη νομίζετε ότι ήλθα να φέρω ειρήνη στη γη. Δεν ήλθα να φέρω ειρήνη, αλλά μάχαιρα. Ήλθα να διχάσω κάθε άνθρωπο εναντίον του πατέρα του και κάθε θυγατέρα εναντίον της μητέρας της... Και εχθροί του κάθε ανθρώπου θα γίνουν οι συγγενείς του. Όποιος αγαπάει τον πατέρα του ή την μητέρα του περισσότερο από μένα δεν μου είναι άξιος. Κι όποιος αγαπάει το γιο του ή την κόρη του περισσότερο από μένα δεν μου είναι άξιος». (Κατά Ματθαίον Ι΄ 34-37).
•«Όποιος δεν είναι μαζί μου είναι εναντίον μου». (Κατά Ματθαίον ΙΒ΄ 30).
•«Και θα τους ρίξουν όλους στην κάμινο του πυρός• εκεί θα είναι ο κλαυθμός και το τρίξιμο των οδόντων». (Κατά Ματθαίον ΙΓ΄ 40).
•«Κάθε δέντρο που δεν φύτεψε ο πατέρας μου ο ουράνιος πρέπει να ξεριζωθεί». (Κατά Ματθαίον ΙΕ΄ 13).
•«Αυτός (ο Ιησούς) κρατά το φτυάρι στο χέρι του και θα καθαρίσει το αλώνι του και θα μαζέψει το σιτάρι στην αποθήκη του και το άχυρο θα το κατακάψει στο πυρ το άσβεστο». (Κατά Λουκάν Γ΄ 17).
•«Ήλθα να βάλω φωτιά στη γη και τι άλλο θέλω αν ήδη έχει ανάψει; Νομίζετε ότι έρχομαι να δώσω ειρήνη στη γη; Όχι σας λεω, αλλά διαίρεση». (Κατά Λουκάν ΙΒ΄ 49-51).
•«Και τους εχθρούς μου εκείνους που δεν θέλουν να βασιλεύσω πάνω τους, φέρτε τους εδώ και κατασφάξτε τους μπροστά μου». (Κατά Λουκάν ΙΘ΄ 27).
•«Κάθε ένας που πιστεύει σ’ Αυτόν δεν καταδικάζεται. Όποιος όμως δεν πιστεύει έχει καταδικαστεί από τώρα ακριβώς διότι δεν πίστεψε στο όνομα του μονογενούς υιού του Θεού». (Κατά Ιωάννην Γ΄ 18).
•«Αυτός που πιστεύει στον Υιό έχει ζωή αιώνια. Εκείνος όμως που δεν υπακούει στον Υιό δεν θα δει την (μακαρία) ζωή αλλά η οργή του Θεού θα μένει συνεχώς επάνω του». «Όποιος δεν πιστεύει στον Υιό δεν βλέπει ζωή, αλλά η οργή του Θεού μένει πάνω του». (Κατά Ιωάννην Γ΄ 36).
•«Κι αν κάποιος δεν μείνει μαζί μου θα πεταχτεί έξω σαν το κλήμα και θα ξεραθεί και θα τον μαζέψουν και θα τον ρίξουν στην φωτιά και θα καεί». (Κατά Ιωάννην ΙΕ΄ 6).
•«Γιατί ξεσπά η οργή του Θεού από τον ουρανό εναντίον κάθε ασεβείας και κάθε αδικίας των ανθρώπων οι οποίοι ενώ κατέχουν την αλήθεια ζουν μέσα στην αδικία». (Προς Ρωμαίους Α΄ 18).
•«Έως να θέσω τους εχθρούς μου υποπόδιο των ποδιών μου». (Η φράση αυτή επαναλαμβάνεται προς εμπέδωσιν 7 φορές μέσα στο «ιερό βιβλίο»: Κατά Ματθαίον ΚΒ΄ 44, Κατά Μάρκον ΙΒ΄ 36, Κατά Λουκάν Κ΄ 43, Πράξεις Β΄ 35, Α΄ Προς Κορινθίους ΙΕ΄ 25 και Προς Εβραίους Α΄ 13 και Ι΄ 13).
•«Γιατί η βασιλεία του Θεού δεν επιβάλλεται με τα λόγια αλλά με τη δύναμη. Τι θέλετε; Να έλθω σ’ εσάς με την ράβδο ή με την αγάπη και την πραότητα του πνεύματος;». (Α΄ προς Κορινθίους Δ΄ 20-21).
•«Είναι φοβερό να πέσει κανείς στα χέρια του Θεού του ζώντος». (Εβραίους Ι΄ 31).
•«Με φλόγα πυρός θα αποδώσεις εκδίκηση σε όλους όσους δεν θέλουν να γνωρίζουν το Θεό και να υπακούουν στο ευαγγέλιο του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Αυτοί θα δώσουν λόγο των πράξεών τους και θα καταδικαστούν σε αιώνιο όλεθρο από το πρόσωπο του Κυρίου και από τη δόξα της δύναμής του». (Β΄ προς Θεσσαλονικείς Α΄ 89).
•«Ελάτε, συναχθείτε στο μέγα δείπνο του Θεού για να φάτε σάρκες βασιλέων και σάρκες χιλιάρχων και σάρκες ισχυρών και σάρκες ίππων και εκείνων που κάθονται πάνω σ’ αυτούς και τις σάρκες όλων, των ελευθέρων και των δούλων, των μικρών και των μεγάλων». (Αποκάλυψις Ιωάννου ΙΘ΄ 17-18).
•«Μην αγαπάτε τον κόσμο ούτε ό,τι ανήκει στον κόσμο. Αν κάποιος αγαπά τον κόσμο η αγάπη του Θεού δεν θα είναι μαζί του». (Επιστολή Ιωάννου Α΄ β-15).
•«Και τις πόλεις των Σοδόμων και Γομόρων τις αποτέφρωσε καταδικάζοντές τες στην καταστροφή κάνοντάς τες παράδειγμα για όσους επρόκειτο να ασεβήσουν». (Επιστολή Πέτρου Β΄ β-6).
•«Και από το στόμα του βγαίνει μυτερό δίκοπο σπαθί για να χτυπήσει μ' αυτό τα έθνη. Και αυτός θα τους ποιμάνει αυτούς με ράβδο σιδηρά. Και αυτός πατά στο πατητήρι του οίνου του θυμού, της οργής του Θεού του παντοκράτορος». (Αποκ. Ιωάννου ΙΘ΄ 15).
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

micho
Νέο Μέλος
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 07 Νοέμ 2005 17:46

Δημοσίευση από micho » 09 Νοέμ 2005 22:02

Θα συμφωνήσω με τον φίλο Vivident ότι δεν έχουμε ολοκληρωμένη διδασκαλία του Ιησού ούτε γνωρίζουμε αν όντως αυτά που αποδίδονται στον Ιησού τα είπε ή τα έκανε πραγματικά.
Όσον αφορά τα μη κανονικά ευαγγέλια αυτά δίνουν (όπως ήδη επισημάνθηκε) μια άλλη διάσταση του Ιησού που δεν ταιριάζουν με τα όσα θέλει η χριστιανική θρησκεία γι’ αυτό και απορρίφθηκαν και στιγματίστηκαν σαν νόθα κλπ.
Συμφωνώ επίσης με ότι από ιστορικής πλευράς δεν υπάρχει τεκμηριωμένη άποψη περί της ιστορικής ύπαρξης του θεανθρώπου Ιησού.

Kate.
Στην πραγματικότητα, όπως λένε πολλοί μελετητές, άμεσες μη βιβλικές αναφορές στον Ιησού δεν υπάρχουν. Αρκετές αναφορές είναι πολύ μεταγενέστερες και έμμεσες. Π.χ. ο Τάκιτος αναφέρεται σε μια ομάδα που υποστηρίζει ότι πιστεύουν σε κάποιον Χριστό.
Όσον αφορά τον Πλίνιο, έχει πλέον ξεκαθαριστεί (το παραδέχθηκε και θεολόγος από τηλεοράσεως) ότι είναι πλαστή.
Αναφορικά με τον Ιώσηπο όχι μόνο έχει αμφισβητηθεί για πτυχές της ιστορίας του αλλά σύμφωνα με τους ειδικούς η αναφορά του στον Ιησού είναι μεταγενέστερη προσθήκη εκείνων που τον μετάφραζαν.

Περί της σχέσης Ιησού με τον Δαβίδ.
Μια προσεκτική ματιά θα μας δείξει ότι ο Ιησούς αν και αποκαλείται υιός ή απόγονος του Δαβίδ ο ίδιος το αρνείται. Αρα πάει περίπατο η θεωρία περί του γενεαλογικού του δέντρου.
Από την άλλη ο Παύλος λέει ξεκάθαρα ότι ο Ιησούς γεννήθηκε με ανθρώπινη παρέμβαση αλλά αποδείχθηκε ότι είχε θεϊκή δύναμη. Αλλωστε ο Παύλος (ο ιδρυτής του χριστιανισμού) ξεκάθαρα αναφέρεται σε έναν Ιησού όχι Θεό αλλά με δύναμη θεϊκή. Επαναλαμβάνει πολλές φορές, όπως και ο Πέτρος, ότι τον Ιησού τον ανάστησε ο Θεός (άρα δεν αναστήθηκε μόνος του) και σημειώνει ότι όταν υποταχθούν όλα στον Πατέρα θα υποταχθεί και ο Υιός. (Εδώ «πατάνε» και οι Μ. του Ιεχωβά όταν υποστηρίζουν ότι ο Ιησούς είναι κτίσμα και όχι Θεός).

Kate
Διερωτάσαι κατά πόσον μπορεί μια θρησκεία που απλώθηκε σε όλη τη γη και πίστεψαν σε αυτήν δισεκατομμύρια άνθρωποι να μην είναι αληθινή.
Μέτρησε καμιά φορά πόσα δισεκατομμύρια και για πόσες χιλιάδες χρόνια πίστεψαν και πιστεύουν ακόμα στον Μίθρα, στο Δωδεκάθεο, στο ζωροαστρισμό, στο βουδισμό κλπ. κλπ.; Με βάση το συλλογισμό σου θα πρέπει να υποθέσουμε ότι και αυτές οι θρησκείες θα πρέπει να είναι αληθινές;

Ο φίλος Αλέξης ρωτά τη Λίτσα αν έχει εντοπίσει έστω και ένα λάθος στην Α.Γ. Εγώ θα παραθέσω μία από τις πολλές αντιφάσεις και παρακαλώ αν μπορέσεις να βρεις άκρη ή να δώσεις μια απάντηση. Πρόκειται για δύο διαφορετικές αναφορές στο θάνατο του Ιούδα:

Ο Ματθαίος γράφει:
«Όταν έμαθε ο Ιούδας που τον είχε προδώσει πως καταδικάστηκε ο Ιησούς, μεταμελήθηκε˙ επέστρεψε τα 30 αργύρια στους αρχιερείς και στους πρεσβυτέρους του συνεδρίου και είπε: “Αμάρτησα, γιατί έστειλα στο θάνατο έναν αθώο”.
Αυτοί όμως του αποκρίθηκαν: “Κι εμάς τι μας νοιάζει; Δικό σου είναι το κρίμα”.
Ο Ιούδας τότε πέταξε τα αργύρια στο ναό, έφυγε και πήγε και κρεμάστηκε.
Οι αρχιερείς μάζεψαν τα αργύρια και είπαν: “Αυτά τα χρήματα στάζουν αίμα και δεν επιτρέπεται να μπουν στο χρηματοκιβώτιο του ναού”.
Έκαναν σύσκεψη και αποφάσισαν ν’ αγοράσουν μ’ αυτά το χωράφι του κεραμέα, για να θάβουν τους ξένους.
Γι’ αυτό, το χωράφι εκείνο ονομάστηκε «Αγρός αίματος», κι έτσι λέγετε ως τα σήμερα».


Η άλλη αναφορά βρίσκεται στις «Πράξεις» κεφάλαιο 1, εδάφια 18 έως 19 όπου ο Πέτρος λέει:
“Ο άνθρωπος αυτός λοιπόν, με τα λεφτά που πήρε ως αμοιβή για το έγκλημα του, αγόρασε ένα χωράφι. Έπεσε όμως με το πρόσωπο στη γη, σκίστηκε η κοιλιά του και χύθηκαν όλα τα σπλάχνα του.
Αυτό μαθεύτηκε σ’ όλους τους κατοίκους της Ιερουσαλήμ, και γι’ αυτό εκείνο το χωράφι ονομάστηκε στη δική τους γλώσσα Ακελ – δαμά, δηλαδή «Χωράφι αίματος»”.

Ποιος λέει την αλήθεια ο Ματθαίος ή ο Πέτρος; Και γιατί οι άλλοι δεν αναφέρονται στο τέλος του Ιούδα, μήπως γιατί δεν ήθελαν ή γιατί δεν ήξεραν τι απόγινε;

Σύγκρινέ τα και δώσε τη δική σου εξήγηση.
'Ενα πράγμα είναι απόλυτο, ότι τίποτε δεν είναι απόλυτο!

Άβαταρ μέλους
nous
Πλήρες Μέλος
Δημοσιεύσεις: 70
Εγγραφή: 13 Οκτ 2005 09:39

Δημοσίευση από nous » 10 Νοέμ 2005 11:08

Φίλε Μίχο, καλωσήλθες με ..φόρα στο φόρουμ.
Χαίρομαι για το τόσο έντονο ενδιαφέρον σου για την Αγία Γραφή, αν και οι ισχυρισμοί σου θερώ ότι δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τα παρατιθέμενα χωρία...
Όμως για την Αγία Γραφή υπάρχει συγκεκριμένο θέμα συζήτησης -> viewtopic.php?t=337 :)
Λάθε βιώσας

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 10 Νοέμ 2005 18:42

Κι εγώ αγαπητέ φίλε νομίζω ότι θα ήταν καλύτερα να πάνε τα δύο ποστς σου στο 'Η Αγία Γραφή στο μικροσκόπιο" γιατί είναι πιο σχετικά με εκείνο το θέμα. Αν αποφασίσει ο admin να τα μεταφέρει βλέπουμε.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

admin
Ιδρυτικό Μέλος
Δημοσιεύσεις: 291
Εγγραφή: 08 Φεβ 2004 03:46

Δημοσίευση από admin » 10 Νοέμ 2005 22:17

Τα σχόλια έχουν μεταφερθεί και στη συζήτηση Ο Χριστιανισμός και η Αγία Γραφή στο μικροσκόπιο

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 11 Νοέμ 2005 18:39

admin έγραψε:Τα σχόλια έχουν μεταφερθεί και στη συζήτηση Ο Χριστιανισμός και η Αγία Γραφή στο μικροσκόπιο
Και ήδη γράφτηκαν κάποιες απαντήσεις εκεί.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

MARD!
Έμπειρος Συζητητής
Δημοσιεύσεις: 636
Εγγραφή: 09 Αύγ 2005 02:39

Δημοσίευση από MARD! » 14 Νοέμ 2005 20:40

micho έγραψε:
Περί της σχέσης Ιησού με τον Δαβίδ.
Μια προσεκτική ματιά θα μας δείξει ότι ο Ιησούς αν και αποκαλείται υιός ή απόγονος του Δαβίδ ο ίδιος το αρνείται. Aρα πάει περίπατο η θεωρία περί του γενεαλογικού του δέντρου.
Ο Ιησούς είναι απόγονος του Δαβίδ από την πλευρά της μητέρας Του. Δεν αρνείται την ανθρώπινη καταγωγή Του από τον Δαβίδ, αντιθέτως σε πολλά σημεία αυτοχαρακτηρίζεται Υιός Ανθρώπου... Αυτό που εξηγεί στο σημείο που αναφέρεις, είναι ότι αν και είναι απόγονος του Δαβίδ, πατέρα έχει τον Θεό, που είναι πολύ μεγαλύτερος από τον οποιονδήποτε ανθρώπινο βασιλιά, επομένως η αποστολή Του δεν περιορίζεται στην απλή ανόρθωση του εβραϊκού έθνους και στην αποτίναξη του ζυγού των Ρωμαίων, όπως προσδοκούσαν από έναν απόγονο του Δαβίδ οι εθνικιστές Εβραίοι της εποχής. Aρα δεν "πάει περίπατο η θεωρία περί του γενεαλογικού του δέντρου".

micho έγραψε: Από την άλλη ο Παύλος λέει ξεκάθαρα ότι ο Ιησούς γεννήθηκε με ανθρώπινη παρέμβαση αλλά αποδείχθηκε ότι είχε θεϊκή δύναμη. Aλλωστε ο Παύλος (ο ιδρυτής του χριστιανισμού) ξεκάθαρα αναφέρεται σε έναν Ιησού όχι Θεό αλλά με δύναμη θεϊκή. Επαναλαμβάνει πολλές φορές, όπως και ο Πέτρος, ότι τον Ιησού τον ανάστησε ο Θεός (άρα δεν αναστήθηκε μόνος του) και σημειώνει ότι όταν υποταχθούν όλα στον Πατέρα θα υποταχθεί και ο Υιός. (Εδώ «πατάνε» και οι Μ. του Ιεχωβά όταν υποστηρίζουν ότι ο Ιησούς είναι κτίσμα και όχι Θεός).
Φίλε micho όλες αυτές οι παρερμηνείες με πράγματα που κάποιος "λέει ξεκάθαρα" μπορούν να συμβούν, όταν ερμηνεύουμε τα εδάφια αποσπασματικά κι όταν αγνοούμε μερικά βασικά πράγματα (όπως η έννοια της λέξης "αδελφός" στην ιουδαϊκή ή η έννοια της λέξης "έως" στην Α.Γ. η η σχέση που έχουν μεταξύ Τους τα πρόσωπα της Αγίας Τριάδας όσον αφορά την υπόσταση και την ουσία Τους κτλ). Όσο για το πού "πατάνε" οι ΜτΙ., ο μόνος λόγος που "πατάνε" σε κάποια χωρία είναι ακριβώς το ότι τα απομονώνουν από τα άλλα χωρία και τα ερμηνεύουν αποσπασματικά. Αν θες να συζητήσουμε ευρύτερα περί των παρερμηνειών των ΜτΙ, πολύ ευχαρίστως.
Η έλλειψη γνώσης είναι συχνά βλαβερή. Η κακή χρήση της γνώσης είναι βλαβερή πάντα.

Απάντηση